Ajax O15/O14 (Voorheen C jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jun 07, 2008 6:27 pm

Bron ajax.nl

Ajax C1 kampioen van Nederland!

Velden, 07 jun 2008
Ajax C1 is kampioen van Nederland! De pupillen van trainer Wim Kwakman wonnen de spectaculaire wedstrijd met 6-3 van Feyenoord.

,,Ik ben een blij man", sprak trainer Wim Kwakman na afloop opgetogen. ,,Het was een spectaculaire wedstrijd, die wij met 6-3 wonnen. Bovendien waren er aan beide kanten nog veel kansen." Zijn eigen C1 begon voortvarend. Al na vijf minuten schoot Ouasim Bouy de bal na een vrije trap in een keer achter de Feyenoord-doelman. Na vijftien minuten was de stand al opgelopen naar 3-0 en bij rust leidde de Amsterdamse talentenformatie al met 4-0. Grote man aan Ajax-kant was Lesley de Sa die voor de Rotterdammers niet te houden was. Drie doelpunten bereidde hij voor, twee keer stelde hij Davy Klaassen in staat te scoren en een keer Youssef Fennich.

Feyenoord probeerde in de tweede helft nog iets, scoorde ook, maar het was wederom Ouasim Bouy die scoorde en zo de marge weer op vier bracht, 5-1. Nadat de Rotterdammers weer mochten scoren, bracht Jip Bartels de stand op 6-2. Feyenoord had het laatste woord door de 6-3 te maken, maar Ajax was de grote winnaar. ,,We hadden een bliksemstart", analyseerde Kwakman. ,,We hebben het goed uitgespeeld en zijn daardoor kampioen van Nederland!"
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 8:39 pm

Beetje laat, maar op deze site meer over de wedstrijd tegen F. Klik op nieuws. De C1 (komend seizoen B2) is een talentvolle lichting.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 08, 2008 9:51 am

Parool schreef:6 spelers Ajax-C1 geschorst
AMSTERDAM - Ajax heeft zes jeugdspelers geschorst. De voetballers uit de C1 waren vorige week betrokken bij een vechtpartij in de kleedkamer op jeugdcomplex De Toekomst; ze namen een ploeggenoot te grazen.

''Ik ga niet ontkennen dat er iets is gebeurd,'' zegt Jan Olde Riekerink, hoofd opleidingen van Ajax. ''Wij nemen het incident zeer hoog op.

Voordat we besluiten om bij voorbeeld spelers voorgoed uit de jeugdopleiding van Ajax weg te sturen, of op een andere manier te straffen, moeten we bepaalde zaken goed op een rij hebben.'' Ajax C1 - in de C-teams voetballen doorgaans jongens van dertien, veertien jaar - moest het vorige week in de met 3-0 gewonnen uitwedstrijd tegen AZ C1 al stellen zonder de zes spelers.

Olde Riekerink: ''Om in de jeugd van Ajax te spelen, moet je natuurlijk allereerst goed kunnen voetballen, maar je dient je ook normaal te gedragen. Wij hebben hier niet alleen voetbaltrainers rondlopen om er goede voetballers van te maken.

Jeugdspelers worden ook begeleid bij het volgen van hun opleiding en op verschillende andere gebieden, zoals hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.'' Wat zich precies in de kleedkamer heeft afgespeeld, is onduidelijk. De ouders van de kinderen van de C1 durven niets te zeggen uit angst dat hun kinderen voor represailles vanuit Ajax.

Eén van de ouders uit de C1 zegt wel: ''Het begon als een spelletje maar het liep uit de hand. De jongens hadden met elkaar afgesproken dat ze één jongen om de beurt telkens op het achterhoofd gingen tikken. Maar dat liep zo uit de hand dat de jongen een hersenschudding opliep.'' Een andere ouder: ''Er is uitgebreid met de leiding gesproken. We zijn als ouders erg geschrokken. Het is nu gedaan en we zullen kijken hoe het verder gaat.''(HET PAROOL)
De jeugd van tegenwoordig :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 08, 2008 2:44 pm

Dat is heel stout van die jongens. Standje geven en doorgaan met ademhalen. We leiden voetballers op, geen modelburgers.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 08, 2008 2:46 pm

Zo is dat. Wat kan die Olde Riekerink zeiken, zeg.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za nov 08, 2008 4:59 pm

Dit gebuerd overal wel! Wordt gewoon weer eens opgeblazen! Helaas dat Ajax altijd een standpunt wil innemen in dit soort zaken. Wij zijn een nette club en willen geen "lastige" jongens..

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » za nov 08, 2008 6:14 pm

Ik vind het juist goed dat Olde Riekerink dit doet.

Dit lijkt verdacht veel op pesten, met zijn 6en 1 iemand pakken. Dat moet je binnen een club niet willen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS
Berichten: 53583
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 08, 2008 6:28 pm

Hard ingrijpen! Kutjochies
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59011
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 09, 2008 10:11 pm

Bij het incident zou een van de spelers een hersenschudding hebben opgelopen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:22 am

Het moet gaan om Denzel James, linksbuiten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 2:04 pm

Als het om pesterij gaat en deze jongens dit soort gedrag standaard vertonen, dan moet Ajax wel wat doen. Gaat het om een spelletje dat een beetje uit de hand is gelopen, dan moet men niet te moeilijk doen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 24, 2009 11:47 pm

Was zojuist op ajax.nl een aantal jeugdwedstrijden aan jet terugkijken van de afgelopen weken. En bij de C2 heb ik erg genoten van het spel van de nummer 10, Dylan Nieuwenhuijs.

Een speler met erg veel inzicht, techniek en loopvermogen. Iemand die meer weet over dit talentje?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 25, 2009 10:06 am

Schijnt een supertalent te zijn. Heeft altijd veel gescoord. Speelt van jongs af aan bij Ajax. Maar verder weet ik helaas niets van hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » vr mei 15, 2009 1:00 pm

Ajax.nl schreef:14 mei 2009
Ajax C1 zal op zaterdag 6 juni in Zwolle strijden om het landskampioenschap. Als kampioen van hun divisie speelt het team van trainer Wim Kwakman tegen hun leeftijdsgenoten van Sparta Rotterdam.
Op 4 april kroonde Ajax C1 zich tot eerste kampioen van de club door met 0-12 van Go Ahead Eagles te winnen. Twee maanden later wordt het seizoen pas echt afgesloten met de strijd om het landskampioenschap tegen Sparta, winnaar van de andere divisie.

De wedstrijd wordt op 6 juni vanaf 15.30 uur gespeeld op het sportpark van Be Quick '28 in Zwolle.
In het geval dat deze wedstrijd na 70 minuten in een gelijke stand eindigt, wordt er twee keer tien minuten verlengd. Mocht er nog geen beslissing zijn, dan volgen er strafschoppen.
Ben benieuwd, denk dat ik wel eventjes ga kijken!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za jun 06, 2009 4:47 pm

Net terug uit Zwolle waar ik een AJAX c1 (exact een afspiegeling qua spel van Ajax 1) terecht heb zien verliezen van een veel beter en mooier voetballende Sparta C1.

Zo meteen een uitgebreid verslag...

Lionel
Berichten: 47376
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Lionel » za jun 06, 2009 4:58 pm

De ene kampioen komt uit Amsterdam, de andere Rotterdam....logisch om in Zwolle te gaan spelen..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door peter » za jun 06, 2009 5:04 pm

Ajax speelde met rouwbanden uiteraard en van het spel werd ik ook niet veel vrolijker. Sparta was op basis van deze wedstrijd op alle fronten beter. Grote man van de wedstrijd vond ik die Bajic. Wat een heerlijk voetballertje, zeg. Speelde met nummer 10 en gaf veel mooie steekballen (zowel met links als rechts). Dirigent van het elftal bij Sparta ook en heel volwassen al.

En nu Ajax dan maar, want daar gaat het toch om. Laten we beginnen met de trainer, aangezien ik vlak naast de dugout stond. Wim Kwakman heeft de hele eerste helft als een idioot lopen schreeuwen 'ga nou es voetballen' en in de tweede helft kwam hij ook niet veel verder dan 'gvd wat spelen ZE toch slecht/beroerd/verschrikkelijk'. Weinig voetbalintelligentie als je het mij vraagt.

Nu de spelers op basis van nummers kan ik het misschien beter doen, maar ik heb een vertaalslagje naar namen proberen te maken (ZSoG kan wellicht corrigeren waar nodig en waar ik cijfertjes bij heb gezet):

Ik weet niet zeker wie de keeper was. Volgens mij Leeuwenburg, maar ik kon het niet goed zien. Uittrappen niet echt bijzonder te noemen en greep ook een paar keer halfbakken in. Voor de rest weinig te doen gehad, want het spel speelde zich vooral op het middenveld af.

Rechtsback was Amine el Hadef (2). Hele matige voetballer. Verdedigend ging het af en toe nog wel, al is hij veel te licht. Zodra hij een bal krijgt is het inleveren geblazen, want die jongen weet bij god niet wat hij doet. Kreeg van Kwakman telkens te horen 'dat hij eens moest gaan voetballen', maar het kwam er ook maar niet. Werd ook terecht gewisseld na de rust. Op basis van deze wedstrijd zie ik niet in waarom hij bij Ajax zit, maar dat had ik bij bijna iedereen.

Centraal stond Bas Kuipers. Kreeg veel ruimte en deed er weinig mee. Vond hem overigens nog wel aardig in de duels overkomen, maar deed veel te weinig met de bal.

Centraal stond ook Emran Barakzi (3: of was dit Erkan?). Hopeloos geval. Inspeelpasses kwamen nooit aan en de lange bal lukte hem welgeteld 1x. Had het lastig met zijn directe man, want die was fysiek ook een stukje sterker. Emran was een beetje een doetje, wat dat betreft.

Linksback: Hidde Prijs. Fysiek niet sterk genoeg en ik kreeg het idee dat hij niet wist wat aan het doen was. Zorgde voor een hachelijk moment omdat hij bij god niet wist wat hij met die bal aan moest. Is dit zijn positie en kan hij niet beter? Zo ja, dan is dit ook een hopeloos geval. Snap namelijk niet wat dergelijke jongens bij Ajax doen.

Middenveld vond ik moeilijk beoordelen, want die jongens lijken op foto verschrikkelijk op elkaar. Op nummer dan maar:

16. Kreeg vaak de bal, maar deed er ook niet veel mee. Veel foutieve passes en fysiek ook wat licht. Ziet het spel niet echt als je het mij vraagt.

Er was er nog een, maar die zag ik amper. Niet op hem gelet, maar volgens mij was dat Erkan (of Emran of Armando?). Speelde verstoppertje. Weinig ballen geraakt en liep continu in de dekking. Nooit aanspeelbaar.

10 (Abdelmalek El Hasnaoui?) speelde kleurloos. Zag wel iets van potentie, want hij heeft een aardige balbehandeling. Deed bij vlagen aan Aissati denken, vooral ook qua lichtvoetigheid en postuur. Zag het wel aardig.

Rechtsbuiten: Boban Lazic. Een mannetje, maar kwam geen pepernoot voorbij. Fysiek wel goed en aardige balbehandeling. Geen echte actie en versnelling. Werd terecht gewisseld voor Derwin Martina.

Spits: Danzell Gravenbergh. Kaatsen ging nog wel aardig, al kreeg hij toch ook wel veel ziekenhuisballen, hoor. Moeilijke wedstrijd, maar fysiek wel sterk. Had wel wat.

Linksbuiten: Gyliano van Velzen. Aardige dribbel. Eén keer mooie voorzet die werd raak gekopt. Afgekeurd wegens duwen, maar goed. Qua potentie vond ik dit nog één van de beteren.

Wissels (was er nog 1, maar die is voor ZSoG):
Derwin Martina. Kwam zijn man nog wel eens voorbij. Pingelaar met een aardige actie, maar weinig overzicht. Matige traptechniek.

Bram Barhorst mocht nog invallen, maar deed weinig goed. Positioneel matig. Geen duelkracht en heel beroerd in de passing. Kan wel een aardige corner nemen nog. Komt zwaar tekort.

Conclusie:
Ik ben zwaar geschrokken. Stonden wat ouders langs de lijn en deze verzekerden mij er van dat het normaal beter was, maar dit was echt heel slecht. Als dit de plaatselijke jeugd van Be Quick was, dan had ik het ook geloofd. Sparta heeft veel meer in zijn mars.

Kom er maar in, ZSoG! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za jun 06, 2009 5:46 pm

Rishi schreef:De ene kampioen komt uit Amsterdam, de andere Rotterdam....logisch om in Zwolle te gaan spelen..
Volgens mij was de landelijke voetbaldag voor bekerfinales vandaag in Zwolle.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za jun 06, 2009 5:48 pm

Ik had te laat een boekje bij de hand, zodat ik niet de rugnummers bij de namen kon noteren van de AJAX spelers. Sparta had gewoon netjes van te voren alles al aangeleverd waardoor ik de namen bij Sparta prima wist.

Sparta C1 – AJAX C1

Voorafgaand aan de wedstrijd viel het mij enorm op dat beide ploegen enorm veel fysiek sterke spelers in de ploeg hadden. Spelers die qua lengte ook zeker bij de gemiddelde A junioren er bovenuit zouden steken.

De wedstrijd begon in een behoorlijk laag tempo waarin Ajax iets meer balbezit had, maar er totaal niks mee deed. De middenvelders van Ajax waren te passief en waren te veel handelingen nodig om snel te kunnen spelen. Het viel mij direct al op dat zelfs toen het tempo laag lag dat er weinig tot geen initiatief in de ploeg zat. Geen spelers die ballen opeisen of loopacties maken waarmee ze aangeven graag de bal te willen hebben. Het duurde ook ongeveer 10 minuten voordat Ajax haar eerste kans creëerde, maar die werd niet al te overtuigend afgerond. Vervolgens nam Sparta het heft meer in handen, vooral de uitstekende nummer 10 Adnan Bajic, waardoor het tempo ook gelijk omhoog ging. Ajax werd kort op de huid gezeten en verloor heel snel de bal op het middenveld of de afvallende bal voorin. Sparta wat beschikt over enorm veel snelle, technisch uitstekende spelers ging vervolgens heel mooi en aantrekkelijk voetbal spelen, met veel bewegende mensen rondom de bal. Dit resulteerde ook gelijk in een aantal kansen voor de Rotterdammers. Sommigen aanvallen waren echt om van te genieten. Ballen die met de hak door de lucht werden verlengd of prachtige steekpasses richting de zeer goedspelende nummer 9 van Sparta, Geraldo Alberto Antonio, Op deze manier werd hij telkens perfect bedient door het middenveld. Een beetje pech zat hem in de weg om niet voor rust al de 1-0 te kunnen scoren. Ajax daarentegen kwam er af en toe eens uit via de vleugels, maar de nummer 11 van Ajax kwam er niet aan te pas tegen een sterk ingevallen verdediger van Sparta (nummer 16, Daniel Breedijk) en de rechtsbuiten (Boban Lazic) van Ajax was gewoon tenenkrommend slecht. Vlak voor rust werd een prachtig ingekopte bal door de Sparta spits wegens buitenspel afgekeurd, waardoor de ruststand 0-0 bleef.

Ik had verwacht dat Ajax de 2de helft veel aanvallender en feller zou gaan spelen, maar het was Sparta die het beste uit de kleedkamers was gekomen. Het was erg teleurstellend om te zien hoe groot het verschil qua voetbal tussen beide ploegen was. Voornamelijk de handelingssnelheid en beweging op het middenveld. De nummer 6 (donkere jongen, lijkt op de later ingevallen nummer 16, Derwin Martina) van Ajax was echt het dieptepunt. Constant 2 á 3 handelingen te veel nodig. Hij haalde het tempo uit de ploeg en viel op door het enorm hoge percentage balverlies.
Het was ook niet zo verrassend dat Sparta de aanval via de spitsen en de nummer 10 opbleef zoeken. Door zwak verdedigen en het trage omschakelen van het Ajax middenveld kon Sparta eenvoudig druk blijven uitoefenen op het Ajax doel. Wat resulteerde in een aantal mooie aanvallen en uiteindelijk ook in de 1-0 van Geraldo Alberto Antonio. Die op karakter, snelheid en kracht een prima actie beloonde met een mooi doelpunt.
Vervolgens bleef Sparta in de aanval en had het een grote kans op de 2-0, maar in plaats van overspelen koos de vleugelspeler van Sparta voor eigen succes. Vervolgens werd Wim Kwakman wakker en haalde hij, met nog 15 minuten te spelen, de zeer zwakke Lazic van het veld en mocht Martina laten zien dat hij onterecht op de bank zat. En met zijn eerste actie liet Martina gelijk meer zien dan alle Ajax spelers bij elkaar in de voorgaande 50 minuten.
Dit was ook gelijk een beetje de ommekeer in de wedstrijd, tenminste dat Ajax ook kansen ging krijgen. Zelfs de nummer 11 van Ajax , grote donkere jongen, kwam er 2 keer goed langs en bediende de op een eiland staande Ajax spits die vervolgens de bal prachtig over de keeper kopte. Iedereen dacht aan de 1-1, maar op een prachtige wijze wist de boomlange keeper van Sparta de bal nog net voor de lijn te stoppen.
Vervolgens kregen beide ploegen nog enkele kansen, maar was het Sparta die dik verdiend de schaal in ontvangst mocht nemen.

“Uitblinkers” bij Ajax: de nummer 11 en 9 kunnen zeker wel voetballen, maar moeten meer initiatief tonen door ballen op te eisen en loopacties te maken. Het is erg statisch bij ajax, net zoals eigenlijk in het eerste het geval is. Voor de rest vond ik Martina een uitstekende actie hebben. Hij heeft snelheid een passeerbeweging en een redelijk voorzet, kan uiteraard wel beter. Maar hij speelde gewoonweg te kort om een echt goed oordeel te kunnen geven.
Voor de rest was het erg matig en denk ik dat we weinig van dit elftal gaan terug zien in Ajax 1. Of het moeten de 2 geblesseerde jongens zijn die in hun trainingspakjes erbij zaten in de dug-out.
Erg typerend vond ik dat Ajax geen verdedigers heeft. Het zijn allemaal voetballers die volgens mij omgeschoold worden tot verdedigers. Bij Sparta stonden er gewoon goede mandekkers die strak stonden te verdedigen en daarnaast voetballend ook goed mee kunnen doen. Bij Ajax zijn het technisch redelijke spelers die goed kunnen voetballen, maar zwak zijn in hun eerste taak, namelijk verdedigen.
De backs bij Ajax waren erg passieve spelers die niks toevoegde aan het spel, terwijl ik erg heb genoten van de linksback van Sparta (nummer 5, Jetro Willems) die constant in de aanval was en strooide met passes richting het middenveld en de aanval. Daarnaast had hij een hele mooi en snelle rushes, waarmee hij menig Ajax speler te snel af was.
Het middenveld was te statisch en miste een echte spelmaker. De nummer 10 (Marokkaanse jongen) was wel erg technisch, maar kon niet het spel maken) Daarnaast waren de links en rechtshalf gewoon niet goed genoeg. Er was een matig positiespel en de passes waren erg onnauwkeurig, waardoor de voorhoede slecht bereikt konden worden. Dit kwam ook omdat de voorhoede erg weinig bewoog.

Maar het was een leuke middag en ik heb genoten van Sparta C1. Lekker fris aanvallend voetbal met prachtige en technisch zeer goed onderlegde voetballers.
Een aantal namen bij Sparta die me erg zijn opgevallen:
Centrale verdediger Anas Al Shebani
Linksback Jetro Willems
Rechtsback en later centrale verdediger: Daniel Breedijk (simpel spelen, doet geen rare dingen, uitstekende mandekker)
Nummer 10 Adnan Bajic, wordt een enorm goede voetballer. Ik hoop dat Henny Spijkerman en Jan Olde Riekerink hebben opgelet.
Spits Geraldo Alberto Antonio. Redelijk snel, ijzersterk, beweegt veel, goed in de kaats.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za jun 06, 2009 5:55 pm

Let niet op de spelfouten etc.. Heb het even snel getypt. Ik hoop dat het een beetje leesbaar is.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » za jun 06, 2009 5:57 pm

Die Geraldo Alberto Antonio speelt overigens met ingang van volgend seizoen voor AZ.

Adnan Bajic heeft al af en toe meegedaan met de B1 van Sparta.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door peter » za jun 06, 2009 6:27 pm

Boekje stonden ook geen rugnummers bij Ajax inderdaad. Bloedirritant.

Verder zat die 1-1 er gewoon in, hoor. Werd alleen afgekeurd wegens duwen.

Overigens kreeg die spits nog geel voor het uittrekken van zijn shirtje. Imposante torso had die jongen voor zijn leeftijd. Eén en al spieren.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za jun 06, 2009 6:32 pm

Peter schreef:Boekje stonden ook geen rugnummers bij Ajax inderdaad. Bloedirritant.

Verder zat die 1-1 er gewoon in, hoor. Werd alleen afgekeurd wegens duwen.
Oh dat kon ik niet zien. Ik vond het al zo knap dat de keeper de bal ineens had.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door peter » za jun 06, 2009 6:35 pm

Verder kan ik me prima vinden in je analyse. Sparta was op alle fronten een stuk beter. Veel volwassener en de basisprincipes van het voetbal zaten er bij Sparta goed in. Bij Ajax zag ik ook nog wat jongens koppen, maar Wim Kwakman doet daar blijkbaar niet aan. Jeetje, vooral verdedigend was het dramatisch.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » za jun 06, 2009 8:30 pm

Adnan Bajic heeft al af en toe meegedaan met de B1 van Sparta.
Heb al eerder (erg positief) over hem geschreven, Ajax had al eens belangstelling voor hem (feyenoord ook, zie een vorig bericht) maar wie gaat er naar Ajax als je ... euro's moet meenemen? Knap van Adnam is dat hij, ondanks veel(?) geld, niet naar psv of Liverpool (twee concrete aanbiedingen) is gegaan. Adnam is trouwens geen fan van feyenoord, wel van Ajax.

Blijft hij "volwassen" dan kan hij een grote speler speler worden,. Hij wil bij Sparta blijven en hem is een contract in het vooruitzicht gesteld als hij zestien wordt.

Ajax C1? Ken ik niet goed genoeg om er echt een oordeel over te hebben, kampioen worden is secundair (niet voor Sparta dat weer op de goede weg is) maar zijn er talenten behalve nummer 9 en 11, de bekende namen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie