Seizoen 2005/2006 AJAX A1

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za feb 25, 2006 1:15 am

Te weinig van gezien. Vooral van Anita. Maar 't zijn zeker geen Messi's ofzo hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 25, 2006 1:25 am

Nee, maar zulke talenten zal zelfs jij weinig tegenkomen. :hypocrite:

Als Goossens een iets verbeterde versie van Van der Meijde wordt ben ik allang blij.

Sarpong kan in mijn ogen wel uitgroeien tot een exceptioneel talent. Geen Messi, maar wel een categorie daar onder.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 25, 2006 9:51 am

Demosthenes schreef:Je moet de Huntelaar van drie jaar geleden dan vergelijken met de Poepon van nu!!! Ik ken de Huntelaar van drie jaar geleden niet zo goed :D
Huntelaar was veel beter. Geen twijfel over mogelijk.
Die jongen had duidelijk talent. Ik begreep er niets van dat PSV hem ruilde tegen Sibon, dat heb ik destijds op PN ook aangegeven.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 25, 2006 12:22 pm

Huntelaar scoorde aan de lopende band in de beloftencompetitie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 25, 2006 5:33 pm

joey schreef:
Demosthenes schreef:Je moet de Huntelaar van drie jaar geleden dan vergelijken met de Poepon van nu!!! Ik ken de Huntelaar van drie jaar geleden niet zo goed :D
Huntelaar was veel beter. Geen twijfel over mogelijk.
Die jongen had duidelijk talent. Ik begreep er niets van dat PSV hem ruilde tegen Sibon, dat heb ik destijds op PN ook aangegeven.
PSV speelt eigenlijk nooit met een type spits als Huntelaar. Hebben ze dat ooit gedaan?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 25, 2006 9:30 pm

Kieft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 25, 2006 9:53 pm

Vennegoor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 25, 2006 9:55 pm

Geels mag er ook wel bij, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za feb 25, 2006 11:31 pm

Even weer terug naar de A1. Vandaag SC Heerenveen A1-Ajax A1 1-1 geworden. Doelpunt wederom van Rydell Poepon. Yildirim speelde een heel matige eerste helft, zeer opvallend dat hij mee moet met eerste elftal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 26, 2006 2:47 am

Jöhnk schreef:Vennegoor.
Hmm, bij VoH heeft het allemaal hetzelfde resultaat inderdaad. Het ziet er gewoon veel minder mooi uit. :D


Over Poepon:
'Ajax legt Poepon voor twee jaar vast'
--------------------------------------------------------------------------------
25 februari 2006
Ajax-talent Rydell Poepon zal waarschijnlijk komende week een tweejarig contract tekenen in Amsterdam. Dat heeft de zaakwaarnemer van de Ajacied laten weten aan de website van voetbalmaandblad Elf. Poepon (17) belandde anderhalf jaar geleden bij Ajax in de jeugdopleiding en speelde dit seizoen al enkele keren mee met het beloftenelftal van coach John van den Brom.

Meestal speelt de jongeling echter op de spitspositie in de A1 van Ajax. Poepon, die ook als aanvallende middenvelder uit de voeten kan, maakte in december indruk door de enige treffer te produceren in de verloren bekerwedstrijd van Jong Ajax bij Helmond Sport (2-1).
Ajax Online

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mar 18, 2006 5:42 pm

Code: Selecteer alles

Zaterdag:                              
                                        
 AZ                0 Feyenoord         2
 Excelsior         2 FC Volendam       2
 Twente/Heracles   1 ADO Den Haag      1
 FC Utrecht        4 RKC Waalwijk      1
 PSV               1 Ajax              2
 sc Heerenveen     0 FC Groningen      5
 Sparta R'dam      0 Vitesse/AGOVV     1
                                        
 De stand:                              
                                        
 Ajax          19-42 Twente/Herac. 18-23
 Feyenoord     20-39 AZ            19-21
 sc Heerenveen 19-34 FC Volendam   20-20
 Sparta R'dam  19-32 FC Utrecht    19-19
 FC Groningen  20-29 Excelsior     19-19
 ADO Den Haag  19-28 Vitesse/AGOVV 17-18
 PSV           18-26 RKC Waalwijk  20-18
 ***************************************
Altid lekker winnen daar. :xyxthumbs:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 18, 2006 5:50 pm

Eerste goal van Goossens, de winnende pas in de blessuretijd. Dat maakt het nog leuker! :D

PN.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 18, 2006 8:23 pm

Ajax A1 sleept overwinning uit het vuur
Eindhoven, 18 maart 2006

Ajax A1 heeft een zwaarbevochten overwinning behaald op PSV in Eindhoven. In blessuretijd scoorde Rydell Poepon de winnende treffer, 1-2. Aangezien ook Feyenoord tot winst kwam, blijft de afstand tussen koploper Ajax en Rotterdammers ongewijzigd.

