Ajax O15/O14 (Voorheen C jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 10:20 am

Wat vind jij van Al Azrak?

Mag Nunnely een mannetje passeren? Daar moeten we ons zorgen over maken volgens Demo.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » di nov 05, 2013 11:10 am

Yopi schreef:Wat vind jij van Al Azrak?

Mag Nunnely een mannetje passeren? Daar moeten we ons zorgen over maken volgens Demo.
De aanvallers worden vrij gelaten in wat ze mogen doen, althans zo komt het op mij over. Sommigen gaan daar wat beter mee om dan anderen. Nunnely heeft als grote kracht zijn snelheid gekoppeld aan technisch vermogen en overzicht.

El Azrak is een technisch begaafde speler en iemand die het spel zeer goed begrijpt, was een van de drijvende krachten tegen Heerenveen. Heeft zijn minpunten maar net als bij Lang zit er toekomstmuziek in. Denk niet dat hij de komende jaren opgepikt gaat worden door het buitenland itt Nunnely dus krijgt de mogelijkheid om zich bij Ajax te ontwikkelen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 11:16 am

Voor Nunnely zal vast belangstelling zijn. Staat hij daar open voor? Wat is het voor jongen?

Al Azrak: als ik beelden van hem zie valt me telkens op dat hij slim is. Moet ook wel met zijn postuur.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Bert » di nov 05, 2013 11:23 am

Oscarito, de trend dat de beste Nederlandse jeugdspelers naar het buitenland (Engeland en soms Spanje) gaan is inmiddels al enige tijd aan de gang, maar vooralsnog zijn er nog weinig uitblinkers van Ajax vertrokken (je kunt je afvragen of spelers als Brouwer en Van Velzen überhaupt in die categorie vallen; jongere spelers als Adekanye wellicht wel - ik heb hem nooit gezien). In hoeverre denk jij dat de opleidingscultuur van Ajax (vrijwel gegarandeerd kansen in het eerste elftal, als je goed genoeg bent) voor jonge spelers (inclusief ouders en zaakwaarnemers) nog een reden is voor hen om te blijven, vergeleken met de cultuur bij andere Nederlandse clubs, zoals PSV en Feyenoord, waar de laatste jaren meer spelers zijn vertrokken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 11:44 am

Bert schreef:Oscarito, de trend dat de beste Nederlandse jeugdspelers naar het buitenland (Engeland en soms Spanje) gaan is inmiddels al enige tijd aan de gang, maar vooralsnog zijn er nog weinig uitblinkers van Ajax vertrokken.
Tot nu toe niet, maar hoelang blijft dat nog zo? Misschien liep er de afgelopen jaren geen interessant talent in de lichtingen die nu A1/A2 zijn. In de B1 heb je Nouri, maar hij is zo fragiel.

F. dreigt nu Kongolo en Fernandes kwijt te raken, de hoofdscout van Barcelona zit op de tribune voor Zivkovic. Het gaat de verkeerde kant uit. Op het moment dat die paar toptalenten standaard worden weggehaald, kunnen we de tent wel sluiten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Bert » di nov 05, 2013 11:48 am

Waarom denk je dat ik zijn mening vraag? :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 11:53 am

Zou een club er dan iets aan kunnen doen? Al bied je de best denkbare opleiding, talenten hebben vaak andere overwegingen (geld, prestige).

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Lionel » di nov 05, 2013 11:55 am

Als Barca/Manchester/Chelsea/City/Arsenal enz. komen ben je gek als je niet gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 12:03 pm

Rishi schreef:Als Barca/Manchester/Chelsea/City/Arsenal enz. komen ben je gek als je niet gaat.
Dat kun je zo niet stellen.

Rekik, Bruma (de positieve voorbeelden van de laatste jaren) zijn fysiek zeer sterke jongens. Maar laten we wel wezen, ze spelen nu wel hier en niet daar.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Lionel » di nov 05, 2013 12:25 pm

Maar ze hebben er wel gespeeld. Wie zegt dat ze dat anders wel hadden gedaan? Ik snap die jongens wel. Ik zou ook gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Arthur » di nov 05, 2013 12:48 pm

Als je echt in jezelf gelooft blijf je bij Ajax en ga je pas als gearriveerde speler naar Barcelona, Chelsea, etc.
Dan krijg je als jonge speler tenminste voldoende speeltijd om je te ontwikkelen en vertoont je carrière een voortdurende opgaande lijn, ipv dat je op hangende pootjes als huurling terug moet komen naar Nederland.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Lionel » di nov 05, 2013 12:58 pm

Klopt hoor. Maar hoeveel spelers belanden niet bij Cambuur (Lukoki ofzo?)?

Daley Blind was bijna afgeschreven terwijl hij blijkbaar in de jeugd naar Arsenal kon.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 1:01 pm

Ach, het kan ook zo lopen als met Jeffrey Sarpong.

Dat jongens uit arme gezinnen meteen de poen pakken begrijp ik wel. Dan hebben ze tenminste wat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Bert » di nov 05, 2013 1:02 pm

Vind ik persoonlijk een behoorlijk achterhaalde redenatie, Arthur. Wie zegt dat spelers zich niet ontwikkelen in Spanje in Engeland? De recente ervaring leert juist dat jongens als Rekik en Ebecilio zich enorm hebben ontwikkeld in het buitenland; niet alleen fysiek (Yopi), maar ook qua tempo (en dus handelingssnelheid), drive en slimmigheid. Waar het grote talent van Ajax enkel traint met medespelers die minder zijn dan hemzelf (en hem dus minder weerstand bieden), trainen de grote talenten bij de grote clubs in Engeland juist vrijwel uitsluitend met andere grote talenten; spelers die hen dwingen het uiterste van henzelf te vragen.

Het is dan ook deze ontwikkeling die bovenal de Nederlandse jeugdopleidingen bedreigt: kunnen de talenten in Nederland zich nog wel ontwikkelen als de talenten bij de grote Europese kapitaalkrachtige clubs?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 1:12 pm

Rekik is een uitzondering. En ook hij kon de laatste stap niet maken bij Manchester City.

De meeste Nederlandse talenten zullen bij zulke clubs keihard mislukken. Met het eerste meetrainen? Dat is voor een enkeling weggelegd, het gros blijft hangen.

De winst voor talenten in Nederland zit 'm erin dat ze in het eerste kunnen spelen, voor veel publiek en (bij de topclubs) op Europees niveau. Uiteindelijk zijn Rekik en Bruma daar ook voor teruggekomen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Bert » di nov 05, 2013 1:18 pm

Je gaat niet in op wat ik zeg. Het gaat niet om 'mislukken', maar om ontwikkelen. Punt is dat de spelers die zich nu aandienen en in het buitenland in de jeugd hebben gespeeld zich juist wel sterk hebben ontwikkeld, of het nu om Rekik, Ebecilio of Aké gaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 1:24 pm

En in Nederland hadden ze zich niet ontwikkeld? Je hebt het wel over grote talenten.

Jij schetst een kant van het verhaal. De andere kant is dat een talent daar op het tweede plan kan raken doordat de concurrentie er zo groot is. Daar hebben we ook voorbeelden van gezien.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door wimpey » di nov 05, 2013 1:41 pm

Yopi, de vraag is toch of Rekik als 18-jarige het niveau dat ie nu haalt ook zou hebben gehaald wanneer ie in NL was gebleven. Ik denk dat ik het antwoord wel weet...

psv is een prima vervolgstap voor hem. 1 of 2 jaar daar en dan klaar voor het echte werk. Kyle Ebecilio bevalt me ook wel.

Bruma vind ik een ander verhaal. Geflopt bij HSV en bij pee-es-vou kan ie me ook niet bekoren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Bert » di nov 05, 2013 1:43 pm

Ik zeg niet dat die spelers zich in Nederland niet ontwikkelen. Mijn punt is dat de redenatie (of de mythe?) dat naar het buitenland gaan goed voor je bankrekening maar slecht voor je ontwikkeling is, geen standhoudt.

Bovendien is er een andere (en verwante) gevaarlijke ontwikkeling gaande in Nederland: de Nederlandse jeugdspelers zijn steeds minder goed in staat aan te klampen bij het niveau van de Europese competities, waardoor zij na hun debuut (en daaropvolgende ontwikkeling) veel tijd nodig hebben voordat zij daadwerkelijk kunnen presteren op het niveau van - laten we zeggen - de Europa League. Het niveau van de Nederlandse competitie als geheel holt achteruit en daardoor neemt de weerstand die jonge spelers krijgen eveneens steeds verder af. Hierdoor is de competitie minder aantrekkelijk voor zowel de eigen talenten als voor buitenlandse talenten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 9:00 pm

Het zal per speler verschillen. Nouri bijvoorbeeld heeft niets in Engeland te zoeken.

Mee eens dat de Eredivisie niet nóg verder achteruit moet gaan. Dat heeft vooral met de matige opleiding te maken. Momenteel zie ik in Nederland geen talenten van wie ik denk: die steken er zo bovenuit dat ze hier niets meer te zoeken hebben.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 12, 2013 11:25 am

Definitieve selectie Onder 15

KNVB-coach Peter van Dort van het Nederlands elftal voor spelers onder 15 jaar – Nederlands jongste nationale voetbalteam – heeft de selectie bekendgemaakt voor de aanstaande dubbele barrage met Ierland. De ploeg ontmoet de Ierse leeftijdsgenoten op zowel dinsdag 26 als donderdag 28 november in Westervoort, op het terrein van AVW ’66. Eerst om 19.00 uur, het tweede treffen begint om 12.00 uur.

De definitieve selectie bestaat uit deze 22 namen:

Sam Aarts (AZ), Jarno Abbel (RJO Willem II/RKC), Ugur Altintas (Sparta Rotterdam), Navajo Bakboord (Ajax), Bilal Bayazit (AZ), Emanuel Boateng (AZ), Tahith Chong (Feyenoord Academy), Orhan Dag (Sparta Rotterdam), Lance Duijvestijn (ADO Den Haag), Leandro Fernandes (RJO PSV-EHV), Nazario de Fretes (Sparta Rotterdam), Jasper ter Heide (AZ), Niek Hoogveld (VA N.E.C./FC Oss), Delano Kloos (ADO Den Haag), Justin Kluivert (Ajax), Anderson Lopez (Ajax), Ché Nunnely (Ajax), Armando Obispo (RJO PSV-EHV), Joël Piroe (Feyenoord Academy), Robin Schoonbrood (RJO PSV-EHV), Steven Theunissen (De Graafschap) en Owen Wijndal (AZ).

Op de stand-bylijst staan de volgende dertien namen:

Safouane Ahidar (KRC Genk), Martijn Kaars (FC Volendam), Jarni Koorman (VA FC Twente BV), Noa Lang (Ajax), Matthijs de Ligt (Ajax), Justin Lonwijk (RJO PSV-EHV), Tyrell Malacia (Feyenoord Academy), Mike van de Meulenhof (RJO PSV-EHV), Ahn Hiep Nguyen (JVO Zeeland), Justin Ogenia (RJO Willem II/RKC), Relanio Pinas (FC Utrecht), Youri Roulaux (RJO PSV-EHV) en Baggio Wallenburg (RJO PSV-EHV).
Ons Oranje

Waarom zitten Matthijs de Ligt en Noa Lang er niet bij? :confused.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door InnerHarbour » di nov 12, 2013 11:40 am

Misschien omdat er twee betere bij een andere club spelen.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door peter » di nov 12, 2013 12:32 pm

Bilal Bayazit zit nu bij AZ, maar komt van Ajax af. Ook wel bijzonder, want 'onze' keeper zit er niet bij.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door LucaS » di nov 12, 2013 5:37 pm

Rishi schreef:Klopt hoor. Maar hoeveel spelers belanden niet bij Cambuur (Lukoki ofzo?)?

Daley Blind was bijna afgeschreven terwijl hij blijkbaar in de jeugd naar Arsenal kon.
En als hij dat had gedaan was hij wellicht volledig afgeschreven. Je bent gekk als je op jonge leeftijd naar zo'n club gaat. Eriksen, Ibrahimovic hebben de verstandige weg gekozen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door elliquido » di nov 12, 2013 6:00 pm

Van Persie en Seedorf zijn gestart bij feijenoord en ajax 1. Zij gingen op vroege leeftijd weg, maar hebben het wel gehaald. Dat zijn de uitzonderingen.
Verder is er m.i. niemand geslaagd die vroeg weg gingen en zeker niet de jeugdigen onder ons die uberhaupt voordat ze in het 1e gespeeld hadden al vertrokken naar de grote clubs.

De enige die dat is geweest is Krul. die ging al erg jong naar Newcastle.

Verder kan ik echt niemand bedenken die het echt gemaakt hebben. Rekik en Bruma bewandelen de omgekeerde weg, velen eindigden in de anonimiteit.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie