Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » di apr 08, 2014 10:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Schijnt dat zijn vader Zames Bond heet.
Die is in ieder geval actief op het web, zie https://www.google.nl/search?q=Zames+Bo ... es+Bond%22
:ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » wo apr 09, 2014 9:10 am

En we hebben Dean James ook. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax B1

Bericht door Daily Blind » wo apr 09, 2014 9:28 am

Yopi schreef:Dani Koks?

Is ook geen toplichting. De B1 (oorspronkelijk) en de C1 zijn beter.

ZsoG, heb je meer genoten van de A1? :666.gif:
Ik heb de A1 dit seizoen nog niet veel aan het werk gezien.. Maar dat bedoel je zeker niet?

Ik ben niet meer werkzaam daar.. dus die 6-1 waar je op doelt heb ik niks mee te maken. Ik heb nog nooit van Ajax verloren.. 7x tegen gespeeld 21 punten. :neutral.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » wo apr 09, 2014 9:43 am

O, ik dacht dat je daar nog werkte. :blush.gif:

Zit je nog in het voetbal?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » zo mei 18, 2014 8:42 pm

Nu te zien op Eurosport: de halve finale EK van Oranje onder 17, met in de basis Nouri en Van de Beek.

2-0 tussenstand. Nouri scoorde de tweede.

Update: uiteindelijk 5-0 geworden. Finale nu tegen Engeland.

Nouri zat in de eerste wedstrijd op de bank, maar heeft inmiddels een basisplaats. Zwaar terecht natuurlijk. Hij en Ould Chik van Twente staan er nu in, en Slabbekoorn en Dani van der Moot zijn uit het elftal verdwenen. Meer voetbal daardoor, en meer verrassing. Van der Moot is een eendimensionale spits. Bergwijn staat nu op zijn plaats, is veel beweeglijker en sneller.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Baseman » ma mei 19, 2014 8:22 am

Vd Moot is een echte afmaker.
Bergwijn is een dwerg, maar inderdaad wel een erg snelle en beweeglijke.
Allebei zijn het grote talenten, zoals ook Ajax en Feyenoord hele grote talenten hebben.

Deze lichting belooft veel goeds voor de toekomst :biggthumpup.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax B1

Bericht door Bert » ma mei 19, 2014 8:37 am

Bergwijn is wel talentvol, maar hij ziet 'het' niet altijd. Maar ook als opportunistische speler kan hij het profvoetbal wel halen.

Van de Beek viel mij het meeste (in positieve zin) op. Denkt en handelt sneller dan de rest: qua drukzetten, qua voortzetting en qua positionering. Nouri had moeite met het vinden van de ruimtes om aan de bal te komen. Typerend voor hem.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » ma mei 19, 2014 8:57 am

Van der Moot heeft wat van KJH. Goede afmaker, maar ik twijfel of hij voor de rest genoeg kan brengen.

Nouri is zeker vooruitgegaan, hij doet nu meer. Vind wel dat hij in de as moet, en dan wordt er heel wat gevraagd. Voor Ajax 1 zal het nog een stuk beter moeten. Hij is typisch een product van het Nederlandse voetbal: technisch vaardig maar matig zonder bal en weinig dynamisch.
Het is wel opvallend dat hij erin staat. In het verleden gaven bondscoaches altijd de voorkeur aan Slabbekoorn. Ook Stelenburg koos daarvoor, maar Slabbekoorn maakte in de eerste wedstrijd een zwakke indruk. Speelde lui en passief en oogt ook wat te zwaar.
Bergwijn zal wel naar de buitenkant gaan. Voor het centrum lijkt hij mij te beperkt.
Donny is van dit stel inderdaad het verst in zijn ontwikkeling. Die jongen heeft een geweldig spelinzicht, staat waar de bal valt en ziet de ruimte. Hij denkt regelmatig te snel voor zijn medespelers. Jari Schuurman speelt meer naar voren, maar die valt me dan weer tegen. Mooie voornaam, dat wel. :smallgrin.gif: Van de Feyenoorders beviel Calvin Verdonk me het best. Goede speler, mooie trap. Hij is wel erg klein.
Ould Chik kreeg de credits na de eerste wedstrijd, maar ik weet het niet, hoor. Is verdomd handig aan de bal, maar moet ook over de bal leren heenkijken. Beetje type Bakkali.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax B1

Bericht door Bert » ma mei 19, 2014 9:23 am

Nouri doet (tegenwoordig) best veel zonder bal. Gisteren zag je hem ook steeds ruimte trekken voor medespelers. Weinig mis mee. Probleem is echter dat hij moeite heeft met het vinden van de ruimtes. Een metertje naar links of iets inzakken om los te komen van een tegenstander; daar heeft Nouri nog te veel moeite mee.

Schuurman speelde als een kip zonder kop.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » ma mei 19, 2014 9:37 am

Metertje naar links, even inzakken... Laudrup zei ooit dat hij dat bij Barcelona nog moest leren. Cruijff hamerde er voortdurend op. Spelers met veel techniek kunnen zich er lang nog uit redden. Op zeker moment wordt de weerstand te groot en beseffen ze dat het anders moet (of niet).
Nouri heeft progressie geboekt, maar er moet nog veel gebeuren wil hij bij de grote jongens niet onder de grond gestopt worden.

Die Veendorp kan me niet bekoren. Logge speler en niet al te slim.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » wo mei 21, 2014 10:15 am

Vanavond om 19.00 speelt Oranje o17 de finale tegen Engeland om de Europese titel. Live op Eurosport.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax B1

Bericht door Jöhnk » wo mei 21, 2014 6:34 pm

Engeland op 1-0. Nederland speelt helaas de grote rondo.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax B1

Bericht door Duke » wo mei 21, 2014 8:04 pm

Verloren na strafschoppen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » wo mei 21, 2014 10:27 pm

Ik heb alleen de eerste helft gezien. Viel tegen. Trage opbouw, veel geschuif. Waar kennen we dat van?

Welke spelers van dit team zullen doorbreken, denken jullie? En op welk niveau?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax B1

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 22, 2014 5:43 am

Ik kijk alleen vanuit Ajax oogpunt. :666.gif: van Beek vond ik (wederom) de beste van het veld. Die maakt binnen 2 jaar zijn debuut in Ajax 1.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » do mei 22, 2014 9:41 am

Het moet vreemd lopen wil hij Ajax 1 niet halen, inderdaad. Ik zag hem dit toernooi een paar keer de bal zo hard inspelen dat zijn medespelers moeite hadden met de aanname. :neutral.gif:
Hij had duidelijk een defensieve opdracht. Had wat mij betreft meer initiatief mogen nemen. Denk dat hij van de coach vooral Jari S. niet voor de voeten mocht lopen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » vr mei 30, 2014 11:32 am

Heb de finale niet gezien, Schotland stelde niets voor. Ik ben nog niet zo kapot van dit elftal. Defensief kregen landen als Turkije, Malta en Schotland toch genoeg kansen. Onze Ajacieden vond ik niet zo opvallen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » zo jun 01, 2014 11:25 am

Ik vond niemand echt opvallen. De spelers die steeds geroemd worden (Bergwijn, Ould Chick) hebben op dit niveau al duidelijk beperkingen.

Nouri is Nouri: kan goed voetballen maar zijn fysiek blijft een probleem. Donny moest helaas in dienst van Jari Schuurman spelen, daardoor kon hij niet alles laten zien. Hij was slachtoffer van het feit dat zijn coach vooral met het resultaat bezig was.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » zo jun 01, 2014 1:17 pm

Yopi schreef:Ik vond niemand echt opvallen. De spelers die steeds geroemd worden (Bergwijn, Ould Chick) hebben op dit niveau al duidelijk beperkingen.

Nouri is Nouri: kan goed voetballen maar zijn fysiek blijft een probleem. Donny moest helaas in dienst van Jari Schuurman spelen, daardoor kon hij niet alles laten zien. Hij was slachtoffer van het feit dat zijn coach vooral met het resultaat bezig was.
Nouri paste ook niet zo in een systeem, waarbij een lange bal gespeeld wordt.

Onze centrale verdedigers waren koppend niet sterk, de linksback kwam te laat naar binnen, hadden moeite met de directe tegenstander.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Baseman » ma jun 02, 2014 7:36 am

Yopi schreef:Ik vond niemand echt opvallen. De spelers die steeds geroemd worden (Bergwijn, Ould Chick) hebben op dit niveau al duidelijk beperkingen.
Jij verwacht allemaal Messi's en Ronaldo's?
Of hadden in jouw beleving de huidige toppers geen beperkingen op 15 en/of 16 jarige leeftijd?

Volgens mij zijn jouw verwachtingen nogal onrealistisch.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » wo jun 25, 2014 8:08 pm

Vreemde zaak? Jeugdspeler(s) die Ajax verla(a)t(en) en dit keer echt uitblinkers!
Dilrosun dichtbij transfer naar City

http://www.ajaxshowtime.com

Dat Dilrosun, vanaf zijn achtste al spelend in de jeugd van Ajax, de Amsterdamse club gaat verlaten staat vast. Zijn nieuwe club echter nog niet (helemaal). Manchester City heeft zich vooralsnog als enige club concreet gemeld bij technisch directeur Marc Overmars van Ajax. In eerste instantie leek de jeugdinternational de Engelse interesse te kunnen weerstaan, maar vandaag werd bekend dat hij toch vertrekt voor een opleidingsvergoeding van een paar ton.

Mocht Dilrosun daadwerkelijk voor City kiezen, dan treft hij daar landgenoot Rodney Kongolo. Kongolo en Dilrosun speelden de afgelopen seizoenen samen in Oranje onder 15- en 16 jaar.

Timothy Fosu Mensah, teamgenoot van Dilrosun bij Ajax en Oranje, staat in de nadrukkelijke belangstelling van Manchester United. De boomlange verdediger speelt - als hij blijft - komend seizoen in de A-junioren van Ajax. Fosu Mensah maakt net als Dilrosun sinds zijn achtste deel uit van de jeugdopleiding van Ajax.

Timothy's jongere broertje Paul is komend jaar actief voor Ajax C2. Ajax C2 trok in Feyenoorder Quinten Maduro een nieuwe spits aan voor komend seizoen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax B1

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 25, 2014 8:18 pm

Zo erg jammer zijn, maar je hebt er altijd bij die de verleiding van het geld niet kunnen weerstaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax B1

Bericht door columbus » wo jun 25, 2014 8:25 pm

Zou zeker jammer zijn. Ken de jongen niet maar het is jammer dat talent vertrekt naar het buitenland. Maar ach, Ajax doet hier net zo hard aan mee. Blijkbaar hoort dit bij de geest van deze tijd...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Marillion » wo jun 25, 2014 8:43 pm

Hopelijk niet het begin van een nieuwe trend. Tot nu toe hadden we er bij Ajax eigenlijk niet veel last van. Meestal kiezen spelers uiteindelijk toch voor een langer verblijf bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax B1

Bericht door Rooie » wo jun 25, 2014 8:46 pm

Demosthenes schreef:Vreemde zaak? Jeugdspeler(s) die Ajax verla(a)t(en) en dit keer echt uitblinkers!
Bobby was wat dat betreft de eerste. Jammer, maar als ze gaan, heb ik liever dat ze vroeg gaan.

Plaats reactie