Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 9:19 pm

Dat zal wel moeten, want het is een beetje een slap jochie.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma aug 25, 2008 9:19 pm

Ja, die speelde onopvallend. Anita/Sarpong lieten ook niet veel bijzonders zien, maar die jongens halen toch nog een redelijk basisniveau. Het meest enthousiast was ik over Bodul, Blind en Vermeer (die prima keepte). Alderweireld oogt erg onzeker, weet zich weinig raad met de bal.

Overigens, Blind speelde niet 'goed', maar redelijk. Je ziet echter aan dat soort jongens dat ze net wat meer in hun mars hebben dan de rest.

PS. Wat een drama was die Hofland :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 9:29 pm

Speciaal voor D_Skilled:

Koster tevreden over inzet Luque

Albert Luque werd door Marco van Basten een kleine maand geleden teruggezet naar Jong Ajax. De grote vraag was of Luque nog wel zijn best zou doen tussen de 'jonkies'. Adrie Koster heeft zich positief uitgelaten over de aanvaller. "Ik ben zeker tevreden over zijn inbreng. Ik ben sowieso wel tevreden over zijn inzet, daar ontbreekt het niet aan", vertelt de oefenmeester.
Luque mocht in de wedstrijden tegen Jong Omniworld, Ter Leede en Jong Feyenoord in de basis beginnen. Tegen de ploeg uit Almere maakte de Spanjaard met een treffer en een assist een goede indruk.

De kans dat Luque nog vertrekt lijkt niet al te groot meer. De transferdeadline nadert en er hebben zich nog geen clubs gemeld voor de aanvaller.
ajaxinside.nl

Vraag aan degenen die de wedstrijd gezien hebben: hoe was Manteiga?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma aug 25, 2008 9:44 pm

Ik vond hem niet opvallend. Wist wel goed de bal bij zich te houden, maar in de passing vond ik hem matig. Zorgde ook nog voor een kolderiek moment om 10 scharen achter elkaar te maken en bij de laatste schaar nogal sullig de bal tegen de punt van z'n schoen te krijgen waardoor de bal zo naar de verdediger rolde.

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 25, 2008 9:46 pm

Ik vind dat altijd een beetje lachwekkend, zelfs als het niet zo knullig mislukt. Affelay en Amrabat hebben daar ook een handje van, Boukhari wilde zich er ook wel eens aan wagen. Ik kan mijn lach dan haast niet houden..
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 9:49 pm

Benji schreef:Zorgde ook nog voor een kolderiek moment om 10 scharen achter elkaar te maken...
In elk geval wel een teken van lef. Ooit deed Robinho dat en werd meteen tot wereldtalent uitgeroepen. Blijkbaar spreekt het erg aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » ma aug 25, 2008 9:49 pm

Is mij niet speciaal opgevallen, maar heb ook niet op hem gelet.

Daley Blind viel me op, rustig aan de bal, technisch goed en een goed overzicht en goede inspeelpass. Ook Calvin MacIntosh vond ik het als rechtsback goed doen, jammer dat hij in de rust geblesseerd uitviel.

Bodul maakt op de een of andere manier ook een goede indruk op me. Vraag me niet waarom, want hij speelde een vrij ongelukkige wedstrijd vandaag. Maar er zit gewoon voetbal in die jongen, technisch en fysiek doet hij me denken aan Zlatan, die in zijn beginperiode bij Ajax ook niet uit de verf kwam. Hopelijk ontwikkeld hij zich op dezelfde manier!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 9:50 pm

Pierre schreef:Maar er zit gewoon voetbal in die jongen, technisch en fysiek doet hij me denken aan Zlatan, die in zijn beginperiode bij Ajax ook niet uit de verf kwam. Hopelijk ontwikkeld hij zich op dezelfde manier!
Kom op, zeg! Als Bodul een talent in die orde van grootte was,hadden we dat wel geweten.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 9:51 pm

joey schreef:
Benji schreef:Zorgde ook nog voor een kolderiek moment om 10 scharen achter elkaar te maken...
In elk geval wel een teken van lef. Ooit deed Robinho dat en werd meteen tot wereldtalent uitgeroepen. Blijkbaar spreekt het erg aan.
\

En Quincy.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma aug 25, 2008 9:51 pm

joey schreef:
Benji schreef:Zorgde ook nog voor een kolderiek moment om 10 scharen achter elkaar te maken...
In elk geval wel een teken van lef. Ooit deed Robinho dat en werd meteen tot wereldtalent uitgeroepen. Blijkbaar spreekt het erg aan.
Mwah, het had geen enkele functie, hij voerde ze vanuit stilstand uit. Robinho voerde ze tenminste nog uit terwijl hij in beweging was (als ik me niet vergis).

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma aug 25, 2008 9:53 pm

joey schreef:
Pierre schreef:Maar er zit gewoon voetbal in die jongen, technisch en fysiek doet hij me denken aan Zlatan, die in zijn beginperiode bij Ajax ook niet uit de verf kwam. Hopelijk ontwikkeld hij zich op dezelfde manier!
Kom op, zeg! Als Bodul een talent in die orde van grootte was,hadden we dat wel geweten.
Hij zegt niet dat hij hetzelfde talent heeft. Bodul doet qua stijl inderdaad een beetje denken aan Zlatan, voor z'n grootte technisch zeer goed onderlegd.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » ma aug 25, 2008 9:53 pm

joey schreef:
Pierre schreef:Maar er zit gewoon voetbal in die jongen, technisch en fysiek doet hij me denken aan Zlatan, die in zijn beginperiode bij Ajax ook niet uit de verf kwam. Hopelijk ontwikkeld hij zich op dezelfde manier!
Kom op, zeg! Als Bodul een talent in die orde van grootte was,hadden we dat wel geweten.
Ik zeg alleen dat hij als 'type voetballer' aan Zlatan doet denken, niet dat hij zo goed gaat worden! Zlatan blijft voor mij een held en is in mijn ogen de beste aanvaller ter wereld, zie mijn avatar!

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Yo » ma aug 25, 2008 9:57 pm

Vond Luque niet zo dramatisch. Gaf een goede voorzet in de 1e helft die door de vrijstaande Manucharyan werd overgekopt en in 2e helft in het begin voorzet waarbij schot Bodul geblokt werd en later het pasje naar Manucharyan waaruit de gelijkmaker werd gescoord.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma aug 25, 2008 10:01 pm

Peter schreef:Hoe was Manteiga?
Manteiga speelde redelijk, was niet echt opvallend maar is wel nuttig voor een team. Een teamspeler dus. Hij moest als verdedigende middenvelder Danilo dekken en deed dat naar behoren. Voerde keurig zijn taken uit. In balbezit liep ie goed vrij voor z'n ploeggenoten. Toonde ook af en toe het lef om diep te gaan en zich te bemoeien met de aanval.
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma aug 25, 2008 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma aug 25, 2008 10:09 pm

Ik vond dat Bodul het in de eerste helft knap lastig had tegen Hofland. Dan is dat wel een eerste elftal speler, maar je kon goed zien dat ie nog niet het gewenste fysieke niveau heeft om zich staande te houden tegenover zulke verdedigers. Verloor ook vrijwel ieder kopduel. Na de rust ging het al wat beter, maar toen kwam Nieveld erin in plaats van Hofland.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma aug 25, 2008 10:14 pm

D_skilled schreef:Ik vond dat Bodul het in de eerste helft knap lastig had tegen Hofland. Dan is dat wel een eerste elftal speler, maar je kon goed zien dat ie nog niet het gewenste fysieke niveau heeft om zich staande te houden tegenover zulke verdedigers. Verloor ook vrijwel ieder kopduel. Na de rust ging het al wat beter, maar toen kwam Nieveld erin in plaats van Hofland.
Mwah, ik vond dat vooral gelden als het om een luchtduel ging, de ballen die als het ware onder kophoogte kwamen, wist hij nog geregeld te veroveren.

Wat vond jij overigens van Hofland? Voor mijn gevoel was het door de lucht wel ok, maar over de grond was het echt huilen met de pet op...

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma aug 25, 2008 10:22 pm

Net wat je zegt, hij was sterk door de lucht maar over de grond was het inderdaad niet veel soeps.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » ma aug 25, 2008 10:26 pm

Hofland was idd erg slecht. Tekenend vond ik die corner die hij totaal onnodig weggaf. Zo mag ie van mij 21 september ook spelen!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma aug 25, 2008 10:34 pm

joey schreef:Speciaal voor D_Skilled:
Vooral aan de bal was Luque een drama, ook zonder bal maar aan de bal was het niet om aan te gluren.
Laatst gewijzigd door D_skilled op di aug 26, 2008 9:29 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 10:46 pm

Bij het AD is deze wedstrijd groot nieuws:
‘Winnen van Ajax is altijd leuk’
Door WIETSE DIJKSTRA

AMSTERDAM - De door Jong Feyenoord gewonnen mini-klassieker in de Arena stond niet louter en alleen in het teken van het aanstormende Nederlands voetbaltalent. Zes dagen voor het sluiten van de transfermarkt, hadden beide clubs nog een laatste kans om hun overbodige waar in de etalage te zetten. Jong Feyenoord speelde daarom met Dwight Tiendalli, Timothy Derijck en Danny Buijs, terwijl de Amsterdammers Albert Luque en Edgar Manucharyan in de uitverkoop gooiden.

Albert Luque. FOTO JOHN DE PATER
,,Iedereen die niet in het eerste speelt, speelt bij de beloftes,’’ verklaarde Feyenoords technisch manager Bosz gisteren in Amsterdam. ,,Dat zal het hele jaar zo zijn.’’

Wat Buijs - terug na zijn rugblessure - Derijck en Tiendalli betreft hoopt Bosz echter dat zij straks niet langer jong talent in de weg staan. Feyenoord hoopt - en verwacht - het drietal op de valreep nog te kunnen verkopen. Volgens Bosz hebben zich reeds meerdere clubs gemeld. ,,Maar vaak gaat dat via tussenpersonen. Er is nog niets concreet.’’

Van de spelers die bij Ajax en Feyenoord mogen vertrekken, maakten Tiendalli en Manucharyan gisteravond de meeste indruk. Laatstgenoemde was de gevaarlijkste aanvaller bij de thuisclub. Bij Feyenoord kon de gretige Tiendalli zich uitleven als opkomende rechtsback, ook al omdat hij van zijn directe tegenstander Luque alle ruimte kreeg om de achterlijn te halen.

Jong Feyenoord kwam na een klein half uur op een verdiende voorsprong door Leroy Fer. De manier waarop dat gebeurde mocht de Ajax-defensie zich aanrekenen. De sterke middenvelder zocht op de rand van het strafschopgebied eerst naar een gaatje om met links uit te kunnen halen. Toen Fer zich in die richting vastliep, kapte hij naar zijn rechterbeen en soleerde vervolgens in de breedte naar de andere kant van de zestien, waar hij uiteindelijk wel de ruimte vond om de bal in de verre hoek te schieten: 1-0.

Fer groeide voor rust uit tot de grote uitblinker. De middenvelder, hersteld van zijn liesblessure, kwam volgens afspraak slechts 45 minuten in actie. Datzelfde gold voor de van zijn keelontsteking genezen Kevin Hofland. Net als Fer zit de centrale verdediger zondag als Feyenoord de competitie opent bij Heracles, normaal gesproken weer bij de eerste selectie.

Zonder Fer en Hofland had Feyenoord het vlak na rust even moeilijk. Manucharyan werd in die fase voor zijn ijver beloond toen hij van dichtbij de gelijkmaker kon scoren.

Hoewel Jong Ajax daarna het initiatief nam, bleef de ploeg van Feyenoord-trainer Alex Pastoor eenvoudig overeind. De thuisclub moest tien minuten voor tijd met tien man verder toen invaller John Goossens direct rood kreeg voor een te stevige charge op Glenn Kobussen. Voor Jong Feyenoord het signaal om nog nadrukkelijker op zoek te gaan naar de winnende treffer. Die viel in de slotminuut na een voorzet van Mitchell Schet, die door Michal Janota knap werd afgemaakt: 2-1.

Hoewel het slechts om de beloftes ging, kon Feyenoord die opsteker wel gebruiken. ,,Het is altijd leuk om van Ajax te winnen, maar waar het mij vooral om gaat is het aantal spelers van ons dat de stap naar het eerste elftal kan maken,’’ aldus Bosz, die vier A-junioren telde in de Rotterdamse basisopstelling. ,,Ik heb vandaag bij ons meer potentie gezien dan bij Ajax.’’

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 26, 2008 5:32 am

Nu wel, ja. Als ze normaal gesproken verliezen, dan staat alleen de uitslag in een hoekje.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 26, 2008 8:42 am

Ajaciedjuh schreef:Nu wel, ja. Als ze normaal gesproken verliezen, dan staat alleen de uitslag in een hoekje.
In het AD zijn ze vorig seizoen begonnen met uitgebreide verslagen van Jong feyenoord, nu blijkbaar ook.

Bosz zag meer talent bij feyenoord, zou wel eens kunnen, handig voor de nieuwe talentenpool.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 8:43 am

Bosz heeft daar gelijk in. Dit team van Ajax herbergt maar weinig talent.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 26, 2008 10:23 am

Bij Feyenoord nog minder, normaal gesproken.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di aug 26, 2008 10:52 am

Boeiend. Bij Feyenoord breekt er toch niemand door. Talentvol of niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie