Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Jong Ajax

Bericht door Thijs » do jul 23, 2015 8:31 am

Gisteren bij Jong Ajax - JVC Cuijk gaan kijken. Dit jaar zal natuurlijk de halve 'A1' van vorig jaar in Jong Ajax spelen dus hopelijk wordt het iets meer genieten dit seizoen.

Gisteren speelden ze in de volgende opstelling: Groothuizen, Gudelj, Warmerdam, Vissie, Dankerlui, El Mahdioui, El Hasnaoui, Nouri, Cerny, El Azzouzi, Muric.
Cerny viel na half uurtje geblesseerd uit en werd vervangen door Meleg, na rust kwamen Clement, vd Beek, Bakker, Mirani en Hendriks er nog in.

Uitslag 5-0: 3 goals van El Azzouzi (allen intikkers), Meleg (vrije trap) en Muric (kapbeweging, bal in de kruising. Mooiste goal)

Zag Dragi Gudelj voor het eerst spelen, maar is me niet opvallen. Anonieme wedstrijd noemen ze dat dan. ;)
Nouri nu meer op '10' dan in de A1, strooide als vanouds met fijne steekpassjes en soms acties om van te likkebaarden. Maar moet denk ik leren om meer effectiever te spelen, in de Jupiler League is het wat lastiger om als een ballerina overal doorheen te 'dansen' dan in de A-junioren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Yopi » do jul 23, 2015 10:39 am

Een cruciaal jaar voor Nouri. Wordt Appie Appiehak of zelfs Abdelhak?

Een raar verhaal dat Muric geen kans krijgt. :confused.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door InnerHarbour » do jul 23, 2015 10:41 am

Mmmmmm, zie dat die twee weggooiers ook meededen, beetje jammer.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Thijs » do jul 23, 2015 1:03 pm

Yopi schreef:Een cruciaal jaar voor Nouri. Wordt Appie Appiehak of zelfs Abdelhak?

Een raar verhaal dat Muric geen kans krijgt. :confused.gif:
Muric mist nog teveel (makkelijke) kansen. Laat bij vlagen wat van zijn klasse zien, maar het is nog niet dat je zegt: 'wat een schande dat 'ie nog niet in Ajax-1 staat'.

Maar in een thuiswedstrijd tegen De Graafschap moet je 'm bij een 3-0 stand gewoon laten spelen. In ieder geval wat vaker eraan laten ruiken, zou ik zeggen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Rooie » vr aug 07, 2015 6:05 pm

Nieuwe seizoen wordt vanavond geopend in Groesbeek tegen Achilles. Te zien op Fox Sports

Opstelling Jong Ajax: Onana, Lartey-Sanniez, Mirani, Warmerdam, Dankerlui, Clement, Muric, Andersen, Hendriks, vd Beek, Cerny.

Nouri (wel op de bank) en Owusu niet helemaal fit, El Mahdioui trainde vandaag mee bij de A-selectie. Mag van deze selectie heel wat meer verwacht worden dan afgelopen seizoen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2015 6:53 pm

Ik ben benieuwd wat die gasten die seizoen gaan laten zien. Van Muric, Vd Beek en Cerny verwacht ik eerlijk gezegd al wel het nodige als ze inderdaad de potentie hebben om straks ook in Ajax 1 het verschil te maken.

Andersen is de verkeerde weg aan het bewandelen. Die jongen moet hopen dat er nog een huurperiode op Eredivisieniveau op zit.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Demosthenes » vr aug 07, 2015 10:45 pm

Benji schreef:Nieuwe seizoen wordt vanavond geopend in Groesbeek tegen Achilles. Te zien op Fox Sports

Opstelling Jong Ajax: Onana, Lartey-Sanniez, Mirani, Warmerdam, Dankerlui, Clement, Muric, Andersen, Hendriks, vd Beek, Cerny.

Nouri (wel op de bank) en Owusu niet helemaal fit, El Mahdioui trainde vandaag mee bij de A-selectie. Mag van deze selectie heel wat meer verwacht worden dan afgelopen seizoen.
Twee spelers die zijn gekozen tot "talent van het jaar": Mirani en V.d. Beek, (Waar is het talent van 2014? die middenvelder die de "koning van de middencirkel" wordt genoemd door minimaal één tegenstander, want buiten de middencirkel zie je die speler niet: Ashraf El Mahdiou, zie http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... ekomst.htm)

Ik neem aan dat er een eenvoudige 4-0 overwinning is gevolgd, want voor het derde jaar hoor ik vanuit een "Ajax-kring iets over "bij de eerste vijf".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Ramona » za aug 08, 2015 5:57 am


Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door InnerHarbour » za aug 08, 2015 7:08 am

Demosthenes schreef:
Benji schreef:Nieuwe seizoen wordt vanavond geopend in Groesbeek tegen Achilles. Te zien op Fox Sports

Opstelling Jong Ajax: Onana, Lartey-Sanniez, Mirani, Warmerdam, Dankerlui, Clement, Muric, Andersen, Hendriks, vd Beek, Cerny.

Nouri (wel op de bank) en Owusu niet helemaal fit, El Mahdioui trainde vandaag mee bij de A-selectie. Mag van deze selectie heel wat meer verwacht worden dan afgelopen seizoen.
Twee spelers die zijn gekozen tot "talent van het jaar": Mirani en V.d. Beek, (Waar is het talent van 2014? die middenvelder die de "koning van de middencirkel" wordt genoemd door minimaal één tegenstander, want buiten de middencirkel zie je die speler niet: Ashraf El Mahdiou, zie http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... ekomst.htm)
Die was waarschijnlijk bezig om een vrouw te molesteren die waagde te toeteren. :hypocrite.gif:

Zie dat ze verloren (de altijd lastige uitwedstrijd tegen die veredelde amateurs uit het mooie Groesbeek) hebben maar dat maakt niet uit winnen hoeft pas als ze in 1 komen :confused.gif: . Helaas hebben ze daarvoor nooit geleerd was moeten presteren inhoud.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Marillion » za aug 08, 2015 8:31 am

Het lijkt er steeds meer op dat ze daar leren hoe ze een voorsprong uit handen moeten geven. Dit gebeurd bij Jong Ajax zo ongeveer iedere week.

Doelpunt Ajax was van Cerny. Toevallig iemand hier die de wedstrijd heeft gezien en wat kan zeggen over het spel?
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door columbus » za aug 08, 2015 11:37 am

Heb niet de gehele wedstrijd gezien maar van wat ik gezien heb kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het vrij matig was allemaal. Tempo was laag en er spelen teveel jongen in dit team dat niet te zoeken hebben bij Ajax. Natuurlijk kunnen ze een bal recht voor uit schieten maar niet het niveau dat Ajax zou moeten nastreven. Ceny was in mijn ogen met afstand de beste. Maakt acties, is snel, speelt onbevangen. M.i. de enige die het 1e haalt. Andersen speelde overigens ook niet onverdienstelijk maar van een talent dat al de nodige minuten heeft gemaakt in Ajax 1 verwacht ik mee.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Duke » di aug 11, 2015 11:47 am

El Hasnaoui naar PEC Zwolle

Ajax en PEC Zwolle hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Abdelmalek El Hasnaoui. De middenvelder vertrekt per direct naar de club uit Zwolle. De speler stond nog tot en met 30 juni 2016 onder contract bij Ajax.

El Hasnaoui (Amsterdam, 9 februari 1994) kwam sinds 2002 uit voor de jeugdopleiding van Ajax. Tot nu toe speelde hij 33 officiële wedstrijden in Jong Ajax en scoorde daarin twee doelpunten.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door peter » ma aug 17, 2015 3:49 pm

Nouri zit vanavond niet bij de selectie van Jong Ajax. Ook El Mahdioui en Cerny zijn er niet bij.

Gelukkig zitten van der Hoorn, Fischer, Younes, van Rhijn en Sanogo er wel bij. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Rooie » ma aug 17, 2015 3:52 pm

Ja, het wordt er meestal niet beter van als die gedemotiveerde spelers van de A-selectie mee doen.

Pijnlijker is het dat spelers als Vissie, Clement en Bakker waarschijnlijk wel bij de selectie zitten ten koste van El Mahdioui, Cerny en Nouri. Ze zullen wel meer mannelijkheid brengen :excited.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Arthur » ma aug 17, 2015 5:23 pm

Mag Cerny wel meedoen nu hij zaterdag al heeft gespeeld?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Rooie » ma aug 17, 2015 5:36 pm

Ja, dat zou gewoon mogen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door peter » ma aug 17, 2015 6:36 pm

Opstelling Jong Ajax: Onana; Van Rhijn, Van der Hoorn, Warmerdam, Owusu; Van de Beek, Andersen, Bakker; Muric, Sanogo, Fischer

Wissels: Groothuizen, Younes, Mirani, Dankerlui, Clement, El Azzouzi, Acolatse

Ik ga even kijken, guys. Ben wel benieuwd naar wat van die jongens, want zie ze toch maar zelden spelen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Rooie » ma aug 17, 2015 6:49 pm

Kan me voorstellen dat ze bij Helmond niet echt gelukkig worden van dit Jong Ajax. Sinds dit seizoen zijn de regels verscherpt, maar voor spelers onder de 23 zijn de regels juist milder geworden.

Wedstrijd kwartier uitgesteld i.v.m. niet goed zichtbaar zijn van de belijning. Keurt zo'n scheidsrechter dat niet veel eerder?

Hadden toch een nieuwe groundsman uit Epe? Zal wel een vriendje van Netto zijn :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 17, 2015 7:46 pm

Potverdikke, 1 geslaagde sliding en Mighty Mike ligt geblesseerd op de grond...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door elliquido » ma aug 17, 2015 7:49 pm

En eraf. Ziet er niet goed uit voor mighty MIKE
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door columbus » ma aug 17, 2015 7:54 pm

Jammer voor die jongen. Had een aantal prima paar cross passes... Mooi goal trouwens van Muric


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Rooie » ma aug 17, 2015 8:06 pm

Los zand, maar dat is niet verwonderlijk met een volledig ander elftal...

Sanogo laat hier ook niets zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door peter » ma aug 17, 2015 8:11 pm

Poeh de eerste helft viel niet mee. Vooral de passing is over het algemeen erg slecht en de meeste jongens maken een erg tamme indruk.
Onana ronselt er een goede bal uit en zoekt altijd de voetballende oplossing. Dat gaat nu wel goed, maar ik kan me zo indenken dat dat ook wel eens mis gaat.
Owusu kruipt in de beginminuut al door het oog van de naald. Veel te laks opbouwen, waardoor er een 1 vs 1 situatie ontstaat. Weinig focus.
Warmerdam. Die jongen kan er weinig van, hoor. Loopt telkens met de bal aan de voet het middenveld op en raakt hem dan in een rechtstreeks duel kwijt. Heel bijzonder.
Van der Hoorn. Tsja, gaf wat balletjes slome balletjes breed en liet zich in een rechtstreeks duel weer eens verrassen. Bal wordt ingespeeld en iemand draait zo bij hem weg. Een beetje spits schiet die bal vervolgens erin. Ging eraf met een knieblessure.
Van Rhijn. Een van de slechtste jongens van het veld. Tamme, makke indruk. Lijkt hem allemaal niet te boeien met als dieptepunt een terugspeelpass die ongeveer 15 meter naast Onana wordt gepasst.
Van de Beek. In dienst van het elftal. Zit er kort op, maar laat ook weinig zien. Veel obligate balletjes.
Bakker. Onzichtbaar tot op heden.
Andersen. Tsja, het ziet er allemaal mooi uit en soms laat hij vlagen van klasse zien. Soms is het echter ook net even net wat te simpel of te laks. Meot wel zeggen dat ik hem één van de beteren vind.
Muric. Dreigend, maar de voortzetting is vaak erg slecht. Wel een mooie goal en een goede vrije trap.
Sanogo. Slechtste man van het veld. Wint nul duels en zelfs als hij het lichaam tussen bal en man zet, dan weet die jongen hem nog kwijt te raken. Bambi on ice.
Fischer. Ook erg slecht. Opportunistisch en nu lukt dan erg weinig. Soms een hoopvolle actie die vervolgens strandt bij mannetje drie, maar ook gewoon een dot van een kans om zeep helpen. Laat niet zien waarom hij in Ajax-1 thuishoort

Nee al met al is dit nog niet veel.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Rooie » ma aug 17, 2015 8:32 pm

Sanogo kan echt helemaal niets, er zit niks in die jongen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 17, 2015 8:34 pm

Peter schreef:Poeh de eerste helft viel niet mee. Vooral de passing is over het algemeen erg slecht en de meeste jongens maken een erg tamme indruk.
Onana ronselt er een goede bal uit en zoekt altijd de voetballende oplossing. Dat gaat nu wel goed, maar ik kan me zo indenken dat dat ook wel eens mis gaat.
Owusu kruipt in de beginminuut al door het oog van de naald. Veel te laks opbouwen, waardoor er een 1 vs 1 situatie ontstaat. Weinig focus.
Warmerdam. Die jongen kan er weinig van, hoor. Loopt telkens met de bal aan de voet het middenveld op en raakt hem dan in een rechtstreeks duel kwijt. Heel bijzonder.
Van der Hoorn. Tsja, gaf wat balletjes slome balletjes breed en liet zich in een rechtstreeks duel weer eens verrassen. Bal wordt ingespeeld en iemand draait zo bij hem weg. Een beetje spits schiet die bal vervolgens erin. Ging eraf met een knieblessure.
Van Rhijn. Een van de slechtste jongens van het veld. Tamme, makke indruk. Lijkt hem allemaal niet te boeien met als dieptepunt een terugspeelpass die ongeveer 15 meter naast Onana wordt gepasst.
Van de Beek. In dienst van het elftal. Zit er kort op, maar laat ook weinig zien. Veel obligate balletjes.
Bakker. Onzichtbaar tot op heden.
Andersen. Tsja, het ziet er allemaal mooi uit en soms laat hij vlagen van klasse zien. Soms is het echter ook net even net wat te simpel of te laks. Meot wel zeggen dat ik hem één van de beteren vind.
Muric. Dreigend, maar de voortzetting is vaak erg slecht. Wel een mooie goal en een goede vrije trap.
Sanogo. Slechtste man van het veld. Wint nul duels en zelfs als hij het lichaam tussen bal en man zet, dan weet die jongen hem nog kwijt te raken. Bambi on ice.
Fischer. Ook erg slecht. Opportunistisch en nu lukt dan erg weinig. Soms een hoopvolle actie die vervolgens strandt bij mannetje drie, maar ook gewoon een dot van een kans om zeep helpen. Laat niet zien waarom hij in Ajax-1 thuishoort

Nee al met al is dit nog niet veel.
Goeie weergave. Zo heb ik de eerste helft ook beleefd. Muric en Andersen hebben aanvallend enige potentie, bij Fischer begin ik er steeds meer over te twijfelen.

Plaats reactie