Op een zeer slecht veld kwam zowel Ajax als PSV in de eerste helft niet al te best uit de verf. Ajax was gevaarlijker en al in de derde minuut nam de ploeg van trainer Sonny Silooy afstand van de thuisploeg. Javier Martina zette vanaf rechts knap voor waar John Goossens van dichtbij hard raak schoot, 0-1.
In de veertiende minuut schoot Jan Vertonghen mooi op doel. De keeper liet de bal los, maar Johan Plat was net te laat om doeltreffend te kunnen zijn. Zeven minuten later kreeg ook PSV een aardige mogelijkheid, maar doelman Marco van Duin trad goed op. Na een dik half uur zette Goossens net iets te scherp voor, waardoor de keeper de bal onschadelijk kon maken, alvorens een andere Ajacied zijn voet of hoofd ertegen kon zetten.
Ook net voor rust, in de 44ste minuut, was het weer Ajax dat een redelijke kans kreeg. Uit een vrije trap verdween de bal door toedoen van Poepon net óver het vijandelijke doel.

In de tweede helft was er een goede redding van Van Duin nodig om Ajax op voorsprong te houden, maar nadat Goossens aan de andere kant net over had geschoten, moest Van Duin toch zijn meerdere erkennen in een PSV-aanvaller. Invaller Bernard Quainoo profiteerde van een los gelaten bal door Van Duin, 1-1.
Daarna stond de doelman echter weer tot twee keer toe Eindhovens succes in de weg. Kleine kansen waren er voor Poepon en Sterk. Ook PSV kreeg nog een mogelijkheid maar weer handelde Van Duin uitstekend.
Drie minuten voor de officiële speeltijd verstreken zou zijn, had Martina de winnende treffer kunnen en misschien wel moeten maken. Hij schoot echter in handen van de keeper. Toch ging Ajax met drie punten terug naar Amsterdam. In de 46ste minuut werkte Poepon de bal na een corner van Goossens achter de PSV-doelman, 1-2. Daarna liet de scheidsrechter nog vier minuten doorspelen. In een zenuwslopend slot hield Ajax de voorsprong vast.

Opstelling Ajax A1:
Marco van Duin; Marco Neuvel, Gregory van der Wiel, Donovan Slijngard, Marijn Sterk; Murat Yildirim, Johan Plat (29. Jordy Brouwer), Jan Vertonghen (57. Sergio Zijler (82. Chakib Tayeb); Javier Martina, Rydell Poepon, John Goossens.

AZ - Feyenoord 0-2
Excelsior - FC Volendam 2-2
Twente/Heracles - ADO Den Haag 1- 1
FC Utrecht - RKC Waalwijk 4-1
sc Heerenveen - FC Groningen 0-5
Sparta R'dam - Vitesse/AGOVV 0-1

De stand:

Ajax 19-42
Feyenoord 20-39
sc Heerenveen 19-34
Sparta R'dam 19-32
FC Groningen 20-29
ADO Den Haag 19-28
PSV 18-26
Twente/Herac. 18-23
AZ 19-21
FC Volendam 20-20
FC Utrecht 19-19
Excelsior 19-19
Vitesse/AGOVV 17-18
RKC Waalwijk 20-18
Ajax.nl
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 10:10 pm

Ik ken de indelingsnormen voor de jeugdselecties niet helemaal. Is er een verschil in leeftijd tussen de A1 en de A2 of is de A2 gewoon dezelfde leeftijdscategorie alleen dan voor de spelers die wat minder ver zijn?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 18, 2006 10:31 pm

De A2 is voor de Bergkampjes. De twijfelgevallen dus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 11:30 pm

Ahn ok. En hoort Goossens volgens zijn leeftijd nog bij de B1 of is hij ook op dat gebied een A-speler?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 19, 2006 9:44 am

Bertje schreef:De A2 is voor de Bergkampjes. De twijfelgevallen dus.
De betere B-spelers worden ook vaak al in de A2 gezet. De 'toppers' meteen in A1 (terwijl ze nog B-speler zijn).

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 19, 2006 1:25 pm

De A2 zijn meestal spelers die nog B-tjes zijn toch? Twijfelgevallen zijn er denk ik niet. Als je als 2e jaars A nog in de A2 zit kom je er niet.

