Seizoen 2006/2007 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo apr 08, 2007 11:31 pm

Ja, maar dan moet ie wel spelen. Hij speelt nu alleen maar bij Jong Groningen. Dat heeft ook geen zin, dan moet je geen speler verhuren. Verhuur hem dan aan RKC of Willem II ofzo..

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » ma apr 09, 2007 9:45 am

Adrie Koster nieuwe coach van Jong Ajax
De Telegraaf meldt dat Adrie Koster de nieuwe hoofdcoach wordt van Jong Ajax. De voormalige trainer van onder meer Willem II, Roda JC, Excelsior, VVV en RKC tekende een tweejarig contract. Adrie Koster gaat bij Jong Ajax samenwerken met Aron Winter, die dit seizoen de leiding van het team had.
AN

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 09, 2007 10:44 am

Aron Winter wordt gedegradeerd dus tot assistent? Op zich opmerkelijk denk ik, al heb ik geen kijk op het beleid bij Jong Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 10:46 am

En wat gebeurt er met Le Grand Patron?

Koster lijkt me wel een sympathieke kerel. En hij levert doorgaans goed werk af.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 11:20 am

Is Le Grand Patron Stekelenburg? Ja, wat gebeurt er met hem? Mag hij Silooy gaan helpen? Dat is ook geen hoogvlieger, geloof ik. :X

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 11:27 am

Laat wimpey het niet lezen.

Le Grand Patron is RiWi.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 09, 2007 11:29 am

Heeft RiWi al een vaste functie dan?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 4:39 pm

Danny Blind wil Michael Timisela naar Sparta halen
Written by Jacques Happe

Sunday, 08 April 2007
Nog even en dan is het tijdperk Ajax voor Michael Timisela voorbij. Vorig seizoen maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht, maar sindsdien draait hij weer bij de beloftes zijn wedstrijdjes mee. En daar komt nu een einde aan. Hij gaat door met voetballen, “maar waar weet ik nog niet!”

Het is niet makkelijk voor een jonge voetballer bij Ajax. De druk om te presteren is hoog en als je dan tweedejaars bent bij de beloftes, dan knaagt het als je nog niet bij het eerste gevoegd bent. Het zijn sterke benen, die de weelde van een tijdelijke selectie bij het eerste kunnen dragen. Derk Boerrigter zat alleen maar op de reservebank vorig jaar, maar vond zich al een hele meneer. Hij is naar Haarlem vertrokken, waar hij wel speelt, maar geen bal krijgt (lees ook: ). Vurnon Anita maakte zijn debuut tegen Groningen, ging terug naar de A1, maar kwam in de winterstop terug bij het eerste. Jeffrey Sarpong rook al eens aan het eerste, mocht twee keer mee op trainingsstage, maar is nog niet doorgebroken. Ook Michael Timisela stond vorig seizoen een paar keer in het eerste. Hoewel hij zich in de zomer weer moest melden bij Jong Ajax, verwachtte hij een uitnodiging om mee te mogen doen bij Ten Cate’s sterrenteam. Die invitatie bleef uit. Na een kwakkelend seizoen kreeg hij ook nog eens te horen, dat hij in juni bedankt gaat worden voor bewezen diensten. “Het niet leuk, maar ik had het wel een beetje verwacht. In het begin van het seizoen al die aankopen [George Ogararu – JH] en ik heb nooit meegetraind bij het eerste. Dus ja, ik had het wel verwacht.”

Nu is hij in de laatste fase beland van zijn carrière bij Ajax. Een moeilijke periode, maar waarin hij laat zien wel degelijk te kunnen voetballen. “Degelijk”, noemt hij zijn huidige spelpeil. “Aan het begin van het seizoen waren de eerste paar wedstrijden niet goed, maar daarna heb ik gewoon goede wedstrijden gespeeld.” Waarom die eerste niet, had hij er de balen in? “Nee, niet echt,” zegt hij eerst, om daar meteen aan toe te voegen, “ja, natuurlijk had ik er een beetje de balen van, maar daardoor speelde ik niet slecht. Ik had er gewoon een beetje de pest in. Ik had verwacht dat ik mee mocht met de voorbereiding of mee mocht trainen. Dan had ik me met betere spelers zelf kunnen verbeteren. En dat is niet gebeurd. Dat is teleurstellend.” Daarna moest hij de knop omzetten. Het opladen voor weer een nieuw seizoen kostte hem niet al teveel moeite, zegt hij zelf. “De wedstrijden die je speelt, moet je altijd goed spelen.”

Na de zomer gaat Michael Timisela gewoon door met waar hij nu ook bezig is. En resoluut klinkt het: “voetballen, maar waar weet ik nog niet.” Net als andere spelers van Jong Ajax is hij druk op zoek. In deze periode van het jaar wil hij het achterste van de tong niet laten zien. Tenslotte moet je clubs geïnteresseerd houden. Heeft hij een lijstje aan zijn zaakwaarnemer gegeven met clubs waar hij wel zou willen spelen? “Nee, nee, nee”, lacht hij. “Mijn zaakwaarnemer is wel bezig met clubs, maar ik weet niet welke concreet interesse hebben. Een paar van de eredivisie, een beetje onderin en een paar van de Jupiler.” Het zal niet verbazen dat de nieuwe technisch directeur van Sparta geïnteresseerd is in de jonge garde oud-Ajacieden. Danny Blind heeft al contacten gelegd met de zaakwaarnemer van Michael (“Ja, die praat ook met ons.”), maar ook met die van Javier Martina! Maar waar zou Timisela zelf nou het liefst willen spelen. “Ja, bij Sparta zou ik wel willen spelen, maar het maakt me niet zoveel uit, als het maar in de eredivisie is. Als ik maar gewoon een eerlijke kans mag krijgen om zoveel mogelijk te spelen.”
Highlow.nl

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 10, 2007 3:58 pm

  • Koster hoofdtrainer Jong Ajax

    Amsterdam, 10 apr 2007
    Adrie Koster treedt vanaf 1 juli aanstaande aan als hoofdtrainer van Jong Ajax. De 52-jarige Koster neemt in het nieuwe seizoen samen met Aron Winter het tweede team van Ajax onder zijn hoede.
    Hoewel Koster de eindverantwoordelijkheid draagt voor Jong Ajax, zal de rolverdeling tussen beide trainers in de praktijk gebaseerd zijn op een grote mate van gelijkheid.
    Koster startte zijn trainersloopbaan in 1985 als assistent bij FC Eindhoven. Het daarop volgende seizoen werd hij assistent-trainer bij Willem II, waar hij in 1990 hoofdtrainer werd. In de periode na 1990 was Koster coach van respectievelijk Roda JC, Helmond Sport, TOP Oss, Excelsior en RKC Waalwijk. Met Excelsior wist Adrie Koster in 2002 te promoveren naar de eredivisie. Als voetballer speelde de Zeeuw voor Roda JC en PSV. Adrie Koster heeft drie interlands op zijn naam staan.

    Maarten Stekelenburg, de huidige rechterhand van Aron Winter bij de Beloften van Ajax, wordt per 1 juli aanstaande trainer van de B2. Deze stap past in de ambitie van Stekelenburg om, anders dan in eerste instantie geldt voor de functie van assistent-trainer, eindverantwoordelijk te zijn voor de prestaties van een team.
Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 10, 2007 6:07 pm

10/4/2007 - RTVNH: Slijngard waarschijnlijk terug naar Jong Ajax
(Gepost door RvN)

BRON: RTVNH

Volgens RTV Noord-Holland keert Donovan Slijngaard deze zomer hoogtswaarschijnlijk terug bij Ajax. De aan FC Groningen verhuurde verdediger komt in Groningen niet aan spelen toe. RTV Noord meldde deze week nog wel dat FC Groningen hem ook voor volgend seizoen zou willen huren. Aangezien hij echter nog maar een contract voor een seizoen heeft, wordt dat lastig. Als hij terugkeert naar Amsterdam komt hij volgens RTVNH weer in de selectie van Jong Ajax terecht.
AN

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di apr 10, 2007 6:09 pm

Ik zou een andere club zoeken voor hem om verhuurd aan te worden. RKC of Willem II zouden wel goede clubs zijn denk ik. Clubs waar hij aan spelen toekomt, dus niet een club als Heerenveen enzo.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 10, 2007 9:21 pm

Een club waar hij niet over de middenlijn mag zodat hij niet tegen ons kan scoren! ;) :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 10, 2007 10:55 pm

Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 10, 2007 11:05 pm

In recordtempo dus. Met een speler bij wie Ajax nog genoeg kansen zou krijgen om hem te bekijken en contracteren heeft Ajax dus wellicht te snel gehandeld, terwijl er bij een speler als Reis niet assertief genoeg gehandeld is.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » di apr 10, 2007 11:32 pm

Thomas schreef:In recordtempo dus. Met een speler bij wie Ajax nog genoeg kansen zou krijgen om hem te bekijken en contracteren heeft Ajax dus wellicht te snel gehandeld, terwijl er bij een speler als Reis niet assertief genoeg gehandeld is.
Ajax wou Reis gewoon niet meer. Wellicht te duur? In ieder geval heeft PSV hem uitgenodigd voor een stage na overleg met Ajax. :yes:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 12, 2007 4:42 pm

thaumaturgy schreef:
Thomas schreef:In recordtempo dus. Met een speler bij wie Ajax nog genoeg kansen zou krijgen om hem te bekijken en contracteren heeft Ajax dus wellicht te snel gehandeld, terwijl er bij een speler als Reis niet assertief genoeg gehandeld is.
Ajax wou Reis gewoon niet meer. Wellicht te duur? In ieder geval heeft PSV hem uitgenodigd voor een stage na overleg met Ajax. :yes:
Ik weet niet of er overleg is geweest, maar als een speler met een zaakwaarnemer allerlei clubs afreist, is geld de reden ergens te tekenen. Geld voor de zaakwaarnemer?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr apr 13, 2007 8:54 am

Reis heeft dezelfde zaakwaarnemer als Gomes, wat de keuze voor PSV een stuk logischer maakt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo apr 15, 2007 8:12 pm

Baseman schreef:Reis heeft dezelfde zaakwaarnemer als Gomes, wat de keuze voor PSV een stuk logischer maakt.
Zou kunnen, maar zaakwaarnemers kennende gaat het toch vooral om geld en Reis was al twee keer voor een stage bij Ajax geweest voordat psv in beeld kwam!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 17, 2007 8:25 am

Vraagje...

Hoeveel ploegen degraderen er eigenlijk uit de Beloftencompetitie? Alleen de nummer laatst?

Om precies te zijn, vraag ik me af of de nummer voorlaatst er ook uit kukelt... :hypocrite: :D

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 17, 2007 9:08 am

Bedoel je dit soms?

Jong Feyenoord blijft onder degradatiestreep na nieuwe nederlaag


Jong Feyenoord heeft maandagavond opnieuw een nederlaag geleden. Op Varkenoord was AZ met 0-3 te sterk. Molhoek, Cziommer en Boukhari waren de doelpuntenmakers voor Jong AZ. Feyenoord blijft daardoor onder de degradatiestreep. meevaller is dat de concurrenten Willem II en NEC hun duel ook verloren. De achterstand op beide ploegen boven de degradatiestreep blijft daardoor twee punten. Er zijn nog drie duels te gaan.
FN

Stand

Ik begrijp eruit dat de onderste twee ploegen degraderen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di apr 17, 2007 12:45 pm

Verslag van feyenoord.nl
Met nog drie wedstrijden te gaan heeft Jong Feyenoord slechte zaken gedaan. De Rotterdammers verloren in eigen huis met 0-3 van Jong AZ. Enig lichtpuntje was de rentree van Dwight Tiendalli. Omdat ook naaste concurrenten Jong Willem II en Jong NEC verloren, blijft het team van Arnold Scholten en Henk Fräser op de een-na-laatste plaats staan

Jong Feyenoord trad Jong AZ maandagavond op Varkenoord met de beste bedoelingen tegemoet, maar kon alle voornemens na drie minuten alweer vergeten toen de gasten een voorsprong namen. Het doelpunt kwam voort uit een combinatie tussen twee gelouterde profs. Simon Cziommer legde een vrije trap prachtig op het hoofd van Molhoek, die de niet geheel vrijuitgaande Mulder passeerde. Het Alkmaarse feestje werd meegevierd door spelers als Luirink en Boukhari, waarmee het krachtsverschil tussen beide ploegen meteen in namen is uitgedrukt.


JONG FEYENOORD-JONG AZ 0-3 (0-3)
Scoreverloop:
0-1 Molhoek (3)
0-2 Cziommer (38)
0-3 Boukhari (42)

Geel: De Haan (Jong Feyenoord), Cziommer (Jong AZ)

OPSTELLINGEN

JONG FEYENOORD
Mulder; Ramos (Nieveld, 82), Collen, J. Buijs, Anes Ribeiro; De Haan, Tiendalli, Pardo; Vincken, Sardar en Huysegems

JONG AZ
Bulters; Promes, Vormer (Kewa, 88), Luirink, Derlagen; Kappenberg, Molhoek, Cziommer (Narsingh, 75), Boukhari; Plat en Lens (De Rijp, 82)
Met wat bewerkingen; het aantal "gelouterde" profs bij AZ: vier; bij feyenoord: vijf en dan toch over zo'n krachtsverschil praten! :D Zijn Pardo en Huysegems geen (ex-)internationals?

Voor degenen met een goed geheugen en veel kennis van de Ajax-opleiding.

Is bij AZ die Promes de Promes uit de A1 van een paar jaar geleden? Is die Narsingh enz. Leuk dat ex-Ajacieden Boukhari, Plat en Lens ook mee mogen doen in die fantastische jeugdopleiding van scheringa.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 17, 2007 12:47 pm

Lens is niet minder speler van het eerste elftal dan Vincken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 17, 2007 12:50 pm

Dit is Furdjel Narsingh, de broer van Luciano. Luciano zat vroeger ook bij AZ maar is nu contractspeler bij SC Heerenveen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di apr 17, 2007 12:53 pm

Bertje schreef:Lens is niet minder speler van het eerste elftal dan Vincken.
Oké.

Wel even opgezocht hoe vaak ze in het eerste hebben gespeeld: Lens 15 keer in twee jaar en Vincken 28 keer in drie jaar (jaar blessure meegerekend). Mijn gevoel zegt dat Lens niet zo vaak in de basis begint.

Vincken vind ik trouwens wel een betere voetballer (wel erg vaak geblesseerd)! Daar zal het verschil misschien in zitten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 17, 2007 1:02 pm

Promes is trouwens ook die van ons. Ging eerst naar RKC en van daar naar AZ.

De broer van Timisela speelt daar ook.

De jeugdopleiding van AZ zit vol afgedankte Ajax-talenten. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie