De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door joey » ma sep 04, 2006 4:07 pm

Feyenoord B1 - Ajax B1 dinsdag om 18.50 op Varkenoord. Iemand die gaat? Demo? Scherrer?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma sep 04, 2006 4:21 pm

Want? De B1 speelt vaak genoeg op De Toekomst hoor. Kan je ze daar gewoon bekijken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 04, 2006 4:50 pm

Wie zegt dat ik ga? Demo en Scherrer wonen in Rotterdam.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 04, 2006 4:58 pm

Het netwerk van joey. Daar kan Pietje de Visser nog wat van leren. :D

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door Scherrer » ma sep 04, 2006 6:31 pm

joey schreef:Feyenoord B1 - Ajax B1 dinsdag om 18.50 op Varkenoord. Iemand die gaat? Demo? Scherrer?
Ik ga niet. Het is vanaf mijn huis toch al gauw 45 minuten en om dan naar een wedstrijd te gaan waar je alleen tussen van dat tuig staat, nee bedankt. Sowieso zou ik niemand van de B1 kennen, haha.
***

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma sep 04, 2006 9:02 pm

Ben benieuwd of bij Feyenoord die Poolse speler meedoet. Heb hem op een toernooi gezien, echt een hele goede speler. Kan ook t verschil maken in dit soort wedstrijden. Al kan Hasselbaink dat ook wel vermoed ik.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Aristides » ma sep 04, 2006 9:42 pm

joey schreef:Feyenoord B1 - Ajax B1 dinsdag om 18.50 op Varkenoord. Iemand die gaat? Demo? Scherrer?
Nee, kan niet en ik heb hier al eerder geschreven dat het bezoeken van een jeugdwedstrijd bij feyenoord "niet geheel zonder risico" is.

Waarschijnlijk wel Jong Sparta - Jong Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 4:57 pm

Chivu 05 schreef:Ben benieuwd of bij Feyenoord die Poolse speler meedoet. Heb hem op een toernooi gezien, echt een hele goede speler. Kan ook t verschil maken in dit soort wedstrijden. Al kan Hasselbaink dat ook wel vermoed ik.
Wie is dat dan?

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2006 5:17 pm

Heb je het over die Jacob Lensky? Die is Canadees volgens mij hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 5:19 pm

Lensky is inderdaad een Canadees, maar die is volgens mij te houd om bij de B-junioren te spelen.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di sep 05, 2006 5:45 pm

Nee, hij heet Michal Janota of iets dergelijks. Schijnt dat hij in mei ook al op t EK onder 17 speelde. Verder weet ik ook niet meer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 05, 2006 9:40 pm

Ajax B1 heeft met 2-0 verloren.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 05, 2006 9:42 pm

Feyenoord's B-lichting is dan ook erg goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 05, 2006 9:48 pm

Onder de ogen van hugo Borst en Mario Been hebben de B jun ajax geklopt met 2-0.Het was geen bizonder hoogstaande wedstrijd vooral in de 1e helft niet.Feyenoord was te afwachtend maar ook ajax kreeg slechts 1 grote kans.Robbert Post de Feyenoord doelman was goed zonder extreme moeilijke reddingen.De Fysieke sterke adammers combineerden war beter.In de 2e helft leek het of Feyenoord de schroom van zich af wierp en met scherpe aanvallen werd de zwakke ajax doelman getest.Een klassieke anval via rechtsbuiten Leerdam een voorzet van de achterlijn en Isoufi die de bal perfekt achter de ajax doelman deponeerde.Ajax probeerde meer druk te zetten maar de uitstekende defensie,rb bart Schenkelveld ,het centr duo Ramsteijn en Bos en Lback Nelom een echte lb trouwens,weerde zich voortreffelijk.Een counter leverde Feyenoord een onterechte penalty op die helaas gestopt werd door de keeper.Trainer B ROy wisselde aan ajax kant verdedigers voor aanvallers maar Bruma fysiek zeer sterk rondde fraai af na een lange solo.Een verdiende zege voor trainer Cor Adriaanse ,hij levert toch mooi werk bij de B jun.Bij Feyenoord ontbrak de talentvolle spits Perez Karim waardoor Shabir Isoufi in de spits speelde,niet zijn beste positie .
Van FN


Fysiek sterke Amsterdammers? :shock:
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di sep 05, 2006 9:50 pm

Ajax B1 doet niet onder voor Feyenoord. Tenminste niet als ze in een 'normale' opstelling spelen.

Maarja, het is vervelend dat Ajax direct begint met een nederlaag. Als je de volgende wedstrijd niet wint, loop je direct achter Feyenoord en Heerenveen aan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 05, 2006 9:55 pm

Speelden ze niet in een normale opstelling, Chivu?
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di sep 05, 2006 9:58 pm

Dat weet ik niet. Steef zei echter dat Feyenoord een erg goede lichting heeft. Dat klopt, maar als Ajax op volle sterkte speelt zou een nederlaag niet nodig zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 05, 2006 10:02 pm

Ik krijg niet de indruk dat Feyenoord sterker was.

B1 BEGINT COMPETITIE VOORTVAREND MET WINST OP AJAX

Feyenoord B1 is de competitie dinsdagavond uitstekend gestart met een 2-0 overwinning op aartsrivaal Ajax. Op Varkenoord kwam de zege via twee fraaie doelpunten tot stand. Shabir Isoufi was direct na de pauze het eindstation van een soepel lopende Feyenoord-aanval. Een wonderschone treffer van Jeffrey Bruma (foto) maakte het feest compleet. De middenvelder stak het halve veld over en rondde zijn eigen actie stijlvol af.


De Amsterdamse bezoekers waren voor rust nog de bovenliggende partij, maar kwamen niet tot grote kansen. De jonge Feyenoorders gaven de Ajacieden teveel ruimte om te combineren, waardoor zij via snel positiespel het wedstrijdbeeld konden bepalen. Na de tactiek nog eens doorgenomen te hebben, kwam de thuisploeg kort na rust al snel op voorsprong. Kelvin Leerdam stuurde Nayib Lagouireh met een bekeken pas de diepte in. De rechtsbuiten zette strak voor op Isoufi, die de Ajax-keeper in de korte hoek kansloos liet: 1-0.

‘Na de pauze zaten wij er korter op, zodat Ajax minder aan voetballen toe kwam’ legde trainer Cor Adriaanse na afloop uit. Halverwege de tweede helft werd de ongrijpbare Lagouireh via een individuele actie gevaarlijk in het Amsterdamse strafschopgebied. De aanvaller werd onderuitgehaald, wat een penalty betekende voor de B’tjes van Feyenoord. Leroy Fer ging achter de bal staan maar zag zijn inzet gekeerd.

Wat volgde was een spannende fase waarin twee ploegen absoluut niet van elkaar wilden verliezen. Het kostte beide teams de nodige gele kaarten, waarvan er twee aan Feyenoord-spelers werden uitgedeeld. Kaj Ramsteijn en Isoufi gingen op de bon. De vermoeidheid van een fanatiek eerste duel eiste duidelijk zijn tol van de spelers. Bruma wist er desondanks nog een grandioze actie uit te gooien. Op eigen helft kreeg de fysiek sterke middenvelder in de laatste minuut de bal in zijn bezit. Hij stoomde in volle vaart op, passeerde de Ajax-spelers die op zijn pad kwamen en bezegelde zijn lange rush met een knap schot: 2-0.

Zondag komt de Rotterdamse landskampioen opnieuw in actie, in een uitwedstrijd bij Vitesse/AGOVV.

Opstelling Feyenoord B1: Van der Post; Schenkeveld, Ramsteijn, Bos (70’ Eekman), Nelom; Bruma, Leerdam, Fer; Lagouireh, Isoufi, Van la Parra (’73 Van Haaren)
feyenoord.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di sep 05, 2006 11:36 pm

Gelukkig, we verliezen van feyenoord. :headbang:

De huidige B1 ken ik (nog) niet, maar verliest de B1 niet vaker van feyenoord B1 (altijd?)

Bij feyenoord is het resultaat heilig, Ajax moet zich richten op de individuele ontwikkeling. Liever verliezen van feyenoord, maar wel twee spelers voor Ajax1 leveren, dan met 12-2 winnen en maar één speler voor Ajax1 leveren.

Verslagen van ajax.nl en feyenoord.nl!!!! Moeten we die serieus nemen? ajax.nl wordt altijd positief gesproken over een jeugdteam, op feyenoord zal dat zeker niet minder zijn.

De twee overwinningen van de A1 op feyenoord a1 zeggen me om dezelfde reden ook niet zo veel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 06, 2006 4:36 am

Steef schreef:Feyenoord's B-lichting is dan ook erg goed.
Lopen er in de A-jeugd nog bijzondere spelers rond bij Feyenoord?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 10, 2006 6:59 pm

Voor de liefhebbers.

Ajax B1 – Volendam B1 7-0

Doelpuntenmakers (als ik het goed heb onthouden, het is al weer uren geleden): Ben Rienstra (waarvan één met een prachtige lob) twee, Nigel Hasselbaink (onthoud die naam). Marvin Zeegelaar, twee keer een van richting veranderde bal van Daley Blind (één prachtige kopbal van een Volendammer richting eigen keeper, na een corner van Daley Blind en een van richting veranderde vrije trap van Daley Blind) en een van ???? De naam Rika werd genoemd, Ricardo (zou Ricardo van Rijn kunnen zijn, want die naam staat op ajax.nl bij de B2, maar ik ken die Ricardo niet)

Opvallende spelers:

Nigel Hasselbaink (veel kleiner dan Marvin, familie van elkaar?) is als spits handig, ziet het spel, kan kaatsen, kortom kan een grote worden. Ik baseer dit op één wedstrijd, misschien denk ik de volgende keer totaal anders!

Ben Rienstra, middenvelder, moet werken aan een snellere eerste handeling, maar hij ziet het spel wel

Tim(othy) van der Meulen, een sterke verdediger die van nature niet snel is, maar door zijn enorme kracht wel hard kan lopen (hij loopt op kracht!). Aanvallend moet hij beter worden. Later zag ik Jaap Stam ook zo spelen! (Niet vergelijken!)

Daley Blind begon op het middenveld, heeft een goed linkerbeen, maar viel na een goed begin een beetje terug. Ik snap niet dat de zoon van (ex)Ajax-trainer Danny Blind geen rechterbeen heeft, hij doet alles met links, kan dus niet echt verrassen. In zijn spel lijkt hij op Jan Arie v.d. Heijden, maar net iets beter. Van afstand schieten is leuk, maar een beetje keeper pakt die ballen!

In de verdediging speelde rechtsback Johan (is dat Johan Kappelhof?) een sterke partij, al was de tegenstand niet groot. De al genoemde Ricardo speelde op 4 ook een goede partij, schoof goed in, maar nogmaals: de tegenstand was niet groot.

Marvin Zeegelaar liet als linksbuiten zien dat hij gevaarlijk kan zijn, maar werd in de eerste helft te weinig gezocht en deed in de tweede helft weinig goeds.

Linksback Kai Heerings (?) kon mij niet overtuigen, Jarchino Antonia ook niet.

In de B1 zijn ze nog te jong om er vergaande conclusies aan te verbinden en het is mijn waarneming op basis van één wedstrijd.

Jammer dar er geen opstellingen klaargelegd waren en dat er geen speaker was die de opstellingen gaf. Ik heb maar naar de namen geluisterd die de spelers elkaar toeriepen (Timba = Tim = Timothy! :D )
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 7:53 pm

Bedankt, Demo! :xyxthumbs:

Gerrie Mühren noemde Bennie Rienstra ooit een uitzonderlijk talent, zie jij dat er nog aan af?

Wordt gvd tijd dat ze in de jeugd op tweebenigheid trainen! :furious3:
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » zo sep 10, 2006 8:46 pm

Leuk dat je een verslag plaatst, klasse ! Opvallend dat Daley Blind op het middenveld stond, als inschuivende nummer 4 komt hij beter tot zijn recht. Het lijkt me normaal dat hij steeds naar zijn linkerbeen toe gaat, want dat is gewoon uitstekend. De nummer 4 die je schetst is inderdaad Ricardo van Rhijn.

Hoe was de opstelling ? Komt dit in de buurt ?

1. Sergio Padt (lange doelman, andere keeper is Danny Burger; een kleinere keeper)
2. Johan Kappelhof
3. Timothy van der Meulen
4. Ricardo van Rhijn
5. Randel Shakison (lange donkere linksback; anders Tayfun Candan, redelijk kleine speler met donker haar)
6. Daley Blind (punt naar achteren ?)
7. Jarchinio Antonia
8. Kai Heerings
9. Nigel Hasselbaink
10. Ben Rienstra
11. Marvin Zeegelaar

Volendam is inderdaad een ploeg die moet vechten om degradatie. Eerste wedstrijd tegen een andere kampioenskandidaat SC Heerenveen B1 ging ook al met 2-6 verloren.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 10, 2006 8:50 pm

joey schreef:Bedankt, Demo! :xyxthumbs:

Gerrie Mühren noemde Bennie Rienstra ooit een uitzonderlijk talent, zie jij dat er nog aan af?

Wordt gvd tijd dat ze in de jeugd op tweebenigheid trainen! :furious3:
Ben Rienstra ziet het spelletje en ik vind hem ook een talent (leuk dat Gerrie het met mij eens is :D ), maar die eerste actie moet sneller. Om die reden werd ik positief verrast door Nigel Hasselbaink, die heeft dat wel, heeft ook dat overzicht, is helaas nog wat aan de kleine kant.

Met één been! Ik snap daar ook helemaal niets van. Het gevaar "Wesley Sneyder" komt o.a. door die tweebenigheid. Je bent zo beperkt als je maar met één been kunt schieten, zie Babel!

Er viel ene Tom in, is dat Tom Overtoom? Een kleine speler, maar hij gebruikt zijn lichaam goed en handelt snel.

Deze generatie heb ik pas één keer gezien (zie mijn verslag!), ik moet dus voorzichtig zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 10, 2006 11:40 pm

Het is vast al eerder gevraagd, maar is Marvin Hasselbaink familie van Jimmy Floyd?

Plaats reactie