Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 13, 2022 8:48 am

Is deze jongen wel serieus met zijn vak bezig? Mogelijk is dit voorval toch meer dan een incident, als je bedenkt dat hij ooit een uitblinker bij Heerenveen was en nu jaren later er niet bovenuit steekt in de Eerste Divisie. Dan mag je toch spreken van achteruitgang.
Ajax!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » za aug 13, 2022 10:04 am

Is deze jongen wel serieus met zijn vak bezig?
Dat lijkt me een heftige vraag naar aanleiding van zo'n sullig voorval. Iedereen kan een keer een blackout hebben.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » za aug 13, 2022 10:08 am

Yopii schreef:
Is deze jongen wel serieus met zijn vak bezig?
Dat lijkt me een heftige vraag naar aanleiding van zo'n sullig voorval. Iedereen kan een keer een blackout hebben.
Kan idd gebeuren. Wat wel jammer is is dat hij een plek bezet houdt voor een jeugdig talent. Gisteren weer een centrum Warmerdam-Pierie. Op deze manier stoom je niemand klaar voor als een Timber op een gegeven moment vertrekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » za aug 13, 2022 10:15 am

Klopt, ik neem aan dat ze niet weten wat ze met hem moeten. Aan de andere kant, als je niet beter hebt dan spelers als Warmerdam maakt het ook niet veel uit.

Schuif Aertssen en Milovanovic door, dat zijn tenminste talenten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Marillion » za aug 13, 2022 10:35 am

Dat laatste zal misschien in de loop van het seizoen gebeuren? Die jongens moeten er wel aan toe zijn.

Pierie is zo'n speler die in de loop der jaren alleen maar slechter lijkt te gaan voetballen. Heel bijzonder. Hij is niet goed genoeg voor Ajax maar zou toch wel gewoon om Eredivisie niveau moeten kunnen functioneren zou je zeggen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » za aug 13, 2022 10:41 am

Hij is zijn zelfvertrouwen volledig kwijt. Murphy's law ook.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » za aug 13, 2022 4:09 pm

Ik vind een penalty wel heel erg zwaar hoor. Als een keeper een terugspeelbal bewust opraapt krijg je een indirecte vrije trap tegen… nu zag iedereen toch dat het gewoon pech/onbewust was?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door wimpey » za aug 13, 2022 6:58 pm

Yopii schreef:
za aug 13, 2022 10:41 am
Hij is zijn zelfvertrouwen volledig kwijt. Murphy's law ook.
Kan er gewoon niks van. Definieer verdediger. Dan kom je nooit bij Piri piri uit.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 13, 2022 8:22 pm

Yopii schreef:
za aug 13, 2022 10:04 am
Is deze jongen wel serieus met zijn vak bezig?
Dat lijkt me een heftige vraag naar aanleiding van zo'n sullig voorval. Iedereen kan een keer een blackout hebben.
Vanwege de dalende lijn in zijn ontwikkeling bedoel ik. Van uitblinker bij Heerenveen naar middelmaat in de Eerste Divisie, dat vind ik opvallend.
Ajax!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » zo aug 14, 2022 10:41 am

Hij was geen uitblinker bij Heerenveen, behalve dan in de jeugd.

Waarom zou hij niet serieus zijn? Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord. Het komt vaak voor dat jeugdspelers de stap naar het seniorenvoetbal niet kunnen maken, met name doordat ze fysiek tekort komen, bijvoorbeeld door blessures of een gebrek aan loopvermogen/sprintsnelheid. De weerstand in de jeugd is niet zo groot, daar kan een verdedigend talent vaak vrij simpel duels winnen, terwijl dat op professioneel niveau een ander verhaal is.

De eisen zijn gewoon ontzettend hoog. Als wij met laten we zeggen Perr Schuurs op een veldje zouden staan, zouden we niet weten wat we meemaakten, zo goed is hij. Desondanks is hij dus niet goed genoeg voor Ajax op CL-niveau.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 14, 2022 10:49 am

Yopii schreef:
zo aug 14, 2022 10:41 am
Hij was geen uitblinker bij Heerenveen, behalve dan in de jeugd.

Waarom zou hij niet serieus zijn? Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord. Het komt vaak voor dat jeugdspelers de stap naar het seniorenvoetbal niet kunnen maken, met name doordat ze fysiek tekort komen, bijvoorbeeld door blessures of een gebrek aan loopvermogen/sprintsnelheid. De weerstand in de jeugd is niet zo groot, daar kan een verdedigend talent vaak vrij simpel duels winnen, terwijl dat op professioneel niveau een ander verhaal is.

De eisen zijn gewoon ontzettend hoog. Als wij met laten we zeggen Perr Schuurs op een veldje zouden staan, zouden we niet weten wat we meemaakten, zo goed is hij. Desondanks is hij dus niet goed genoeg voor Ajax op CL-niveau.
Pierie was toch op zijn 17de al basisklant bij Heerenveen en begeerd door de Nederlandse top? Het is niet zo dat Ajax hem bij de A1 van Heerenveen oppikte.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » zo aug 14, 2022 10:56 am

In het eerste van Heerenveen was hij niet solide. De supporters van die club lagen er bepaald niet wakker van dat Ajax hem kocht.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 14, 2022 12:02 pm

En toch speelde hij daar aardig wat minuten in de basis (bij een subtopper in de eredivisie dus) en wekte hij met zijn spel kennelijk het interesse van de Nederlandse top. Er is dus weldegelijk sprake van achteruitgang, want nu houdt ie zich nauwelijks meer staande in de KKD.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » zo aug 14, 2022 1:18 pm

Hoop dat we er een mooi bedrag voor krijgen. Ajax heeft toch geld genoeg, dus denk tussen 3-5 miljoen. Zal hem verder niet missen. Goed aan de bal, verdedigend zeer matig.
Hij verdedigt echt als een schooljongen. Een groot verschil vandaag met mannen als Hoegh en Schmidt. In kopduels is hij sowieso kansloos, en weet verder weinig duels van een grote spits als Gladon te winnen. Vijf miljoen en een doorverkoop percentage zou uitstekend zijn.
Ook in 1 tegen 1 werd Kik aan alle kanten voorbij gelopen.
Is er geen trainer die hem vertelt dat hij enkel en alleen het rechterbeen van Kerk moet afschermen? Ja een ketser van Hahn, maar Kik had die lijn er gewoon uit moeten halen. Kerk heeft nog nooit wat met links gedaan.
Het punt dat ik aanhaal is het alibi-verdedigen waar ons grote defensieve talent Pierie zich te vaak schuldig aan maakt. In dit geval komt hij in duel buiten de zestien meter en laat hij deze rechtsbenige gelukszoeker van korte afstand met rechts schieten. Kerk had ten eerste niet zo dicht op de goal mogen komen vanuit die positie, en ten tweede had een schot met zijn rechter honderd procent afgedekt moeten zijn. Dat is wanneer er maar enigszins een analyse van de tegenstander is gemaakt. Helaas pakt Pierie deze cruciale duels te vaak te slap op. Ontwikkelingspuntje.
De vierde goal van Ajax was weer een foutje van Kik. Wanneer hij de man verdedigt is er niks aan de hand. Kijkt naar de bal, gaat er onderdoor en Huntelaar kan vrij binnen schieten. Idem voor Schaars bij de eerste. De bal volgen en je man kwijt raken. Hoop echt dat Kik deze verdedigende foutjes uit zijn spel kan halen, anders zal hij het stempel talent niet ontgroeien.
SC Heerenveenforum

Duidelijk genoeg? :confused.gif:

Wat zij beschrijven, zag je van Pierie bij Ajax.

Overmars heeft een Frenkie gedaan: een jongen halen die toptalent was in de B en bleef hangen, onder het motto: we leren hem die foutjes wel af. Dat werkt een keer, maar is op de lange duur de verkeerde benadering.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 14, 2022 6:06 pm

Joey, je mag van mij nog 50 posts van een of ander Heerenveen-forum halen. Pierie was basisspeler bij een subtopper in de eredivisie en heeft nu erg veel moeite om aan te haken in de KKD. Dat is objectief gezien achteruitgang. Al haal je er nog 100 forumposts bij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » ma aug 22, 2022 8:43 pm

Staan 4-1 voor tegen De Graafschap, waar oa Siem de Jong meespeelt.

Goals van Hansen en Misehouy in ieder geval.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » ma aug 22, 2022 10:40 pm

En Lucca.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Jong Ajax

Bericht door T82 » di aug 23, 2022 5:48 am


Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » di aug 23, 2022 7:10 am

Lucca die wat beheerster afwerkt dan Brobbey zondag deed. Daarnaast legde hij de bal heerlijk neer voor Hansen bij de 1-0. Deze twee momenten alleen zeggen mij iets meer dan de gemiste kansen bij zijn debuut. Ben benieuwd hoe zich ontwikkelt :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Duke » di aug 23, 2022 8:11 am

Zo, dat De Graafschap zit wel in een dalletje hoor, met 0 punten uit drie wedstrijden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door 999 » di aug 23, 2022 8:42 am

Op die Luca ( voor wat het waard is ) staat wel een " goeie kop " op ..

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Alexander » di aug 23, 2022 8:58 am

Leuk om te zien dat Hanssen twee goals maakt. Hoe speelde hij verder? Die jongen was het grote talent in de jeugd. Helemaal weggezakt de afgelopen 2 jaar, maar zou echt leuk zijn als hij toch aan kan haken bij 1.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door elliquido » di aug 23, 2022 9:50 am

Duke schreef:
di aug 23, 2022 8:11 am
Zo, dat De Graafschap zit wel in een dalletje hoor, met 0 punten uit drie wedstrijden.
Ik hoop dat ze degraderen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door elliquido » di aug 23, 2022 9:55 am

Het viel mij op dat sontje sterker leek. Is duidelijk inde gym geweest. Goede ontwikkeling.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » di aug 23, 2022 11:33 am

Prima goals van Hansen, zeker de 2e. Speelde sterk, oogt inderdaad fitter en sterker dan voorheen. Lucca legt de bal bij de 1-0 mooi terug en maakt de 5-1 kalm af overigens.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie