De EK onder 17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De EK onder 17

Bericht door raymon » do mar 27, 2014 11:47 pm

Marillion schreef:Het is in ieder geval interessant om op een eindronde te spelen. Want dan speel je normaal gesproken tegen de beste tegenstanders. En op die eindronde is het winnen van wedstrijden natuurlijk belangrijk. Maar het gaat wat mij betreft ook daar om opleiden.

Er is toch geen mens die interesse heeft in de prijzenkast die je vult met jeugdtoernooien?
Waar moet je voor opleiden? Het 'grote' Oranje? Hoeveel spelers van de jeugd elftallen spelen nou samen in het hoogste team? En hoe stel je het opleiden voor? Die paar dagen per jaar dat je samen bent? Nee hoor, speel maar gewoon om te winnen. Echt talent komt dan heus wel aan spelen toe.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 11:49 pm

Nouri bijvoorbeeld? :confused.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De EK onder 17

Bericht door raymon » do mar 27, 2014 11:53 pm

Yopi schreef:Nouri bijvoorbeeld? :confused.gif:
Ja? Omdat ie een keertje niet speelt? En misschien past ie wel niet in de taktiek, weet ik veel. Dat kan bij het grote Oranje ook gebeuren. Zolang hij zich maar bij Ajax ontwikkelt, dat is het belangrijkste. Uiteindelijk moet hij zichzelf in het team spelen. Lukt 't hem niet dan is er blijkbaar een betere speler op zijn plaats.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door wimpey » vr mar 28, 2014 8:42 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:Van Bommel als trainer gaat 'm niet worden, denk ik. Het conflictmodel is outdated.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Van Bommel het conflictmodel hanteert?
Van Bommel heeft een heel kort lontje. Net als bijv. Perez. Die heeft er veel kijk op, maar in hem zie ik geen trainer. Te impulsief en emotioneel. Net als Van Bommel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 8:52 am

Raymon schreef:
Marillion schreef:Het is in ieder geval interessant om op een eindronde te spelen. Want dan speel je normaal gesproken tegen de beste tegenstanders. En op die eindronde is het winnen van wedstrijden natuurlijk belangrijk. Maar het gaat wat mij betreft ook daar om opleiden.

Er is toch geen mens die interesse heeft in de prijzenkast die je vult met jeugdtoernooien?
Waar moet je voor opleiden? Het 'grote' Oranje? Hoeveel spelers van de jeugd elftallen spelen nou samen in het hoogste team? En hoe stel je het opleiden voor? Die paar dagen per jaar dat je samen bent? Nee hoor, speel maar gewoon om te winnen. Echt talent komt dan heus wel aan spelen toe.
Wat mij betreft staan jeugdteams van de knvb in het teken van de ontwikkeling van onze beste jeugdspelers. Daar heeft de bond ook baat bij.

Ik snap dat je geen heel opleidingstraject gaat starten. Dat mogen de clubs doen. Maar ik zie wel graag dat ze bijvoorbeeld kiezen voor het opstellen van een groot talent ipv een degelijke speler waarmee je op dat moment misschien meer kans op een prijs maakt. En haal er maar eens één of twee jongen gasten bij die er elders bovenuit steken. Als onze grootste talenten zich goed ontwikkelen is dat goed voor het hele Nederlandse voetbal. Ik zie dat dus liever dan dat we, extreem gesteld, met elf degelijke en hardwerkende spelers een toernooi winnen.

Dit is overigens hoe ik er in z'n algemeenheid tegenaan kijk. Ik heb geen idee van de samenstelling van dit elftal. De meeste van die jongens ken ik niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De EK onder 17

Bericht door jabu » vr mar 28, 2014 9:05 am

Je moet vooral geduldig zijn als trainer. Ik vind Van Bommel na wedstrijden wel een stuk snuggerder dan de gemiddelde voetballer overkomen. Geen domme jongen. Een enorme eikel om tegen te spelen maar goud voor het eigen team. Bovendien een hele gedreven topsporter die het maximale uit zijn eigen carrière heeft weten te halen. Nu is het de vraag of hij anderen ook wat kan leren. In zijn laatste jaar was het een zooitje bij PSV. Dat zal vast niet allemaal zijn schuld zijn geweest, maar hij heeft het tij ook niet kunnen keren door als een soort mentor boven de groep te staan en de jongere spelers te sturen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Baseman » vr mar 28, 2014 12:27 pm

Jabu schreef:Dat zal vast niet allemaal zijn schuld zijn geweest, maar hij heeft het tij ook niet kunnen keren door als een soort mentor boven de groep te staan en de jongere spelers te sturen.
Tsja, alsof 1 speler dat verschil kan maken.
Kijk bijv. naar Strootman, hier werd hij voornamelijk neergezet als een aardige speler die het niet echt kon waarmaken in zijn laatste seizoen. Bij Roma blijkt hij echter moeiteloos mee te kunnen en een van de betere en belangrijke spelers te zijn, evenals bij Oranje.

Het middenveld van PSV werd vorig seizoen regelmatig overlopen, waardoor Van Bommel en Strootman te weinig in hun kracht konden spelen.
Dat kreeg Advocaat niet eens omgezet en hij was de hoofdcoach, dus dan lukt het Van Bommel ook niet.

Verder ben ik het met je eens :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Jöhnk » vr mar 28, 2014 12:36 pm

Jabu schreef:Je moet vooral geduldig zijn als trainer. Ik vind Van Bommel na wedstrijden wel een stuk snuggerder dan de gemiddelde voetballer overkomen. Geen domme jongen.
Nou, ik vind toch dat hij zeer regelmatig overkomt als een kleinzielige mafketel. Neem dat interview na zijn laatste wedstrijd. Meneer vond dat hij nog wel vijf doodschoppen had mogen uitdelen. Sowieso zeurde hij vorig seizoen aan de lopende band, want hij werd zogenaamd gezocht door de scheidsrechters. In andere interviews gaf hij dan weer college, op een heel irritante en betweterige manier. Hij was naar Nederland teruggekomen om het allemaal even uit te gaan leggen aan de nitwits. 'Wij' in Nederland begrijpen er namelijk vrij weinig van, volgens Van Bommel. Zo'n opstootje zoals met Lens en Mathijsen bijvoorbeeld, komt in Italië en Duitsland elke week voor. Eigenlijk is zoiets heel gewoon. Waar maakten we ons druk om? Van Bronkhorst en Koeman gaven aan zoiets nog nooit te hebben meegemaakt? Die begrijpen er dus ook niks van.

En dan heb ik het nog niet eens over al die rituelen. Eerst de linkersok aan, dan een slokje water. Ik ben benieuwd of dat ook tot de oefenstof behoort.

Verder staat zijn integriteit niet buiten kijf. De voorbereiding op het EK 2012 gebruikte hij om spelers naar PSV te kletsen. Wie zegt dat hij dat ook niet gaat doen bij Oranje onder 17?

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door wimpey » vr mar 28, 2014 12:58 pm

Baseman schreef: Het middenveld van PSV werd vorig seizoen regelmatig overlopen, waardoor Van Bommel en Strootman te weinig in hun kracht konden spelen.
Die 2 hadden dus blijkbaar niet de kracht om te verhinderen dat het middenveld van psv overlopen werd. :smallgrin.gif:

Strootman bij Roma is prima. Logisch, daar heeft ie niet met een versleten Van Bommel te maken.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 28, 2014 1:02 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef: Het middenveld van PSV werd vorig seizoen regelmatig overlopen, waardoor Van Bommel en Strootman te weinig in hun kracht konden spelen.
Die 2 hadden dus blijkbaar niet de kracht om te verhinderen dat het middenveld van psv overlopen werd. :smallgrin.gif:

Precies, beetje een grappige stelling... :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Baseman » vr mar 28, 2014 4:29 pm

wimpey schreef:Die 2 hadden dus blijkbaar niet de kracht om te verhinderen dat het middenveld van psv overlopen werd.
Met momenten inderdaad niet, wat heel logisch is als je tegen een meerderheid moet spelen.
Als de aanvallers voorin blijven staan en de verdedigers achterin blijven hangen, dan worden de middenvelders overlopen. Dat maakte het afgelopen EK al heel duidelijk. Maar goed, een van je stokpaardjes is dat Van Bommel versleten was en blijkbaar in zijn eentje overal verantwoordelijk voor was. Duidelijk.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door wimpey » vr mar 28, 2014 4:51 pm

Op dat EK werd inderdaad al duidelijk dat Bommel versleten was.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Demosthenes » vr mar 28, 2014 8:47 pm

wimpey schreef:Op dat EK werd inderdaad al duidelijk dat Bommel versleten was.
In de finale van het WK liet hij zijn tegenstander al lopen, waardoor Heitinga een rode kaart pakte/moest pakken.

Zijn spelen vind ik los staan van de eventueel aanwezige kwaliteiten als trainer. We zullen zien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mei 13, 2015 6:08 pm

Nederland onder 17 speelt op dit moment de derde en beslissende poulewedstrijd tegen Italië op het EK. Tweede helft bezig, 1-0 achter. Rare coaching van Maarten Stekelenburg, die een paar van zijn beste spelers (Eiting, De Ligt, Peeters, Malen) op de bank zet ten faveure van fysiek sterkere jongens. In de spits Grot van NEC. Is alleen maar grot en sterk. :confused.gif:

De eerste twee wedstrijden, tegen Ierland en Engeland, hebben ze gelijk gespeeld. Daarom moeten ze vandaag winnen...

Die Stekelenburg heeft jarenlang bij Ajax de LVG-kloon uitgehangen. Blij dat we van hem af zijn.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De EK onder 17

Bericht door beelzebub » wo mei 13, 2015 8:02 pm

En weer gelijk, 1-1. Oranje -17 ligt eruit. Al draait het niet om titels en prijzen, maar om ontwikkeling. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mei 13, 2015 11:16 pm

Dat betekent dus dat je de talentvolste spelers opstelt en niet de fysiek sterkste.

Die Stekelenburg bestond het om een jaar geleden Nouri en Ould Chikh op de bank te zetten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De EK onder 17

Bericht door InnerHarbour » do mei 14, 2015 8:12 am

Hoe durft hij, wist hij niet dat die beide over water kunnen lopen...... :excited.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mei 14, 2015 10:57 am

Toen zij erin kwamen ging het stukken beter.

Talenten leren van zulke toernooien. Moet de coach geen of in elk geval zo weinig mogelijk spelers opstellen die geen talent zijn.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De EK onder 17

Bericht door LucaS » do mei 14, 2015 11:03 am

Je weet niet alleen van de Ajaxspelers, maar ook van de spelers van andere clubs, of het talenten zijn? Hoeveel wedstrijden moet je van die spelers zien om dat vast te stellen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De EK onder 17

Bericht door InnerHarbour » do mei 14, 2015 11:26 am

Yopi schreef:Toen zij erin kwamen ging het stukken beter.

Talenten leren van zulke toernooien. Moet de coach geen of in elk geval zo weinig mogelijk spelers opstellen die geen talent zijn.
En wie ben jij om te bepalen of iemand een talent is -en wat voor een talent heb je het over eigenlijk er is een heel ander talent vereist voor een verdediger dan voor een aanvaller- kan je eigenlijk zelf wel een bal recht vooruit schoppen? Zover ik weet ben jij niet meer of minder dan één van de 14 miljoen bondscoaches die Nederland rijk is. :smile-ajax.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mei 14, 2015 12:54 pm

Slabbekoorn (die werd opgesteld ten koste van Nouri) heb ik vaak zien spelen, vanaf de C'tjes. In het begin was hij ongeveer even goed als Nouri, maar hij heeft zich niet ontwikkeld en Nouri wel. Ould Chikh is een erkend toptalent. Waarom hij niet speelde mag Joost weten.

Wat deze lichting betreft, ik zou het willen omdraaien. Wat bezielt een bondscoach om De Ligt en Eiting (allebei moeiteloos meedraaiend in de A1 van Ajax) níet op te stellen? Die jongens zouden bij alle andere 15.999.997 bondscoaches (ik tel jullie niet mee) altijd spelen. Voor zulke talenten máák je plaats. Je maakt mij niet wijs dat er zoveel goede spelers in Nederland zijn dat je ze niet kwijt kunt.

Net goed voor Stekelenburg dat ze zijn uitgeschakeld. Wat een gek. Voor de jongens is het wel jammer.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 1:16 pm

Halve finale nu. NL had geen verkeerde loting.

Het bekende zeepvoetbal. Breed, traag, voorzichtig. Dus kansloos tegen Portugal. 2-0 achter al.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Cruijff » wo mei 18, 2016 1:28 pm

Yopi schreef:Halve finale nu. NL had geen verkeerde loting.

Het bekende zeepvoetbal. Breed, traag, voorzichtig. Dus kansloos tegen Portugal. 2-0 achter al.

Aron Winter over zijn eigen U17 selectie: 'iedereen in Europa heeft het over deze lichting.'

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 1:33 pm

Dacht het niet, hoor. :smallgrin.gif:

Vergelijk Malen eens met de spits aan de andere kant, Gomes. Malen loopt verveeld rond, speelt statisch. Gomes is zoveel beter. Leuke speler, die Gomes. :biggthumpup.gif:

Technisch en tactisch hebben de meeste Nederlandse spelers moeite met het niveau.
Die labradoodle van F.denkt ook dat hij heel wat is. Maar nu hij weinig ruimte krijgt valt hij vies tegen.

Snap niet dat Noa Lang er niet bij zit. Die heeft tenminste pit. :confused.gif:

Bakboord vind ik een aardige back, trouwens. Beetje Tete 2: sterk in de duels. Al is Tete beter.
Laatst gewijzigd door Yopi op wo mei 18, 2016 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De EK onder 17

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 1:37 pm

Yopi schreef:Het bekende zeepvoetbal. Breed, traag, voorzichtig. Dus kansloos tegen Portugal. 2-0 achter al.
In Portugal leren ze van jongs afgaan dat het om winnen gaat en niet wie het meest cool kijkt tijdens het poorten zoals bij de Nederlandse zaalvoetballers. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie