Seizoen 2007/2008 Ajax A2

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Seizoen 2007/2008 Ajax A2

Bericht door FlaFlu » wo jun 28, 2006 3:27 am

Ajax plukt Gery Vink weg bij Vitesse
27 juni 2006, 14:20
Door: Ronnie Vermonden

Trainer Gery Vink heeft een tweejarig contract getekend bij Ajax, zo maakte de VVCS bekend. Daar krijgt hij de A2 onder zijn hoede. De oud-voetballer komt over van Vitesse, waar hij het beloftenteam leidde.
Vink, oud-speler van FC Wageningen, begon zijn trainersloopbaan bij Vitesse en was daarna werkzaam bij PSV. Toch trok hij terug naar Arnhem, waar hij een aantal seizoenen de beloftes heeft getraind.

Ajax heeft het eenjarige contract afgekocht dat Vink nog bij Vitesse had.
voetbalprimeur.nl

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo jun 28, 2006 4:32 am

Zou hij uit het Old Boys Netwerk van onze nieuwe hoofdtrainer komen? Of is dit een supertalent die via de A2 binnen een jaar of vijf het eerste elftal gaat doen?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 28, 2006 11:17 am

Of, gewoon zoals het hoort, een goede jeugdtrainer die de jeugd moet doen. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » wo jun 28, 2006 12:36 pm

Lijkt me een goede jeugdtrainer. Heeft eerder gewerkt bij Vitesse C-jeugd, waarvan enkele spelers naar Ajax, PSV en Feyenoord vertrokken. Dat zegt toch wel iets lijkt me. Door bezuinigen bij Vitesse werd hij toendertijd ontslagen, waarna PSV hem oppikte.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jun 28, 2006 2:14 pm

Chivu 05 schreef:Lijkt me een goede jeugdtrainer. Heeft eerder gewerkt bij Vitesse C-jeugd, waarvan enkele spelers naar Ajax, PSV en Feyenoord vertrokken. Dat zegt toch wel iets lijkt me. Door bezuinigen bij Vitesse werd hij toendertijd ontslagen, waarna PSV hem oppikte.
Welke spelers gingen naar welke club? Weet jij dat?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » wo jun 28, 2006 3:51 pm

Doelman Jeroen van Binsbergen ging van Vitesse C1 naar Ajax B1. Een jaar later gingen doelman Erwin Mulder en rechtsmid Glenn Kobussen naar Feyenoord en centrale verdediger Olivier Ter Horst naar PSV.

Overigens gaat een van de keepers van Ajax B2, Robin van Schieveen, komend seizoen keepen bij Vitesse/AGOVV B1.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 16, 2006 5:57 pm

Ajax A2 – Stormvogels/Telstar A1

Uitslag 3-4

Jammer dat A2 niet opgewassen is tegen een A-team van een ploeg uit de eerste divisie! Het scoreverloop: 0-1, 0-2, 1-2, 2-2, 2-3, 3-3 en vlak voor tijd 3-4

Excuses! Ik ging vlak voor de rust al koffie halen (in d rust is het altijd erg druk, weinig personeel?) en miste daardoor de 2-2 en de 2-3. De 1-2 viel trouwens in de 44ste minuut!

Renaldo Jongebloet scoorde drie keer, maar de gevaarlijkste man op het veld was de nummer zeven van Telstar: Emanuel Baw/Bow? Hij was te snel voor Nathaniel Will en zorgde voor de belangrijke 0-2 en voor veel gevaar.

De nederlaag was niet nodig, er werden echter te veel fouten gemaakt, de bal werd te laat gespeeld, er werd te weinig bewogen/vrij gelopen.

Keeper Jeroen van Binsbergen ging niet helemaal vrijuit bij de 0-2, uit je doel komen en een verdediger “hinderen” is niet slim.

Darryl Lachman is een redelijke rechtsback, zonder op te vallen.

Tim v.d. Meulen is B-speler en ging in de fout bij de 3-4. Hij had harder moeten ingrijpen, desnoods een gele/rode kaart (88ste minuut!). Zijn directe tegenstander had ook de 1-0 gemaakt, maar ik weet niet of hij nummer 9 bij vrije trappen ook in de gaten moest houden, m.a.w. een communicatiestoornis.

Nathaniël Will kwam vandaag tekort en was slechts op één (weliswaar zeer goed) aanvallende actie te betrappen.

Deniz Aslan stond in het centrum, ging een keer de fout in (te laks), stormde een paar keer naar voren, maar lijkt mij als rechtsback beter tot zijn recht komen.

Yassine Ben-Moussa speelt plichtmatig, valt niet op.

Kevin Huijsman: hetzelfde verhaal

Joey Godee deed het als buitenspeler niet goed, hij komt aanvallend vanuit het midden beter tot zijn recht.

Renaldo Jongebloet scoort drie keer, maar steekt toch niet uit boven de spelers van Telstar. Voor mij mag dat zo blijven, als hij maar wel drie keer blijft scoren.

Erixon Danso lijkt qua haarstijl op Martina en qua spel ook een beetje, maar dan in een afgezwakte vorm. Hij was niet zo gelukkig in zijn acties.

Invaller Matthew Lam, onze Canadees. Hij dacht aan A1? Maar stond reserve bij A2! Zijn eerste actie was erg goed, iemand passeren en de linksbuiten binnendoor bereiken. Goed idee en goed uitgevoerd. Zijn tweede actie was een bal buitenkant rechts op Danso, ook prima en ik wachtte op meer. Helaas werd hij weinig in het spel betrokken. Hij speelde op het middenveld.

Vlatco Lazic deed mee, maar komt voor A1, lijkt een leuke actie te gaan maken, maar doet het biet.

Jarchino Antonia was bedrijvig.

Al met al: niet hoogstaand.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za sep 16, 2006 7:13 pm

Demo begint een vaste bezoeker te worden van de jeugdwedstrijden ! Opvallende opstelling van de A2, zijn bv. middenvelders Olijve en Resida, de verdedigers Tillema en Mac Intosch allemaal geblesseerd ?

Zoals je zegt ze moeten zulke wedstrijden gewoon winnen (wat ook vrijwel wel gebeurt, maar dit keer dus niet). Dat die nieuwe Canadees in de A2 speelt is niet zo raar, hij is pas bij Ajax en amper 17 jaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 10:13 pm

Demosthenes schreef:Vlatco Lazic deed mee, maar komt voor A1, lijkt een leuke actie te gaan maken, maar doet het biet.
Dat wonderkind waar Steef een tijdje terug een artikel over plaatste heet toch ook Lazic? :eusa_pray: ;)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 21, 2006 9:16 pm

Demo begint een vaste bezoeker te worden van de jeugdwedstrijden !
Nou, ben ik al een tijdje :D

Is het weer redelijk en spelen A2 en A1 na elkaar, dan ben ik er (evenals Excelsior uit en soms ADO uit). Het is wel een uur rijden, maar als ik tijd heb, is dat geen probleem. Veel posters op AT zijn er helaas niet.

De B1 zie ik wel eens voor een wedstrijd van Ajax 1.

Ik plaats trouwens niet altijd een verslag. Schrijf ik het niet dezelfde dag, dan doe ik het niet meer (zal wel de leeftijd zijn)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma okt 16, 2006 10:43 am

Ik heb zaterdag de A2 zien spelen tegen Quick'20 A1 uit Oldenzaal. Het was een heel gemakkelijke wedstrijd voor de goed spelende A2. Het werd 8-1, maar had net zo goed 12-1 of meer kunnen zijn.

Heb speciaal even gelet op de nieuwe Canadees Matthew Lam. Deze speler mocht zo'n 25/30 minuten spelen op nummer 6. Vond hem een vrij goede indruk maken, loopt goed vrij, technisch ook vrij aardig, maar daar kan je eigenlijk niet echt over oordelen. Scoorde bovendien onder toeziend oog van zijn Nederlandse oma. :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 11:06 am

Maar is hij beter dan wat we hebben lopen?
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma okt 16, 2006 1:45 pm

Dat kan je nu nog niet zeggen. Een jeugdspeler kan in 1 jaar tijd veel progressie maken of juist stilstaan in zijn ontwikkeling. Aan het eind van het seizoen kan je zeggen of het verstandig is geweest hem te halen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 3:04 pm

Zo´n speler moet superklasse zijn, anders kun je hem net zo goed niet halen. Dat moet je toch snel kunnen zien? (Hoewel misschien niet na één wedstrijd.)
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma okt 16, 2006 9:58 pm

joey schreef:Zo´n speler moet superklasse zijn, anders kun je hem net zo goed niet halen. Dat moet je toch snel kunnen zien? (Hoewel misschien niet na één wedstrijd.)
Superklasse en 17 jaar? geloof me dan speelt hij al lang bij MU, Arsenal of .... Ajax moet het hebben van spelers die de toppers laten lopen (Litmanen) of die plannen (Chivu, Zlatan)

Ik heb hem ook maar 20(?) minuten zien voetballen (een paar weken geleden), hij ziet het spelletje wel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 10:13 pm

Demosthenes schreef:Superklasse en 17 jaar? geloof me dan speelt hij al lang bij MU, Arsenal of .... Ajax moet het hebben van spelers die de toppers laten lopen (Litmanen) of die plannen (Chivu, Zlatan)

Ik heb hem ook maar 20(?) minuten zien voetballen (een paar weken geleden), hij ziet het spelletje wel.
De spelers die jij noemt waren zeker supertalenten. Van dat niveau mogen ze komen. Maar je haalt geen speler uit Canada als het misschien wel wat wordt. Je moet er behoorlijk zeker van zijn dat hij geschikt is voor Ajax 1, anders is het verspilling van speeltijd voor anderen, geld en energie.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 17, 2006 11:42 pm

Zolang nog lang niet alle Nederlandse talenten van Ajax superspelers zijn, mag Ajax van mij heus wel gewoon goede spelers halen uit het buitenland.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 20, 2007 7:30 pm

Ajax A2 schakelt Feyenoord A1 uit
Zaterdag 20 januari, door SP, Rotterdam, 18.45u GMT+01.00, www.feyenoord.nl

De A2 van Ajax heeft op zeer knappe wijze de halve finale van het bekertoernooi bij de A-jeugd bereikt. De ploeg van trainer Gery Vink speelde in Rotterdam met 3-3 gelijk tegen Feyenoord A1, maar zegevierde uiteindelijk na strafschoppen.

Vooral in de eerste helft waren de Amsterdammers goed op dreef en bij rust leidde Ajax A2 dan ook met 1-3. Feyenoord A1, dat in hun sterkste opstelling speelde, kwam in de tweede helft sterk terug en kon op gelijke hoogte komen met Ajax A2: 3-3. In de beslissende strafschoppenreeks was een misser van Feyenoorder Clint van Stee genoeg voor Ajax om door te bekeren.
AS
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jan 20, 2007 8:26 pm

Leuk nieuws, want geloof me "Dit hakt erin op zuid". Het maakt niet uit tegen welk Ajaxteam er wordt gespeeld: "Er moet worden gewonnen", vandaar blijkbaar die "sterkste opstelling".

Wie kent de opstelling van de A2? Toch niet een verkapt A1? Liever een versterkt B1.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 20, 2007 8:26 pm

Zou Daley Blind weer meegespeeld hebben?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma jan 22, 2007 11:38 am

Ken de opstelling niet, maar denk dat er wat wissels van A1 meededen. In ieder geval deed doelman Van Binsbergen mee. Blind zal ook wel meegespeeld hebben, aangezien hij tot de A-juniorenselectie behoort.

Doelpunten waren er overigens van Frank Olijve (2x) en Jordi Schell, hoorde ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 22, 2007 3:21 pm

Chivu, zie jij toptalenten in de A2? En wat vind je van de trainer van die ploeg?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 22, 2007 4:01 pm

Vink, toch? Chivu was al eerder positief over Vink, meen ik. Een echte jeugdtrainer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 22, 2007 4:12 pm

Ja, Gery Vink, die man van Vitesse.
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma jan 22, 2007 6:21 pm

Spelers met veel potentie zijn m.i.: Blind en Olijve. Verder altijd afwachten of spelers zich nog spectaculair ontwikkelen. De trainer van de A2 heeft het sowieso moeilijk, omdat de samenstelling van ze team per week anders is. Dat verklaart ook mede de wisselvallige resultaten in de competitie.

Overigens was ik vanmiddag bij Jong FC Groningen-Jong AZ. Niets te maken met Ajax zou je zeggen, waarre het niet dat Ben Rienstra al bij Jong AZ op de bank zat. Toch opvallend, hoewel er bij AZ louter A-junioren op de bank zaten. Bij Groningen zaten Robbin Kieft en Travis Reuser de volledige wedstrijd op de bank. Het lijkt er toch sterk op dat zij Groningen na dit seizoen moeten verlaten.

Plaats reactie