Copa Amsterdam 2008

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Copa Amsterdam 2008

Bericht door Aristides » zo mei 25, 2008 12:22 pm

Copa 2008, mijn visie;

Het verhaal staat ook al op AN en AF, m.a.w. degenen die daar lezen weten wat er staat.

Gisteren (zaterdag) het toernooi bezocht en weer ongelooflijk genoten (net als vorig jaar) van het spel van Ajax Cape Town, maar eerst Ajax.

Leuk dat Ajax in de halve finale zit, maar degenen die gisteren hebben gekeken, weten dat onze jeugd daar niet hoort te spelen. Ze zijn gisteren twee keer overklast. Niet leuk om te lezen, wel goed om te weten.

Er zullen ongetwijfeld weer mooie koppen volgen, mocht Ajax het toernooi winnen, of in de finale verschijnen, het gaat uiteindelijk om de individuele kwaliteit en daar ontbreekt het bij onze A1/Jong Ajax-combinatie.

Cruzeiro was een maatje te groot en zo aan het eind van de eerste helft werden de Ajacieden aan alle kanten voorbijgelopen, werd er een prachtige uitval van Cruzeiro afgerond met een treffer die vervolgens werd afgekeurd door de scheidsrechter. De grensrechter had buitenspel geconstateerd, maar als je achter de bal blijft, is het geen buitenspel! Het zou op dat moment 2-0 zijn geworden!

Ajax kreeg niet één uitgespeelde kans (Jongebloed was een keer te ver van het doel uitgeweken!), een (door een speler van Cruzeiro) van richting veranderd slap schot werd de 1-1. Waarom Ajax vrije trappen kreeg???? Gerechtigheid was dat het 2-1 werd, weer door die nummer zeven, een goede voetballer. Was vorig jaar de nummer 10, Bernardo o.i.d., nog iemand met vedette-neigingen (hij was toen 16?), dit jaar was hij meer teamspeler en een goede.

Er deden bij Ajax zes spelers mee met een contract! Ik denk niet dat er één, in deze vorm?, het zal redden. De helft van de selectie bestond trouwens uit spelers die volgend jaar elders spelen!!!

Een paar indrukken: Tim v.d. Meulen wordt te dik, is niet wendbaar genoeg, ik had hem een tijdje niet gezien, dat viel me op. Kevin Huisman was niet meer de kleine middenvelder (B1), maar de lange linksback! Hij vertrekt ook.

De wedstrijd van A1/Jong Ajax tegen Cape Town was prachtig om te zien, vooral van de kant van cape Town, want Ajax werd weggespeeld. Ajax kreeg via Danso één mogelijkheid (bal werd geblokkeerd), maar toen had Andile Mbenyane al twee grote kansen gemist, twee keer vrij voor de keeper, één keer bleef Verhoeff zelfs staan, maar schoot hij recht op de keeper.. Cape Town kreeg vier grote kansen, maar het probleem is: scoren!

Uitblinkers? Gelukkig Daylon Claassen, de nummer acht, hij raakt de bal één keer, iets dat Ajacieden vroeger ook beheersten! Hij stelt zich goed op, kan een bal afpakken, kijkt naar wie hij de bal kan spelen voordat hij de bal krijgt, heeft een grote actieradius, hij heeft bijna alles om uit te groeien tot een echte topper. Hij is nu 18! Bij Ajax speelden er veel oudere spelers mee! Hij heeft één manco: scorend vermogen, hij kreeg een schietkans, maar zoekt dan nog de medespeler!

Shameehg Doutie (nummer zeven) speelde twee keer een halve wedstrijd en liet direct zien waarom Ajax hem vorig jaar een stage van twee weken had aangeboden. Hij kwam in de wedstrijd tegen Juventus de tweede helft erin en Cape Town kreeg kans op kans. Hij is 18 jaar! Ik had gehoopt dat hij (fysiek) gegroeid zou zijn, maar dat is niet gebeurd. Desondanks hadden de verdedigers van Juventus geen vat op hem, hij werd niet neergehaald, want het spel ging daar te snel voor.

Beide vorige spelers blonken vorig jaar als zeventienjarige al uit; dit jaar was de zeventienjarige Brandon Lee Adams (nummer 17) goed op dreef. Minder opvallend dan Claassen en Doutie, maar hij speelde tegen spelers die een paar jaar ouder zijn!

Nummer tien, Thulani Serero, is een pingelaar, maar een met ook een hoge handelingssnelheid, hij is vorige maand achttien geworden. Hij is een van die spelers die de bal wil hebben en dan niet voor de individuele actie, maar voor de combinatie. Hij weet ook van tevoren naar wie de bal gaat en waar hij moet staan om de bal terug te krijgen. Ajax zal hem ook in de gaten moeten houden.

In de verdediging was het net als vorig jaar: Mario, Mario, Mario. Hij heet Mario Booysen (nummer drie) en wordt in augustus al 20. Hij is de (erg lange) leider van het elftal. Ryan Donk komt? Als ik de geruchten (op AT en hier?) moet geloven? Waarom niet Booysen uitnodigen voor een stage? Laat hem spelen tegen KJH, Suarez enz.

De andere Booysen (David, nummer 14) speelde dit jaar op het middenveld, hij beviel mij op die plek minder. De nummer negen (Cecil Lolo) was als spits goed, als middenvelder wat minder.

Het hoogtepunt van de dag was de laatste wedstrijd, Cape Town tegen Juventus. Zag ik ooit eerder een Italiaanse verdediger in paniek? Nee! Tegen Cape Town zag ik zes à zeven verdedigers in volslagen paniek, ze wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. De bal ging zo snel van man tot man (er werd weinig met de bal gelopen) dat overtredingen maken de eigen hulpeloosheid nog vergroten zou (Zoals De Wolf en Fräser tegen het grote Ajax nauwelijks overtredingen maakten, omdat ze altijd te laat waren) Iedere aanval was een kans, maar dan is het nog geen doelpunt, de koelbloedigheid ontbrak (nummer 12) of het geluk (nummer zeven) of de scheidsrechter hielp een handje. Het vierde doelpunt van Cape Town (laatste minuut) werd ten onrechte afgekeurd, er was geen sprake van buitenspel (Ajax blij, Ajax in de halve finale). Kun je het de scheidsrechter kwalijk nemen? Nee, de grensrechter? Ja en Nee. Ja, omdat hij niet in de buurt was van de lijn om buitenspel te kunnen beoordelen, nee, omdat de man waarschijnlijk nooit eerder dit snelle voetbal had gezien.

Dubbele pech was dat het tweede doelpunt van Juventus wel heel erg veel weg had van buitenspel, maar ook hier stond de grensrechter niet goed. Ik dit keer ook niet, maar de schijn was tegen! Cape Town kreeg nog twee doelpunten tegen. Het eerste doelpunt leek mij een van richting veranderde bal. De bal werd voorgegeven en leek voor de keeper bestemd, maar ineens een vreemde curve (het veld kan het niet zijn geweest), m.a.w. iemand zat eraan? De man van de voorzet werd genoemd als doelpuntenmaker. Het derde tegendoelpunt was een van richting veranderde voorzet die ineens terecht kwam bij een Juventusspeler.

Genoten van het spel van Cape Town, geschaamd voor Ajax A1/Jong Ajax.

Ik snap dat je zo'n elftal nooit in zijn geheel in de top terug zult zien, dat het ongelooflijk hoge tempo geen 90 minuten kan worden volgehouden, maar ik snap niet waarom de A1/Jong Ajax dat niet kan opbrengen, dat daar het tempo zo laag is, er geen beleving is, dat er twee dispensatiespelers meededen, omdat ze te weinig spelers hadden, i.p.v. Twee zeventienjarigen uit de B1 mee te nemen. Cape Town en AZ deden het wel. AZ verloor drie keer, maar die spelers hebben meer geleerd dan welke Ajacied ook. AZ durfde wel jongere spelers op te stellen. Centrale man was Ben Rienstra, een soort Lindgren, controlerend, van achteruit sturend en in staat overtredingen te maken (kreeg een keer geel, hadden er ook twee kunnen zijn). Aanvallend vond ik hem minder. De andere ex-Ajacied: Furdelj Narsingh (nummer zeven) viel mij niet op. In de eerste wedstrijd werd hij terecht gewisseld, in de tweede wedstrijd deed hij niet mee. Hetzelfde voor het andere grote talent Gregory Nelson (nummer negen). In de tweede wedstrijd deed de zeventienjarige Oguzhan Ozyakup (nummer zeventien) het als middenvelder niet onaardig.

Valencia scoorde twee keer fraai uit een vrije trap, maar mij viel niemand op. Bij Atletico Mineiro speelde een goede rechtsback.
Vandaag de kruisfinales zonder mij, voor 50 minuten Cape Town rij ik geen twee uur, maar ik hoop ze volgend jaar wel weer terug te zien. Ajax moet zich zorgen maken dat de A1 niets heeft opgeleverd. Dylon Claassen zal zich in Jong Ajax moeten aanpassen aan het lage tempo, aan de bal eerst controleren, dan om je heen kijken om vervolgens de bal zachtjes terug te leggen.
Laatst gewijzigd door Aristides op zo mei 25, 2008 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 25, 2008 1:15 pm

"Hij heet Mario Booysen (nummer drie) en wordt in augustus al 10"?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 25, 2008 2:11 pm

Daniel_vT schreef:"Hij heet Mario Booysen (nummer drie) en wordt in augustus al 10"?
:ajaxsmiley.gif: zal er 20 van maken.

Fijn dat iemand het leest, nu Joey er even niet is. :headbang.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mei 25, 2008 3:21 pm

Hey Demo, ik vind die stukken die je schrijft over de jeugd altijd een genot om te lezen.

Hoe schat jij de aanvoer van de jeugd naar het eerste in, de eerst komende jaren?

Jongens als Sarpong, Anita en Slijngard maken op mij nog geen goede indruk en ik las dat Martina volgend jaar een kans krijgt, maar volgens mij voetbalt die ook al weer een aantal jaar in Jong Ajax. De jeugd die doorbreekt (Sneijder, VDV etc etc) blijft toch meestal niet zo lang hangen in Jong Ajax? Ik heb een beetje een net-niet gevoel bij die eerder genoemden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 25, 2008 4:10 pm

GangstaRiB schreef:Hey Demo, ik vind die stukken die je schrijft over de jeugd altijd een genot om te lezen.

Hoe schat jij de aanvoer van de jeugd naar het eerste in, de eerst komende jaren?

Jongens als Sarpong, Anita en Slijngard maken op mij nog geen goede indruk en ik las dat Martina volgend jaar een kans krijgt, maar volgens mij voetbalt die ook al weer een aantal jaar in Jong Ajax. De jeugd die doorbreekt (Sneijder, VDV etc etc) blijft toch meestal niet zo lang hangen in Jong Ajax? Ik heb een beetje een net-niet gevoel bij die eerder genoemden.
Het doet een poster goed als zijn berichten worden gelezen. Ik had sterk de indruk dat de jeugdrubriek (niet populair op AT) nauwelijks werd gelezen. reacties kwamen maar van een paar posters die elders ook mijn berichten (kunnen) lezen.

Sinds het internet volg ik de jeugd wat intensiever, niet alleen op het web (wat daar zie je geen jeugdvoetbal), maar vooral omdat je de programma's kent, spelers van gezicht kent enz.

Ga je na welke spelers er de laatste jaren zijn doorgebroken, dan moeten we helaas constateren dat na de "hausse" Stekelenburg, Sneijder en Heitinga (speelden met elkaar in de jeugd) het minder is geworden. Vermaelen kwam net na die generatie, Vertonghen speelt nu in het eerste (maar is geen back), Urby zal het m.i. niet redden en Siem de Jong speelt pas sinds de B1 bij Ajax. Daarnaast hadden we Babel en De Mul en hebben we nu de teruggekeerde Lindgren (ook periode net na de grote drie).

Geen slechte oogst als je het vergelijkt met andere ploegen, maar Ajax leeft van zijn jeugd, m.a.w. dan wil je meer.

Wat ik in de B-jeugd zie, zijn soms goede voetballers, zie Goossens en Sarpong (Anita zal ook in dat elftal, maar is een jaar jonger), maar daarna stokt de ontwikkeling. Ik heb sinds de A1 van Johnny van 't Schip geen goed voetballend A1 meer gezien, wel winnende teams, maar niet dat goede voetbal. Ik ben dan ook geen fan van de spelopvatting van trainer Danny Blind, hij trainde de A1 na van 't Schip. Silooy maakt er ook weinig van. Spelers worden onder hen niet beter! Dit zegt over het uitvoeren van de pr-functie die DB nu heeft. Ik ben alleen bang als DB en scouting/jeugdopleiding met elkaar verbonden worden.

De laatste jaren is het voetballend minder, je ziet geen risico's meer en zoals ik over cape Town schreef, het één keer raken is verboden. In de DB-tijd werden o.a. Maduro, Yildirim en Slijngard talent van het jaar! waar zijn ze nu?

Ik kan wel een uur typen, je kunt natuurlijk ook alles even teruglezen!
:ajaxsmiley.gif:

Ik vind het vreemd dat Ajax alleen inschuivende centrale verdedigers en aanvallende nummers 10 oplevert. Dat zijn in de jeugd de gemakkelijkste plaatsen. Ajax is bijna altijd sterker, het zijn posities zonder tegenstander, je kunt doen en laten wat je wilt. Namen? Heitinga, Vermaelen, Vertonghen, v.d. Wiel en v.d. Heijden. Wie komen eraan? Daley Blind en Ricardo van Rhijn. Wie vind ik uitblinken? Van Rhijn, maar ja, hij heeft de A-opleiding nog niet doorlopen.

Het is toch absurd dat een speler als Rodney Sneijder niet verplicht wordt een bal met rechts te trappen. Had hij dat gekund, dan zou hij tegen Spanje wel hebben gescoord, nu moest hij buitenkant(?) links nemen en kwam er een slap schot.

Jan Arie v.d. Heijden, Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen en Daley Blind wel eens een bal met rechts zien trappen? Je gelooft niet hoe zwak dat rechterbeen is. verplicht ze met rechts te trappen, de hele training, een uur extra, alle oefenwedstrijden enz.

Ik ben blij dat Ajax met de VU gaat samenwerken. Je ziet dat Ajacieden internationaal alle kopduels verliezen door gebrek aan kracht. Vanuit stand springen en dan vijf centimeter tekort komen. Het gaat in topvoetbal om minder dan vijf centimeter!

Ik weet niet of je spelers van vijftien, zestien jaar al aan krachttraining moet laten doen, het kan zijn dat dit niet goed voorze is, maar onze eerste-elftalspelers kunnen ook niet springen!

In de huidige B1 zie je vooruitdenken, de bal willen hebben, snel willen spelen (Ja, dan gaat er wel eens iets fout), maar het tempo ligt lager dan dat van Cape Town. Het tempo van Ajax 1! Op tv ljkt het nog wat, nationaal, internationaal horen we echt niet tot de top 50 (Europa)

In een vergelijkbare discussie op AN heb ik (ik mag mezelf citeren)o.a. geschreven (n.a.v. een opmerking van fn = een feyenoorder):

"Ajax zal dan ook moeten ingrijpen en moet niet de fout maken die een kleine tien jaar geleden is gemaakt toen de A1 met overmacht kampioen werd, feyenoord met 12-2 versloeg en die competitie één keer gelijkspeelde, ja uit tegen feyenoord, de laatste wedstrijd van het seizoen (2-2)). Vergeten wordt dan dat Ajax toen met een veredeld A2-team speelde (zaten wel toekomstige profvoetballers in als o.a. Graavven en die speler uit Sierra Leone die later naar excslior/Haarlem is gegaan) De meeste A1-spelers waren toen met Ajax onder 20 naar Amerika.

Van dat team is alleen Andy v.d. Meijde doorgedrongen tot de top, de anderen niet.

Laat dus de B1 niet intact, laat een paar desnoods de A2 vorm geven, moeten ze harder werken, niet iedere week dezelfde spelers!

Accepteer verliespartijen door een paar toernooien in het buitenland te spelen, ga rond de jaarwisseling vier weken weg enz. enz. Speel tegen oudere teams uit Duitsland, Engeland en accepteer dat de A1 dan één dag later voor de competitie verliest. Accepteer de hoon van derksen en borst, "deskundigen" die alle informatie van fora halen en nooit een jeugdwedstrijd zien. Accepteer de hoon van fn, laat hem genieten van een 3-0 zege!"


Op het Copa-toernooi kwam Ajax met, ik denk, de oudste selectie! Dat zou voor 2000 niet zijn gebeurd!

Volgende keer deel 2. :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo mei 25, 2008 4:37 pm

Hoi Demo,

ik lees je stukken ook altijd met veel plezier en ben blij dat je ons op de hoogte weet te houden.

Ik ben ook een aantal keer naar de Copa geweest, maar ben toch vaak teleur gesteld van het niveau dat ze laten zien. Het ziet er inderdaad niet altijd even gelikt uit. En ik snap waar je het over hebt over dat 1 keer raken.

maar goed weet jij nog dat leuke jong ajax team dat een aantal jaar geleden wist door te dringen tot ver in de amstel cup. geweldig leuk om die spelers te zien spelen en die speelden heerlijk één keer raken voetbal. Waar zijn ze nu?

ik zie uit een lichting liever 1 wereldtopper dan allemaal aardige spelers die het 1 keer raken beheersen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 25, 2008 4:40 pm

Demosthenes schreef:
Daniel_vT schreef:"Hij heet Mario Booysen (nummer drie) en wordt in augustus al 10"?
:ajaxsmiley.gif: zal er 20 van maken.

Fijn dat iemand het leest, nu Joey er even niet is. :headbang.gif:
Hela. Ik heb er geen verstand van, maar ik lees het altijd wel! :1evil.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 25, 2008 4:56 pm

Peter schreef:
Demosthenes schreef:
Daniel_vT schreef:"Hij heet Mario Booysen (nummer drie) en wordt in augustus al 10"?
:ajaxsmiley.gif: zal er 20 van maken.

Fijn dat iemand het leest, nu Joey er even niet is. :headbang.gif:
Hela. Ik heb er geen verstand van, maar ik lees het altijd wel! :1evil.gif:
:alc.gif: Ik heb er immers ook geen verstand van, maar ik schrijf het altijd wel :alc.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 25, 2008 5:01 pm

Ik ken ze alleen van naam en zie ze spelen bij een EK/WK. Zo vond ik die Burnet (B1) een erg povere indruk achterlaten bijvoorbeeld. Ik vind het, zoals jij al aangaf, wel gek dat een jongen als Slijngard maar zo weinig indruk achterlaat. Hij was nota bene het beste wat onze jeugdopleiding te bieden had (volgens de beleidsmedewerkers).

Ik ben wel benieuwd naar zo'n Claassens, trouwens. Wat zou het weer lekker zijn als er iets exceptioneels naar voren zou komen.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mei 25, 2008 6:03 pm

volgen de kenners hier we hebben een geweldig jeugdopleiding.
doe niet paniekeren dus...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 25, 2008 6:06 pm

Welke kenners dan? Lees je de posts van jouw kenners überhaupt of verzin je gewoon een mening van zogenaamde kenners als dat uitkomt?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 25, 2008 6:09 pm

Ik vind de jeugdopleiding grauwe middelmaat maar toch voel ik me aangesproken. :hypocrite.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 25, 2008 6:10 pm

Weet je dat zeker? Jansma's kenners komen er niet best vanaf, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mei 25, 2008 6:13 pm

Bertje schreef:Welke kenners dan? Lees je de posts van jouw kenners überhaupt of verzin je gewoon een mening van zogenaamde kenners als dat uitkomt?
een paar maand geleden Demo, ik, Joey en nog paar we gaven aan, jeugdopleiding is matig en zeker niet genoeg goed om 1e elftal te voeden.

Nee, dit was blijkbaar niet zo. We verkopen toch Sneijder en Babel, Vaart... het valt allemaal mee, zo verklaarden vele stellig... kenners dus.

ik weet niet of jij was er een van of niet hoor.
maar dat jij een kenner ben, daar ik twijfel niet over :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 25, 2008 6:24 pm

Het valt gewoon op dat de mensen die jij de ene keer afschildert als 'kenner', bij een volgende discussie opeens geen kenner meer zijn. En vice versa.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mei 25, 2008 6:25 pm

Ik denk dat je een goed punt maakt Demo, over de trainers van de jeugd en de tactiek daarachter.

Jong Ajax wordt gezien als het laatste opstapje voor spelers, maar ik denk dat mensen als Blind en Silooy ook stiekem loeren op een kans. En hoe maak je kans? Door met klinkende resultaten te komen. Niemand (van de buitenstaanders) interesseert zich in een stormachtige ontwikkeling van een talent, maar als ze horen dat Jong Ajax met 20 punten verschil kampioen is geworden lijkt dat een hele prestatie. En als we zien welke spelers er nu doorsijpelen zijn het allemaal maar matige voetballers. Zowel technisch als mentaal.
Ik kan me lyrische verhalen herinneren dat de jeugdopleiding met Winter en Silooy en wie nog meer, helemaal goed zou komen. De ziel was immers weer terug. Maar ik denk dat juist ex-spelers als trainer, een dubbele agenda erop na houden. En dat is heel erg kwalijk.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mei 25, 2008 6:53 pm

Bertje schreef:Het valt gewoon op dat de mensen die jij de ene keer afschildert als 'kenner', bij een volgende discussie opeens geen kenner meer zijn. En vice versa.
volgens mij gebruik de label kenner 9 uit 10 keer zonder personal verwijzing...

en btw, altijd ironic... maar ik moet misschien 'kenners' schrijven voor de duidelijk.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 25, 2008 6:55 pm

Maar als jij het over een kenner hebt zul je wel iemand in gedachten hebben? Je hebt in ieder geval iemands mening in gedachten, neem ik aan. Of is het soms compleet uit de lucht gegrepen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mei 25, 2008 7:05 pm

kennerS, dear Bertje.

niet moelijk te vinden
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34407
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mei 25, 2008 8:02 pm

Demosthenes schreef:
Daniel_vT schreef:"Hij heet Mario Booysen (nummer drie) en wordt in augustus al 10"?
:ajaxsmiley.gif: zal er 20 van maken.

Fijn dat iemand het leest, nu Joey er even niet is. :headbang.gif:
Arme Joey, zul je 'vakantie' hebben als kenner zijnde op al die fora... :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 25, 2008 11:30 pm

Valt wel mee, hoor. Ik ben blij de bijdragen van Demo te lezen, want dat schiet lekker op. Bovendien bevestigt hij mijn vooroordelen over onze opleiding, gelukkig en helaas.
Ik denk dat ze in Capetown beter opleiden dan in Amsterdam. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 26, 2008 8:04 pm

Ramona schreef:
Demosthenes schreef:
Daniel_vT schreef:"Hij heet Mario Booysen (nummer drie) en wordt in augustus al 10"?
:ajaxsmiley.gif: zal er 20 van maken.

Fijn dat iemand het leest, nu Joey er even niet is. :headbang.gif:
Arme Joey, zul je 'vakantie' hebben als kenner zijnde op al die fora... :hypocrite.gif:
???

@ramona,

Blue Daimonds, ± 1961?

Waarom ik zoiets schrijf? Ik heb sterk de indruk dat de jeugdrubriek op AT iets is voor "vier man". Er wordt nauwelijks gereageerd en degenen die reageren, lezen dezelfde berichten ook op AF of AN (Weet ik uiteraard niet van iedereen) Waarom zou ik ze dan nog op AT plaatsen? Voor Joey? Die was er toch niet? Welke lezer blijft er over? Je kunt toch wel door zo'n opmerking heen lezen?

Het plaatsen van een bericht kost niet veel tijd, weet ik, maar als er geen belangstelling voor is, kan ik het net zo goed laten. Ik heb immers tientallen jaren lang af en toe een jeugdwedstrijd gezien zonder forum! Er blijken echter toch een paar lezers te zijn, jammer dat jij daar niet bijhoort, schat ik zo in, gezien je reactie. Geeft niet, je kunt ook niet alles lezen en de rubriek "transfers" is natuurlijk veel interessanter met al die namen die komen, week in week uit.

Je hebt ongetwijfeld een keer gelezen dat sommigen op AT mijn berichten niet willen lezen (en er af en toe wel op reageren :drecul.gif: ), ook geen probleem, ik heb nu eenmaal een eigen mening en in het woord "eigen' zit al het probleem, zo'n mening sluit niet aan bij het "gemeengoed". Ik heb er geen problemen mee dat anderen zo reageren, jammer dat ze zelden op de inhoud ingaan, maar als dat niet gebeurt, zie ik dat als een bevestiging van mijn gelijk. :ajaxsmiley.gif:

Ik begrijp nu dat ook de site-admin (jij bent toch zoiets?) zo gaat reageren, jammer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma mei 26, 2008 8:25 pm

Demo: als je zo'n post schrijft, dan weet je dat er net zo "lollig" op gereageerd wordt.
:ajaxsmiley.gif:

Ik lees je postings altijd, net zoals vele anderen. En dat weet je ook wel, alleen je wilt het nog eens horen, toch? :headbang.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mei 26, 2008 8:28 pm

Ik denk dat Ramona bedoelt dat er veel meer mensen zijn die het lezen (waaronder ik) alleen dat niet iedereen reageert.

Ik weet zeker dat een hoop mensen het op prijs stellen!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 26, 2008 8:35 pm

En ik zeker. Ik ben er namelijk weer. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie