Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 08, 2007 5:46 am

joey schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik weet wel dat zijn broertje ook een talentje is, Fabian Sporkslede.
Ja, die kwam afgelopen seizoen voor AZ C2 uit, meldt www.azfanpage.nl , hij is centrale verdediger. Volgens de kenners daar speelt hij met ingang van het nieuwe seizoen ook voor Ajax.
Goede zaak, lijkt me.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr jun 08, 2007 6:29 am

Roelfschepers schreef:

Drie keer Zeeburgia??????

Zit er een spits bij, want die zijn bij Ajax dun gezaaid.
25 jeugdspelers van Zeeburgia naar BVO's

http://www.zeeburgia.nl/site/index.php? ... Itemid=289
Ongelofelijk! Is mijn oude club. De trots van Amsterdam-Oost. Heeft altijd behoorlijk goede jeugd maar moet je eens indenken; 25 spelers in een keer naar BVO's toe. Dat is echt nog nooit vertoond. Nergens denk ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 08, 2007 8:01 am

Zeeburgia heeft een samenwerkingsverband met Heerenveen. Maar dat haalt weinig uit, denk ik, want Amsterdamse jeugdspelers gaan echt niet naar Friesland als ze ook naar Ajax kunnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr jun 08, 2007 1:40 pm

Welke jeugdopleiding is dit jaar de beste :hypocrite.gif: ?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:42 pm

Dat is nog niet bekend, toch?

Roelfschepers
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 26, 2006 3:15 am

Bericht door Roelfschepers » vr jun 08, 2007 6:39 pm

generaal schreef:Welke jeugdopleiding is dit jaar de beste :hypocrite.gif: ?
zeeburgia??? :headbang.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 08, 2007 7:40 pm

:drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jun 09, 2007 4:37 pm

Roelfschepers schreef:
generaal schreef:Welke jeugdopleiding is dit jaar de beste :hypocrite.gif: ?
zeeburgia??? :headbang.gif:
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/contentid=21004

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 09, 2007 4:47 pm

:drecul.gif:

Kan die waardering ook weer de prullenbak in :aai.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 4:53 pm

Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk veel is veranderd in de jeugdopleiding van PSV of dat men vooral kijkt naar de talenten die dit seizoen zijn 'doorgebroken'.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jun 09, 2007 5:47 pm

Thomas schreef:Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk veel is veranderd in de jeugdopleiding van PSV of dat men vooral kijkt naar de talenten die dit seizoen zijn 'doorgebroken'.
Ik denk dat ze vooral kijken naar wat er aan zit te komen. Afellay, Huntelaar, Maroufi, Bakkal, Janssen en Aissati zijn al doorgebroken (op professioneel niveau, niet persé bij PSV zelf), verder zijn er veel jongens die er dicht tegenaan zitten: Marcellis, Van Eijden, Achenteh, Zeefuik, Boffin, Neervoort, Gorter, Van Boekel, Hikspoors, Romario Sabajo, Ter Horst, Adilson en Van Aanholt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 5:50 pm

Het zou kunnen. Al kan je bij Ajax ook zo'n lijstje maken met jeugdspelers die er aan zitten te komen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jun 09, 2007 6:09 pm

Thomas schreef:Het zou kunnen. Al kan je bij Ajax ook zo'n lijstje maken met jeugdspelers die er aan zitten te komen.
Van der Wiel, Vermeer, Vertonghen, Sarpong, Goossens en misschien Boerrigter, Wormgoor, Supusepa, Donald en Alderweireld.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 6:11 pm

Zoiets, ja. Boerrigter moet trouwens weg bij Ajax. Anita en Siem de Jong passen dan weer wel op het lijstje.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jun 09, 2007 6:33 pm

Thomas schreef:Zoiets, ja. Boerrigter moet trouwens weg bij Ajax. Anita en Siem de Jong passen dan weer wel op het lijstje.
Ah Siem de Jong was ik vergeten ja. Anita is denk ik te klein.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za jun 09, 2007 7:06 pm

generaal schreef:
Thomas schreef:Zoiets, ja. Boerrigter moet trouwens weg bij Ajax. Anita en Siem de Jong passen dan weer wel op het lijstje.
Ah Siem de Jong was ik vergeten ja. Anita is denk ik te klein.
Anita heeft zijn Eredivisie en Europese debuut tenminste al gemaakt, in tegenstelling tot de helft van jouw PSV-lijstje. Dus zijn naam is meer dan op z'n plaats.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jun 09, 2007 7:17 pm

Ik denk dat ze vooral kijken naar wat er aan zit te komen. Afellay, Huntelaar, Maroufi, Bakkal, Janssen en Aissati zijn al doorgebroken (op professioneel niveau, niet persé bij PSV zelf), verder zijn er veel jongens die er dicht tegenaan zitten: Marcellis, Van Eijden, Achenteh, Zeefuik, Boffin, Neervoort, Gorter, Van Boekel, Hikspoors, Romario Sabajo, Ter Horst, Adilson en Van Aanholt.
Zelfs Arie van Eijden wordt opgevoerd :headbang.gif:

Zo'n lijst is voor Ajax wel te maken, Huntelaar wordt over een paar maanden 24, m.a.w. spelers als Vermeer (Europees kampioen), De Ridder, Maduro, Boakye, Schilder en de generatie erboven kunnen ook worden meegerekend. Is Sneijder 22? Heitinga 23? Kunnen we Zlatan ook nog meenemen? :ajaxsmiley.gif:

Het aantal doorgebroken spelers zal dus niet het criterium zijn, ik ben wel benieuwd naar wat het dan wel was.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jun 09, 2007 7:33 pm

Tiendalli, Koenders, Greene, en zo veel meer. Deze namen zijn trouwens meer bekend volgens mij dan veel van de namen die de generaal opnoemt.


Kortom, deze lijsten zeggen dus niks, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jun 09, 2007 7:41 pm

Mr. Ajax schreef:Tiendalli, Koenders, Greene, en zo veel meer. Deze namen zijn trouwens meer bekend volgens mij dan veel van de namen die de generaal opnoemt.


Kortom, deze lijsten zeggen dus niks, denk ik.
Zou het er mee te maken hebben dat PSV het Terborg-toernooi won en 2e werd bij de Otten Cup (waar o.a. Real Madrid werd verslagen)?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 09, 2007 8:03 pm

Ach, ze zijn blij dat ze eens een andere club de onderscheiding kunnen geven. Elk jaar Ajax is zo saai.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jun 09, 2007 9:26 pm

Af en toe bewaar ik een opstelling van de A1; meestal in het begin van het seizoen. waarom??? Ik ken de Ajacieden wel, maar dat A4-tje gooi je niet zo maar weg.

Wat vond ik? De opstelling van A1 tegen psv A1, 30-10-2004, m.a.w. deze spelers zullen nu toch wel het eerste hebben bereikt???

Enkele bekende namen bij Ajax: Sno (nu Celtic en al international?? al zegt dat niet veel meer). Schilder (Heracles-Ajax), Emanuelson (Ajax - international), Vertonghen (Ajax- Belgisch international), Babel (Ajax - international) en bij de reserves: Anita, Slijngard, Zijler (nu Twente) en Poepon.

Bij psv:
keeper: Kaya, veldspelers: Janse, Faber (speelde toen goed, volgens mij neefje van), Paridaans, Jakobsen (zal wel een dure Deen zijn), Carratta, van Boekel, Kacik, Quainoo, Aissati (de bekende), Gorter (de zoon van). Bij de reserves: van Berlo, N'Zola, Quist (grootste Deense talent toen en die zal niet goedkoop zijn geweest; viel volgens mij in), Louwaars, Schirra en Verlijsdonk.

Inderdaad: tegen de psv-opleiding kan Ajax niet op.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 09, 2007 10:07 pm

Doet me denken aan een discussie ik een paar jaar terug op PN voerde met PSV'ers daar. Mijn stelling: de opleiding van PSV deugt niet. Hun tegenargument: wij hebben nu eenmaal het kleinere achterland. Mijn reactie daarop: wat nou, de PSV-opleiding zit vol Belgen, Denen, etc. PSV scout in een groot gebied.
Wat blijkt nu? PSV heeft wel degelijk de talenten. Er werd gewoon slecht gewerkt. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jun 10, 2007 1:35 pm

joey schreef:Doet me denken aan een discussie ik een paar jaar terug op PN voerde met PSV'ers daar. Mijn stelling: de opleiding van PSV deugt niet. Hun tegenargument: wij hebben nu eenmaal het kleinere achterland. Mijn reactie daarop: wat nou, de PSV-opleiding zit vol Belgen, Denen, etc. PSV scout in een groot gebied.
Wat blijkt nu? PSV heeft wel degelijk de talenten. Er werd gewoon slecht gewerkt. :headbang.gif:
Wel de talenten? Waar zijn die talenten uit 2004-2005 dan gebleven? Er is één speler die het tot een volwaardige eredivisiespeler heeft gebracht, de anderen zullen misschien het echte talent missen, ook al wordt zo'n speler voor veel geld uit Denemarken (of Afrika?) gehaald.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 2:10 pm

Om zeep geholpen door de opleiding van PSV. Als ik het goed begrepen heb heeft Brands Aissati uit een of ander lager team gevist, die jongen hadden ze bijna over het hoofd gezien.
Mijn stelling is dat je toptalenten niet kunt maken maar wel kunt breken.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 10, 2007 2:15 pm

Aissati kwam toch van Elinkwijk?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie