Ajax O15/O14 (Voorheen C jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 06, 2008 9:32 am

Wat raar. Waarom speelt de C2 lager dan de C3?

Als die Gyliano het goed doet op de vleugel, laat hem daar dan lekker staan. Bij Ajax moeten de beste spelers altijd zo nodig op 10 spelen, terwijl we zitten te springen om buitenspelers. Aan Cristiano Ronaldo kun je zien, dat een speler ook in het internationale voetbal goed carrière kan maken op de vleugel.

Even het filmpje bekeken. Aaaah, dat ziet er goed uit. Kijk, dit zie je te weinig bij de Ajax-jeugd. Onbevangen ballen, man opzoeken. Zo te zien moet hij nog wel werken aan zijn eindpass.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 06, 2008 10:19 am

Hij kan uitgroeien tot een veel betere spits dan Huntelaar. The Hunter zou waarschijnlijk nooit in Ajax-1 gekomen zijn als hij in de jeugd had gespeeld.
Leuk dat je dat beweert, maar doe dat nooit in een wedstrijdtopic of in de topic over KJH, je wordt meteen verketterd, genegeerd enz.
:biggrin.gif: :drecul.gif: :hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif: :onfire.gif: :headbang.gif:

Ik spreek uit ervaring. Ik ben het dus met je eens, KJH zou ook in de Ajaxjeugd zijn weggestuurd. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 06, 2008 10:30 am

Van mij mag je het zeggen, want het is zo. Maar Huntelaar is dan ook een extreem geval. Dodelijk voor het doel, maar verder een matige voetballer. Had Pippo Inzaghi Ajax 1 gehaald? Ik denk het niet. Maar hij beslist wél de CL-finale.
Wat zegt dit over de opleiding? Afmakers of bijvoorbeeld 'simpele' slopers: je hebt ze ook nodig. Khalid Boulharouz is weggestuurd. Jan Wouters heeft ooit gezegd dat ze hem bij Ajax nooit hadden aangenomen. Het ligt dus niet per se aan de spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mar 06, 2008 12:37 pm

Stam is toch als klein jongetje toch ook ooit naar een Ajax talentendag gegaan en direct bij de eerste ronde afgevallen? Is ook een mooi voorbeeld.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do mar 06, 2008 3:02 pm

joey schreef:Wat raar. Waarom speelt de C2 lager dan de C3?

Als die Gyliano het goed doet op de vleugel, laat hem daar dan lekker staan. Bij Ajax moeten de beste spelers altijd zo nodig op 10 spelen, terwijl we zitten te springen om buitenspelers. Aan Cristiano Ronaldo kun je zien, dat een speler ook in het internationale voetbal goed carrière kan maken op de vleugel.

Even het filmpje bekeken. Aaaah, dat ziet er goed uit. Kijk, dit zie je te weinig bij de Ajax-jeugd. Onbevangen ballen, man opzoeken. Zo te zien moet hij nog wel werken aan zijn eindpass.
Ja, de C3 speelt hoger. Op het begin vond ik het ook raar, misschien zal Ajax het komend seizoen veranderen.

Trouwens, dat filmpje moet je niet al te veel conclusies aan trekken. In het echt op de flank bij Ajax gaat het allemaal explosiever. Op die positie is ie gewoon onhoudbaar.

Zijn eindpass is inderdaad niet geweldig. Het is ook geen speler die je moet beoordelen voor zijn voortzetten, want hij kiest er nauwelijks voor om de bal te voortzetten. Meestal is het actie, actie, nog een man voorbij, randje zestien beslissing maken. Of het overzicht bewaren en de bal breed neerleggen of zelf proberen te schieten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 06, 2008 3:31 pm

Dat zal hij dan moeten leren, want anders zie ik niet zo snel een positie voor hem in Ajax 1. Iedereen voorbij lopen in het centrum kan hij vergeten en op de vleugel moet je een goede voorzet in huis hebben.
Bryan Roy en Kevin Bobson liepen in de jeugd ook iedereen voorbij maar sneuvelden juist op dat punt.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do mar 06, 2008 3:44 pm

joey schreef:Dat zal hij dan moeten leren, want anders zie ik niet zo snel een positie voor hem in Ajax 1. Iedereen voorbij lopen in het centrum kan hij vergeten en op de vleugel moet je een goede voorzet in huis hebben.
Bryan Roy en Kevin Bobson liepen in de jeugd ook iedereen voorbij maar sneuvelden juist op dat punt.
Er spelen meerdere goede spelers bij de C3.

Oussama Tannan en Danzell Gravenberch. Vooral de eerste heeft een prachtig speelstijl. Werd bij zijn oude club 'zeeburgia' vergeleken met Zidane. Prachtig schot in de linkerbeen, redelijk snel, uitmuntende techniek en wendbaarheid waardoor hij zijn tegenstanders kan ontwijken. Wordt bij de C3 misbruikt als linkshalf, ik denk dat zijn kwaliteiten daar niet echt tot uiting komen. Daar is het ook niet een speler voor met loopvermogen, voorzet en andere typerende eigenschappen voor een halfspeler. Ik zie hem graag centraal op het middenveld of op '10'. Heeft ook wat meer vrijheid nodig om zich helemaal te kunnen ontplooien. De laatste keer dat ik hem zag bij Ajax was het nogal gedisciplineerd spelen op die positie. Zou hem weleens de kop kunnen kosten. Desondanks hoop ik dat hij het gaat halen.

Danzell Gravenberch. Kan prima als aanspeel- en draaipunt functioneren in de mandekking. Overzicht, fysiek, snelheid, scoringsvermogen en nog eens voetballend vermogen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mar 06, 2008 3:49 pm

Is het raar als die Gyliano van Velzen mij doet denken aan een mixje van Kanu en een technischere versie van Engelaar?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do mar 06, 2008 3:50 pm

Daniel_vT schreef:Is het raar als die Gyliano van Velzen mij doet denken aan een mixje van Kanu en een technischere versie van Engelaar?
Nee, helemaal niet.

Gyliano van Velzen - deel 2

Mr. Ajax
Berichten: 14542
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 07, 2008 1:20 pm

joey schreef:Dat zal hij dan moeten leren, want anders zie ik niet zo snel een positie voor hem in Ajax 1. Iedereen voorbij lopen in het centrum kan hij vergeten en op de vleugel moet je een goede voorzet in huis hebben.
Bryan Roy en Kevin Bobson liepen in de jeugd ook iedereen voorbij maar sneuvelden juist op dat punt.
Rustig aan, die jongen is 14 jaar oud ofzo. Hij heeft nog een ruim 4, 5 jaar om aan zichzelf te werken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 07, 2008 1:33 pm

joey schreef:Wat raar. Waarom speelt de C2 lager dan de C3?

Als die Gyliano het goed doet op de vleugel, laat hem daar dan lekker staan. Bij Ajax moeten de beste spelers altijd zo nodig op 10 spelen, terwijl we zitten te springen om buitenspelers. Aan Cristiano Ronaldo kun je zien, dat een speler ook in het internationale voetbal goed carrière kan maken op de vleugel.

Even het filmpje bekeken. Aaaah, dat ziet er goed uit. Kijk, dit zie je te weinig bij de Ajax-jeugd. Onbevangen ballen, man opzoeken. Zo te zien moet hij nog wel werken aan zijn eindpass.
Hij heeft zo te zien wel voordeel van zijn postuur en kracht. Dat voordeel zal minder worden in de komende jaren, de vraag is of hij dan ook nog uit kan blinken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr mar 07, 2008 8:38 pm

Duke schreef:
joey schreef:Wat raar. Waarom speelt de C2 lager dan de C3?

Als die Gyliano het goed doet op de vleugel, laat hem daar dan lekker staan. Bij Ajax moeten de beste spelers altijd zo nodig op 10 spelen, terwijl we zitten te springen om buitenspelers. Aan Cristiano Ronaldo kun je zien, dat een speler ook in het internationale voetbal goed carrière kan maken op de vleugel.

Even het filmpje bekeken. Aaaah, dat ziet er goed uit. Kijk, dit zie je te weinig bij de Ajax-jeugd. Onbevangen ballen, man opzoeken. Zo te zien moet hij nog wel werken aan zijn eindpass.
Hij heeft zo te zien wel voordeel van zijn postuur en kracht. Dat voordeel zal minder worden in de komende jaren, de vraag is of hij dan ook nog uit kan blinken.
Dat heb je altijd in deze leeftijdsklasse, daarom doet het mij ook goed dat hij niet alleen zijn bodz en snelheid gebruikt maar ook zijn techniek. ZIjn acties vertragen met een goede kap beweging om vervolgens weer te versnellen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mar 08, 2008 11:03 pm

Jeugdig talent Lizardo kiest voor Ajax

zaterdag 08 maart, door SP, Amsterdam, 22:45u, Ajax Showtime

De begeerde jeugdspeler David Lizardo van SVVSMC gaat volgend jaar bij Ajax voetballen. De 14-jarige rechtsbuiten zal vanaf juli in de B2 van de Amsterdamse club gaan spelen.

Lizardo sprak afgelopen week met belangrijke mensen bij Ajax en gaat dit seizoen alvast elke donderdag meetrainen bij de C1 van trainer Wim Kwakman. Lizardo kon niet alleen naar Ajax, ook Feyenoord had grote belangstelling voor de aanvaller.

AS

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mar 09, 2008 12:11 am

:onfire.gif: Dat is verrassend, maar erg mooi! Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ie wel richting FC Havenslaaf zou gaan. Mooi nieuws, als dit echt zo'n super talent is zijn we over een jaar of tien 30 miljoen rijker na misschien vele mooie dingen te hebben gezien. :hupajax.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 10:52 am

Nou, nou, eerst maar eens afwachten, hoor. Voorlopig is die jongen 'gewoon' een talent.

Youssouf Hersi werd ooit door Ajax voor de neus van een hele hoop concurrentie weggekaapt. Ajax regelde zelfs een huis voor zijn familie en een baan voor zijn vader. Youssouf zou 'de nieuwe Cruijff' zijn. Nou, we hebben het gezien. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mar 09, 2008 2:26 pm

Oja. :blush.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 09, 2008 7:39 pm

joey schreef:Nou, nou, eerst maar eens afwachten, hoor. Voorlopig is die jongen 'gewoon' een talent.

Youssouf Hersi werd ooit door Ajax voor de neus van een hele hoop concurrentie weggekaapt. Ajax regelde zelfs een huis voor zijn familie en een baan voor zijn vader. Youssouf zou 'de nieuwe Cruijff' zijn. Nou, we hebben het gezien. :biggrin.gif:
We hebben het gezien? Kom op. Joey, Ajax moet juist meer gaan regelen, laat de grote talenten maar komen, geef die ouders een baan. Het kan niet zo zijn dat alle talenten van veertien het Nederlands elftal halen (Wie de opstelling van Nederland onder vijftien van een paar jaar geleden heeft gezien weet wat ik bedoel) Ajax zal dus veelvuldig worden geconfronteerd met talenten die het niet halen, maar laat Ajax wel steeds opnieuw proberen de grootste talenten vast te leggen.
Dat is verrassend, maar erg mooi! Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ie wel richting FC Havenslaaf zou gaan. Mooi nieuws, als dit echt zo'n super talent is zijn we over een jaar of tien 30 miljoen rijker na misschien vele mooie dingen te hebben gezien.
Het gaat mij niet om het geld (Feyenoord gaf ooit 1, zoveel miljoen voor de 15-jarige Bovar Karim, een Zweed die het nooit heeft gered!), het gaat om het talent.

Gaat het echt over de rechtsbuiten die afgelopen zaterdag meedeed met de C1 tegen DHC B1? Ik heb maar tien minuten gekeken, ik kwam voor de B1, maar hij viel op, samen met die nummer 8: Bouy.

Ik zal dus echt blij zijn als hij volgend jaar komt, ik hoop maar direct op de B1!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 09, 2008 8:04 pm

Demosthenes schreef:Ik zal dus echt blij zijn als hij volgend jaar komt, ik hoop maar direct op de B1!
Ik heb gelezen dat hij in de B2 gaat spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 8:18 pm

O ja, maar het zegt nog niet veel op die leeftijd. Dat weet jij ook wel. Elke keer als ik Marcel Meeuwis zie ballen bij Roda, moet ik eraan denken dat hij ooit ook (net als Hersi) met Cruijff werd vergeleken. Met alle respect, dat zie je er nu niet meer aan af. Spelers van 13, 14 zijn nog te jong om van hen te kunnen zeggen of ze toppers worden of niet. Heel grote uitzonderingen daargelaten.


Ajax C3 komt laat op gang tegen NEC C2

Ajax C2 en C3 moesten zondag thuis om 10.00 uur aantreden voor de competitie. Ajax C2 won met 3-1 van nummer laatst Buitenveldert C1 en Ajax C3 won tegen concurrent NEC met 5-1, met als ruststand 1-1.

Ajax C2 staat sinds vorige week op de 1e plek. Kon HFC, de nr. 1, verloor waar Ajax wel won, waardoor de C2 nu 3 punten los staat. Vandaag moesten de mannen van Bryan Roy aantreden tegen de nummer laatst Buitenveldert C1. Met één verrassing in de opstelling, middenvelder/aanvaller Cerezo Ottenhoff startte op 3, begon de ploeg in de vertrouwde opstelling. Maar op een of andere manier kon de C2 geen potten breken tegen de laagvliegers. Passen kwamen niet aan, het veldspel was niet goed en er werd duidelijk niet goed geopend. Veelzeggend was ook dat Ajax domineerde, maar dat rechtsbuiten Kooiman geen bal aangespeeld kreeg. Voor rust stond het wel 2-0, door doelpunten van Kadir Colak en topscorer Djarno Hofland, alweer zijn 26e! Na rust was Ajax de betere ploeg maar kwam het ondanks alle kansen maar tot 1 doelpunt (Andre Morgan) en kon Buitenveldert nog scoren door een foutje van doelman Bekaroe. Pluspunt was speler Ottenhoff, hij presteerde erg goed op de nr. 3 positie. Aan Bryan Roy de taak om zijn ploeg op te maken voor de topper van volgende week, want dan ontvangt de C2 thuis de nummer 2 Kon. HFC C1.
Opstelling: 1. Bekaroe 2. Morgan 3. Ottenhoff (36' Bjelica) 4. Ayoub (c) 5. Prijs 6. Colak 7. Kooiman 8. de Witte 9. Hofland 10. Echteld 11. Aktoua

Ajax C3 moest thuis aantreden tegen NEC C2. Omdat de ploeg van Muhren al één keer heeft verloren (van AZ) zal het nu alles moeten winnen voor het landskampioenschap. NEC C2 is een geduchte tegenstander en haalde uit 4 wedstrijden 9 punten. In de 1e helft kon Muhren niet tevreden zijn, Ajax was slap en had niet de wil om te winnen. Het stond bij rust 1-1, doelpunt door spits van Velzen. Na rust een heel ander Ajax, Muhren had zijn mannen goed neergezet en er was weer ouderwets passie en strijd. Met het combinatiespel wat de ploeg dan laat zien dan lijkt het een niet te kloppen team. Het werd uiteindelijk 5-1, en dat was geheel terecht. De doelpuntenmakers van de 2e helft: spits van Velzen, spits Gravenberch speelde nu op '10' en maakte eentje, linkshalf Tannane, en rechtsbuiten Lazic. Volgende week wacht ook thuis de Graafschap C2 en hopelijk kan aanvoerder van Aken dan zijn opwachting maken na zijn lange blessureleed.
Opstelling: 1. Leeuwenburgh 2. Alkan 3. el Hadef 4. Soomer 5. Kuipers (c) 6. Agircan (15' Gravenberch) 7. Lazic 8. el Hasnoui (36' Tannane) 9. van Velzen 10. Nieuwenhuys 11. James

Ajax D1 oefende tegen SC Heerenveen D1, koploper van de 1e divisie Noord. Voor de winterstop eindigde dit duel in 4-4 en zaterdag wisten de mannen van Frank de Boer te winnen, met 3-1. Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd, Ajax had betere combinaties maar Heerenveen is erg leep en heeft fysiek sterke spelers. De 1-0 kwam van een mooi afstandsschot van Jovi Hulshoff na een pass van stagespeler Glenn Visser. Even daarna liep de spits van Heerenveen op keeper Bijl af, hoewel laatste man Eustatius de bal corner schoot raakte Bijl de spits en gaf de scheids een strafschop. Die werd binnengeschoten en zo stond het 1-1. Na rust besliste spits Serhat Cakmak het duel met twee goals, eindstand 3-1. Een zeer nuttig oefenduel voor beide teams, omdat ze nu op hoog niveau met druk van de tegenstander moeten leren opbouwen en combineren. Voor foto's en filmpjes van deze wedstrijd bekijk de site van Stan Bijl: www.stanbijl.nl
as
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 09, 2008 9:13 pm

O ja, maar het zegt nog niet veel op die leeftijd. Dat weet jij ook wel. Elke keer als ik Marcel Meeuwis zie ballen bij Roda, moet ik eraan denken dat hij ooit ook (net als Hersi) met Cruijff werd vergeleken. Met alle respect, dat zie je er nu niet meer aan af. Spelers van 13, 14 zijn nog te jong om van hen te kunnen zeggen of ze toppers worden of niet. Heel grote uitzonderingen daargelaten.
Meeuwis met JC? Volgens mij met MvB, in de tijd dat hij hij bij Willem II speelde, was hij een groot talent (13/14 jaar?). Ik kan me de tv-uitzending (interview voor de wedstrijd) nog herinneren dat Reker (toen coach van Willem II) tegen Van Gaal zei dat Meeuwis liever naar Ajax wilde gaan (er speelde toen een Seedorf mee met Jax, Cedric?) Het is niet geworden wat er toen in zat.

De zaakwaarnemer (toen) van Meeuwis (die ook naar Anderlecht kon gaan!) was Frans Bouwmeester (ex-Nac en ex-feyenoord). Hij werd door feyenoord in dienst genomen om maar één reden: Marcel Meeuwis binnenhalen.

Ik beweer niet dat je niet naar 14-jarigen moet kijken, ik volg de B1 en ouder, omdat er dan iets te voorspellen is, maar de nummer zeven van afgelopen zondag in de C1 heb ik tien minuten gezien en HIJ VIEL MIJ OP. Ik heb na tien minuten aan volgers de namen gevraagd van drie spelers, één ervan was van die stagiaiire, de nummer zeven! Hij moet maar naar Ajax komen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 10:00 pm

Nee, met Cruijff. Ik zag het en viel van mijn stoel. Hoogst onverantwoordelijk van Bert van Lingen (want hij was het) om een jochie met zo'n last op te zadelen.

Voor Marcel Meeuwis is Spakenburg een grote onbekende.,, Ik volg het amateurvoetbal niet zo goed, moet ik eerlijk zeggen. Enkel naar SV Triborgh (zondag-eersteklasser) ben ik wel benieuwd, aangezien die ploeg vlak bij mijn woonplaats Goirle speelt. Van de spelers van Spakenburg ken ik alleen Taoufik Ameziane. Met 'Toef' heb ik nog in de jeugd van Willem II gezeten. Met hem heb ik nog contact gehouden.'' De periode bij Willem II zal Marcel Meeuwis niet licht vergeten. Op 13-jarige leeftijd werd Meeuwis door KNVB-coach Bert van Lingen bestempeld als de 'nieuwe Johan Cruijff'. ,,Of ik daar nog weleens aan herinnerd word? Dat gegeven komt in elk interview nog wel terug. Maar het is niet reëel meer. Ik wil gewoon een goed seizoen draaien met Roda JC.''
www.spakenburg.com

Natuurlijk, talenten moet je altijd halen. Maar talenten zijn nog betrekkelijke talenten op die leeftijd. Ze moeten de puberteit nog door.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 10:57 am

Onder 15 wint van België


Het Nederlands elftal voor spelers onder 15 jaar heeft dinsdagavond in Terneuzen de vriendschappelijke interland tegen België met 4-2 gewonnen. Voor Onder 15 scoorden Ouasim Bouy, Jip Bartels (2x) en Anthony van den Hurk.

De leeftijdgenoten uit België kwamen in de 5e minuut op voorsprong. Een bliksemstart die de Belgen nog meer energie gaf maar na tien minuten kreeg het team van KNVB-coach Wim van Zwam controle over het duel. Na ruim een kwartier spelen werd aanvaller Jesper Drost neergehaald in het strafschopgebied. Een domme overtreding want de speler van FC Zwolle moest al uitwijken naar de zijkant. Ouasim Bouy benutte de toegekende penalty. Niet veel later kwam Onder 15 op 2-1. Verdediger Moreno Rutten veroverde de bal en speelde gelijk diep op centrumspits Anthony van den Hurk, die naar links was uitgeweken. De PSV’er speelde zijn man uit en bediende Jip Bartels. Onder 15 gaf in deze fase niets weg en aanvallend liep het goed. Voor rust werd het 3-1 via Van den Hurk.

Leermoment
In de tweede helft bouwde Onder 15 de voorsprong verder uit. Lesley de Sa ging er op links vandoor, Van den Hurk trok een gat en Bartels dook erin. De Ajacied speelde zijn man uit en schoot met links in: 4-1. Wim van Zwam ging daarna flink wisselen. Onder andere Wouter Quispel, opgeroepen voor de geblesseerde Rinke Pennings, en Tufan Özbozkurt, hij verving Yener Devecioglu, kwamen binnen de lijnen. Niet door de vele veranderingen maar het spel werd minder. ,,Iedereen wilde laten zien hoe goed zij kunnen voetballen met zo’n ruime marge. Dat is tekenend voor deze leeftijd. Zij verwaarloosden hun taak maar dat is een goed leermoment”, sprak Van Zwam, die de Belgen vijf minuten voor tijd op 4-2 zag komen.

Lastig invallen
Het bleef bij deze score hoewel de Belgen nog aandrongen in de slotfase. ,,In het internationale voetbal heb je nooit gewonnen. Schmitz hield nog een schot tegen anders wordt het 4-3 en een ander verhaal. Dat heb ik ze in de nabespreking voorgehouden. Ook moeten ze nog leren invallen. Ze zijn gewend om altijd in de basis te staan. Dan is het lastig om twintig, dertig minuten te spelen en gaan ze overdrijven”, aldus de KNVB-coach, die zijn team prima zag spelen.

Statistieken:

11-03-2008, Terneuzen
Vriendschappelijke interland Onder 15

Nederland – België 4-2 (3-1)

Opstelling Onder 15: Sven Maijer (FC Utrecht); Dennis Dengering (PSV), Fabian Sporkslede (Ajax), Moreno Rutten (Willem II), Tufan Özbozkurt (PSV); Esmat Shanwari (NEC), Ouasim Bouy (Ajax), Jip Bartels (Ajax); Lesley de Sa (Ajax), Anthony van den Hurk (PSV), Jesper Drost (FC Zwolle).

Wissels Onder 15: 41. Maurits Schmitz (Ajax) voor Maijer. 51. Stefano Denswil (Ajax) voor Özbozkurt. 51. Mats van Huijgevoort (Willem II) voor Rutten. 51. Zeki Labyad (PSV) voor Bouy. 61. Adam Maher (AZ) voor Drost. 61. Martin la Cruz (Sparta Rotterdam) voor De Sa. 61 Wouter Quispel (Willem II) voor Shanwari.
knvb
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 13, 2008 1:16 pm

Drie Ajacieden dus bij de doelpunten betrokken! :cheer.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 27, 2008 10:30 am

Onze C-tjes werden dit paasweekend tweede op het toernooi van KVO In de finale was Standard Luik te sterk. Feyenoord werd derde.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 27, 2008 1:19 pm

joey schreef:Onze C-tjes werden dit paasweekend tweede op het toernooi van KVO In de finale was Standard Luik te sterk. Feyenoord werd derde.
Van de site van KVO; iets dat me bekend voor komt!

Na een spannende en hoogstaande finale kwam Standard als winnaar uit de bus voor deze jubileumeditie. Ajax kwam snel 1-0 voor en kreeg de beste kansen, maar maakte ze niet af. Zo trapten ze op de paal en op de lat van zeer dichtbij. In de laatste seconde kregen ze het deksel op de neus. Een ultieme vrije trap van Standard werd binnengekopt en penalty's moesten beslissen wie laureaat zou worden. Ajax miste er twee en Standard klaarde de klus. Eindstand 3-4 in de strafschoppen. Proficiat aan de Luikse ploeg!

In de poule hadden ze ook al tegen elkaar gespeeld:

18.15 AFC Ajax Amsterdam Standard de Liège 3-0

De eindstand maakt niet uit, blijkbaar zit de C1 in dat toernooi op een redelijk niveau, jammer dat niemand er een verslag van heeft :ajaxsmiley.gif: Er zitten geen Belgische fans op AT?

Plaats reactie