Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Demosthenes » wo mar 29, 2017 2:47 pm

Nou, nou...

Dat zeg ik niet, er zijn er genoeg die wél graag Ajax 1 willen halen.
Nee, dat zeg ik. :ajaxsmiley.gif:

De laatste jaren zijn Peeters, Fosu-Mensah, Maalen, Antonucci (is verkocht) en Dilrosun verdwenen. De A1 had een stuk sterker geweest met hen erbij. Na Baars, Familio-Castille, nu ook Redan. Met hen had de B1 een stuk sterker geweest. Het gaat om acht spelers binnen drie jaar en wei weet volgen er komende zomer nog een paar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Lionel » wo mar 29, 2017 2:53 pm

Yopii schreef:Dat mag niet.

Het blijft peanuts, Lionel.
Maar wellicht wel een verschil. Geef zo een jongen op zijn 15e al het vooruitzicht van een contract. De toppers verdienen dat wel terug.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » wo mar 29, 2017 3:06 pm

InnerHarbour schreef:Als ze op hun 15de alleen maar geïnteresseerd zijn in GELD is het wat mij betreft simpel. OKWW met dat kutvolk.
Allemaal naar Liverpool! :ajaxsmiley.gif:

@Demo: precies, het gaat gewoon door.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door InnerHarbour » wo mar 29, 2017 3:29 pm

Yopii schreef: Allemaal naar Liverpool! :ajaxsmiley.gif:
Nah dat is meer iets voor die Spaanse clubs, te jonge spelers aantrekken, ze zijn er tenslotte al voor veroordeeld nietwaar. :smallgrin.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Mano » ma apr 03, 2017 8:19 am

Ik zie het anders,

Het is misschien zonde maar de overstap op basis van geld, toont aan dat ze de strijd nooit tot het gaatje aangaan en dus niet komen bovendrijven. Ja, zij zijn financieel onafhankelijk en succes ermee. Het feit dat ze die keuze maken is al de bevestiging dat ze niet uit het juiste hout zijn gesneden.
Talent is waar je het verschil op maakt tot je 16de, daarna gaat het om karakter.

Zie het als de nieuwe natuurlijke selectie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Alexander » ma apr 03, 2017 8:32 am

Mwa, niet mee eens. Ajax moet die jongens belonen zoals dat gebruikelijk is. Anderlecht doet al jaren niet anders. Helaas is het zo dat de grote jeugdtalenten geen genoegen nemen met 80k per jaar. Dan zal je als club dus op moeten schalen.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Mano » ma apr 03, 2017 8:37 am

Neem Bazoer, AEG, Kishna. Talent genoeg, karakter te weinig. Werden volgens NL begrippen voldoende beloond.
Kwamen allemaal al van andere opleiders af (op kishna na, die had een serieuze blessure in de jeugd)

uiteindelijk zie je hetzelfde 'karakter' trekje terug. Laat die natuurlijke selectie lekker eerder gebeuren.
Wat heb je aan spelers die op basis van 5 goede wedstrijden en 10 slechte al eisen stellen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Mano » ma apr 03, 2017 8:39 am

Alexander schreef:Mwa, niet mee eens. Ajax moet die jongens belonen zoals dat gebruikelijk is. Anderlecht doet al jaren niet anders. Helaas is het zo dat de grote jeugdtalenten geen genoegen nemen met 80k per jaar. Dan zal je als club dus op moeten schalen.
waarom? komen die jongens bij andere clubs bovendrijven dan? :confused.gif:
Nee, je hoort nooit meer wat van deze gasten, omdat als het geld binnen is, ze wel weer wat anders willen/wensen/eisen
zij geven nooit 110% voor voetbal.

Hun doel is CASHEN niet voetballen, dat is een middel om te cashen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Alexander » ma apr 03, 2017 8:48 am

De wereld verandert. Je kan wel niet mee veranderen, maar dan sta je binnenkort met allemaal prutsers.

Bazoer en Ghazi worden er steeds bijgehaald. Die jongens hebben er duidelijk voor gekozen om bij Ajax te blijven/te komen en hebben altijd geleverd. De nieuwe trainer ziet het, om voor mij onduidelijke redenen niet in ze zitten en vervolgens vertrekken ze. Lijkt me vrij logisch, waarom moeten ze hier jaren op de bank gaan zitten?

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Mano » ma apr 03, 2017 8:50 am

Alexander schreef:De wereld verandert. Je kan wel niet mee veranderen, maar dan sta je binnenkort met allemaal prutsers.

Als al jouw vrienden 200K verdienen en jij zit op 40k, ga je dan toch met ze wedijveren?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Bert » ma apr 17, 2017 11:14 am

Ajax verliest maar weer eens van Anderlecht. Paar spelers met een behoorlijk matige techniek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Bert » ma apr 17, 2017 11:22 am

En via hotseknots-voetbal op 2-2.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Alexander » ma apr 17, 2017 11:42 am

Jonk heeft geweldig werk verricht. Daar is de huidige Ajax 1 en Jong Ajax het bewijs van. "Helaas" had hij een mening en een visie en moest hij daardoor vertrekken. Sinds hij weg is worden alle goede ontwikkelingen teruggetrokken en zien we weer dezelfde soort spelers als de 15 jaar hiervoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58783
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door 999 » ma apr 17, 2017 11:50 am

Bert schreef:Ajax verliest maar weer eens van Anderlecht. Paar spelers met een behoorlijk matige techniek.
Gij weet er helemaal niks van .. :smallgrin.gif:

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door De Dominee » ma apr 17, 2017 1:04 pm

Alexander schreef:Jonk heeft geweldig werk verricht. Daar is de huidige Ajax 1 en Jong Ajax het bewijs van. "Helaas" had hij een mening en een visie en moest hij daardoor vertrekken. Sinds hij weg is worden alle goede ontwikkelingen teruggetrokken en zien we weer dezelfde soort spelers als de 15 jaar hiervoor.
Dat dus. Na deze generatie in Ajax 1 geef ik er denk ik ook de brui aan qua seizoenkaart.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Demosthenes » ma apr 17, 2017 3:14 pm

Ach die Jonk, de man die precies weet wat JC over een paar jaar had willen zeggen. Het heeft geen zin om al die discussies te herhalen, maar de grote rondo zie ik in de jeugd niet meer, ook niet in Ajax 1 en van de tientallen spelers die Jonk heeft gehaald is bar weinig doorgedrongen tot Ajax 1.

Anderlecht won van Ajax, las ik, maar dan wordt het 2-2 en dat is het voetbal van Ajax ineens niet meer goed. Ajax heeft het toernooi gewonnen, door in de finale met 2-0 te winnen van Bayern. Gaat het om de winst? In je eigen toernooi altijd. Was het voetbal goed? Nee, niet in de twee wedstrijden die ik op zaterdag gezien heb, al is de veertienjarige Gravenbergh een lichtpunt en vond ik Dest en een van de Maduro's ook goed.

Van AS:
Ajax O17 is de winnaar van de Future Cup 2017. De jonge Amsterdammers waren in de finale met 2­0 te sterk voor de leeftijdsgenoten van Bayern München. Namens Ajax waren Giovanni de la Vega en Abdallah Aberkane trefzeker.

De wedstrijd was nog geen twee minuten oud of Ajax stond al op voorsprong. Szabolcs Schön stuurde linksback Mitchel Bakker diep aan de linkerkant, waarna diens prachtige voorzet door Giovanni de la Vega werd benut. Hierna kwam Bayern München wat meer in de wedstrijd en miste het in vrije positie nog een hele grote kans.

Daarna was het weer de beurt aan Ajax. Vlak nadat Venitchio Sint nog een goede kans miste, was het enkele minuten later Abdallah Aberkane die uit een corner in twee instanties Ajax naar 0­2 wist te schieten.
Na rust kwam Ajax nog nauwelijks in de problemen en had het bijvoorbeeld via Aberkane, Gravenberch of De la Vega kunnen uitlopen naar een nog ruimere overwinning. Dit bleef echter uit, maar het zal de winst van de Future Cup niet minder mooi maken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door WP_Legend » ma apr 17, 2017 3:24 pm

ok we hebben dus gewoon weer de beste jeugd van Europa... tja..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Demosthenes » ma apr 17, 2017 3:59 pm

Geen idee waar de beste jeugdspelers rondlopen; ik vod zaterdag het niveau tegenvallen. Arsenal en PSG??? Ik kan me voorstellen dat die spelers kopen, want veel "terra-talenten" liepen er niet rond. Ik mag hopen dat daar geen 15 x € 600.000 per jaar aan salaris voor moet worden betaald.

Bayern was fysiek erg sterk, maar misschien kunnen de spelers dat niet vijf wedstrijden in drie dagen opbrengen, geen idee. er liep daar een nummer 9 waarbij Sanchez verbleekt, hij kon ook nog aardig voetballen, maar waar ligt zijn top?

Ajax had een beter team kunnen opstellen, maar verloor Juan Familia Castillo aan Chelsea (is net 17 geworden, weet niet of hij hij mee had mogen doen), Redan wordt niet meer opgesteld nu hij te kennen heeft gegeven weg te gaan en Millen Baars speelt nu voor Manchester United. Triest voor Ajax, maar het is niet anders, kwestie van geld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58783
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door 999 » ma apr 17, 2017 4:03 pm

En bij BM stonden er 11 strontvervelende verwende jochies in het veld en 1 strontvervelende verwende trainer buiten het veld ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Demosthenes » ma apr 17, 2017 5:10 pm

999 schreef:En bij BM stonden er 11 strontvervelende verwende jochies in het veld en 1 strontvervelende verwende trainer buiten het veld ..
Leg uit, want jij bent vandaag op De Toekomst geweest?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door beelzebub » wo apr 19, 2017 8:18 pm

Redan heeft i.i.g. gekozen voor de sportieve uitdaging. :ajaxsmiley.gif:

Zijn zusje zal het wel niet opeten, maar waarschijnlijk gaat het geld naar familie in Suriname. Het gaat erg slecht daar....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » di jun 13, 2017 9:55 am

Ajax Rules schreef:
Bert schreef:Hè? Jeugdspelers zouden toch allemaal blijven als ze maar op hun zestiende een contract zouden krijgen?
Heeft iemand dat ooit beweerd?

Er is wel beweerd dat het ontzettend dom, naïef en amateuristisch was om te wachten met het aanbieden van een contract.
Even op terugkomen:

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2116306 ... leidt.html

Zo gaat het dus. Niet alleen de speler krijgt, geld, zijn vader ook.

Jeugdvoetbal is big business geworden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Marillion » di jun 13, 2017 10:03 am

"Dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen", zegt Fontein, die voor de FIFA vele tientallen jeugdtransfers moest beoordelen. "Als je de feiten ziet: een oprichtingsakte waarbij de directeur dezelfde dag ontslag neemt als waarop hij benoemd wordt. En dan allemaal rond de dag van de transfer van zo'n jeugdspeler. Dan zeg ik: daar klopt iets niet."
No shit Sherlock! Die Fontein heeft er wel kijk op. :smallgrin.gif:

Dat ouders een baan aangeboden krijgen is op zichzelf geen nieuws. Linksom of rechtsom bieden ze geld aan en er zal altijd een manier zijn om dat te faciliteren.

Wat de discussie over het omgaan met jeugdspelers door een club als Ajax betreft. Je kunt het natuurlijk niet voorkomen dat spelers vertrekken. Sterker nog, Ajax haalt haar spelers ook weer weg bij andere clubs. Het enige dat je wel kunt doen is zo optimaal mogelijke omstandigheden creëren en daar horen kansen op daadwerkelijk doorbreken bij maar ook het aanbieden van een contract aan spelers waar je toekomst in ziet. Gaat een speler samen met zijn begeleiding puur voor het hoogste bod dan zal je er niemand mee vasthouden. Maar je zorgt er wel voor dat het complete plaatje dat je zelf kunt bieden zo gunstig mogelijk is.

Dit gaat natuurlijk steeds gekker worden. Want nu iedereen op deze leeftijdscategorie is gedoken zul je iets anders moeten proberen om je te onderscheiden. Dat betekent waarschijnlijk nog jonger scouten. Nog even en een ventje dat als 8 jarige een balletje hoog kan houden kan naar Engeland.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » di jun 13, 2017 10:44 am

Zeker een zorgelijke ontwikkeling. :excited.gif:

Ik zet die link hier neer omdat uit dat artikel blijkt hoe het werkt. Geloof die jongens niet als ze 'teleurgesteld zijn omdat Ajax geen plan had', 'zeker getekend hadden als ze een contract aangeboden hadden gekregen', enz. Allemaal BS. Ze krijgen zelf een contract dat ze hier niet kunnen krijgen, en hun vader wordt ook nog eens vorstelijk betaald voor zijn vast indrukwekkende diensten. Ajax kan daar niet tegenop. Ze kiezen dus gewoon voor het geld.

Mag natuurlijk, is hun goed recht. Die kans komt misschien niet meer meer voor zo'n jongen en zeker niet meer voor de vader van zo'n jongen.

Het beste zou zijn het aantal contractspelers dat een club mag hebben te beperken. Dan is het meteeen gedaan met al die jeugdcontracten en leenconstructies.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door InnerHarbour » di jun 13, 2017 11:01 am

Ajax doet bij Nederlandse clubs precies hetzelfde. Er komt dan wel niet zoveel geld aan te pas maar is het wel in het belang van dat kind dat pa elke dag 100 km heen en terug moet rijden, hoe staat het het met de andere kinderen in dat gezin die niet die aandacht krijgen. Het was vast wel beter voor dat kind geweest als hij in Utrecht bij zijn vriendjes was blijven spelen zegt die amateurclubs waarbij hun beste speler werd weggehaald.

Boter op het hoofd verhaal van een vent die voor eigen parochie preekt. Waarom mag een 10 jarig ventje wel uit zijn amateur omgeving worden weggerukt om 50 km verderop bij Ajax te gaan voetballen maar zou hij dat niet in Spanje of Engeland mogen doen als de faciliteiten voor het gezin goed geregeld zijn?
YNWA

Plaats reactie