Seizoen 2005/2006 AJAX A2

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Seizoen 2005/2006 AJAX A2

Bericht door Aristides » za aug 27, 2005 6:45 pm

Vandaag tegen Volendam (A1 of A2?) voor de beker.

De eerste helft liet een sterker Ajax zien, zonder dat het in de score tot uiting kwam. De 1-0 (door een broertje Jong?) was verdiend.

Opvallend was de naam van de linksback: Marijn! Hij leek op Marijn Sterk die vorig jaar sterk speelde in A1!!! Hij gaf een prachtige pass over 60 meter. Het was Marijn Sterk.

Het spitsenduo Hasselbaink - Donald maakte weinig indruk.

In de tweede helft speelde Jory Brouwer in de spits. Hij kan mij maar niet overtuigen, ondanks de twee doelpunten die hij maakte. Soms lijkt het erop dat hij bewust langzaam handelt om de tegenstander een kans te geven de bal af te laten pakken.

Opvallende speler? Adilio Augustin (nummer 4).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 27, 2005 6:56 pm

Volgens Ajax.nl speelde Marijn Sterk met Ajax A1 tegen AZ A1... Weet je het zeker? Zou me trouwens sowieso verbazen als Sterk in de A2 zou moeten uitkomen, wat ik vorig jaar van hem gezien heb was zeker niet slecht.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za aug 27, 2005 6:58 pm

Ze speelden tegen de A2 van FC Volendam. Marijn Sterk deed mee om ritme op te doen weer denk ik, hij is dit seizoen aanvoerder van de A1. Wat was de eindstand? en wie waren de doelpuntenmakers? Alvast bedankt.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax A2

Bericht door Michael_B » za aug 27, 2005 6:59 pm

Demosthenes schreef:
Opvallende speler? Adilio Augustin (nummer 4).
Weer een toekomstige middenvelder dus...Type Heitinga/Maduro. Komen er nog killers, zij het in de verdediging of zij het in de aanval? Trucendozen mét rendement op de vleugels?

Never mind... :sad:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 27, 2005 7:04 pm

De einstand!!! :D Een echte Ajacied gaat voor het voetbal :D

Het was in de 89ste minuut 5-0; daarna wilde ik koffie. Ik hoorde nog één keer een soort gejuich. waarvoor???????????????

Oh ja, 5-0 voor Ajax :D

Marijn Sterk hoort inderdaad in A1.

Danilio is meer een verdediger dan middenvelder (vandaag)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 27, 2005 7:14 pm

Ik begrijp het Demosthenes. Heb net je verslagje van de A1 gelezen. :xyxthumbs:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 05, 2005 10:52 pm

Ajax A2 – Hollandia A1 6-3

Natuurlijk weer iets te laat vertrokken uit Rotterdam; op moment van betreden van “De Toekomst” was de wedstrijd al vijf minuten bezig en de stand was al 1-1. De wedstrijd zelf maakte duidelijk dat A2 te sterk was (of Hollandia te zwak?). Linksbuiten Travis Reuser zette twee keer goed voor en rechtsbuiten Melvin de Groot scoorde twee keer. De verdediging stond niet sterk, maar Hollandia profiteerde niet. De 4-1 net gemist (even koffie drinken na een klein uur rijden en 40 minuten kijken), maar mij werd verteld dat Marvin Hasselbaink had gescoord na een fout van een verdediger.

Na de rust min of meer hetzelfde beeld, Ajax beter, maar te veel individuele acties en een zwakke verdediging/verdedigend middenveld en Hollandia bleef dreigend.

Voor de supporters geen briefje met namen, maar volgens mij deden de volgende spelers mee (verbeter me als je ook bent geweest en ik een verkeerde naam geef)

Keeper Jeroen van Binsbergen

Maakte geen sterke indruk. Op de lijn redde hij een keer fantastisch op een van richting veranderde bal, maar zijn spelhervattingen waren slecht.

Een Jong (Ruud?)

Rechtsback, speelde geen slechte wedstrijd, maar had weinig inbreng; hij speelde veel ballen terug.

Ivo de Heus

Liet zien dat A1 voor hem op dit moment niet haalbaar is. Niet 100% zeker van zijn zaak, af en toe een slippertje.

Arie-Jan v.d. Heijden

Maakte als verdediger geen indruk. Een goed linkerbeen, maar traag in zijn handelen en zeker geen verdediger. Ajax selecteert verdedigers op aanvallende kwaliteiten? Hij mag wel eens leren verdedigen. Hij kan wel goed voetballen, maar graag iets sneller handelen.

Dion Liesdek

Geen sterke wedstrijd. Hij zag in de eerste helft enkele keren goed wie er diep ging/had moeten gaan, maar had het zwaar tegen de nummer zeven van Hollandia. Verdedigend niet sterk, vandaag.

Yassine Ben-Moussa

Op zes speelde ene Yassine, m.a.w. dat zal wel deze Yassine zijn. Hij speelde een zwakke wedstrijd, vroeg niet om de bal, geen goede voortzetting, niet sterk in de duels.

Mitchell Donald

Maakte een doelpunt(? of twee?) via een mooie lob, maar houdt de bal te lang bij zich.

Chakib Tayeb

Te balverliefd, voerde in de tweede helft zijn acties te ver door, in de eerste helft niet echt zichtbaar.

Melvin de Groot

Speelde goed, scoorde twee keer, maar zal voor A1 tekort komen (gewoon een gevoel)

Marvin Hasselbaink

Zie Mitchell Donald; ook hij houdt de bal te lang bij zich.

Travis Reuser

Zette twee keer goed voor, iets wat in A1 niet lukt, lukt wel in A2, m.a.w. komt uiteindelijk tekort. Vandaag speelde hij wel goed.

De invallers

Deniz Aslan (B1) viel in als rechtsback. Hij begon erg goed met een paar goede passes, maar viel daarna terug in obligate handelingen.

Renaldo Jongebloet

Deed iets moois, een geplaatste bal, schuin vanaf de rand van het strafschopgebied. De bal ging er niet in, het idee was wel goed. Hij speelde te kort mee voor een goed oordeel.

Jordi Schell

Melvin de Groot is niet groot, maar Jordi Schell is nog kleiner. Lijkt een aardige voetballer te kunnen worden, maar ook hij speelde te kort mee voor een echt oordeel.


De speaker bij A1 gaf als uitslag 6-2, ik dacht aan 6-3!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za apr 15, 2006 7:00 pm

Ajax A2 - Heracles A1/Twente A2

De uitslag? 2-2, want in de 101ste minuut scoorde Twente de 2-2 (Ajax had in de 93ste minuut 2-1 gemaakt).

Een slechte wedstrijd met een beter Ajax, maar blijkbaar niet sterk genoeg om te winnen. Vandaag weer speciaal gelet op de inbreng van de (individuele) spelers, wetende veel te missen van de wedstrijd.

Arie-jan v.d. Heijden ( op vier) maakte nogal wat fouten, verkeerde passes, de duels niet aangaan of verliezen en te weinig snelheid.
Voor iemand die met onder zeventien mee was (WK) te weinig.
Hij was niet nadrukkelijk aanwezig en dat mag je van een international wel verwachten.

Jordy Brouwer (9). Niet mee met A1 naar Duitsland, zegt op zich al genoeg! Ook deze wedstrijd deed hij weer alles fout. Hij kreeg de enige grote kans in de eerste helft, kopte goed naar beneden, maar zo zacht dat de keeper er geen moeite mee had. In de tweede helft kwam hij één keer voor zijn man (of bleef zijn tegenstander gewoon staan?), maar ging de kopbal over en kreeg hij een keer een uitgelezen kans, treuzelde te lang om vervolgens de bal verkeerd af te spelen.

Adilio Augustin (3) handhaafde zich sterk, maar zal gezien zijn geringe lengte niet doorbreken.

Yassine Ben-Moussa (er werd één speler Yassine genoemd, het zal deze Yassine wel zijn). Eerste helft redelijk tot goed, de tweede helft bijna onzichtbaar.

Marco Neuvel (2): deed veel fout, komt tekort.

Keeper Jeroen (van Binsbergen) zwakke indruk. Kreeg weinig te doen, maar liet wel een keer onnodig een bal los, zal het niet redden.

Mitchel Donald (10) scoorde wel een keer (kon niet missen, al lukte dat bijna), komt tekort, evanals Marvin Hasselbaink (7), Ruud(?) Jong (5?) en Travis Reuser (11).

Dion Liesdek (8) had wel wat aardige acties in huis (als half, niet als back)

Invaller Frank Olijve komt op A-niveau alles tekort, maar daarmee wil niet zeggen dat hij het volgend jaar niet zou kunnen; hj legde wel beide doelpunten klaar (Donald en Liesdek), m.a.w. hij ziet het spelletje wel.
Twee keer een bal terugleggen vanaf de achterlijn, zo simpel, maar bij Ajax bijna verleerd.

Conclusie: trieste vertoning voor een ploeg die door het gelijke spel het kampioenschap verspeelde.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za apr 15, 2006 7:04 pm

Die A-J vd Heijden heeft denk ik de beroerdste motoriek die ik ooit heb gezien bij een speler die zolang op nivo heeft mogen spelen.

Ziet er werkelijk niet uit.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma apr 24, 2006 11:58 am

Vrijdagavond speelde Ajax A2 uit bij Emmen A1. Er werd met 1-4 gewonnen met onder meer 2 doelpunten van Jordi Brouwer (konden er ook 5 zijn). Jan-Arie van der Heijden speelde gelukkig niet als verdediger, maar als controlerende middenvelder. Speelde goed, verdeelde het spel goed, veel overzicht en een goede pass.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 24, 2006 7:47 pm

Chivu 05 schreef:Vrijdagavond speelde Ajax A2 uit bij Emmen A1. Er werd met 1-4 gewonnen met onder meer 2 doelpunten van Jordi Brouwer (konden er ook 5 zijn). Jan-Arie van der Heijden speelde gelukkig niet als verdediger, maar als controlerende middenvelder. Speelde goed, verdeelde het spel goed, veel overzicht en een goede pass.
Hij kan wel voetballen, maar is geen verdediger!

Hoe was zijn handelingssnelheid, want daar maak ik me wel zorgen om dat hij te veel tijd nodig heeft om de bal te verplaatsen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 24, 2006 9:37 pm

Hij was wel mee naar de WK onder 17 maar hij hing er een beetje bij. Is niet het grootste talent geloof ik.

Ik ben ook niet kapot van Jordy Brouwer, Demo. Maar blijkbaar zien anderen het wel in hem zitten. Hij heeft ook al een zaakwaarnemer (Swart, of Lerby).
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 24, 2006 10:16 pm

joey schreef:Hij was wel mee naar de WK onder 17 maar hij hing er een beetje bij. Is niet het grootste talent geloof ik.

Ik ben ook niet kapot van Jordy Brouwer, Demo. Maar blijkbaar zien anderen het wel in hem zitten. Hij heeft ook al een zaakwaarnemer (Swart, of Lerby).
Sjaak Swart denk ik, zijn vader staat/stond een paar keer met hem te praten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di apr 25, 2006 2:16 pm

Ja, Essel Sports (Lerby en Swart) is de zaakwaarnemer van Brouwer en ook van Van der Heijden.

De handelingssnelheid van Van der Heijden was vrijdag goed, al moet er bij moet worden gezegd dat hij steeds alle tijd kreeg. Bij de A1 zal hij het stuk moeilijker krijgen (Dit geldt trouwens ook voor de nonchalant spelende Donald, Brouwer en Hasselbaink).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 25, 2006 2:19 pm

De mannen van Essel Sports 'stofzuigen' de opleiding van Ajax, om met Arnesen te spreken. Ik moet nog zien of een speler als Jordy Brouwer het gaat halen.

Met andere woorden, wat is er de zin van? Of zien zij iets dat wij niet zien?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 25, 2006 2:31 pm

Ze delen heel wat scootertjes uit die Essel Boys.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di apr 25, 2006 4:18 pm

joey schreef:De mannen van Essel Sports 'stofzuigen' de opleiding van Ajax, om met Arnesen te spreken. Ik moet nog zien of een speler als Jordy Brouwer het gaat halen.

Met andere woorden, wat is er de zin van? Of zien zij iets dat wij niet zien?
Geld; stel dat er één doorbreekt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 04, 2006 9:38 am

wat heeft de A2 gisteren gedaan? Zijn ze kampioen geworden?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » do mei 04, 2006 6:31 pm

Nee, er werd met 1-3 verloren van De Graafschap A1. Mitchell Donald maakte de enige treffer.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 04, 2006 6:34 pm

dus geen titel :(
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 6:48 pm

Waarom wil jij zo graag een titel voor een jeugdelftal, Henk?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 04, 2006 6:49 pm

Ik vind het leuk als Ajax kampioen wordt, welk Ajax elftal dan ook :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 6:52 pm

Ik vind het niet zo belangrijk. De jeugd is er om goede spelers op te leiden. Niet om kampioen te worden.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 04, 2006 6:54 pm

maar voor de uitstraling voor Ajax is het wel leuk als er titels gehaald worden, natuurlijk is dat niet het hoofddoel, maar het is wel een leuke bijkomstigheid :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 6:57 pm

Dat wel, maar ik heb liever een Ajax-waardige speler per jaar dan een titel per jaar.

Plaats reactie