Seizoen 2005/2006 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 4:58 am

FC Zwolle haalt Ajacied Niklas Moisander

3/5/2006 12:15

Niklas Moisander heeft zich voor twee jaar verbonden aan FC Zwolle. De Finse verdediger komt transfervrij over van Ajax.
'Het is een rustige, slimme verdediger. Hij is tweebenig en heeft een goede pass in de benen. Daarnaast spreekt hij vloeiend Nederlands, wat in de achterhoede erg belangrijk is', zegt algemeen directeur Gerald van den Belt.

Fins jeugdinternational Moisander (21) streek in 2003 neer in Amsterdam. In de drie contractjaren bij Ajax kwam het niet tot een debuut in de hoofdmacht.
vi.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 04, 2006 9:30 am

Zijn broer, de keeper, staat nog wel onder contract bij Ajax?

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » do mei 04, 2006 9:39 am

Volgens het lijstje van 'De club van 54, 53, 52, 51...........' vertrekt brave Hendrik na dit seizoen. Waarheen is blijkbaar nog niet bekend.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 2:24 pm

Maartoe schreef:Zijn broer, de keeper, staat nog wel onder contract bij Ajax?
Zoals JC zei, Hendrik vertrekt ook. Z'n contract loopt af.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 05, 2006 2:38 pm

Boerrigter: "Ik kreeg geen echte kans"
--------------------------------------------------------------------------------
5 mei 2006

Derk Boerrigter speelt nog geen jaar bij Ajax, maar heeft zich de Amsterdamse bluf nu al eigen gemaakt. Op de website Highlow.nl laat de aanvaller van Jong Ajax weten dat hij zich klaar voelt voor de overstap naar het eerste elftal. Boerrigter werd afgelopen zomer door Ajax overgenomen van FC Twente. De negentienjarige linksbuiten heeft een wisselvallig seizoen achter de rug.

In de eerste seizoenshelft trainde de jongeling enige tijd mee met de A-selectie van trainer Danny Blind. Na een korte periode moest hij weer terug naar Jong Ajax. Boerrigter begreep er niets van en belandde vervolgens zelfs bij de beloften op de bank. "Blind vertelde me dat ik het goed gedaan had en Van der Lem gaf me ook complimentjes dat ik het niveau gemakkelijk aankon. Daarna is het een beetje bergafwaarts gegaan. Ik ben niet tevreden over dit seizoen. Natuurlijk niet. Ik had meer willen spelen. Ook beter willen spelen."

"Ik vond het jammer", zegt het talent op Highlow.nl over zijn terugkeer naar Jong Ajax. "Ik was graag bij het eerste gebleven. Ik vond dat ik het goed gedaan had. Op dat moment waren er helemaal geen linksbuitens. Boukhari is als linksbuiten niet geschikt. En Babel is een spits, geen echte linksbuiten. Babel heeft natuurlijk wel wat gepresteerd op het hoogste niveau en ik nog niks. Op zich wel logisch dat Blind voor hem koos, maar ik kreeg geen echte kans. Dat is jammer. Ik wil bij het eerste komen, en er blijven natuurlijk."


Ajax Online

Plaats reactie