De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » ma apr 09, 2012 5:05 pm

Rishi schreef:Ach het was een zwaar toernooi, voor het eerst op tv? en zoveel publiek?

Als we op een wedstrijdje of wat moeten afgaan is niemand van Tottenham vandaag een aanwinst voor Ajax.
Die van Norwich daarintegen .. :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » ma apr 09, 2012 5:14 pm

De spelers van de B1 zijn nu al verloren? Daar helpt zelfs een jaar of 4-5 individuele training + de geheim gehouden delen van het masterplan niet meer aan? Het masterplan vereist zeker een jaar of 8?
I think I lost my fucking headache

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De B-junioren

Bericht door Michael_B » ma apr 09, 2012 5:18 pm

Het Masterplan vereist in ieder geval dat er geen 11 kutspelers in de B1 komen. Door de juiste keuzes te maken bij de jogste jeugd ipv te kiezen voor volgzame robotjes. Vervolgens op de juuste wijze trainen en je maximaliseert de kans op goede talenten voor Ajax 1.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » ma apr 09, 2012 5:24 pm

De Dominee schreef:Het Masterplan vereist in ieder geval dat er geen 11 kutspelers in de B1 komen. Door de juiste keuzes te maken bij de jogste jeugd ipv te kiezen voor volgzame robotjes. Vervolgens op de juuste wijze trainen en je maximaliseert de kans op goede talenten voor Ajax 1.
Inderdaad :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » ma apr 09, 2012 5:25 pm

Ik begrijp het. We kunnen jeugdspelers die de komende 5 jaar doorstromen absoluut nog niet toeschrijven aan Cruijff's plan als ze gebreken hebben. Als ze geweldig zijn daarentegen...
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door jabu » ma apr 09, 2012 5:26 pm

Dus om het grote gelijk te bewijzen zijn deze jongens ook al met z'n allen kutspelers en volgzame robotjes geworden...?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » ma apr 09, 2012 5:31 pm

Dat maken jullie er nu van..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 5:41 pm

Lucas en Jabu zien duidelijke progressie. Al die oud-voetballers maken er opeens winnende elftallen van. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door jabu » ma apr 09, 2012 5:50 pm

Gelukkig vind je jezelf grappig :aai.gif:

Had niet anders van je verwacht, Peter.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 5:55 pm

Vond 'm erg komisch ja. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » ma apr 09, 2012 5:58 pm

Ik zie helemaal geen duidelijke progressie, ik kom namelijk nooit op de Toekomst. Ik vind het alleen opvallend dat het grootste deel van de Cruijff aanhang wel precies weet hoe het zit met de individuele kwaliteiten en mooie prestaties compleet bagatelliseert. Alles maar draaien zodat de woorden van Cruijff toch zeker 100% waar moeten zijn.

En BTW, het grootste deel van die oud-voetballers werkte al bij Ajax voor de coup van Cruijff.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door jabu » ma apr 09, 2012 6:02 pm

Peter analyseert in een helftje direct wat er allemaal schort aan al die spelers!
Misschien helpt het als ze volgende keer allemaal aantreden met haarbandjes in.
Laatst gewijzigd door jabu op ma apr 09, 2012 6:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 6:02 pm

Demosthenes schreef:
Ik zou al die jochies willen inwisselen voor die Daehli bijvoorbeeld. Van mijn part zetten ze een meisje op de linksachterpositie, maar ik kijk toch alleen maar naar de diamantjes.
Ik niet, want ik heb al veel diamantjes gezien op die leeftijd, maar slechts weinigen maken het als volwassene waar (staat los van het feit dat ik die Daehli ook graag bij Ajax had gezien, maar Noren hebben meer met Engeland, Denen meer met Ajax)
Het zijn alleen wel de type spelers waar ik van denk dat ze het kunnen halen. Als ze voetballend iets speciaals hebben, dan acht ik die kans wat groter. Ajax gooit de laatste paar jaar wat meer fysiek in de strijd en dat levert betere prestaties op. Punt is alleen dat de Gravenberchjes of de Castillions van deze wereld het bijna nooit gaan halen. Zo ben ik ook benieuwd of die sterke lui van Anderlecht het gaan halen. Die zag ik vorig jaar heel sterk voetballen (broertje Lukaku en die andere...), maar in mijn ogen was dat ook weer een vertekenend beeld. Zo'n Praet daarentegen heeft weer wel wat speciaals. Als ze iets van inzicht hebben en een mooie balbehandeling/techniek, dan word ik daar blijer van. Garanties heb je niet, maar toch. Je geniet natuurlijk ook meer van zo'n Daehlie vandaag of van een Bessa twee weken terug.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » ma apr 09, 2012 6:03 pm

Hij geeft toch gewoon aan dat hij maar 1 wedstrijd of een helft heeft gezien?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 6:04 pm

Rishi schreef:Hij geeft toch gewoon aan dat hij maar 1 wedstrijd of een helft heeft gezien?
Je kop moet er af als je roept dat je weinig individuele klasse ziet. Snap dat nou eens.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door jabu » ma apr 09, 2012 6:04 pm

Moet dan wel het oog van een kenner zijn!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door jabu » ma apr 09, 2012 6:06 pm

Peter schreef:
Rishi schreef:Hij geeft toch gewoon aan dat hij maar 1 wedstrijd of een helft heeft gezien?
Je kop moet er af als je roept dat je weinig individuele klasse ziet. Snap dat nou eens.
Beetje het kip en het ei verhaal. Volgens mij is het nml juist zo dat de teneur enorm negatief is/moet zijn en snap je er niets van als je aangeeft dat niet te begrijpen. Snap dat nou eens!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 6:09 pm

Ik zie vandaag een uitblinkende Daehlie en bij Ajax-Inter zag ik een erg goede Bessa. In beide duels zag ik bij Ajax wat minder individuele klasse. Wie weet als ik de C1 bekijk dat ik dan wel een diamantje aan de kant van Ajax zie. Kan er echt niet meer van maken. Sorry.

Nouri moet bijvoorbeeld erg goed zijn. Die jongen ken ik (nog) niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » ma apr 09, 2012 6:16 pm

Jaja, Peter de diamantjes kenner .. ( Search uitgeschakeld .. )

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 6:52 pm

Excuses dat ik over voetbal praat. Ik zal me er niet meer mee bemoeien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » ma apr 09, 2012 6:59 pm

Dat is het nu net, je praat steeds over diamantjes .. hoe je aan die kwalificatie komt lees ik nergens, of het moet zijn dat de commentator dat een paar keer riep.Er waren op dit toernooi in geen een elftal diamantjes te zien, niet in die zin dat je daar het stempel diamantjes op kan plakken .. Daarbij dit zijn spelers in de B1 niet in het laatste A1 jaar ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 7:18 pm

Ik zal de volgende keer beter naar je luisteren, Voets.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door jabu » ma apr 09, 2012 7:23 pm

Ik vind het vooral jammer dat steeds zo makkelijk wordt gezegd dat allerlei spelers in de jeugd het niveau niet hebben en niets bij Ajax hebben te zoeken. Het klinkt heel interessant om steeds maar te roepen dat het om dat ene supertalent moet gaan, maar een Man Utd haalt die gewoon uit Noorwegen, Ajax haalt Eriksen uit Denemarken. Zolang er geen plan is om die toptalenten ook voor je club te behouden, ben ik bang dat Ajax regelmatig vooral voor andere clubs zal opleiden. Volgens mij wordt onderschat hoe belangrijk het is dat je niet alleen kwalitatief goede spelers weet op te leiden, maar dat een club als Ajax ook kwantitatief zal moeten opleiden. Ajax kan het zich niet permitteren om pakweg de rechtback steeds te moeten aankopen. De gemiddelde jeugdspeler speelt een jaar of 4 a 5 in het eerste (schatting), er moet dus meer dan 1 speler per jaar doorstromen naar het eerste. Op het moment dat je daadwerkelijk 1 toptalent per jaar zou opleiden, moet je nog steeds een half elftal van buitenaf aantrekken. Een Man Utd of Inter kunnen zich dat permitteren en halen ook net zo gemakkelijk ook nog eens dat toptalent van buiten af. Bovendien is de kans best groot dat juist die toptalenten geen 4 a 5 jaar bij een club als Ajax in het eerste zullen spelen. Volgens mij moet het niveau in de breedte vooral goed zijn en dan hopelijk breekt er af en toe eens een keer een toptalent door. Ik denk, in tegenstelling tot bijv. De Dominee, dat er ook bij deze lichting ongetwijfeld spelers zullen rondlopen die later van waarde voor het eerste zijn. Of daar echte toppers in spe tussen zitten, is nu alleen nog lastig in te schatten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » ma apr 09, 2012 7:27 pm

Dit had ik wel weer verwacht.Roepen van diamantjes maar waarom dat is dat hoor je dan weer niet.Waar zit hem het verschil tussen de steekpas van die Noor en b.v. de steekpas van Bruins of Bakker.Waarom is de passeerbeweging van Bessa veel beter dan b.v. die van Menig .. Nee het is steeds in algemene vormen zoals
Peter schreef:Ik zie vandaag een uitblinkende Daehlie en bij Ajax-Inter zag ik een erg goede Bessa. In beide duels zag ik bij Ajax wat minder individuele klasse
Wat maakt dan het verschil tussen, en die waren er steeds weer, b.v. de ene steekpas van de andere spelers en die van de spelers AJAX ..

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » za apr 14, 2012 3:42 pm

Deze "toplichting" wist de schade in Utrecht tegen de plaatselijke B1 beperkt te houden tot maar liefst 2-1....
Hoe goed moeten die dan wel niet zijn. :neutral.gif:

Plaats reactie