De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door Rooie » ma apr 09, 2012 3:30 pm

Peter schreef:
D_skilled schreef:Menig beste speler. :smallgrin.gif: Geeft de armoede van het toernooi aan. Daehli was voor mij beste speler van het toernooi.
Daehli blonk vandaag in ieder geval uit. Was veruit de beste speler.

Menig viel me niet op, maar blijkbaar heeft hij wat goeds laten zien in eerdere duels. VdBoomen viel me ook niet op. Tete? Becker?
Tete was er niet bij (disciplinair?). Becker was na z'n opgelopen blessure op vrijdag niet op z'n best, laatste wedstrijden niet opgevallen. Vond Bruijn wel leuk spelen, al is die jongen wel erg klein (je hebt klein en je hebt klein...).

Kishna nog niet fit.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 3:31 pm

De winnaar krijgt vast een DeLorean. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De B-junioren

Bericht door Cruijff » ma apr 09, 2012 3:32 pm

999 schreef:Ach de 2 - 0 lag ook in de lucht .. Ik zie 2 counter goals van M.U. waarbij de 0 - 2 ook nog eens onstaat door een uitglijder ... Of dat jij moe wordt zit ik nie mee .. ga Cruijff dan maar een handje geven .. Die weet ook niet hoe goed ie eigen spelers af moet zeiken, zeker als men met 0 - 2 achter staat ..

Je wint dit toernooi niet als je spelers RUK zijn .. Nooit van ze leven niet ..
Wie zegt dat ze RUK zijn? :smallgrin.gif: De conclusie is helaas dat een aantal spelers wat basiskwaliteiten missen en dat er op amateurvelden soms spelers met een betere techniek rondlopen of spelers die beter kunnen verdedigen. Tijd om door te gaan selecteren, Ajax is ook bezig om in de zomer spelers te halen bij amateurs en Utrecht, Willem II en PSV omdat in de D, C en B een kwaliteitsinjectie nodig is.
D_skilled schreef:Menig beste speler. :smallgrin.gif: Geeft de armoede van het toernooi aan. Daehli was voor mij beste speler van het toernooi.
Inderdaad, die jongen deed het goed. Hoe lang zit die Noor al bij de Man U opleiding?

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » ma apr 09, 2012 3:33 pm

En PSV zit in de finale van de Nokia Debitel Cup in Dusseldorf. :drecul.gif:
Weten we meteen hoeveel deze toernooitjes werkelijk voorstellen.

In Oostende is Ajax U15 overigens zojuist vijfde geworden.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » ma apr 09, 2012 3:34 pm

Oscarito schreef:En PSV zit in de finale van de Nokia Debitel Cup in Dusseldorf. :drecul.gif:
Weten we meteen hoeveel deze toernooitjes werkelijk voorstellen.

In Oostende is Ajax U15 overigens zojuist vijfde geworden.
Hoe deden ze het verder? Maakte ze enige indruk. En ik zag dat er een stage-speler meedeed, ene Czerny.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Toppie » ma apr 09, 2012 3:35 pm

Cruijff heeft de toekomst :drecul.gif: wat moet er nog beter een cloon aan Bergkampjes :1evil.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » ma apr 09, 2012 3:37 pm

Ik vond die Boomen toch ook wel iets hebben. Hopen dat hij kan uitgroeien tot een soort Busquets. Een technische nummer 6.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De B-junioren

Bericht door Cruijff » ma apr 09, 2012 3:37 pm

Peter schreef:
D_skilled schreef:Menig beste speler. :smallgrin.gif: Geeft de armoede van het toernooi aan. Daehli was voor mij beste speler van het toernooi.
Daehli blonk vandaag in ieder geval uit. Was veruit de beste speler.

Menig viel me niet op, maar blijkbaar heeft hij wat goeds laten zien in eerdere duels. VdBoomen viel me ook niet op. Tete? Becker?

Is die Kishna nog niet fit, trouwens?
In de finale waren zowel Vd Boomen als Menig inderdaad veel minder opvallend. Zaterdag en zondag sprongen ze wel in het oog. Over de toekomst die de spelers van de B1 in het eerste elftal van Ajax hebben durf ik weinig te zeggen, ik steek voor geen van hen mijn hand in het vuur. Een lichting hoger heb ik wel vertrouwen in Viktor Fischer, Davey Klaassen, Stefano Denswil en ben ik erg blij met wat Ricardo van Rhijn de laatste tijd laat zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 3:38 pm

Menig en van der Boomen zijn in ieder geval nog erg jong (zomer 1995).

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door Rooie » ma apr 09, 2012 3:39 pm

Peter schreef:Menig en van der Boomen zijn in ieder geval nog erg jong (zomer 1995).
Ajax had volgens mij sowieso een vrij jong team, aardig wat eerstejaars.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De B-junioren

Bericht door Cruijff » ma apr 09, 2012 3:40 pm

Toppie schreef:Cruijff heeft de toekomst :drecul.gif: wat moet er nog beter een cloon aan Bergkampjes :1evil.gif:
Naar mijn mening zou dat eigenlijk wel gewoon moeten gebeuren ja. De spermacellen van Bergkamp, De Boer, Van Basten en Van der Sar in een aantal sportieve meiden rammen en zo een aantal talenten fabriceren met in ieder geval de juiste genen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » ma apr 09, 2012 3:40 pm

Cruijff schreef:
999 schreef:Ach de 2 - 0 lag ook in de lucht .. Ik zie 2 counter goals van M.U. waarbij de 0 - 2 ook nog eens onstaat door een uitglijder ... Of dat jij moe wordt zit ik nie mee .. ga Cruijff dan maar een handje geven .. Die weet ook niet hoe goed ie eigen spelers af moet zeiken, zeker als men met 0 - 2 achter staat ..

Je wint dit toernooi niet als je spelers RUK zijn .. Nooit van ze leven niet ..
Wie zegt dat ze RUK zijn? :smallgrin.gif: De conclusie is helaas dat een aantal spelers wat basiskwaliteiten missen en dat er op amateurvelden soms spelers met een betere techniek rondlopen of spelers die beter kunnen verdedigen. Tijd om door te gaan selecteren, Ajax is ook bezig om in de zomer spelers te halen bij amateurs en Utrecht, Willem II en PSV omdat in de D, C en B een kwaliteitsinjectie nodig is.
D_skilled schreef:Menig beste speler. :smallgrin.gif: Geeft de armoede van het toernooi aan. Daehli was voor mij beste speler van het toernooi.


Inderdaad, die jongen deed het goed. Hoe lang zit die Noor al bij de Man U opleiding?
Jij zegt dat ze ruk zijn, dat zeg je nu ook weer .. Blijkbaar loop je elke amateur vereniging af en weet jij wat er daar staat te voetballen .. Al geloof ik eerder dat je weer voor de zoveelste keer uit je nek staat te lullen ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De B-junioren

Bericht door Cruijff » ma apr 09, 2012 3:47 pm

Ik word een beetje moe van je 999. Ik gebruik helemaal nergens het woord RUK, neem eens een cursus lezen... dit team barst gewoon niet van de échte pareltjes en je hoeft niet bij enorm grote clubs te gaan kijken om (op sommige posities) betere spelers te vinden. Verder zal het als team wel aardig in elkaar steken, want je wint niet zomaar zo'n internationaal toernooi. Waarom was winnaar van vorig jaar Anderlecht eigenlijk niet van de partij?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » ma apr 09, 2012 3:51 pm

Cruijff schreef:Ik word een beetje moe van je 999. Ik gebruik helemaal nergens het woord RUK, neem eens een cursus lezen... dit team barst gewoon niet van de échte pareltjes en je hoeft niet bij enorm grote clubs te gaan kijken om (op sommige posities) betere spelers te vinden. Verder zal het als team wel aardig in elkaar steken, want je wint niet zomaar zo'n internationaal toernooi. Waarom was winnaar van vorig jaar Anderlecht eigenlijk niet van de partij?
Schei toch uit man, je stelt zelfs expliciet dat je
Cruijff schreef:bij Zeeburgia en DHC zie ik de B1 betere spelers rondlopen...
.. Ik denk dat je af en toe gewoon niet meer weet wat je hier post ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De B-junioren

Bericht door Cruijff » ma apr 09, 2012 4:03 pm

Ja en wat is daar vreemd aan? Er zijn nog weleens goede spelers die tot late leeftijd amateur blijven. Net zoals prutsers die er niets van kunnen zoals Pascal Bosschaart en Vito Wormgoor nog weleens het betaalde voetbal halen...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » ma apr 09, 2012 4:04 pm

Ben alleen zaterdag aanwezig geweest, verder wat Youtube-beelden gezien; Ajax was niet slecht, maar die "ene toekomstige Messi' zit er niet bij, ook niet na een jaar individuele training. Gaat het om spelers met de beste balaanname? Ik heb één helft van Cape Town gezien: technisch prima, goede balaanname, wel minimaal een kop kleiner dan die lange Milan-spelers.

Had veel verwacht van Barcelona, maar ben blij dat die nummer 5 niet bij Ajax speelt, faalt in één helft een paar keer als het om de balaanname gaat, net als nummer 8. Ik herinner me nog de discussie n.a.v. Gravenberg die op het onder 17 op 80 meter van zijn boel een afgeketste, draaiende bal niet onder controle kreeg, waarna de hele jeugdopleiding van Ajax de grond werd afgemaakt. Bij Barcelona liepen een paar spelers die de bal niet goed aannamen. Lees ik elders dat ze niet in hun sterkste opstelling kwamen, maar dat was in de Next Gen ook al het geval, op het Ottentoernooi het geval en twee jaar geleden op het Aegon Future Cup het geval. Waarom tientallen spelers in de opleiding die niet goed zijn?

Daehli was zaterdag genieten, ziet altijd een opening, een steekpass, vrije lopen (had wel een vrije rol) maar bij MU liepen ook een paar houterige spelers rond, net als bij Bayern en AC Milan.

Menig de beste speler? Heeft wel iets, kan verrassend uithalen; geen idee of hij de beste was over het hele toernooi gezien.

In de verdediging deed eerstejaars Riedewald het verdedigend goed, Jordi Bruijn deed die zaterdag maar even mee, maar liet zien over inzicht te beschikken en een goede balbehandeling, nu nog 20 centimeter groeien? Ik vond Van Bruggen niet goed, stapte te vaak in als hij beter even had kunnen wachten. Van der Boomen begon zaterdag goed, maar viel in de tweede helft tegen MU tegen. Acolatse is erg snel, een belangrijk wapen en kan scoren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » ma apr 09, 2012 4:13 pm

Nu heb ik op het hele toernooi geen Messi gezien .. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De B-junioren

Bericht door Cruijff » ma apr 09, 2012 4:25 pm

Demosthenes schreef:Had veel verwacht van Barcelona, maar ben blij dat die nummer 5 niet bij Ajax speelt, faalt in één helft een paar keer als het om de balaanname gaat, net als nummer 8. Ik herinner me nog de discussie n.a.v. Gravenberg die op het onder 17 op 80 meter van zijn boel een afgeketste, draaiende bal niet onder controle kreeg, waarna de hele jeugdopleiding van Ajax de grond werd afgemaakt. Bij Barcelona liepen een paar spelers die de bal niet goed aannamen. Lees ik elders dat ze niet in hun sterkste opstelling kwamen, maar dat was in de Next Gen ook al het geval, op het Ottentoernooi het geval en twee jaar geleden op het Aegon Future Cup het geval. Waarom tientallen spelers in de opleiding die niet goed zijn?
Dit is precies mijn punt 999... Bij diverse gerenommeerde voetbalclubs kunnen spelers soms wel 10 of 12 jaar rondlopen zonder een ontwikkeld linkerbeen of een fatsoenlijke aanname in huis te hebben. De ene keer wordt daardoor de tijd en aandacht van vele jeugdtrainers en medespelers verspild, de andere keer gaan er tientallen miljoenen door de plee zoals bij Bendtner.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » ma apr 09, 2012 4:28 pm

