De A1 van 2008/2009

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za aug 23, 2008 9:52 am

Straks om 14:30 speelt de A1 haar eerste competitiewedstrijd tegen NEC.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za aug 23, 2008 8:50 pm

Ben je gaan kijken D_skilled? En zo ja, was het wat?

Op Ajax.nl zie ik in ieder geval dat het 0-0 is geworden.

Verslag van de site:

Ajax A1 heeft de eerste wedstrijd in de Eredivisie voor A-junioren met 0-0 gelijkgespeeld tegen NEC. ,,Ik ben tevreden over de instelling", sprak de debuterende A1-trainer Frank de Boer na afloop.

,,Als je de hele wedstrijd bekijkt, dan hadden wij een klein overwicht, maar het gelijkspel vond ik uiteindelijk wel terecht", concludeerde Frank de Boer.

Ajax had de wedstrijd in de eerste helft goed onder controle en kreeg ook een paar goede mogelijkheden. ,,Als Marvin Zeegelaar de bal met zijn rechtervoet had meegenomen had hij kunnen scoren", had De Boer gezien. ,,Maar hij dacht dat hij alleen een linkervoet had en bleef staan." Daardoor ging de kans verkeken. Ook Rodney Sneijder had met wat meer geluk kunnen scoren. NEC kon daar (nog) niets tegenover zetten.

Ajax begon goed aan de tweede helft en schoot een paar keer net voorlangs. Maar vervolgens brak er een Nijmegens kwartiertje aan, waarin de NEC-ers goede kansen kregen. Ajax redde echter ternauwernood. ,,Het laatste kwartier was echter weer voor ons", zag De Boer. ,,We kregen dan geen honderd procent kansen maar met een beetje geluk was er wel een in gegaan. In de laatste seconde echter kreeg NEC nog een kleine kans." Waardoor De Boer kon leven met een punt. ,,Ik ben niet tevreden over het spel, maar wel over de inzet. Dat is de basis. Als de instelling goed is, kunnen we daar vanuit verder bouwen!"

Opstelling Ajax A1: Marco Bizot, Lorenzo Ebecilio (64. Nick Koppers), Johan Kappelhof, Ricardo van Rhijn, Randel Shakison; Roly Bonevacia, Tom Overtoom, Rodney Sneijder (46. Mitch Apau); Florian Jozefzoon (85. Jarchino Antonio), Geoffrey Castillion (75. Attila Yildirim), Marvin Zeegelaar
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za aug 23, 2008 9:01 pm

Zitten een paar namen bij die ik niet ken. Kappelhof, Shakison en Zeegelaar zeggen mij niets bijvoorbeeld.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za aug 23, 2008 9:40 pm

Mij wel. Shakison was in de 'B' weggestuurd en is nu dus teruggekomen van FC Volendam en heeft onder Frank de Boer een basisplek als linksback. Marvin Zeegelaar was de linksbuiten van de A2 van afgelopen jaar, nu dus A1. Kappelhof maakte vorig jaar al deel uit van de A1, maar kansen op speelminuten waren toen gering en pakte dus vooral zijn minuten in de A2.

Vandaag ben ik overigens wel gaan kijken. Lorenzo Ebecilio speelde verrassenderwijs als rechtsback. Er waren vooral veel kansen over en weer maar gescoord werd er dus niet, daardoor bleef de wedstrijd spannend tot de laatste slotseconde. NEC A1 heeft een stugge ploeg dat vocht en streed voor wat het waard was. De gelijkspel was dan ook uiteindelijk gewoon terecht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za aug 23, 2008 9:48 pm

Ik wil dit elftal komend jaar wel een paar keer gaan bekijken. Vorig jaar heb ik de B1 een aantal keren gezien en toen vond ik de jubelverhalen wat overdreven. Eens kijken wat die jongens nu laten zien.

Verder ben ik ook benieuwd wat Frank de Boer voor een invloed kan hebben op hun ontwikkeling. Ik heb het idee dat hij op de juiste manier met de jeugd omgaat. Onlangs gaf hij al aan dat zijn eerste prioriteit is om spelers beter te maken zodat zij klaar zijn voor de overstap. En dit fragmentje uit het verslag is ook wel aardig:

Ajax had de wedstrijd in de eerste helft goed onder controle en kreeg ook een paar goede mogelijkheden. ,,Als Marvin Zeegelaar de bal met zijn rechtervoet had meegenomen had hij kunnen scoren", had De Boer gezien. ,,Maar hij dacht dat hij alleen een linkervoet had en bleef staan."

Details maar het geeft wel aan dat hij op dit soort zaken let.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo aug 24, 2008 7:56 am

D_skilled schreef:Mij wel. Shakison was in de 'B' weggestuurd en is nu dus teruggekomen van FC Volendam en heeft onder Frank de Boer een basisplek als linksback. Marvin Zeegelaar was de linksbuiten van de A2 van afgelopen jaar, nu dus A1. Kappelhof maakte vorig jaar al deel uit van de A1, maar kansen op speelminuten waren toen gering en pakte dus vooral zijn minuten in de A2.

Vandaag ben ik overigens wel gaan kijken. Lorenzo Ebecilio speelde verrassenderwijs als rechtsback. Er waren vooral veel kansen over en weer maar gescoord werd er dus niet, daardoor bleef de wedstrijd spannend tot de laatste slotseconde. NEC A1 heeft een stugge ploeg dat vocht en streed voor wat het waard was. De gelijkspel was dan ook uiteindelijk gewoon terecht.

Toch netjes ook van de ploeg die na 2 jaar terugkeert in de Nike A-junioren Eredivisie...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 20, 2008 6:15 pm

Met 4-1 gewonnen van Heerenveen A1. Vorig jaar was een nederlaag met vergelijkbare cijfers voldoende voor een uitgebreid verhaal van hugo b. benieuwd wat hij nu schrijft.

Iemand een verslag?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo sep 21, 2008 10:34 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 21, 2008 4:30 pm

Vedette-10 schreef:
D_skilled schreef:Lorenzo Ebecilio speelde verrassenderwijs als rechtsback.
Dat is goed, deden ze ook met Anita en Yildirim. Uiteindelijk willen ze hem denk ik rechter verdedigende middenvelder maken.
Hij heeft in de voorbereiding ook al rechtsback gestaan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 22, 2008 2:38 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di sep 23, 2008 6:37 pm

1 pluspunt vandaag :Ajax A1 heeft met 2-1 van de 010 A1 gewonnen,toch nog een beetje de nare smaak weggepoetst.
:ajaxscarf.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 23, 2008 11:54 pm

Hier een fotoverslag.

Leuk dat Sulejmani er net als tegen Heerenveen bij was. Zoiets verstevigt de band tussen het eerste elftal en de jeugd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo sep 24, 2008 8:07 am

Zo te zien had hij wel nog even snel een middagdutje gedaan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo sep 24, 2008 3:07 pm

Juventus richt blik op Huntelaar, Fer en....Zeegelaar

Het Italiaanse Juventus heeft het vizier gericht op drie Nederlandse spelers volgens de krant Tuttosport. Het zou gaan om Klaas Jan Huntelaar, Leroy Fer en Marvin Zeegelaar. De belangstelling voor Huntelaar is niet nieuw, maar de andere twee namen zijn zeer opvallend.

De 'Oude Dame' volgt de spits van Ajax al geruime tijd en gezien het feit dat David Trezeguet voorlopig niet in actie zal komen vanwege een zware blessure is Huntelaar weer in beeld gekomen in Turijn. De 'Bianconeri' zouden de spits zelfs in januari willen proberen aan te trekken.

Leroy Fer

De andere namen waarmee Juventus in verband wordt gebracht, mogen gerust verrassend worden genoemd. De 18-jarige Fer behoort pas voor het tweede seizoen op rij tot de A-selectie van Feyenoord. Onder de nieuwe trainer Gertjan Verbeek stond de jonge middenvelder de eerste drie competitieduels in de basis bij de Rotterdammers.

Zeegelaar

De grote onbekende in dit gezelschap is Ajacied Marvin Zeegelaar. De piepjonge linksbuiten speelt nu nog in de A1 van de Amsterdamse club, maar heeft blijkbaar grote indruk gemaakt op Renzo Castagnini, hoofdscout van Juventus. Castagnini zou de afgelopen weken diverse duels hebben bezocht in Nederland en met dit lijstje van deze drie spelers zijn teruggekeerd naar Italië.
Bron: Goal

Punt is is dat Zeegelaar (nog) geen contract heeft en dus voor een ''schijntje'' overgenomen kan worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo sep 24, 2008 4:42 pm

Is die jongen inderdaad een groot talent? En zo ja. Waarom heeft hij dan in hemelsnaam nog geen contract terwijl die hele lichting uit de B1 van vorig jaar al wel is vastgelegd?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo sep 24, 2008 6:21 pm

is de eerste keer dat ik van die jongen gehoord heb...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 24, 2008 6:44 pm

Echt waar? Is best een veelbesproken jongen hoor.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 27, 2008 4:31 pm

Ajax.nl schreef:Ajax A1 te sterk voor AZ

Amsterdam, 27 sep 2008
Ajax A1 heeft zaterdag in Alkmaar de topper tegen AZ met 1-2 gewonnen. De ploeg van Frank de Boer blijft daardoor koploper in de Eredivisie voor A-jeugd.

Later meer...

Opstelling Ajax A1:

Bizot; Kappelhof, Van der Meulen, Van Rijn, Burnet; Bonevacia, Overtoom (63. Ebicilio), Sneijder; Jozefzoon (72. Antonia), Castillion (69. Candan), Zeegelaar (72. Yildirim).
Frankie doet het goed!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 27, 2008 4:34 pm

Op basis van wat ik van een aantal jongens heb gezien en gehoord, ziet dit er ook wel uit als een aardige opstelling.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za sep 27, 2008 4:41 pm

Mooi resultaat van een nog jonge ploeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 27, 2008 4:42 pm

Wat is Overtoom verder voor speler?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 04, 2008 5:17 pm

't Was vandaag niet veel. Zeker de tweede helft was slecht. Alleen Zeegelaar en Overtoom wisten een positieve indruk op mij achter te laten. Van Rhijn was ook nog wel te pruimen. Castillion viel na rust in - opvallend genoeg was Ebecilio in de eerste helft centrumspits - en was één groot brok desinteresse.

Overtoom doet wat mij betreft erg aan Van der Vaart denken - uiteraard positief - en is ook tweebenig. Heb hem alleen niet echt kunnen beoordelen bij balverlies. Jongen met potentie. Zeegelaar is sterk en heeft een goede techniek plus dito trukendoos. Mooie voetballer en talentvolle jongen. Was de enige speler met een constante dreiging. Kappelhof deed het verdedigend ook heel aardig. Opbouwend was het met hem behelpen.

Verder heb ik Bonevacia wéér een slechte wedstrijd zien spelen. Opvallend genoeg speelt die jongen altijd slecht als ik op de Toekomst opduik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 04, 2008 6:14 pm

Dank voor het verslag, Bert. Opvallend dat uitgerekend twee jongens zonder contract eruit sprongen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za okt 04, 2008 8:13 pm

Bertje schreef:Verder heb ik Bonevacia wéér een slechte wedstrijd zien spelen. Opvallend genoeg speelt die jongen altijd slecht als ik op de Toekomst opduik.

Misschien moet je daar, in het belang van de club, de consequenties van aanvaarden? :smallgrin.gif:

Ik ben dit jaar nog niet gaan kijken maar vorig jaar heb ik die jongens als B1 een paar keer aan het werk gezien. Als ik de jubelverhalen die zo hier en daar naar buiten kwamen als maatstaf neem vond ik het toen eerlijk gezegd allemaal wat tegenvallen. Natuurlijk kunnen ze lekker spelen maar het is naar mijn idee echt geen buitengewoon sterke lichting.

Binnenkort maar weer eens een dagje toekomst inplannen. Altijd leuk om een paar wedstrijdjes mee te pakken.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 05, 2008 10:53 am

Ik vind vooral het feit dat er zoveel jongens een contract hebben gekregen onzin. Burnet gaat heus het eerste niet halen, bijvoorbeeld. Wie ik wel een goede kans geef zijn Castillion, Van Rhijn, Overtoom, Zeegelaar en in mindere mate Schouw, Sneijder en eventueel Bonevacia (helaas speelt hij ook als ik kijk altijd matig).

Plaats reactie