En de echte toppers spelen alleen in de 1e elftallen
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 19, 2006 5:46 pm

De A2-spelers zijn het (net) niet; handig als een langdurig geblesseerde speler wedstrijdritme moet opdoen, leuk voor B-spelers om tegen oudere spelers te moeten spelen, maar de toppers slaan A2 over. Bergkamp is de uitzondering die de regel bevestigt.

Een paar jaar geleden speelde wel Nando Rafael in A2, m.a.w. toen had A2 blijkbaar een andere functie of Ajax beschikte toen over meer talent (dat laatste is mijn mening).

John Goossens is eerstejaars A, net als Sarpong. Anita is nog b-junior, hij wordt volgende maand 17.
Marco van Duin; Marco Neuvel, Gregory van der Wiel, Donovan Slijngard, Marijn Sterk; Murat Yildirim, Johan Plat (29. Jordy Brouwer), Jan Vertonghen (57. Sergio Zijler (82. Chakib Tayeb); Javier Martina, Rydell Poepon, John Goossens.
Leuk dat er wordt gewonnen van psv, maar de volgende spelers hadden al verder moeten zijn in hun ontwikkeling, hadden alleen nog maar in Jong Ajax moeten spelen.

Van Duin, Slijngard, Sterk, Yildirim, Vertonghen en Martina. Zijn tweedejaars A en ik denk door Ajax opgegeven, want anders hadden ze niet met z'n zessen in het veld gestaan. Tweedejaars A horen mee te doen met Jong Ajax en om het ritme niet te veel te verliezen doen er dan twee of drie mee met A1, aangevuld met eerstejaars A en een enkele extreem goede B-junior.

Johan Plat is lang geblesseerd geweest, voor hem een uitzondering en Poepon????

Voor Ajax mag een kampioenschap van A1 niet het belangrijkste zijn, het gaat om de ontwikkeling van spelers.

Vreemd vind ik Jan Vertonghen een contract aanbieden en dan de jongere Sarpong opstellen (in Ajax 1). Vreemd vind ik ook Yildirim bij het eerste elftal halen en dan Ainta opstellen. Is dat twee keer een soort motie van afkeuring? Worden Vertonghen en Yildiim overgeslagen?

Een kat in het nauw maakt rare sprongen (Gullit stelde vorig jaar biseswar op die de week erna weer in B1 moest spelen!!!) Blind doet Koeman na, opstellen van Aborah en De Mul, op het moment dat de spelers daar nog niet aan toe zijn.

Niemand heeft van mij kritiek op Blind kunnen lezen (wel dat Ajax niet goed voetbalt), maar hij gooit nu wel een paar spelers weg. Ik hoop dat Vertonghen en Yildirim volgend jaar verhuurd worden, kunnen ze laten zien wat ze wel kunnen (in Vertonghen heb ik wel vertrouwen).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 19, 2006 6:51 pm

Demosthenes schreef:Van Duin, Slijngard, Sterk, Yildirim, Vertonghen en Martina. Zijn tweedejaars A en ik denk door Ajax opgegeven, want anders hadden ze niet met z'n zessen in het veld gestaan. Tweedejaars A horen mee te doen met Jong Ajax en om het ritme niet te veel te verliezen doen er dan twee of drie mee met A1, aangevuld met eerstejaars A en een enkele extreem goede B-junior.
Ik had nog een discussie met ik meen bogey of Martina en Yildirim er volgend seizoen nog bij zouden zitten. Ik dacht van niet. Volgens mij worden die jongens bij Ajax niet als bijzonder talentvol gezien.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 19, 2006 7:23 pm

Yildirim werd een half jaar geleden gekozen tot talent van het jaar! Is er bij Ajax wel sprake van één lijn?

Ik ben niet zo gecharmeerd van hem, maar talent van het jaar, dat moet toch iets zeggen over je mogeljkheden!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 19, 2006 7:49 pm

Talent van het jaar, ok. Maar inmiddels is wel duidelijk geworden dat Yildirim deel uitmaakt van een hele zwakke lichting.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 19, 2006 9:18 pm

Oke, maar dat zegt verder niks over de speler Yildirim.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 19, 2006 9:39 pm

Nee maar dat kan wel de uitleg zijn waarom Yildirim door velen hier als matige speler wordt gezien, maar vorig seizoen toch talent van het jaar is geworden.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 19, 2006 10:04 pm

Maar jij vindt hem toch ook een matige speler zonder hem te hebben zien spelen? Talent van het jaar word je niet zomaar hoor. Dat ie uit een zwakke lichting komt heeft er verder helemaal niks mee te maken, want hij kan heel misschien die ene sterretje zijn.


Nogmaals, ik heb hem ook niet zien spelen, maar talent van het jaar word je echt niet zomaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie