Frank de Boer wil jeugdtrainer worden bij Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Plaats reactie
343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Frank de Boer wil jeugdtrainer worden bij Ajax

Bericht door 343 » vr mei 28, 2004 12:25 pm

Frank de Boer wil jeugdtrainer worden bij Ajax

Bron: BN De Stem

Ik had met Ronald de afspraak dat we na ons 34e nog een keer samen ergens op avontuur zouden gaan. Maar dat het Qatar zou kunnen worden, dat hadden we eerlijk gezegd ook nooit bedacht.“ Daarna ziet hij zichelf in eerste instantie als jeugdtrainer. „Het liefst bij Ajax, dat zou het allermooiste zijn.“

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 28, 2004 12:35 pm

Zei ik toch al. Frank is een echte Ajacied. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mei 28, 2004 12:38 pm

Zal wel een tolk nodig zijn. Want veel van wat Frank zegt is moeilijk te verstaan. Misschien heeft Edwin Evers interesse?
Tijd voor iets nieuws.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » vr jun 16, 2006 9:04 am

Er zou sprake zijn dat Frank de Boer assistent zou worden van HTC.
Zal wel een grapje zijn.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 16, 2006 9:29 am

'volgens Edwin Evers', lekker betrouwbaar. Ik geloof er geen fuck van.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr jun 16, 2006 11:32 am

ten cate heeft geen assistent nodig die hem met een grote mond gaat ondermijnen

kon die frank geen jeugdtrainer worden bij barca?

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » vr jun 16, 2006 11:35 am

:D Nee, F. de Boer is jeugdtrainer bij AJAX.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma jun 19, 2006 11:34 am

Henk de Gier schreef:'volgens Edwin Evers', lekker betrouwbaar. Ik geloof er geen fuck van.
Maar is wel waar.
De Boer gaat stage lopen bij eerste elftal

Bron: AJAX Netwerk

Henk ten Cate heeft in de papieren uitgave van Voetbal International welke maandag uitkwam, laten weten dat Frank de Boer vanaf de eerste training een periode zal gaan stage lopen bij het eerste elftal. Ten Cate wil hem zoveel mogelijk overal bij betrekken. Afhankelijk van het verloop van die stage zal de nieuwe hoofdcoach besluiten het bestuur al dan niet te adviseren om Frank de Boer aan te stellen als assistent-coach van het eerste elftal. Daarnaast zal De Boer de D1 gaan trainen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 19, 2006 11:55 am

Logisch. Evers kent De Boertjes goed.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma jun 19, 2006 6:47 pm

Bevestiging op AJAX.nl.
Frank de Boer op stage

Amsterdam, 19 juni 2006
Frank de Boer zal vanaf de zomer stage gaan lopen bij Ajax. De voormalige speler van Ajax zal in het kader van de cursus Coach betaald voetbal meelopen met het eerste elftal. Daarnaast wordt hij, zoals bekend, trainer van Ajax D1.

Net als Frank de Boer zal ook hoofd jeugdopleiding John van den Brom en assistent-trainer Fons Groenendijk de cursus Coach Betaald Voetbal volgen. In Nederland zijn er ongever 200 coaches met dit diploma. Belangrijk onderdeel in de cursus is het lopen van stage. De Boer gaat dat dus onder Henk ten Cate doen bij Ajax 1.
De eerste training van Ajax is, onder voorbehoud, op maandag 3 juli om 14.30 uur.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma jun 19, 2006 9:27 pm

Henk de Gier schreef:'volgens Edwin Evers', lekker betrouwbaar. Ik geloof er geen fuck van.
:aai:

Echte kenner, die Evers :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za jun 24, 2006 1:49 pm

een stage is wat anders dan assistent.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo jun 25, 2006 11:52 pm

Frank de Boer begint bijna aan nieuw hoofdstuk in fraaie carrière

Bron: AJAX.nl

Amsterdam, 25 juni 2006
Na het WK begint Frank de Boer aan een nieuw hoofdstuk in zijn rijke voetballeven. Voor de trainer van Ajax D1 start het seizoen 2006-2007 op 14 augustus. Ruim een maand eerder, op 3 juli, start de 112-voudig international zijn stage bij de Amsterdamse A-selectie van trainer Henk ten Cate.

De spelerscarrière zit er nog maar net op. Toch is de tijd rijp voor een nieuwe stap vooruit. Als cursist op de (versnelde) cursus coach betaald voetbal, moet de oud-Ajacied stage lopen bij een betaald voetbalclub. ,,Gezien mijn banden met de club, kom je dan al snel uit bij Ajax’’, vertelt De Boer in Duitsland, waar hij drie WK-duels bijwoonde. Naast Brazilië (tegen Kroatië), zag hij twee duels van Oranje (tegen Ivoorkust en Argentinië).
,,Ik kan veel leren van Ten Cate’’, vervolgt De Boer zijn verhaal over zijn stage. ,,Hem had ik altijd al hoog zitten. Vooral vanwege zijn ervaring, persoonlijkheid en de wijze waarop hij trainingen leidt. Zijn assistent-trainer Hennie Spijkerman heeft ook veel managementervaring. Ook dat kan leerzaam zijn.’’ Respectvolle woorden richting zijn toekomstige leermeesters. De Boer voegt er richting Ten Cate nog een belangrijke trainerseigenschap aan toe. ,,Ik heb het altijd wel belangrijk gevonden als spelers een beetje bang zijn voor een trainer. Spelers zijn, denk ik, wel een beetje bang voor Ten Cate.’’

Half augustus staat de voormalige verdediger voor het eerst voor ‘zijn’ eigen groep. Afgelopen jaar assisteerde hij al eens de D2-pupillen van vriend en collega Bryan Roy. De D-categorie is er een die De Boer wel ligt. De twaalfjarigen zijn ver genoeg in hun voetbalontwikkeling om serieus (lees: prestatief) mee aan de slag te gaan. ,,Op die leeftijd leren ze voetbalsystemen begrijpen.’’

Toch is het nog maar de vraag of de Champions-Leaguewinnaar van 1995 zijn leven permanent wil wijden aan het trainersambt. De Boer maakt graag gebruik van de mogelijkheid om de cursus, als oud-international, versneld te volgen. Eenmaal in het bezit van het felbegeerde trainersdiploma, kan de definitieve stap richting fulltime trainerschap alsnog worden gezet. ,,Als hoofdtrainer ben je 24 uur per dag bezig met voetbal, ik weet niet of ik dat wel wil’’, klinkt het eerlijk. Na een korte overpeinzing: ,,Al weet ik wel dat jongens als Frank Rijkaard en Marco van Basten ooit hetzelfde hebben gezegd. En kijk eens waar zij nu staan. Ik begin lekker bij de D1 en zie wel welke ontwikkeling ik doormaak als trainer.’’

Over Oranje gesproken: zijn eretitel als recordinternational raakt hij zondagavond kwijt aan Edwin van der Sar. Na de interland tegen Argentinië speelden De Boer en zijn voormalige ploegmaat beiden 112 interlands. Het treffen met Portugal, in de achtste finales van het WK, kan de goalie aan zijn 113e ‘cap’ helpen. ,,Edwin is een goede vriend van me; hem gun ik de titel van recordinternational wel’’, laat De Boer het helder en nuchter klinken. ,,Records zijn er bovendien om verbroken te worden. Een keeper houdt het bovendien vaak ook langer vol dan een veldspeler.’’

De oud-speler bekijkt wedstrijden voortaan door een trainersbril. Tijdens de voorbije WK-weken hebben vooral Argentinië (‘de klasse druipt eraf’) en Duitsland indruk gemaakt op De Boer. Oranje heeft hem tot nu toe minder kunnen imponeren. ,,Al speelde Oranje tegen Ivoorkust wel een interessante wedstrijd. Na twee, drie keer balverlies kwam de ploeg steeds verder onder druk te staan. Onder die druk kwam de ploeg nauwelijks meer uit.’’

Ter afsluiting nog een korte terugblik op het afgelopen Ajax-seizoen. De Boer zag zijn oud-ploeggenoot Danny Blind een uiterst moeizaam seizoen doormaken. ,,Gelukkig valt de schade voor Danny nog mee. Hij heeft de club richting voorronde Champions-League geloodst en de beker bezorgd. Dat staat toch. Het is iets waar vooral de buitenlandse clubs naar kijken. Al weet ik natuurlijk niet precies hoe het met Danny is gelopen; maar zelf ben ik liever een paar jaar assistent-trainer voordat ik start als hoofdtrainer.’’

Plaats reactie