Seizoen 2007/2008 Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 20, 2008 3:17 pm

Ajax wil ook nog wat kleine bedragen vangen voor de Eredivisie-waardige spelers, neem ik aan. En spelers in Jong Ajax zullen een contract willen, want anders gaat men wel bij een andere club in de A-selectie aan de slag.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 20, 2008 3:18 pm

Geen idee. Misschien hebben ze spelers voor Jong Ajax nodig.

Bij de B-tjes zijn ze ook al zo scheutig geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 08, 2008 11:06 pm

Stoppen slaan door bij Ajax

AMSTERDAM - Bij het duel Jong Ajax - Jong FC Groningen sloegen maandagavond de stoppen door bij de thuisclub. Nadat John Goossens de Amsterdammers diep in de blessuretijd op 2-0 had gezet, viel het licht op De Toekomst uit. De arbiter besloot daarop af te fluiten.

Enkele minuten voor de 2-0 had Leonardo de openingstreffer voor Jong Ajax aangetekend. Overigens deed bij Jong Ajax een legertje spelers uit de A-selectie mee: Da Silva, Aissati, Sno, Leonardo, Kennedy, Sarpong en Schilder.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 09, 2008 8:46 am

Verslagje van iemand van AN:
Ik vond Aissati en Sarpong aan de bal wel sterk en Sarpong vond ik ook defensief goed spelen. Sno was vooral aan de bal vaak drama, al had die een goede actie bij de 2-0, maar vlak daarvoor schoot hij dramatisch hoog over vlak voor de keeper.

Kennedy speelde weer vrij risicoloos, al had hij drie/vier grote kansen die hij tegen de keeper aanschoot of naast wist te schieten. Leo ook vrij weinig acties, maar zijn doelpunt maakte veel goed. Toch jammer dat Leo, nu stond ie op links, nauwelijks van zijn snelheid gebruik maakt om een goede voorzet te geven. Silva kwam een paar keer goed mee op, maar zijn voorzetten waren ook niet goed. Bodul ook weinig gezien en Alderweireld en Anita waren opbouwend wel goed bezig. Eerste helft alleen wel paar grote kansen weggegeven aan Powel.
En deze is ook nog wel aardig:
Kas dit op High Low communicatios site vandaag

De Jong's Ajax jaagt op koppositie van Feyenoord
Written by Marc Daemen

Monday, 08 December 2008
Maandagavond speelt Jong Ajax thuis tegen Jong FC Groningen. De wedstrijd op Sportpark De Toekomst begint om 18.30 uur en is zoals altijd gratis toegankelijk. Donderdagavond speelt Jong Ajax de inhaalwedstrijd tegen Jong Vitesse. Vitesse speelt uitwedstrijden dit seizoen bij VV de Bataven in Gendt (Nijmeegsestraat 65 . De wedstrijd begint om 18.30 uur. Bij winst op beide teams stijgt Jong Ajax wellicht naar de koppositie die nu nog door Jong Feyenoord wordt ingenomen.

Door de overvloed aan middenvelders in de selectie van Ajax is er voor Siem de Jong weinig ruimte om speelminuten te maken. De wedstrijden die hij mag spelen zijn veelal voor het team van Jong Ajax. “Misschien moet ik mij nu wat meer concentreren op Jong Ajax”, aldus De Jong tegenover highlow.nl.

Aan het begin van het seizoen vertelde De Jong tegen highlow.nl dat hij niet wist wat hij dit seizoen kon verwachten. “Het is afwachten wat er dit seizoen gaat gebeuren. Ik train met het eerste mee, maar verder zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt.” Deze woorden blijken drie maanden later niet gelogen, want Siem weet nog steeds niet waar hij aan toe is. “Ik heb niet heel veel wedstrijden gespeeld. Bij het tweede een paar en in het eerste een paar. Ik zit er een beetje tussenin en de laatste tijd zit ik niet meer bij de selectie. Nu moet ik mij misschien wat meer concentreren op het tweede elftal. Ik blijf mijn best doen op de trainingen bij het eerste.” De Jong heeft nog geen gesprek gehad met Marco van Basten omtrent zijn positie in de selectie. “Ik weet niet of hij er een keer over begint, maar misschien dat er binnenkort een gesprek plaatsvindt. Er komen nu natuurlijk ook wat jongens terug, maar het is voorlopig nog even afwachten.”

Opvallend is het feit dat wanneer Siem de Jong zijn wedstrijden met Jong Ajax mee speelt er altijd meer gevaar voor de goal van de tegenstander ontstaat. In de met 5-2 gewonnen uitwedstrijd tegen Jong AZ drie maanden geleden bleek dit al het geval, maar ook in de wedstrijd tegen Jong De Graafschap afgelopen maandag liet Siem zien dat hij een toegevoegde waarde heeft. “Mijn taak was om achter de spitsen te spelen, maar er was redelijk wat ruimte om diep te gaan. Ik scoorde de eerste goal en die zat er heel lekker in. Ik streepte de bal bewust uit de draai op de goal en hij hing heerlijk”, glundert De Jong. Marco van Basten begint onderhand een luxeprobleem te krijgen. Nadelig voor een speler als Siem de Jong, maar met het goede spel wat hij laat zien krijgt hij gegarandeerd zijn kansen nog dit seizoen.

Maandagavond speelt Jong Ajax thuis tegen Jong FC Groningen. De wedstrijd op Sportpark De Toekomst begint om 18.30 uur en is zoals altijd gratis toegankelijk. Donderdagavond speelt Jong Ajax de inhaalwedstrijd tegen Jong Vitesse. Vitesse speelt uitwedstrijden dit seizoen bij VV de Bataven in Gendt (Nijmeegsestraat 65 . De wedstrijd begint om 18.30 uur. Bij winst op beide teams stijgt Jong Ajax wellicht naar de koppositie die nu nog door Jong Feyenoord wordt ingenomen.

Marc Daemen

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 09, 2008 9:18 am

Ik heb de berichten van Voetske en Peter even overgeheveld naar de juiste topic. Om verdere misverstanden te voorkomen sluit ik deze.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten