Vol Beloften: Dionitio Liesdek

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Vol Beloften: Dionitio Liesdek

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 1:28 pm

Vol Beloften: Dionitio Liesdek

Afbeelding

Naam: Dionitio Liesdek.

Geboren: 13 november 1988 te: Amsterdam

Broers/zussen: Ik heb een broer, Stevland, en twee zussen. Zij heten Stephanie en Xiomara.

Positie: Linksback. Links- of rechtsbenig: Linksbenig.

Lengte: 1.80 meter Gewicht: 84 kilo

Bij Ajax sinds: 2000
Vorige club(s): Voordat ik naar Ajax kwam, speelde ik bij Fortius in Amsterdam-Oost.

Opleiding: Ik ben afgelopen jaar gestopt met mijn mbo-opleiding handel. Sindsdien steek ik vrijwel al mijn tijd in voetbal.

Relatie: Ik ben al anderhalf jaar samen met Sarissa.

Geen voetballer dan? Ik heb geen flauw idee wat ik dan zou willen doen.. Een leven zonder voetbal is niet voor te stellen.

Passie buiten het voetbal: Leuke dingen doen met mijn familie en vrienden.

Geloof/Bijgeloof: Ik ga niet naar de kerk, maar geloof wel in God. Bijgelovig ben ik niet.

Vakantie: De afgelopen twee jaar heb ik vakantie gevierd in Suriname. Het plan ligt er ook om een keer naar mijn tante in Brooklyn, New York, te gaan. Misschien dat ik eind december die kant op kan.

Muziek: R&B, hiphop en Surinaamse muziek. Surinaamse reggae bijvoorbeeld.



Favoriete tv-programma: Het liefst kijk ik naar De Wedstrijden. Verder kijk ik naar De gouden kooi en, heel soms, Goede tijden slechte tijden.

Beste film: The Matrix

Mooiste boek: Ik lees geen boeken.

Krant/tijdschrift/website: Spits, www.ajax.nl, Voetbalzone en VI.nl.

Favoriete eten: Dat is Tjamin, dunne bami. Het is een echt Surinaams gerecht.

Een dag ruilen met…: Doe Ronaldinho maar. Vooral omdat hij zo’n goede voetballer is. Het lijkt me ook wel een keer leuk om een kijkje te nemen in zijn leven.

Mooiste goal: Op een toernooi in Varsseveld maakte ik als speler van de C1 een wereldgoal tegen Manchester United. Uit een vrij trap pegelde ik de bal zo in de kruising. Maarten Stekelenburg was toen trouwens mijn trainer. Bij Jong Ajax werk ik nu opnieuw met hem samen. In totaal heb ik nu drie seizoenen onder hem gevoetbald.

Grootste voetbalkwaliteit: Ik behoud altijd het overzicht, ben fysiek sterk en heb een goed schot.

Nog werken aan: Het koppen kan beter. Net als mijn rechterbeen.

Favoriete club buiten Ajax: Dat zijn er drie: FC Barcelona, Chelsea en Liverpool.

Mooiste wedstrijd: Met de C1 wonnen we ooit de Super Cup. We veroverden die Super Cup door met 2-0 van Feyenoord te winnen. Ik stond in dat duel trouwens tegenover Diego Biseswar. De Feyenoorder scoorde niet. Het ging die dag met ons hele team geweldig goed.

Favoriete voetballer: Ronaldinho en Maxwell. Ik speel zoals Maxwell ook speelt; met veel dreiging naar voren.

Mooiste moment uit Ajax-historie: Het winnen van de Champions League in 1995. Na die finale vertelde mijn broer Stevland dat hij de volgende niet naar school zou gaan, omdat Ajax had gewonnen. Dat maakte toen veel indruk.

Idool buiten voetbal: Mijn ouders zijn mijn idolen, ze steunen me overal.

Hoogtepunt in carrière: Een echt hoogtepunt moet nog komen.

Dieptepunt: Ook een echt dieptepunt heb ik nog niet meegemaakt. Gelukkig maar.

Lastige club als tegenstander? Ik speel sinds de D1 bij Ajax. Tot nu toe hebben we altijd met Feyenoord om het kampioenschap gestreden. Het is meestal de moeilijkste, maar tegelijkertijd ook de mooiste tegenstander. Wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord zijn altijd mooi.

Toekomstverwachting: Ik hoop het eerste elftal te halen.
Ajax.nl

Leest geen boeken en zijn ouders zijn zijn idolen... weer zo'n slimmerik. :00001757.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 09, 2007 1:31 pm

Hij is vanuit de A2 naar Jong Ajax gehaald, toch?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 1:34 pm

Was er vroeger niet, ik meen bij FC Utrecht, ook een Liesdek? Is dit een zoon van?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 09, 2007 1:34 pm

Marcel?
Ben je al zo oud Cees?

Edit: Even gegoogled! We hadden het beiden goed!
50. Marcel Liesdek
Sommige voetballers doen alles wat God verboden heeft op een voetbalveld. Marcel Liesdek is daar een treffend voorbeeld van. Trainer Hans van Doorneveld neemt Marcel Liesdek en Ruud Hesp in 1987 mee uit Haarlem. Liesdek speelt drie seizoenen in Sittard. De keiharde verdediger haalt de gekste dingen uit op het veld maar is zich na afloop vaak van geen kwaad bewust. De wedstrijd tegen Volendam in 1990 is hiervan een goed voorbeeld. Dit voorval is ook de reden waarom Liesdek deze top 54 haalt. Liesdek geeft in deze wedstrijd Eric Steltenpool een onvervalste elleboogstoot. Kees Jansma spreekt er die avond bij Studio Sport schande van en laat de beelden wel vier keer zien. Op basis van de TV-beelden wordt Liesdek voor zes wedstrijden geschorst. Een elleboogstoot is in die dagen nog iets bijzonders. Deze schorsing vormt het begin van het einde voor Liesdek in Sittard. Hij vertrekt na dat seizoen naar FC Utrecht.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 09, 2007 1:37 pm

Het is overigens wel een flinke jongen zeg. Dat is weer eens wat anders dan Urby met z'n 65 kilo.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 1:39 pm

LucaS schreef:Marcel?
Ben je al zo oud Cees?

Edit: Even gegoogled! We hadden het beiden goed!
50. Marcel Liesdek
Sommige voetballers doen alles wat God verboden heeft op een voetbalveld. Marcel Liesdek is daar een treffend voorbeeld van. Trainer Hans van Doorneveld neemt Marcel Liesdek en Ruud Hesp in 1987 mee uit Haarlem. Liesdek speelt drie seizoenen in Sittard. De keiharde verdediger haalt de gekste dingen uit op het veld maar is zich na afloop vaak van geen kwaad bewust. De wedstrijd tegen Volendam in 1990 is hiervan een goed voorbeeld. Dit voorval is ook de reden waarom Liesdek deze top 54 haalt. Liesdek geeft in deze wedstrijd Eric Steltenpool een onvervalste elleboogstoot. Kees Jansma spreekt er die avond bij Studio Sport schande van en laat de beelden wel vier keer zien. Op basis van de TV-beelden wordt Liesdek voor zes wedstrijden geschorst. Een elleboogstoot is in die dagen nog iets bijzonders. Deze schorsing vormt het begin van het einde voor Liesdek in Sittard. Hij vertrekt na dat seizoen naar FC Utrecht.
Staat me zelfs nog iets van bij dat ie een wedstrijd voor Utrecht uitspeelde met een gebroken been. Dat noem ik mentaliteit!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 09, 2007 1:42 pm

Ik noem dat dom.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 1:59 pm

Overigens heeft Dionitio vandaag een tweejarig contract getekend, meldt ajax.nl

Afbeelding

Liesdek tekent eerste contract

Dionitio Liesdek heeft zijn eerste profcontract bij Ajax getekend. In het bijzijn van een tiental familieleden en technisch directeur Martin van Geel ondertekende de 18-jarige Amsterdammer vandaag een verbintenis die loopt tot juli 2009. Liesdek speelt dit seizoen zijn wedstrijden in de A1 en Jong Ajax.

Liesdek begon bij Ajax in de D1. Hoewel hij op links ook als middenvelder en aanvaller uit de voeten kan, moet hij zich in Jong Ajax volledig gaan richten op de positie van linksback en linker centrale verdediger. Martin van Geel: ,,Dio is fysiek heel sterk, redelijk snel en heeft een erg goede traptechniek. Als linkerverdediger moet hij deze kwaliteiten nog verder gaan ontwikkelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hem dat lukt.” Liesdek zelf is al even positief. ,,Voetballen was altijd een hobby, maar nu kan ik ook echt zeggen dat het mijn werk is. Ik ga er compleet voor.”
ajax.nl
Laatst gewijzigd door joey op wo mei 09, 2007 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo mei 09, 2007 2:03 pm

Weer een verdediger..

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 09, 2007 2:24 pm

Leest geen boeken en zijn ouders zijn zijn idolen... weer zo'n slimmerik.

De eerste begrijp ik nog joey, maar wat heeft dat laatste in godsnaam met slimehid te maken??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 2:46 pm

Dat hij niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mei 09, 2007 3:46 pm

Boeken lezen sucks. :00000858.gif:
Of mag ik dat tussen de literaire bende hier niet hardop zeggen?

En dat zijn ouders idolen zijn zeggen wel meer mensen.
Als hij maar kan voetballen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 09, 2007 3:49 pm

Daniel_vT schreef:Weer een verdediger..
Was vroeger wel anders hoor. Ik weet nog dat de grote Cruijff niet zo lang geleden zei dat het schande was dat Ajax geen verdedigers meer kon opleiden
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 4:17 pm

Die gast is maar 1 cm langer dan ik, maar weegt bijna 20 kilo meer. Een beer van een vent, blijkbaar. Daarnaast is hij pas 17 en deed hij dit seizoen dus al regelmatig met Jong Ajax mee. Dat klinkt niet slecht. Wat me wel zorgen baart is dat hij naar eigen zeggen op een back lijkt die het verdedigen niet tot kunst heeft verheven.

Mr. Ajax
Berichten: 14534
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 10, 2007 5:37 am

Thomas schreef:Die gast is maar 1 cm langer dan ik, maar weegt bijna 20 kilo meer. Een beer van een vent, blijkbaar. Daarnaast is hij pas 17 en deed hij dit seizoen dus al regelmatig met Jong Ajax mee. Dat klinkt niet slecht. Wat me wel zorgen baart is dat hij naar eigen zeggen op een back lijkt die het verdedigen niet tot kunst heeft verheven.

Die gast is bijna 19...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do mei 10, 2007 8:27 am

Diepgang van een surfplank. De gouden kooi, MBO-dropout, geen idee wat ie buiten het voetbal zou willen doen: één carriereverwoestende schop en die jongen valt in een diep en inktzwart gat.
Dionitio Liesdek schreef:Opleiding: Ik ben afgelopen jaar gestopt met mijn mbo-opleiding handel.

Geen voetballer dan? Ik heb geen flauw idee wat ik dan zou willen doen.

Favoriete tv-programma: Het liefst kijk ik naar De Wedstrijden. Verder kijk ik naar De gouden kooi en, heel soms, Goede tijden slechte tijden.

Mooiste boek: Ik lees geen boeken.

Krant/tijdschrift/website: Spits, www.ajax.nl, Voetbalzone en VI.nl.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 13, 2007 4:04 pm

Diepgang bij prof-voetballers? :aai.gif:

Ik denk niet dat iemand als Sneijder, Babel, Emanuelson wel veel lezen en misschien leest Jaap Stam alleen zijn jonge kinderen voor.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mei 13, 2007 4:56 pm

Vroeger lazen die voetballers toch allemaal dat literaire meesterwerk over de ontvoering van Heineken?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 17, 2007 4:27 pm

Wordt het niet eens tijd voor een doorbraak van een middenvelder/aanvaller uit de jeugd?

de laatste reeks doorbraken waren van Vermaelen, Van der Wiel, Anita, Vertonghen en daarvoor Emanuelson , De Mul, Babel, Heitinga.... dat zijn 6 verdedigers en 2 aanvallers... ik moet wel eerlijk bekennen dat Anita nog niet echt is doorgebroken. Van der Wiel en Vertonghen vindt ik van wel, tis alleen zo dat de concurentie in de verdediging sterk is, waardoor een goeie speler als van der Wiel niet echt veel aan spelen toekomt. Die gast zou zo basis speler zijn bij clubs als Twente en Fnoord
Pompiedom

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47945
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 18, 2007 8:36 pm

Doorbraak? Vertonghen, Anita en vdWiel zijn toch nog niet doorgebroken? Ok, ze mogen af en toe opdraven, maar een echte doorbraak laat nog wel even op zich wachten.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mei 18, 2007 9:53 pm

Anita en Vertonghen zijn toch echt middenvelders. Sarpong ook
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mei 18, 2007 10:55 pm

Rishi schreef:Anita en Vertonghen zijn toch echt middenvelders. Sarpong ook
Waar voor Sarpong, maar beide anderen spelen vaak in het centrum van de verdediging/speelden!

Vertonghen gaf onlangs zelf aan het liefst op 4 te spelen; ik denk dat hij (net als Anita) beter tot z'n recht komt op het middenveld, maar ja, wie ben ik?! Op het middenveld heb je trouwens eigenlijk ook ervaring nodig.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 19, 2007 10:23 am

Je hebt helemaal gelijk maar een Anita is een 4 zoals ze spelen in de jeugd. Dus lekker doorschuiven.

Daniel de Ridder was ook een 10. Puur omdat hij in de jeugd lekker kon blijven aanvallen.

Vertonghen mist verdedigende kwaliteiten vind ik om een centrale verdediger te worden op de manier hoe Ajax speelt. Dus 2 centrale mensen en opkomende backs.

Anita is helemaal meer middenvelder dan verdediger. Die zal nooit bij Ajax doorbreken in de verdediging
IK GELOOF!!!!!!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za mei 19, 2007 12:34 pm

Verwacht eigenlijk zowieso niet vele van Anita.
Pompiedom

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 19, 2007 12:46 pm

Waarom niet, LS?

Plaats reactie