Demosthenes schreef: Had veel verwacht van Barcelona, maar ben blij dat die nummer 5 niet bij Ajax speelt, faalt in één helft een paar keer als het om de balaanname gaat, net als nummer 8. Ik herinner me nog de discussie n.a.v. Gravenberg die op het onder 17 op 80 meter van zijn boel een afgeketste, draaiende bal niet onder controle kreeg, waarna de hele jeugdopleiding van Ajax de grond werd afgemaakt. Bij Barcelona liepen een paar spelers die de bal niet goed aannamen. Lees ik elders dat ze niet in hun sterkste opstelling kwamen, maar dat was in de Next Gen ook al het geval, op het Ottentoernooi het geval en twee jaar geleden op het Aegon Future Cup het geval. Waarom tientallen spelers in de opleiding die niet goed zijn?

Daehli was zaterdag genieten, ziet altijd een opening, een steekpass, vrije lopen (had wel een vrije rol) maar bij MU liepen ook een paar houterige spelers rond, net als bij Bayern en AC Milan.
Tsja, dat houd je altijd. Ik zou al die jochies willen inwisselen voor die Daehli bijvoorbeeld. Van mijn part zetten ze een meisje op de linksachterpositie, maar ik kijk toch alleen maar naar de diamantjes.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De B-junioren

Bericht door Michael_B » ma apr 09, 2012 4:32 pm

Helaas koos Daehli voor Man U terwijl Ajax hem ook wilde hebben. Doe je niks aan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » ma apr 09, 2012 4:37 pm

Kan inderdaad gebeuren. Maar verder moet er toch ook wel iemand rondlopen met inzicht, wat gogme en een heerlijke techniek?

Dat mis ik toch wel een beetje. Of een buitenspeler met een passeerbeweging. Nu is het toch meer op kracht en snelheid. Al lees ik dat die Menig een stuk jonger is dan de rest. Aan die Boomen kan ook nog flink gesleuteld worden. Maar hij heeft wel potentie.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De B-junioren

Bericht door Michael_B » ma apr 09, 2012 4:42 pm

Alleen de finale gezien, maar dat was niet best inderdaad. Kan me (haast) niet voorstellen dat er iemand van dit team van toegevoegde waarde zal zijn voor Ajax 1.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » ma apr 09, 2012 4:44 pm

Ik zou al die jochies willen inwisselen voor die Daehli bijvoorbeeld. Van mijn part zetten ze een meisje op de linksachterpositie, maar ik kijk toch alleen maar naar de diamantjes.
Ik niet, want ik heb al veel diamantjes gezien op die leeftijd, maar slechts weinigen maken het als volwassene waar (staat los van het feit dat ik die Daehli ook graag bij Ajax had gezien, maar Noren hebben meer met Engeland, Denen meer met Ajax)

Een meisje als linksachter? Ik dacht eerst dat je ervoor wilde pleiten een Amsterdams meisje op te offeren om met Daehli aan te pappen (Er zullen genoeg vrijwilligsters van 16 zijn, dromend van een Sneijder/Beckham-effect) snel zwanger en Daehli komt naar Ajax? Er wordt al gesjoemeld met banen voor ouders, mooie huizen voor ouders, hele families die verhuizen, waarom niet meisjes/vrouwen ............... Nee mijn dochters zijn te oud en, sinds kort weer voor 50% (i.p.v. 100%) voorzien
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » ma apr 09, 2012 4:54 pm

Ach het was een zwaar toernooi, voor het eerst op tv? en zoveel publiek?

Als we op een wedstrijdje of wat moeten afgaan is niemand van Tottenham vandaag een aanwinst voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door jabu » ma apr 09, 2012 5:01 pm

De Dominee schreef:Alleen de finale gezien, maar dat was niet best inderdaad. Kan me (haast) niet voorstellen dat er iemand van dit team van toegevoegde waarde zal zijn voor Ajax 1.
Je weet dat ze uit '95 of zo komen?

Plaats reactie