Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jun 10, 2007 2:26 pm

Mr. Ajax schreef:Aissati kwam toch van Elinkwijk?
Volgens mij wel.
Mijn stelling is dat je toptalenten niet kunt maken maar wel kunt breken.
Grotendeels mee eens, maar denk ook eens aan:

Toptalenten laten zich niet breken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo jun 10, 2007 3:51 pm

Mr. Ajax schreef:Aissati kwam toch van Elinkwijk?
Dan kun je bijna ieder Ajax-talent ook wel schrappen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jun 10, 2007 7:17 pm

generaal schreef:
Mr. Ajax schreef:Aissati kwam toch van Elinkwijk?
Dan kun je bijna ieder Ajax-talent ook wel schrappen.
Als het criterium is dat een speler nooit ergens anders heeft gespeeld: JA. Zeeburgia dus toch de beste jeugdopleiding?

Het ging niet om Aisatti (zal generaal toch wel snappen?), maar om het doorstromen van de jeugd. In dat geval scoort psv """een beetje lager""" dan bijvoorbeeld RBC, Emmen Ajax, Barcelona enz.)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo jun 10, 2007 7:57 pm

Demosthenes schreef:
generaal schreef:
Mr. Ajax schreef:Aissati kwam toch van Elinkwijk?
Dan kun je bijna ieder Ajax-talent ook wel schrappen.
Als het criterium is dat een speler nooit ergens anders heeft gespeeld: JA. Zeeburgia dus toch de beste jeugdopleiding?

Het ging niet om Aisatti (zal generaal toch wel snappen?), maar om het doorstromen van de jeugd. In dat geval scoort psv """een beetje lager""" dan bijvoorbeeld RBC, Emmen Ajax, Barcelona enz.)
Daar is dus sinds kort een kentering in ontstaan. Ik denk dat PSV heel wat van het geval Huntelaar heeft geleerd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 10:08 pm

Maar de mensen die verantwoordelijk zijn geweest voor die kentering (als die er is geweest, het kan ook toeval zijn) werken inmiddels niet meer bij PSV. Eens kijken hoe het op de lange termijn gaat.
Daarbij, spelers moeten wel kansen krijgen. Koe haalt Perez, dus voor Aissati (het grootste talent) ziet het er alvast somber uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 10, 2007 10:14 pm

Waar is dan een TD die aangeeft dat ze Aissati hebben en dat ze het geld liever voor een andere positie besteden
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 10:19 pm

Nergens dus.

De kracht van Ajax is niet de kwaliteit van de opleiding maar het feit dat de beste jeugdspelers graag naar onze club komen omdat ze weten dat ze het eerste kunnen halen. Dat ze echt een kans krijgen, niet een beetje mogen meehobbelen tot ze worden afgeserveerd omdat de trainer liever spelers koopt. PSV heeft sinds mensenheugenis liever gekocht en ook nu zie je dat spelers worden gehaald (VDL, Roorda, Zonneveld, etc.) waarbij je denkt: hebben ze niets beters in de jeugd? En er wordt een trainer aangesteld die op de superkorte termijn denkt, die aan zijn eigen belang denkt op het cynische af. Met andere woorden, wordt het nog wat met Marcellis en Aissati?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 5:02 am

Is er trouwens iemand die hier bijzonder mee zit? Ik vind het wel jammer dat Ajax deze prijs niet weer heeft gewonnen, maar het zegt me niet zo veel. Gezien de nominaties gaat het niet bepaald om het team met de meest talentvolle lichting, maar om de manier waarop er getraind wordt met de jeugd. PSV zal in vergelijking met het verleden veel verbeterd hebben en dan is dit een mooie aanmoedigingsprijs.

Ik heb eerlijk gezegd veel vertrouwen in de veranderingen die Ajax gaat doorvoeren. Dankzij een aantal mensen hier (en voor een deel ook dankzij m'n eigen ogen) weet ik dat er in de Ajax-jeugd nog genoeg talenten rondlopen.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jun 11, 2007 8:03 am

Een minder talentvolle lichting kleine ajaciedjes kan incidenteel voorkomen als gevolg van pech of toeval.

Maar de manier waarop er getraind wordt met de jeugd heb je helemaal zelf in de hand, dus als dat achterblijft bij het Excelsior van Chelsea moet de pleuris uitbreken op De Toekomst en dient de directeur opleidingen als de bliksem in te grijpen om de manier waarop er met de jeugd getraind wordt te verbeteren.
Thomas schreef:Gezien de nominaties gaat het niet bepaald om het team met de meest talentvolle lichting, maar om de manier waarop er getraind wordt met de jeugd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma jun 11, 2007 12:21 pm

Puur naar de jeugdopeidingen kijkend, denk ik dat de opleidingen van zowel Ajax, PSV als Feyenoord gelijkwaardig zijn. Bij PSV heeft men duidelijke stappen gemaakt onder Joop Brand. Nu zie je het de grote talenten doorkomen, maarja zoals Joey al aangeeft: krijgen ze ook de kans in het eerste ?

Het bleek overigens dat PSV tot beste jeugdopleiding gekozen is door de 36 of 33 Hoofd Opleidingen van de betaalde voetbalclubs (weet niet of de genomineerden ook mochten stemmen, lijkt me niet).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jun 11, 2007 12:27 pm

generaal schreef:
Demosthenes schreef:
generaal schreef: Dan kun je bijna ieder Ajax-talent ook wel schrappen.
Als het criterium is dat een speler nooit ergens anders heeft gespeeld: JA. Zeeburgia dus toch de beste jeugdopleiding?

Het ging niet om Aisatti (zal generaal toch wel snappen?), maar om het doorstromen van de jeugd. In dat geval scoort psv """een beetje lager""" dan bijvoorbeeld RBC, Emmen Ajax, Barcelona enz.)
Daar is dus sinds kort een kentering in ontstaan. Ik denk dat PSV heel wat van het geval Huntelaar heeft geleerd.
Ik weet het niet. Wat gaat er bijvoorbeeld met Beerens gebeuren? Wordt die inderdaad betrokken in de transfer van Lazovic? Want als dat het geval is, ben ik het niet met je eens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 11, 2007 2:29 pm

Mijn post over Aissati was een reactie op joey die zei dat ze hem bijna over het hoofd hebben gezien toen hij bij een of ander lager team aan het spelen was. Ik bedoelde niet dat hij eigenlijk geen psv jeugd is. Dat is hij natuurlijk wel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » ma jun 11, 2007 2:45 pm

Duke schreef:
generaal schreef:
Demosthenes schreef: Als het criterium is dat een speler nooit ergens anders heeft gespeeld: JA. Zeeburgia dus toch de beste jeugdopleiding?

Het ging niet om Aisatti (zal generaal toch wel snappen?), maar om het doorstromen van de jeugd. In dat geval scoort psv """een beetje lager""" dan bijvoorbeeld RBC, Emmen Ajax, Barcelona enz.)
Daar is dus sinds kort een kentering in ontstaan. Ik denk dat PSV heel wat van het geval Huntelaar heeft geleerd.
Ik weet het niet. Wat gaat er bijvoorbeeld met Beerens gebeuren? Wordt die inderdaad betrokken in de transfer van Lazovic? Want als dat het geval is, ben ik het niet met je eens.
Beerens is geen topper of zo. Ik eis top bij PSV. Aissati en Afellay zijn wel top.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma jun 11, 2007 5:57 pm

joey schreef:De kracht van Ajax is niet de kwaliteit van de opleiding maar het feit dat de beste jeugdspelers graag naar onze club komen omdat ze weten dat ze het eerste kunnen halen.
Ik vind anders dat Ajax de laatste 10 jaar ook flink de kant van Psv op is gegaan. Zo erg als bij Psv is het nog niet maar in wezen koopt Ajax ook alles wat het kan betalen. Cynisch gezegd; bij Ajax krijgt de jeugd vooral een kans doordat de aankopen falen.

Gebruikersavatar
Robbins
Berichten: 407
Lid geworden op: ma mei 28, 2007 11:57 am

Bericht door Robbins » ma jun 11, 2007 6:03 pm

Onzin: de basis is nog steeds de eigen jeugd (ook wel te zien aan de opstelling) en soms wordt er gericht bijgekocht. De jeugd alleen redt het nooit, 1 a 2 spelers die per seizoen doorbreken is al een wereldrecord.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jun 11, 2007 7:18 pm

De jeugd alleen redt het nooit, 1 a 2 spelers die per seizoen doorbreken is al een wereldrecord
Dus?

Hoeveel echte jeugdspelers breken er ''echt'' door bij PSV op jaar basis?

Ajax is nog steeds een club waar je niet ''zomaar'' ff speelt. Bij Ajax is het verwachtings patroon nog het hoogst van Nederland, en dus breken er bij Ajax relatief gezien de meeste jeugdspelers door...

Even kijken hoeveel er jeugd zijn van de eerste elf: Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson, Sneijder, Davids (tijdje terug alweer eigenlijk), De Mul, Babel.

Als ik dat vergelijk met een AZ of PSV.. tja ik kan nou niet zo gauw iemand uit eigen jeugd bij AZ opnoemen, en bij PSV praat je ook alleen maar over Affelay

Dat zijn er 8 uit de 11, en dan nog kijkend naar jeugspelers die op relatief vroege leeftijd de laatste jaren de Arena hebben verlaten... ik noem maar even op: Van der Vaart, Nigel de Jong... uwh oke hier stopt het denk ik wel :smallgrin.gif:
Pompiedom

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2007 2:41 pm

Dubbel schreef:
joey schreef:De kracht van Ajax is niet de kwaliteit van de opleiding maar het feit dat de beste jeugdspelers graag naar onze club komen omdat ze weten dat ze het eerste kunnen halen.
Ik vind anders dat Ajax de laatste 10 jaar ook flink de kant van Psv op is gegaan. Zo erg als bij Psv is het nog niet maar in wezen koopt Ajax ook alles wat het kan betalen. Cynisch gezegd; bij Ajax krijgt de jeugd vooral een kans doordat de aankopen falen.

Onzin...8 spelers uit eigen jeugd in de basis!! 8 uit elf spelers in onze basis zijn eigen jeugd! En dan nog Maduro, Vermeer, Van Der Wiel enzo op de bank.. En nog een paar talenten die eraan komen, en er al dicht tegenaan zitten. Waar kom je zoiets tegen?




:ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 12, 2007 2:44 pm

Barcelona? :666.gif:
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jun 12, 2007 2:51 pm

LucaS schreef:Barcelona? :666.gif:
Ik kom niet tot acht: Iniesta, Messi, Olequer, Puyol, Valdez en Xavi.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di jun 12, 2007 10:29 pm

Robbins schreef:Onzin: de basis is nog steeds de eigen jeugd (ook wel te zien aan de opstelling) en soms wordt er gericht bijgekocht. De jeugd alleen redt het nooit, 1 a 2 spelers die per seizoen doorbreken is al een wereldrecord.
Hier is het lijstje gehaalde spelers die de laatste 2 seizoenen in de 1e selectie heeft gezeten.

Anastasiou, Boukhari, Charisteas, Davids, Escudé, Galásek, Gabri, Gentenaar, Grygera, Huntelaar, Juanfran, Krohn-Dehli, Leonardo, Lindenbergh, Lobont, Maxwell, Manucharyan, Mitea, Obodai, Ogararu, Perez, Pienaar, Roger, Rosales, Rosenberg, Stam, Trabelsi, Vonk.

Over sommigen kun je discussieren omdat ze erg jong naar Amsterdam zijn gekomen maar het blijven er sowieso ruim 20. Dat er momenteel zoveel eigen jongens in het 1e staan hangt imo grotendeels samen met het feit dat het gros van het bovenstaande lijstje niet heeft gebracht wat we hoopten.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » di jun 12, 2007 10:31 pm

En vergeet de Trainers- en TD-wisselingen niet.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2007 11:04 pm

Dubbel schreef:
Robbins schreef:Onzin: de basis is nog steeds de eigen jeugd (ook wel te zien aan de opstelling) en soms wordt er gericht bijgekocht. De jeugd alleen redt het nooit, 1 a 2 spelers die per seizoen doorbreken is al een wereldrecord.
Hier is het lijstje gehaalde spelers die de laatste 2 seizoenen in de 1e selectie heeft gezeten.

Anastasiou, Boukhari, Charisteas, Davids, Escudé, Galásek, Gabri, Gentenaar, Grygera, Huntelaar, Juanfran, Krohn-Dehli, Leonardo, Lindenbergh, Lobont, Maxwell, Manucharyan, Mitea, Obodai, Ogararu, Perez, Pienaar, Roger, Rosales, Rosenberg, Stam, Trabelsi, Vonk.

Over sommigen kun je discussieren omdat ze erg jong naar Amsterdam zijn gekomen maar het blijven er sowieso ruim 20. Dat er momenteel zoveel eigen jongens in het 1e staan hangt imo grotendeels samen met het feit dat het gros van het bovenstaande lijstje niet heeft gebracht wat we hoopten.

Slaat nergens op om zo'n lijst te maken. De spelers zijn niet allemaal tegelijk gekomen ofzo, maar in verschillende tijden toen er verschillende behoeften waren. Spelers als Boukhari, Grygera, Maxwell etc. zijn al ruim 4,5 jaar geleden gehaald en maakten gewoon deel uit van compleet andere selecties.


Verder zijn van je lijst spelers als Krohn-Dehli en Pienaar gewoon eigen jeugd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo jun 13, 2007 2:40 am

Ach, Mr Ajax, ik geef gewoon aan dat Ajax door de jaren heen (uitzonderingen daar gelaten) een elftal heeft van gehaalde spelers met hier en daar een speler uit de eigen jeugd. En niet andersom, zoals sommigen geloven. Het lijstje is daar een illustratie van.

Gebruikersavatar
Robbins
Berichten: 407
Lid geworden op: ma mei 28, 2007 11:57 am

Bericht door Robbins » wo jun 13, 2007 8:20 am

De kern is altijd de jeugd geweest, zo'n lijstje slaat echt nergens op. Er staan namen op van jaren geleden, we werken altijd met een selectie van zo'n 30 man. Dan heb je het dus over meer dan 100 man, als er daarvan 20 gehaald zijn, dan is het dus de overgrote minderheid.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 13, 2007 11:59 am

Precies wat Robbins zeg, Dubbel. Wat je aangeeft klopt niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie