De EK onder 17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47450
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » vr mei 04, 2012 10:27 am

Geloof het best.

Vond het ook arrogante flikkertjes. Woensdag zat ik in hetzelfde vak. Ze voelden zich te goed om, net als iedereen deed, op te staan voor de kampioen toen dat gezongen werd en een beetje te juichen toen Ajax scoorde.
:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door D_skilled » vr mei 04, 2012 10:27 am

Jinne schreef:Ach, zelfs met middenmoot/degradatiemateriaal worden we in de eredivisie nog kampioen.
Oke, dan ligt jouw lat heel laag. Ik weet niet of ik daar trots op zou zijn.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13794
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De EK onder 17

Bericht door Jinne » vr mei 04, 2012 10:43 am

Het wordt nu toch allemaal beter?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Oscarito » vr mei 04, 2012 11:12 am

D_skilled schreef:
Oscarito schreef:Altijd interessant om te volgen dit.

Wat vind je van dit team, D?
Minder elftal dan vorig seizoen, denk ik. In feite hebben Elton, Djavan en Queensy niets te zoeken in het Nederlands elftal. Ik was zelfs verbaasd dat Elton in de EK-kwalicatie en de wedstrijden daarvoor een basisplaats had. Wat is er bijv. met Sanoh gebeurd? Het had gescheeld als Kishna fit was. De sterkste linie is het middenveld. Tonny moet de kar gaan trekken en daarin heb ik het volste vertrouwen in. Wat mij betreft dé aanjager van de ploeg. Vorig seizoen vormde hij bij Feyenoord met Nathan Ake een goed blok op het middenveld en dat is door Stuivenberg in ere hersteld. Daarvoor kan Thom Haye spelen, die met zijn overzicht en trap de buitenspelers kan voeden. Het gevaar zal ook vanaf het middenveld moeten komen, want voorin kun je op weinig stootkracht rekenen met Rai Vloet en Elton Acolatse. Het elftal mist verder goede backs. Ik denk dat het centrum vaststaat met Bazoer en Hendrix. Al met al heeft het elftal meer zwakke plekken dan vorig seizoen, waarvan vooral Nick de Bondt en Daan Disveld de dissonanten waren.
Olij heeft zijn minpunten maar op de lijn is hij zeer sterk. Akkoord, de backs Voest en Anderson zijn niet goed genoeg. De voorhoede ook niet, Lumu is veel te wisselvallig en laat het zelden tot nooit zien in het Nederlands elftal maar heeft potentieel. Wat betreft Vloet en Elton kan je weinig speciale dingen van verwachten, van Sanoh trouwens ook. Overschatte speler maar zit er niet bij. Snap wel totaal niet dat Menig is geselecteerd, zal vast en zeker wel komen door de AEGON Future Cup.
Centraal achterin staat er een goed blok met Bazoer en Hendrix. Bazoer heeft een enorm potentieel maar mist nog de scherpte en is veel te nonchalant. Hendrix zijn eerste handeling is dan meestal niet goed genoeg. Het scheelt dat Nederland vooral op balbezit speelt en naar verwachting nauwelijks onder full court pressing wordt zal worden onderworpen.

Zoals je zegt zal het vanuit het middenveld moeten komen. Ake en Vilhena moeten dit elftal voortstuwen, alleen is die laatste de eerste wedstrijd geschorst en zal Marinus spelen. Leuke speler maar komt tekort op internationaal niveau. Ik ben vooral benieuwd hoe Haye zich zal profileren, die zal de eerste wedstrijd spreekwoordelijk moeten opstaan. Blijf gemengde gevoelens hebben bij hem, de ene wedstrijd speelt hij zeer goed maar de andere wedstrijd wordt hij werkelijk aan alle kanten overlopen. Irritant blijft hij sowieso.
Al bij al dus geen geweldig elftal maar ik zie ze zomaar de finale halen. Ze geven doorgaans weinig weg en scoren altijd wel eenmaal. En daarbij zitten ze in de makkelijke groep met België, Slovenië en Polen. België en Polen zijn niet bijzonder en spelen vanuit het collectief, Slovenië ken ik niet.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Demosthenes » vr mei 04, 2012 12:54 pm

Jinne schreef:Het wordt nu toch allemaal beter?
De eerste lichting die beoordeeld mag worden op de ingrepen van JC, is de huidige D1/D2, m.a.w. nog een paar jaar wachten tot er weer een goede voetballer bij Ajax doorbreekt, dit alles volgens Jongkind de schrijver van dat beroemde rapport.

Vorig jaar zat er ook al geen goede voetballer bij de B1 van Ajax (volgens de kenners) en het jaar daarvoor won Ajax ook de Future Cup, maar dat kwam door het sterke, ingespeelde team en Barcelona kwam met een "café-elftal".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door D_skilled » vr mei 04, 2012 7:23 pm

Nederland onder-17 wordt niet uitgezonden op Eurosport 2. Lekker is dat. Technische ongemakken.

Lionel
Berichten: 47450
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » za mei 05, 2012 3:51 am

Uitslag ?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Demosthenes » za mei 05, 2012 7:02 am

3-1 gewonnen van Slovenië, al zegt mij dat niet veel, geen idee hoe sterk Slovenië is. Heb de wedstrijd niet gezien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47450
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » za mei 05, 2012 11:38 am

Ik las het inderdaad. Belgen verloren van Polen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door D_skilled » do mei 10, 2012 12:19 pm

10 May 2012
Group B Netherlands 17:30 Poland (Eurosport 1).

Lionel
Berichten: 47450
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » do mei 10, 2012 12:49 pm

Oh leuk! Ben benieuwd.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door D_skilled » do mei 10, 2012 4:03 pm

Opstelling Nederland: Nick Olij; Djavan Anderson, Riechedly Bazoer, Jorrit Hendrix, Joris Voest; Nathan Ake, Thom Haye, Tonny Trinidade de Vilhena; Wouter Marinus, Pascal Huser, Queensy Menig.

Lionel
Berichten: 47450
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » do mei 10, 2012 4:45 pm

Hahaha dit heb ik nog nooit gezien. Centrale verdedigers passen de bal veertig keer naar elkaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De EK onder 17

Bericht door Rooie » do mei 10, 2012 4:52 pm

Saai.

Zullen ze 't op een akkoordje gegooid hebben?

Al het gevaar in de voorhoede komt van Menig, andere flankspeler is onzichtbaar.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De EK onder 17

Bericht door LucaS » do mei 10, 2012 5:05 pm

Rishi schreef:Hahaha dit heb ik nog nooit gezien. Centrale verdedigers passen de bal veertig keer naar elkaar.
Groningen - PSV in 2003 niet gezien?
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47450
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » do mei 10, 2012 5:19 pm

Dit was triester.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De EK onder 17

Bericht door Rooie » do mei 10, 2012 5:59 pm

Ze doen het vrolijk nog een keer over.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Oscarito » vr mei 11, 2012 6:51 am

Hebben jullie Duitsland gezien? Wat een verschil met Nederland in spelvreugde, spelopvatting en uiteindelijk ook in kwaliteit.
De hand van Stuivenberg is duidelijk zichtbaar op dit elftal.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De EK onder 17

Bericht door Rooie » vr mei 11, 2012 7:47 am

Ik vond het eerlijk gezegd beschamend om te zien, Oscarito. Het ergste was dat ze het blijkbaar op een akkoordje hadden gegooid met de Polen, bedroevend dat dat resultaatgerichte al op deze leeftijd z'n intrede heeft gedaan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door D_skilled » vr mei 11, 2012 8:18 am

Oscarito schreef:Hebben jullie Duitsland gezien? Wat een verschil met Nederland in spelvreugde, spelopvatting en uiteindelijk ook in kwaliteit.
De hand van Stuivenberg is duidelijk zichtbaar op dit elftal.
In deze wedstrijd konden ze vrijuit spelen, maar tegen Georgie speelde ze afwachtend. In de eerste helft waren ze heel matig, maar in de tweede helft ging het beter lopen. De snelle omschakeling is ook van dit Duitse ploeg het handelsmerk.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Oscarito » vr mei 11, 2012 3:59 pm

Benji schreef:Ik vond het eerlijk gezegd beschamend om te zien, Oscarito. Het ergste was dat ze het blijkbaar op een akkoordje hadden gegooid met de Polen, bedroevend dat dat resultaatgerichte al op deze leeftijd z'n intrede heeft gedaan.
Tja, zie daar het verschil tussen de Nederlanders en Duitsers tegenover het verleden. Die oude Nederlandse spelopvatting is nauwelijks meer ergens terug te vinden in ons land. Afgelopen WK was het puur genieten van de Duitsers, dat zal de komende zomer niet anders zijn.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De EK onder 17

Bericht door beelzebub » vr mei 11, 2012 4:06 pm

De Duitsers hebben een jaar of 5/6 geleden gekozen voor een andere/aanvallendere speeltijd dwars door alle vertegenwoordigende elftallen heen. Dat gaat zich nu uitbetalen.

Ze hebben hun opleidingspiramade goed vernieuwd. Al houdt Nederland nog steeds de hoogste ratio voetballers/bevolking 1mln/16mln tegen Duitsland 3mln/80mln, wij moeten investeren in kwaliteit en techniek anders streven andere landen ons structureel voorbij.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51938
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door wimpey » vr mei 11, 2012 4:55 pm

Oscarito schreef: Afgelopen WK was het puur genieten van de Duitsers, dat zal de komende zomer niet anders zijn.
Idd. Die worden fluitend europees kampioen. Spelen ook het beste en aantrekkelijkste voetbal. :biggthumpup.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Demosthenes » vr mei 11, 2012 10:22 pm

De resultaten zijn de laatste jaren goed te noemen, Jong Oranje wordt twee keer Europees kampioen (Wie haalde het Nederlands elftal?), Onder 17 vorig jaar Europees kampioen, maar bij jeugdelftallen zou het om ontwikkeling moeten gaan en daar is duidelijk niet voor gekozen: het resultaat is heilig en dit keer heeft het niets met Ajax te maken.

Een vriend van me analyseerde vorig jaar op het jeugd-WK (onder zeventien) de wedstrijd tegen Congo (We verloren met 1-0) als volgt:"Onze negers hebben verloren van hun negers". De opmerking was niet racistisch (De grootste neger uit Congo speelde bij Oranje? Kongolo), zo zit hij niet in elkaar, maar de opmerking was wel raak. In onze jeugdelftallen spelen veel donkere spelers en die zijn lichamelijk sterk, al op jonge leeftijd (Nee, ik discrimineer niet, ik woon in Rotterdam ik kijk om me heen) zie ook zo'n Willems (PSV, ex-Sparta) die als zestienjarige een ingooi al op de penaltystip legde is daar een voorbeeld van.

Ik zie dan wel het verschil met het Nederlands elftal: Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters, Van Bommel, De Jong, Sneijder, Kuyt, Van Persie, Huntelaar, Robben, Van der Vaart (dertien spelers!)

Het resultaat van onder 17 zegt niet zo veel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Feest » vr mei 11, 2012 10:28 pm

Jetro Willems zit nu al bij het Nederlands elftal.

Plaats reactie