Hoe kunnen we onze talenten behouden?

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Plaats reactie
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Hoe kunnen we onze talenten behouden?

Bericht door Aristides » za jun 30, 2007 11:59 pm

Een perfecte(?) jeugdopleiding, maar niet het geld van chelsea, arsenal, psv, feyenoord(?).

Wat gebeurt er? Wat kan Ajax doen tegen de voetbalmaffia? of doet Ajax eraan mee? Barcelona kan niet op tegen het geld uit Engeland, Ajax wel?

Bron: www.vi.nl

Barcelona verliest weer talent aan Engelse club

30/6/2007 19:31

Liverpool heeft Daniel Pacheco voor drie jaar vastgelegd. De zestienjarige aanvaller komt over van Barcelona, waar hij furore maakte in de jeugd.
'Het is een groot verlies voor de club, want het gaat hier om een aanvaller van grote kwaliteit en om een goalgetter', treurde jeugdcoach García Pimienta van Barcelona in de Catalaanse krant Sport.

'Hij is onze topscorer en kwam dit seizoen bijna tot dertig doelpunten. Het lijkt mij hier niet om een overstap om sportieve redenen te gaan, want hij werd zeer gewaardeerd bij ons.'

Het is niet voor het eerst dat een grote belofte van Barcelona in Engeland terechtkomt. Francesc Fabregas en Fran Mérida verruilden Barça op jonge leeftijd voor Arsenal en Gerard Pique verkaste naar Manchester United.

Fabregas brak razendsnel door en is inmiddels een van de belangrijkste spelers van Arsenal. Cesc heeft op twintigjarige leeftijd al zestien interlands achter zijn naam staan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 01, 2007 12:01 am

Het is triest, maar wilde MvG en meer mensen niet dat de leeftijds grens van gezien als zelf-opgeleid (want daar gaat het de meeste clubs ten eerste om) verlagen van 19 jaar naar 14/15/16 jaar?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jul 01, 2007 10:13 am

Ajax moet gewoon zorgen dat de jeugdspelers makkelijk kunnen zien dat ze het beste bij Ajax kunnen blijven. Bij Ajax krijg je kansen en de tijd om je te ontwikkelen, en als je bij Ajax vandaan komt heb je een grote kans alsnog in een van de grote competities terecht te komen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 01, 2007 10:31 am

Inderdaad. Het grootste gevaar dat Ajax bedreigt is een (eventueel) aankoopbeleid waarbij middelmatige spelers van in de twintig worden gehaald omdat ze net iets beter zijn dan onze talenten van 18. Vooralsnog is er bij Ajax voldoende doorstroming, waardoor talenten inzien dat ze beter kunnen blijven. (Vergelijk Ajax en PSV. Sarpong, Goossens, etc. blijven, terwijl Van Aanholt het geld pakt.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 01, 2007 12:03 pm

Uhm ...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 01, 2007 12:12 pm

Bij Ajax is dit niet echt een issue, maar misschien is het naief om te denken dat dit zo blijft.

Vinden de grote clubs onze talenten niet zo interessant? Laten onze talenten zich niet inpalmen door het grote geld? Of hebben we simpelweg geluk gehad en zouden binnen niet al te lange tijd zomaar een paar pareltjes uit de opleiding kunnen worden weggekaapt?

Ik heb er geen zicht op, maar zolang het onze grote talenten niet zijn die worden weggekocht lig ik er ook niet wakker van.
Ajax!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jul 01, 2007 12:20 pm

Barcelona kan blijkbaar de grote talenten niet behouden, m.a.w. of Ajax heeft die grote talenten niet, of Ajax weet ze beter aan zich te binden door bijvoorbeeld een snellere doorstroming en het besef dat het grote geld dan wat later komt.

Mijn vrees is dat de koopkrachtige en kooplustige Engelse ploegen spelers van ± 17 gaan kopen i.v.m. nieuwe regels over ...% eigen jeugd.

We zijn Ben Rienstra dit seizoen kwijtgeraakt aan az. De andere spelers die zijn verdwenen zijn of verdwenen omdat Ajax hen geen contract waardig achtte of omdat er "iets" gebeurd was (Hasselbaink?) of vergeet ik iemand?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 01, 2007 12:25 pm

Barcelona kun je niet met Ajax vergelijken. Barcelona kan Ronaldinho en Henry kopen, dus heeft jeugd sowieso al minder kans. Bovendien is de competitie zwaarder, waardoor jeugdspelers pas later echt doorstromen. Wij hebben het voordeel dat we het ons kunnen veroorloven jeugd een kans te geven.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jul 01, 2007 12:30 pm

Wij hebben het voordeel dat we het ons kunnen veroorloven jeugd een kans te geven.
Je lijkt JC wel: "ieder voordeel heb zijn nadeel".
We hebben (nog) geen geld om te kopen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 01, 2007 2:07 pm

Demosthenes schreef:Barcelona kan blijkbaar de grote talenten niet behouden, m.a.w. of Ajax heeft die grote talenten niet, of Ajax weet ze beter aan zich te binden door bijvoorbeeld een snellere doorstroming en het besef dat het grote geld dan wat later komt.

Mijn vrees is dat de koopkrachtige en kooplustige Engelse ploegen spelers van ± 17 gaan kopen i.v.m. nieuwe regels over ...% eigen jeugd.

We zijn Ben Rienstra dit seizoen kwijtgeraakt aan az. De andere spelers die zijn verdwenen zijn of verdwenen omdat Ajax hen geen contract waardig achtte of omdat er "iets" gebeurd was (Hasselbaink?) of vergeet ik iemand?
Jordy Brouwer is vlak voor hij 19 jaar werd vertrokken naar Liverpool, stond hier niet echt bekend als groot talent en Ajax wachtte te lang met een contract volgens zichzelf. Hij ging naar Liverpool, werd twee weken later ofzo 19 en wordt nu als zelf opgeleid door Liverpool gezien en mag Liverpool later meer buitenlanders in de selectie voor Europese toernooien hebben.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di jul 03, 2007 9:15 pm

Ook Ajax moet oppassen voor deze Engelse clubs. Het afgelopen seizoen zijn toch aardig wat jeugdspeleerss uit Nederland naar Engeland vertrokken; Nacer Barazite, Jeffrey Bruma, Jordy Brouwer, Patick van Aanholt.

Zaak dus om de grote talenten al rond 16/17 jaar vast te leggen en hopen dat ze niet voor het grote (Engelse) geld kiezen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 10, 2007 10:42 pm

Help, Engeland rooft ons leeg

ROTTERDAM - Het is een doordeweekse dag op het EK onder 17 jaar in België.
B-junioren spelen met nationale jeugdselecties leuke interlands. Vroeger kwam daar een handjevol jeugdtrainers en twee tribunerijtjes met familie van de spelers op af. Nu puilt het complex uit met scouts en voetbalmakelaars.

Die laatste groep kleeft aan de vertegenwoordigers van Arsenal, Liverpool, Manchester United en Chelsea alsof er een pot met goud te verdelen is. ,,De makelaars zijn maar in één ding geïnteresseerd. Ze willen weten welke speler je bekijkt. Vervolgens springen ze op die jongen af en zeggen ze dat ze zijn zaken kunnen doen. Officieel mogen ze die spelers helemaal niet benaderen,’’ zegt een van de vertegenwoordigers van de Britten.

Bij het Nederlands elftal onder 17 jaar kwamen in het Spaanse La Manga een paar weken eerder 35 Engelse clubs kijken. Die zaten allemaal op het puntje van hun stoel. Ze vonden het de beste lichting in jaren. Daar zat ook de zoon van Danny Blind, Daley, bij. ,,He is the future of Dutch football,’’ zeiden de scouts.

De massale interesse in Nederlandse toptalenten van 14, 15 en 16 jaar is een doorn in het oog van de eredivisieclubs die nog steeds miljoenen investeren in de eigen opleiding. Door tv-contracten van 40 miljoen per jaar en per club kunnen ze in Engeland smijten met geld. Als ze vijf willekeurige talenten uit het buitenland halen en er breekt er eentje door, is de winst geboekt.

Arsenal ontdekte in het Nederlands elftal onder 17 jaar rechterspits Vincent van den Berg, nog zonder contract bij Heerenveen. Bij NEC had Arsène Wenger aanvaller Nacer Barazite op zijn zestiende al weggeplukt. Spits Jordy Brouwer tekende als A-junior van Ajax een vierjarig contract bij Liverpool. Feyenoord deed verwoede pogingen het 15-jarige talent Bruma aan zich te binden, maar die was al bij Chelsea voordat hij het contract van de Rotterdammers had bekeken. Diezelfde club (Chelsea) pikte deze zomer ook Patrick van Aanholt, PSV’s aanvoerder van de B1-junioren, in.

,,Dat is het risico als je spelers internationaal laat spelen. De grote scouts zijn overal. Niet alleen die van Chelsea. Bij Barcelona speelt nog één Catalaan en de opleiding zit vol met buitenlanders. Daar loopt ook ene Dos Santos, die op zijn twaalfde uit Mexico is gehaald,’’ zegt Wessel Weezenberg, voetbalmakelaar en begeleider van Jeffrey Bruma bij Chelsea.

Maar het kan nog gekker. Bij AZ werd achter de rug van de club om het grote talent Marco Matic in het geheim naar Liverpool gevlogen. De speler kon 100.000 euro per jaar krijgen als hij direct zijn handtekening zou zetten onder een contract. Bij AZ voetbalt hij nog voor een minimale zakgeldvergoeding.

AZs technisch directeur Marcel Brands: ,,Marco Matic zit nog steeds bij ons. Maar hij is in Engeland geweest. Ik ken de details niet, gelukkig stond zijn zaakwaarnemer er ook niet achter.’’

Brands plaatst vraagtekens bij de handelwijze van de Britten. ,,Ik vraag me af of een club als Liverpool al kan zien dat een speler bestemd is om daar door te breken in het eerste elftal. Ik vind het knap als ze dat zien. Als iemand 16 jaar is, moet ik me zelfs de vraag stellen of die speler AZ 1 wel kan halen.’’

,,We laten ons niet gek maken. We weten dat het wemelt van de scouts en makelaars bij onze wedstrijden. We kunnen ze niet weren. Je probeert wel met ze te praten. En een aantal makelaars ziet ook wel in dat niet ieder talent in Engeland kan doorbreken.’’

Koos Formsma, voorzitter van Heerenveen, vreest dat er een onwerkbare situatie op de markt ontstaat. ,,Engelse clubs mogen volgens de regels van hun eigen bond bij de jeugd niet verder scouten dan een straal van 150 kilometer om de club heen. Ik heb niet op de kaart gekeken, maar volgens mij ligt Nederland in die straal van 150 kilometer. Ze tellen het water niet mee. Want ze zitten allemaal hier.’’

De Friezen voelen zich machteloos. ,,De Engelse clubs hebben zoveel geld te besteden. Alleen uit de tv-inkomsten pakken ze 40 miljoen euro per jaar. Daar kunnen wij, de Nederlandse clubs, niet aan tippen. We balen dat we Vincent van den Berg zijn kwijtgeraakt aan Arsenal. Maar we stonden machteloos.’’

Jonge voetballers als Bruma, Van den Berg of Brouwer speelden hier voor zakgeld. Meestal niet meer dan 75 euro per week. In Engeland liggen hun verdiensten met zestien jaar rond de 100.000 euro per jaar.

Weezenberg erkent dat Feyenoord heeft geprobeerd Bruma hem een aanbieding te doen. ,,Er is met hem gesproken. Maar de speler wilde niet. Het is bij zo’n jonge jongen in de eerste plaats een beslissing in de schoot van het gezin. Daar moet een keuze worden gemaakt. In mijn ogen is die keuze niet veel anders dan wanneer een Nederlandse club een speler benadert. De speler ziet bovendien dat de opleidingen van Arsenal of Chelsea top zijn.’’

Weezenberg meent dat hij de club recht in de ogen kan kijken. ,,Het zijn niet de makelaars maar de clubs die de initiatieven nemen. Andersom komen er ook spelers onder onze begeleiding naar Feyenoord. Janotta is uit Polen via ons naar Feyenoord gekomen. In de Kuip heeft men nationaal goede scouts. Internationaal is het niet zo goed, maar dat is ook veel ingewikkelder.’’

,,Als een speler naar Chelsea gaat, vindt iedereen het waardeloos. Maar kiest hij voor Barcelona, dan vinden we het fantastisch. Dat komt alleen maar door het etiket van een poenerige club, die alles opkoopt. Maar bij Chelsea gaan grote dingen gebeuren. Er wordt een hele jeugdopleiding ingericht.’’

Chelsea haalt Bruma, andersom haalt Feyenoord weer Ryan Bouwmeester van Vitesse. Weezenberg: ,,Het belangrijkste is dat Feyenoord zijn drie grootste toptalenten vast heeft liggen. In Europa weten alle scouts dat Leroy Fer, Georgino Wijnaldum en Janotta absolute toptalenten zijn. Die haalt niemand zomaar weg. Die liggen langdurig vast.’’

,,De clubs in het Premiership hebben ingezien dat spelers tijd nodig hebben om te wennen aan het niveau en de cultuur van het Engelse voetbal. Als ze die spelers vroeger halen, is de kans groter dat ze slagen. Wenger is daar al jaren heel slim in. Die snapt dat het binnendringen van buitenlandse spelers in de Engelse markt, niet altijd werkt. Daarom willen ze die talenten veellanger laten wennen.’’
AD

:1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jul 10, 2007 11:10 pm

Bij het Nederlands elftal onder 17 jaar kwamen in het Spaanse La Manga een paar weken eerder 35 Engelse clubs kijken. Die zaten allemaal op het puntje van hun stoel. Ze vonden het de beste lichting in jaren. Daar zat ook de zoon van Danny Blind, Daley, bij. ,,He is the future of Dutch football,’’ zeiden de scouts.

(...)

Arsenal ontdekte in het Nederlands elftal onder 17 jaar rechterspits Vincent van den Berg, nog zonder contract bij Heerenveen. Bij NEC had Arsène Wenger aanvaller Nacer Barazite op zijn zestiende al weggeplukt. Spits Jordy Brouwer tekende als A-junior van Ajax een vierjarig contract bij Liverpool. Feyenoord deed verwoede pogingen het 15-jarige talent Bruma aan zich te binden, maar die was al bij Chelsea voordat hij het contract van de Rotterdammers had bekeken. Diezelfde club (Chelsea) pikte deze zomer ook Patrick van Aanholt, PSV’s aanvoerder van de B1-junioren, in.

,,Dat is het risico als je spelers internationaal laat spelen. De grote scouts zijn overal. Niet alleen die van Chelsea. Bij Barcelona speelt nog één Catalaan en de opleiding zit vol met buitenlanders. Daar loopt ook ene Dos Santos, die op zijn twaalfde uit Mexico is gehaald,’’ zegt Wessel Weezenberg, voetbalmakelaar en begeleider van Jeffrey Bruma bij Chelsea.

Maar het kan nog gekker. Bij AZ werd achter de rug van de club om het grote talent Marco Matic in het geheim naar Liverpool gevlogen. De speler kon 100.000 euro per jaar krijgen als hij direct zijn handtekening zou zetten onder een contract. Bij AZ voetbalt hij nog voor een minimale zakgeldvergoeding.

AZs technisch directeur Marcel Brands: ,,Marco Matic zit nog steeds bij ons. Maar hij is in Engeland geweest. Ik ken de details niet, gelukkig stond zijn zaakwaarnemer er ook niet achter.’’

Brands plaatst vraagtekens bij de handelwijze van de Britten. ,,Ik vraag me af of een club als Liverpool al kan zien dat een speler bestemd is om daar door te breken in het eerste elftal. Ik vind het knap als ze dat zien. Als iemand 16 jaar is, moet ik me zelfs de vraag stellen of die speler AZ 1 wel kan halen.’’

Jonge voetballers als Bruma, Van den Berg of Brouwer speelden hier voor zakgeld. Meestal niet meer dan 75 euro per week. In Engeland liggen hun verdiensten met zestien jaar rond de 100.000 euro per jaar.

Weezenberg erkent dat Feyenoord heeft geprobeerd Bruma hem een aanbieding te doen. ,,Er is met hem gesproken. Maar de speler wilde niet. Het is bij zo’n jonge jongen in de eerste plaats een beslissing in de schoot van het gezin. Daar moet een keuze worden gemaakt. In mijn ogen is die keuze niet veel anders dan wanneer een Nederlandse club een speler benadert. De speler ziet bovendien dat de opleidingen van Arsenal of Chelsea top zijn.’’

Weezenberg meent dat hij de club recht in de ogen kan kijken. ,,Het zijn niet de makelaars maar de clubs die de initiatieven nemen. Andersom komen er ook spelers onder onze begeleiding naar Feyenoord. Janotta is uit Polen via ons naar Feyenoord gekomen. In de Kuip heeft men nationaal goede scouts. Internationaal is het niet zo goed, maar dat is ook veel ingewikkelder.’’

,,Als een speler naar Chelsea gaat, vindt iedereen het waardeloos. Maar kiest hij voor Barcelona, dan vinden we het fantastisch. Dat komt alleen maar door het etiket van een poenerige club, die alles opkoopt. Maar bij Chelsea gaan grote dingen gebeuren. Er wordt een hele jeugdopleiding ingericht.’’

Chelsea haalt Bruma, andersom haalt Feyenoord weer Ryan Bouwmeester van Vitesse. Weezenberg: ,,Het belangrijkste is dat Feyenoord zijn drie grootste toptalenten vast heeft liggen. In Europa weten alle scouts dat Leroy Fer, Georgino Wijnaldum en Janotta absolute toptalenten zijn. Die haalt niemand zomaar weg. Die liggen langdurig vast.’’
Lezen ze bij het AD ook de topics op AT?

Jordy Brouwer mocht weg van Ajax, een groot verschil met een paar andere voorbeelden.

Janotta heeft al een keer voor het geld gekozen, waarom geen tweede keer?

feyenoord heeft twee(?) maanden geleden een Amerikaan van 10 jaar gekocht!! Hoe oud was Leonardo? De Guzman was 12 toen hij kwam? Feyenoord had ± 12 flats met (soms zeer) jonge spelers aan de Strevelsweg in Rotterdam(-Zuid), officieel met begeleiding, maar in de praktijk ....

Vincent v.d. Berg, een beetje zuur voor feyenoord. Hij moest weg bij feyenoord, ging terug naar zijn amateurclub (Excelsior Maassluis?) en daarna naar Heerenveen!

Brands zegt "als iemand zestien jaar is ..." Waarom haalt hij Ben Rienstra weg bij Ajax? Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat zaakwaarnemers erg belangrijk zijn.

Ajax haalt ook talenten weg bij bijvoorbeeld De Graafschap (Siem de Jong), feyenoord haalt Schet weg bij Utrecht enz. Ik hoop maar dat ze voor Ajax kiezen vanwege het mooiste voetbal, de beste opleiding enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 1:03 pm

Ze kiezen voor Ajax omdat ze hier in het eerste elftal kunnen komen!
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 11, 2007 1:05 pm

En alweer een reden geen talenten van Barcelona te gaan opleiden!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 1:21 pm

Steeds dezelfde reden, Luuk! :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 25, 2007 1:11 pm

Joop Brand, de nestor van de Nederlandse opleiders, heeft vandaag in de VI harde kritiek op het beleid van de Nederlandse clubs, waaronder Ajax. De Nederlandse clubs klagen dat hun talenten door buitenlandse clubs worden weggehaald, zegt hij, maar dat hebben ze voor een groot deel aan zichzelf te wijten.
Je moet de zaak wel van twee kanten belichten. De Nederlandse clubs veroorzaken zelf de uittocht van talenten. De spelers worden besodemieterd, net als hun ouders. Het is de vraag wie de aasgieren zijn. Samen met mijn collega Chiel Dekker ben ik aan de gang met die talentvolle jongens. En dat is hard nodig. Een club als PSV denkt spelertjes van zeventien voor het minimumloon binnen te halen. Ouders, die vaak van allochtone afkomst zijn, weten van niets. Dan komt er zo'n man van het bestuur binnen in pak, meneer Koeman erbij en dan krijgten ze te horen dat het een eer is dat hun zoon een minimaal contractje krijgt. De ouders krijgen een seizoenskaart en dat is het dan. Die vlieger gaat natuurlijk niet op. Kijk naar Ibrahim Maaroufi, die wilden ze niet eens een contract geven maar die speelt inmiddels wel voor een goed bedrag bij Internationale. PSV haalt nu de Braziliaanse jeugdspeler Jonathan Reis, die dan twee tot drie ton gaat verdienen. Waarom hij wel? Patrick van Aanholt verdiende twaalfduizend euro bruto bij PSV, maar ze verkopen hem voor 500.000 euro aan Chelsea. Bij Ajax is het niet anders. Spelers uit de eigen opleiding verdienen sinds jaar en dag minder dan spelers die uit het buitenland komen. Wij steunen ouders die van niets weten. Natuurlijk is het voor clubs even anders als wij er zitten. Wij kennen de markt. KOmen met vragen over ziektekosten, pensioenregelingen. Wat als een jongen vijf wedstrijden in het eerste heeft gespeeld? Noem maar op.
Nederland staat een grote uittocht van jeugdspelers en trainers te wachten als het de eigen mensen niet serieus neemt. En dan denk ik niet alleen aan spelers, maar ook aan jeugdtrainers. Nederland moet zijn eigen jeugd serieus gaan nemen, anders is er straks niets over.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 25, 2007 1:19 pm

Is een omdraaing van feiten. Die salarissen voor splertjes die nog niets hebben gepresteerd stijgen juist zo explosief doordat de internationale 'topclubs' de spelertjes weglokken.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 25, 2007 1:25 pm

Je kunt je wel afvragen waarom een buitenlands talent een paar ton vangt en een Nederlands talent niet.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 25, 2007 1:30 pm

Nederlandse clubs mogen buitenlanders onder de 18 toch uberhaupt niet meer betalen/een contract aanbieden?
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 8:36 am

Dertienjarig talent uit Peru naar Bayern

26/7/2007 19:48

Hij is dertien jaar oud, bewondert Jefferson Farfán, Claudio Pizarro en natuurlijk Ronaldinho, én tekent komende maand een contract bij Bayern München. De Duitse topclub lijfde Pierre Larrauri in, zo maakte diens Peruaanse club bekend.
Het dertienjarige joch voetbalde tot voor kort bij Esther Grande de Bentín (EGB). Daar viel Larrauri op als aanvallend ingestelde middenvelder. Dat was reden voor Bayern hem eens uit te nodigen. Een jaar geleden kwam de Peruaan een maand op proef bij Der Rekordmeister. En hij slaagde erin de Duitsers te overtuigen van zijn talent.

In augustus zal Larrauri zich met zijn vader melden in München. Beiden zullen er blijven wonen. Overigens zat Bayern niet als enige achter de scholier aan, ook AC Milan en Real Madrid zouden hem in het oog hebben gehouden.

vi.nl
:sad.gif:
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie