Copa Amsterdam 2006

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 05, 2006 11:25 am

JC schreef:Nee, ik denk dat Joey Mkhanyiseli Siwahla bedoelt. Al zie ik niet wat er zo lastig is aan zijn naam... ;)
Nee? :blush: :D

Die bedoel ik inderdaad. :yes:

EDIT: Ajax is vanmorgen uitgeschakeld. Het verloor na het nemen van strafschoppen van Sporting Lissabon. De wedstrijd was geëindigd in 1-1 (doelpunt Sarpong).
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jun 05, 2006 11:44 am

Jammer :sad:

Zullen we hem maar gewoon Siwa noemen ?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 12:02 pm

dan hoef ik de finale ook niet te zien :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jun 05, 2006 12:11 pm

Henk de Gier schreef:dan hoef ik de finale ook niet te zien :sad:
Hoezo niet?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 12:41 pm

omdat ik meer een Ajax fan dan een voetballiefhebber ben. Wedstrijden waarin Ajax niet meedoet kunnen mij veel minder boeien.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 5:14 pm

joey schreef:EDIT: Ajax is vanmorgen uitgeschakeld. Het verloor na het nemen van strafschoppen van Sporting Lissabon. De wedstrijd was geëindigd in 1-1 (doelpunt Sarpong).
Die Sarpong speelt behoorlijk nog wat toernooien zo na het seizoen. ;)

Is er bij dit toernooi sprake van een specifieke leeftijdscategorie of is het vrij breed?

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma jun 05, 2006 5:19 pm

AJAX WORDT DERDE NA RUIME WINST

Bron: copa-amsterdam.nl

Ajax heeft de strijd om de derde plaats in het Copa toernooi met overtuigende cijfers gewonnen van Galatasaray. Ajax kwam vrij snel op voorsprong door een doelpunt van Lewis. Hij was ook degene die een omstreden penalty benutte. Uiteindelijk werd de eindstand 3-0. Ajax is dus derde geworden op het toernooi, Galatasaray moest het met een vierde plek doen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 5:27 pm

Die Lewis blijft dus indruk maken. Straks hebben we de beschikking over toptalenten talenten uit Armenië, Zuid-Afrika, China, Hongarije. Een team vol Nederlanders is mooi maar dit heeft ook wel wat, vind ik. Mits die jongens de kwaliteiten hebben voor Ajax natuurlijk. Dat is het belangrijkste.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 05, 2006 7:33 pm

Vandaag Ajax weer twee keer bekeken en dan zie je dat Ajax en Cruzeiro het beste spel lieten zien, maar beide teams konden niet winnen van Sporting Portugal. De strafschoppen werden door Ajax slecht genomen. Donovan Slijngard schoot de bal te zacht, John Goossens schoot hard en hoog over en Jan Vertonghen raakte hard de paal.

In de wedstrijd liet Ajax in de eerste helft het beste voetbal zien. John Goossens zetten voor, Jeffrey Sarpong scoorde (in twee keer), John Goossens bood Rydell Poepon “een niet te missen kansâ€
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 05, 2006 8:17 pm

Inderdaad. Is nog een jonge speler.

Hoe vond jij Granwald Scott, Demo?

Dank voor de samenvatting! :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 05, 2006 8:31 pm

joey schreef:Inderdaad. Is nog een jonge speler.

Hoe vond jij Granwald Scott, Demo?

Dank voor de samenvatting! :xyxthumbs:
De namen werden mij niet duidelijk, ik verstond de speaker niet zo (ben al wat ouder!), maar Stanton Lewis speelde onder nummer 15, op 19 werd Clifford o.i.d. genoemd, blijft dus nummer 18 over.

Afgelopen zaterdag viel hij erg tegen. Het tweede doelpunt van Galatasaray kwam omdat hij bij de tweede paal (corner!) niet echt meesprong. waardoor een tegenstander bijna ongehinderd kon inkoppen (beetje te vergelijken met het doelpunt dat De Ridder op het EK maakte).

Vandaag kwam hij wat meer in het spel voor en technish is het goed, hij is alleen nog wat speels, verzint trucjes, zoals het proberen met een omhaal te scoren als hij ook gewoon naar voren had kunnen stappen. Een stiftbal, waar het eerste doelpunt uit voort kwam (hoewel hands van Lewis?), maar zijn handelingssnelheid kan nog sterk verbeteren. Ik weet niet of hij daartoe in staat is (kan ik niet zien). Hij zal meer tegen sterke tegenstanders moeten spelen, meer onder druk moeten staan om dat te leren. Hij heeft wel iets bijzonders.

De nieuwe spits van A1 (Moestafa el Kabirs) is een felle spits, timed en springt goed bij hoge ballen, waardoor hij ondanks zijn geringe lengte toch hoog komt. Hij heeft wel een goede startsnelheid, maar is niet snel als het om meer dan 5 meter gaat. We zullen zien. Hij ziet het spel wel, weet op tijd een bal af te geven. We zullen zien wat hij in een sterk team presteert.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 05, 2006 8:39 pm

De foto van Granwald Scott heb ik al eerder geplaatst.

Afbeelding

Komt hij je bekend voor?

En dit is Stanton Lewis:

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 05, 2006 8:54 pm

joey schreef:De foto van Granwald Scott heb ik al eerder geplaatst.

Afbeelding

Komt hij je bekend voor?

En dit is Stanton Lewis:

Afbeelding
Lewis klopt, Scott denk ik ook, al heeft hij nu wel erg kort haar. De foto is i.i.g. niet van die nummer 19.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 8:55 pm

[quote="Demosthenes"]Robbert Schilder mocht weer eens op het middenveld spelen (deed hij goed) en Jan Vertonghen speelde achterin. Siem de Jong speelt net als Jan Vertonghen nogal flegmatiek, het Ajaxspel mag wel iets meer “Edgar Davidsâ€

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 05, 2006 9:09 pm

[quote="Thomas"][quote="Demosthenes"]Robbert Schilder mocht weer eens op het middenveld spelen (deed hij goed) en Jan Vertonghen speelde achterin. Siem de Jong speelt net als Jan Vertonghen nogal flegmatiek, het Ajaxspel mag wel iets meer “Edgar Davidsâ€
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 05, 2006 9:12 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:De foto van Granwald Scott heb ik al eerder geplaatst.

Afbeelding

Komt hij je bekend voor?

En dit is Stanton Lewis:

Afbeelding
Lewis klopt, Scott denk ik ook, al heeft hij nu wel erg kort haar. De foto is i.i.g. niet van die nummer 19.
Dan is die nr. 19 Coburn Woodington. (Kan ik geen foto van vinden.)
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di jun 06, 2006 9:27 am

Stanton Lewis speelde met nummer 15, Cobern Woodington met nummer 18 en Scott was geblesseerd en speelde dus niet mee. Nummer 19 schijnt een Zambiaanse speler te zijn. Clifford heet hij inderdaad.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 06, 2006 10:18 am

Chivu 05 schreef:Stanton Lewis speelde met nummer 15, Cobern Woodington met nummer 18 en Scott was geblesseerd en speelde dus niet mee. Nummer 19 schijnt een Zambiaanse speler te zijn. Clifford heet hij inderdaad.
Aha! Dank voor de opheldering! :xyxthumbs:

Wat vond jij van deze spelers, Chivu?
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di jun 06, 2006 11:10 am

Ik was niet aanwezig op het toernooi. Samenvatting op AT5 liet Lewis wel aardige dingen zien, maar daar kan je hem niet op beoordelen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jun 06, 2006 5:17 pm

Chivu 05 schreef:Stanton Lewis speelde met nummer 15, Cobern Woodington met nummer 18 en Scott was geblesseerd en speelde dus niet mee. Nummer 19 schijnt een Zambiaanse speler te zijn. Clifford heet hij inderdaad.
Dank, maar mag ik vragen naar de bron?

De naam Coburn Woodington stond wel op de lijst, maar daar stonden bij Ajax al zoveel fouten (Yilidirm en Timisela heb ik niet gezien, de namen van Schilder en Vertonghen werden verwisseld) op dat ik me afvraag of de namen van de stagiares wel klopten.

Van Lewis (15) ben ik zeker en van de voornaam Clifford (19)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » do jun 08, 2006 2:29 pm

Bron: speler van Ajax en bovendien kon je in de samenvatting op AT 5 de speaker van horen zeggen nr. 18 is Cobern Woodington.

Maar goed, ben benieuwd wat voor indruk deze spelers achter hebben gelaten bij Ajax.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 19, 2006 4:18 am

Een verslag van voetbalzone.nl:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=27881

Plaats reactie