Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » ma apr 01, 2024 9:37 am

Marillion schreef:
ma apr 01, 2024 9:25 am
Anderlecht komt bijna altijd ver in dit soort toernooien. Opvallend.

Ben benieuwd naar PSG. Kan het niet live zien maar neem het op. City was fysiek natuurlijk ook echt wel sterker en hun spelers lieten ook individuele klasse zien. Daar staat tegenover dat Ajax bij dit toernooi altijd wel druk voelt om echt te presteren en een wedstrijd eruit te halen. Ik stel me voor dat clubs als City en PSG dat wat minder hebben en dat die jongens vooral een paar keer iets moois willen laten zien. Misschien zit ik er naast maar voor die teams lijkt het soms wat meer een uitje.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen clubs als Ajax, Sporting of Anderlecht, die het van de opleiding moeten hebben, en een club als City, die toch wel koopt. Die jongens van City teren op de faamvan het eerste en worden overal uitgenodigd, terwijl ze niet eens zo goed zijn.
PSG zit er een beetje tussenin: die spelen voor de scouts, want het gros gaat het eerste niet halen. Franse spelers liggen nu eenmaal goed in de markt.

PSG lijkt me een fysiek zeer sterk team, gaat lastig worden voor Ajax. Ik ben benieuwd hoe een talent als Abildgaard zich gaat houden, die maakt tot nu toe een 'Lulu'-achtige indruk, zeg het niet tegen Wimpey. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » ma apr 01, 2024 10:11 am

Steeds spelers aanspelen die met hun rug naar de zijlijn staan, dat schiet niet op.

Ajax moet nog op gang komen, laten we het daarop houden.

Update: de eerste helft zit erop, Ajax had het zoals verwacht heel lastig. PSG heeft veel snelheid en kracht in de ploeg en technisch valt dat team ook best mee. Het tempo is hoog en in de duels moeten de spelers wel doortastend zijn.
Steur speelt nu wat meer van achteruit, daar bevalt hij me beter.
Linkback Pereira de Gama wordt overhoop gespeeld, het is een beetje zielig. Op rechts is het alle hens aan dek.

Ik ben opnieuw niet onder de indruk van Abildgaard en Unuvar, de een is wat slap en de ander mist op het beslissende moment toch de techniek: aanname slecht, kans weg.

hopen op een betere tweede helft. Nu was het toch zo dat PSG de kansen op mogelijkheden had.

Ah, Pascal Jansen is er ook...weer.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » ma apr 01, 2024 11:04 am

Pingels dus...

FINALE :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

El Hani de held, hij pakte de eerste twee pingels, waarvan de eerste lachwekkend slecht ingeschoten was. Wat bezielt spelers toch om van die pisboogjes te proberen, in plaats van de bal hard in de hoek te schieten? :confused.gif:
De pingels van Ajax waren ook kantje boord, maar ze gingen er wel in. De beslissende, die van Unuvar, was de beste.

Onze spelers gingen uit hun dak, aandoenlijk gewoon.

PSG moet trouwens het onderdeel 'opduiken bij de tweede paal' eens oefenen. :smallgrin.gif:

update: tegenstander in de finale wordt waarschijnlijk Partizan, dat met nog 4 minuten te spelen net de 2-0 pakt. Een verrassing, bij Anderlecht is de pijp leeg.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax O17

Bericht door Trab » ma apr 01, 2024 3:44 pm

1-0 Jinairo Johnson!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax O17

Bericht door Trab » ma apr 01, 2024 3:54 pm

2-0 Sean Steur!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » ma apr 01, 2024 4:10 pm

Leuk voor die jongens! Johnson heeft het sowieso erg goed gedaan, dit toernooi.

De finale was een botsing van speelstijlen, Partizan ving Ajax op en loerde op de counter.

Verder zeggen de uitslagen natuurlijk niet zoveel over de toekomst van de spelers.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » ma apr 01, 2024 5:50 pm

Heb je nog meer open deuren Yopii ?. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » ma apr 01, 2024 5:56 pm

Nee trolletje, daar moet je het mee doen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » ma apr 01, 2024 6:01 pm

Weer een open deur ..:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » ma apr 01, 2024 6:24 pm

Yopii schreef:
ma apr 01, 2024 4:10 pm
Leuk voor die jongens! Johnson heeft het sowieso erg goed gedaan, dit toernooi.

De finale was een botsing van speelstijlen, Partizan ving Ajax op en loerde op de counter.

Verder zeggen de uitslagen natuurlijk niet zoveel over de toekomst van de spelers.
Dat is het aardige van dit soort toernooien of de Youth League. Andere tegenstanders, veelal fysiek ook wat sterker. Meer tegenstanders die individueel ook veel kunnen. Nu is het beslist niet zo dat onze elftallen wekelijks alles winnen maar ik denk wel dat spelers hier beter van worden.

Een paar jongens hebben echt wel wat aardige dingen laten zien. Je moet er verder nooit teveel conclusies aan willen ophangen maar het dit is beter dan dat ze links en rechts om de oren krijgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax O17

Bericht door Trab » ma apr 01, 2024 7:20 pm

Yopii schreef:Leuk voor die jongens! Johnson heeft het sowieso erg goed gedaan, dit toernooi.

De finale was een botsing van speelstijlen, Partizan ving Ajax op en loerde op de counter.

Verder zeggen de uitslagen natuurlijk niet zoveel over de toekomst van de spelers.
Heb alleen de finale gezien maar Johnson viel wel op. Steeds met grote passen dat veld oversteken. Stond eerst achterin, 2e helft op het middenveld. Zowel de topscorer prijs als beste speler gewonnen. Henk Spaan is ervan overtuigd dat hij Ajax 1 haalt. Voor wat het waard is Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33834
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax O17

Bericht door Duke » ma apr 01, 2024 7:46 pm

Een 9 voor Jinairo Johnson

Zaterdag schreef ik hier dat Johnson een van de talenten van Ajax O17 was om naar uit te kijken op de Future Cup. De nummer 6 wilde niet teleurstellen en maakte twee doelpunten tegen Pachuca nadat hij de eerste helft achterin had moeten spelen. Niet voor niets begon Ajax pas te scoren toen Johnson na rust was doorgeschoven naar het middenveld. Zijn eerste was een juweel: na een flitsende passeerbeweging op de rand van de zestien knalde hij de bal in de verre hoek. Even later kopte hij een corner binnen. Unuvar, die was doorgegaan met het missen van kansen, werd gewisseld voor de lange Hongaar Kovacs die schitterend scoorde uit de lucht met links. Intussen zag ik op een ander scherm een fantastische aanname van Gaaei na een prachtige bal van Tahirovic. Akpom tikte Gaaei’s assist erin. Beide spelers houden.
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » ma apr 01, 2024 8:09 pm

Die jongen speelde goed inderdaad. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » di apr 02, 2024 9:21 am

Henk Spaan is ervan overtuigd dat hij Ajax 1 haalt. Voor wat het waard is
Dat is niets waard, hij heeft er totaal geen kijk op.

Die jongen heeft nog een lange weg te gaan. Spaan moet eens ophouden om als een groupie rond zulke talenten te hangen. Daar hebben ze alleen maar last van.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » di apr 02, 2024 7:12 pm

Eens dat hij zich beter iets minder stellig zou kunnen uitspreken. Die jongens hebben daar geen baat bij. Ik denk wel dat het voortkomt uit liefhebberij. Hij is oprecht enthousiast over zo'n jongen.

Zelf heb ik er ook vaak genoeg naast gezeten maar dat leest niemand dus dat kan geen kwaad.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 11:44 am

Spaan zou beter moeten weten, hij hangt al decennia lang bij Ajax rond. Je helpt jongens niet met dat gedweep, behalve naar de kloten.

Je mag best enthousiast zijn over een optreden van zo'n kind, maar laat beschouwingen over Ajax 1 achterwege. Daar valt nog niets over te zeggen. Er hoeft maar iets te gebeuren (blessures, verkeerde vrienden, verkeerde clubkeuze) en het gaat mis.

Die jongen moet lekker voetballen, dan zien we het wel. Grotere talenten dan hij zijn het spoor bijster geraakt, het meest in het oog lopende voorbeeld recent was Ihattaren. Die kon nog iets beter voetballen dan deze Johnson.

Plaats reactie