Ajax O15/O14 (Voorheen C jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » wo mei 06, 2015 10:17 pm


Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door peter » wo mei 06, 2015 10:39 pm

Leuke acties! :biggthumpup.gif:

Eigenlijk is dat jeugdvoetbal veel leuker he.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » wo mei 06, 2015 10:53 pm

Ook niet altijd. Maar jeugdvoetbal is wel authentieker. Dat kan al snel.

Over Hossein Zamani: hij speelde niet bij een club. Ajax heeft hem van een pleintje gevist.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door InnerHarbour » do mei 07, 2015 6:41 am

Wat is dit voor rare praat, de grootste talenten van Nederland als Ajax derde staat en PSV vijfde. Feyenoord staat 6 punten boven ze. Ik heb overigens niks bijzonders gezien in dit filmpje, de grootste talenten van Nederland, we staan er nog slechter voor dan ik al dacht.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door zeux » do mei 07, 2015 7:18 am

InnerHarbour schreef:Wat is dit voor rare praat, de grootste talenten van Nederland als Ajax derde staat en PSV vijfde. Feyenoord staat 6 punten boven ze. Ik heb overigens niks bijzonders gezien in dit filmpje, de grootste talenten van Nederland, we staan er nog slechter voor dan ik al dacht.
Huh? Jij was toch ook pro-revolutie? Daarin werd bepaald dat stand op de ranglijst niet langer graadmeter is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » do mei 07, 2015 8:12 am

De C2 geldt als een zwakke lichting, niet alleen bij Ajax maar ook bij andere clubs. Desondanks lopen er een paar aardige talenten in, zoals Zamani en de broertjes Maduro (vorig jaar overgenomen van F). Voor het komende seizoen komt er een back van AZ bij (Liam van Gelderen) en een verdediger van Almere City, Niciano Omzigtig (wat een naam :smallgrin.gif: Deze Omzigtig schijnt een sterke jongen te zijn. Speciaal voor jou, IH.

De Madurootjes en Zamani doen al regelmatig bij de C1 mee.

Bij F. in deze lichting trouwens Pepijn Doesburg, de kleinzoon van de legendarische keeper Pim Doesburg. Kleinzoon speelt in de spits.

Wat de resultaten betreft: de A1 en C1 liggen op koers en kunnen zaterdag kampioen worden, de D1 is kampioen geworden in de poule en speelt tegen F D1 om het kampioenschap van Nederland. De A2 staat derde (in een competitie van A1 teams), de B1 tweede achter Utrecht dat inmiddels kampioen is, maar voor PSV en F. De B2 is de tegenvaller van dit seizoen. Deze lichting werd vorig jaar kampioen bij de C1, maar plaatste zich niet voor onder 16 A en moest het doen met de lagere poule. Werd daarin uiteraard met voorsprong kampioen. En dan is er nog de C2, waarmee het ook niet geweldig gaat, zoals gemeld.

Al met al zijn de resultaten juist goed, zeker als je in ogenschouw neemt dat Ajax voortdurend spelers doorschuift. De B1 bijvoorbeeld moest het doen zonder Eiting en later De Ligt (nog een B2-speler). Dat verklaart een hoop.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Marillion » do mei 07, 2015 7:50 pm

Peter schreef: Eigenlijk is dat jeugdvoetbal veel leuker he.
Absoluut. Als ik zo af en toe eens ga kijken sta ik vaak binnen de kortste keren te genieten. De ene keer natuurlijk wat meer dan de andere maar het gebeurd zelden dat ik teleurgesteld naar huis ga. Ik kan vertellen dat dit bij het eerste elftal eerder andersom is.

Het spel is doorgaans veel meer onbevangen. Er staan natuurlijk ook minder belangen op het spel en van druk is ook niet echt sprake.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » za mei 09, 2015 1:15 pm

C1 kampioen geworden door een 4-0 overwinning op belager FC Utrecht. Doelpunten van Redan (2), Baars en Juan F-C.

Heb een deel van de eerste helft gezien. Toen had Ajax moeite met de harde wind. Keeper Meeuwese bijvoorbeeld speelde zijn CV's steeds te zacht in.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Thijs » ma mei 11, 2015 7:27 am

Klopt, ballen waaiden eigenlijk direct terug richting het eigen doel dus Utrecht kon zo lekker aanvallen. Al was Utrecht in de eerste helft ook wel beter. Ze kregen in de tweede helft nog een reuzenkans bij 1-0 achter maar daarna walste Ajax eroverheen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » ma mei 11, 2015 9:17 am

Waarom deed Kees de Boer niet mee?

Vind dit geen opzienbarende lichting, trouwens. De vorige C1 was beter.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » vr mei 15, 2015 9:26 am

De C1 won woensdag de halve finale van de beker met 3-2 van Groningen C1. Finale wordt zaterdag om 18.30 gespeeld, tegen en op het terrein van Willem II. De dubbel lonkt dus voor deze lichting.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » do okt 15, 2015 10:36 am

https://www.youtube.com/watch?v=1JjRI0YaCGQ

BTW, het Amerikaanse spelertje Joshua Pynadath lijkt bij Ajax opgedoken.

http://www.ajax.nl/de-toekomst/jeugdtea ... lectie.htm

Hij speelde voorheen bij Real Madrid:

http://www.mercurynews.com/sports/ci_27 ... rea-eighth

Zijn broertje zit bij AFC in de D4.

Eindelijk de teamfoto's op Ajax.nl.

Maar het vreemde is, op zijn Facebookpagina gaat het alleen over Madrid:

https://www.facebook.com/Joshua-Pynadat ... 505759430/


Hoe zit dit? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 7:23 pm

https://www.youtube.com/watch?v=JbNFi4z6Oz8

C2 tegen AZ

Met de laatste drie goals van Sontje Hansen. Gelijkmaker Hoever, 1-2 Taylor, 1-3 Ünüvar.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Dubbel » ma nov 02, 2015 11:51 pm

Mooie aanval bij die 1-0 van AZ! :argue.gif:

Heerlijk ook die schaamteloze Hollandse kneuterigheid:

de grootste letters van het voetbal alfabet
AZ, AZ, AZ
ik sta ermee op en ik ga er mee naar bed
AZ, AZ, AZ
:biggrin.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=g2g5G5dSv1U

Wat zegt de man in het publiek trouwens op 3:40 min en heeft dat met het spel van doen? :ajaxsmiley.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 9:19 am

Retteketet! :biggrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » za dec 05, 2015 4:14 pm

C1 neemt dit weekend deel aan een indoortoernooi in Duitsland:

http://www.mtu-hallencup.de/de/turnier/spielplan.html

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » zo dec 06, 2015 1:48 pm

http://sportdeutschland.tv/fussball/mtu ... xtraklasse

Beelden van dit toernooi:

http://sportdeutschland.tv/fussball/mtu ... xtraklasse

Ajax heeft net gehakt gemaakt van Borussia Dortmund en speelt straks de halve finale. Zie speelschema:

http://www.mtu-hallencup.de/de/turnier/spielplan.html

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Yopi » zo dec 06, 2015 3:00 pm

4-3 winst op Barcelona, dus naar de finale! Uitstekend spel ook. :biggthumpup.gif:

Update: finale tegen Schalke dus. Dat won met 2-1 van MU. MU maakte weinig indruk maar had wel een paar jongens die hard konden schieten (voor hun leeftijd).

Finale gepland voor 15.40. Livestream:

http://sportdeutschland.tv/fussball/mtu ... xtraklasse

Update: finale verloren, maar nipt: 1-0. Ajax raakte vier keer of zo het houtwerk. Zenuwachtige wedstrijd, niet van hetzelfde niveau als eerder.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2016 9:47 pm

De C2 2016-2017 speelt een toernooi in 's Gravenzande.

Boal toernooi, Ajax onder 14

Vanavond, uitgenodigd door een vriend die in ’s Gravenzande woont, Ajax onder veertien (C2) in een toernooi (http://www.boal-toernooi.fcsgravenzande.nl/ ) gezien. In het kort wat opmerkingen, zonder de namen van de Ajacieden, maar misschien kan iemand die voor mij invullen.

De eerste wedstrijd was tegen HJK Helsinki en Ajax begon heel sterk, druk zettend, snel de bal veroverend en de 1-0 was een terechte beloning. De voorzet was van een kleine donkere linksbuiten en als ik de gezichten op ajax.nl voor me zie (D1 van vorig seizoen) dan was het linksbuiten Jahnoah Markelo die de bal op de klassieke wijze voor gaf en de spits (geen naam, de naam heb ik wel gehoord, maar ben ik vergeten) met donker haar die de bal inkopte (In de tweede wedstrijd stond er een lange spits met blond haar)

Na die tien minuten druk zetten slopen de foutjes erin, de ballen werden te gehaast gespeeld en Helsinki werd door de lange bal wat gevaarlijker. Opmerkelijk was het verdedigen van Ajax, een verdediging die soms op de middenlijn stond of zelfs op de helft van Helsinki. De supersnelle nummer 3 van Ajax (Ik denk, op basis van zijn gezicht en de foto van de D1: Chesron Oostwoud) corrigeerde, dankzij die snelheid de uitbraken, maar eerlijk gezegd stond hij gewoon verkeerd opgesteld. Lars Wassenaar (de keeper werd Lars genoemd en Lars Wassenaar keepte vorig seizoen in de D1) en redde Ajax in een 1-tegen-1.

Wanneer mijn geheugen (Heb drie wedstrijden gezien) me niet in de steek laat, verzuimde Ajax in de tweede helft voor een vrij doel de 2-0 te maken, de paal werd geraakt. Al met al viel Ajax me ietwat tegen. Unuvar deed alleen de eerste helft (15 minuten) mee en heeft een mooie balbehandeling, ziet het spelletje, deed het goed. Jahnoah Markelo deed leuke dingen, was niet zelfzuchtig, maar was ongelukkig in de voortzetting.

Wie mij opviel? De nummer 10 van HJK, de aanvoerder. De Finnen speelden met de naam van de speler op de rug, wat een service, en daar stond Walta. Hij is niet groot, maar heeft een prima balbehandeling en is, voor zijn lengte, verrassend snel met de bal. Een goed overzicht, m.a.w. wat wil Ajax nog meer? Ik heb de naam opgezocht en wat blijkt? Hij is al bij PSV op stage geweest (http://www.hjk-j.fi/?x18668=1405613), in 2015, samen met een andere speler, waarvan ik niet weet of hij meedeed (Ene Vuorino o.i.d. begon al puffend aan de tweede helft, was na 15 minuten al uitgeput!) De Feyenoordscout stond na afloop trouwens met een van de Finnen te praten, het zou mij niet verbazen als dat om Walta ging. Er stond trouwens ook een Ajaxscout uit het Westland (Daar zie ik hem wel eens) te kijken, m.a.w. wie weet.

Daarna naar Chelsea – Club Brugge gekeken, Chelsea was veel sterker, maar bij Brugge liepen een paar goede voetballers, de nummer 7 was een genot, nummers 2, 10 en 12 waren goed aan de bal, maar ze werden omvergelopen door de spelers van Chelsea. Het verschil in lengte was opzienbarend, Brugge met veel kleine spelers, Chelsea met zeker vier spelers van boven de 180 cm. De linksbuiten (Matthew, 1 ½ kop groter dan zijn tegenstander) kwam op kracht vijf keer alleen voor de keeper en bij de vijfde keer schoot hij maar in de korte hoek: 1-0. Uit een vrije trap scoorde hij vlak voor tijd de 2-0. De nummer 6 van Chelsea vond ik trouwens een genot om naar te kijken. Bij Brugge speelde een ‘Jari’ mee.

De derde wedstrijd die ik zag, was die van Ajax tegen een Braziliaans team. Dat team bestond uit spelers die uit de Braziliaanse voetbalschool van de zoon van Wim Jansen komen. Veel kleine spelers en veel te zwak voor Ajax. Het eerste doelpunt werd gemaakt door de blonde spits die ik al eerder noemde (Naam is mij niet bekend) na een mooie versnelling in de zestien, de 2-0 werd door Unuvar gemaakt uit een corner van die linksbuiten (Jahnoah Markelo?), daarna werd het snel 5-0, o.a. door de spits die in de eerste wedstrijd al had gescoord en in de tweede helft inviel, hij scoorde uit een solo. Ik heb verder naar de wedstrijd op een ander veld gekeken, Bayer Leverkussen was veel te sterk voor Willem II, sterke voetballers van Bayer.

Edit:

Een dag later, zal nu maar niets over de wedstrijden schrijven, want er is geen belangstelling voor (Is geen probleem, maar ik dacht: "Ik probeer het weer een keer"), toch wat rechtzetten: De nummer 3 was waarschijnlijk Solomon Owusu, een speler die vrijdag dertien geworden is en vandaag twee keer fantastisch onder een bal door ging, scheelde maar tien centimeter, maar nog steeds door zijn verdedigende kwaliteiten en snelheid imponeerde. Een bal vooruit bij een medespeler krijgen is nog wel een probleem. Oostwoud speelde als nummer 2, rechtsback.

De blonde spits speelt dit jaar voor het eerst bij Ajax: Kik Braspenning is volgens mij zijn naam. De spits met het donkere haar is Dillon Hoogewerf en de sterke nummer zes is Gibson Yah. Scouts van Chelsea waren aan het schrijven als Gibson iets bijzonders deed.

De Fin waarover ik schreef is ook bij Ajax bekend, een scout van Ajax is onlangs in Finland wezen kijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door mattie » ma aug 22, 2016 8:41 am

Als je namen wilt hebben van De Boal lijst.. laat het mij weten.. ik ben namelijk verbonden aan Fc Gravenzande.. Die mij opvielen bij Ajax waren de nr 10 + nr 8..

Terechte speler van het toernooi was de nr 7 van Dortmund..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2016 9:24 am

mattie schreef:Als je namen wilt hebben van De Boal lijst.. laat het mij weten.. ik ben namelijk verbonden aan Fc Gravenzande.. Die mij opvielen bij Ajax waren de nr 10 + nr 8..

Terechte speler van het toernooi was de nr 7 van Dortmund..
Dortmund heb ik helaas niet gezien, Bayer Leverkussen heb ik even bekeken, toen Ajax tegen die Brazilianen speelden en het snel 5-0 werd.

Dortmund won de finale van Leverkussen, maar de eindstand heb ik nog niet gevonden.

Bedank voor het aanbod, zie een pm
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 10:38 am

Leuk verslag, bedankt! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » vr okt 28, 2016 9:37 am

Een nieuw wonderkind op 'De Toekomst"? Hij heeft roots in India en zal, om die reden, niet zo groot worden? Hij oogt in ieder geval op het filmpje klein, maar dat kan komen omdat zijn tegenstanders ouder zijn./

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... l-bij-ajax
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door beelzebub » vr okt 28, 2016 9:50 am

Geinig, maar zodra die moeder weer overgeplaatst wordt issie weg.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » vr okt 28, 2016 10:11 am

beelzebub schreef:Geinig, maar zodra die moeder weer overgeplaatst wordt issie weg.
tenzij er overplaatsing is naar Rotterdam of Eindhoven :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie