Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » zo okt 18, 2015 11:52 am

Dat heeft de Daily Mail er vast bij verzonnen.
Italiaanse media zijn daar ook goed in. Nederlandse talenten worden - zogenaamd - aanbevolen door Rijkaard, Van Basten of een andere grootheid uit gloriedagen van het Italiaanse voetbal. Dat maakt het verhaal smeuïger.

Malen viel nooit zo op, maar vanaf de B ging hij als een speer.
Hij scoorde erg veel. Dat zegt niet alles, natuurlijk. Heeft ook met weerstand te maken. Nu hebben we bijvoorbeeld Daishawn Redan lopen, ook zo'n type. Die ramt de ene na de andere erin. Goalgetters uit de jeugd komen uiteindelijk vaak tekort qua snelheid, atletisch vermogen, kracht en/of slimheid.

Vind Malen geen geheid toptalent. Daarom verbaast het me dat ze hem zo'n dik contract geven.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 1:50 pm

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... e-Mor.html

Opnieuw een Deens talent in verband gebracht met Ajax.

https://youtu.be/ZrEg8QaLvSc

Hij scoort 3:18
Laatst gewijzigd door Yopi op wo nov 04, 2015 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » wo nov 04, 2015 2:16 pm

Kom maar naar LFC, daar zit een manager die zijn team modernvoetbal laat spelen in tegenstelling tot die andere twee die boring balbezit en het "staat goed" belangrijk vinden. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13797
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Jinne » do dec 24, 2015 8:25 pm

Karlsson voor de rest van het seizoen verhuurd aan Sparta. Was niet zo heel veel toch? Wel typisch is als ie daar bij het eerste zou komen, want bij ons doet ie niet mee met Jong Ajax.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 09, 2016 5:45 am

Telesport
Ajax trekt Doekhi aan

Danilho Doekhi (17) heeft de clubleiding van Excelsior laten weten zijn loopbaan voort te zetten bij Ajax. De centrale verdediger, die ook controlerende middenvelder kan spelen, zet komende week in Amsterdam zijn handtekening onder een meerjarige verbintenis.

De jeugdinternational van Oranje onder 18 had de clubs voor het uitkiezen. PSV en Feyenoord toonden ook interesse, maar het plan dat Ajax met hem heeft, sprak hem het meest aan. Doekhi, een neefje van Winston Bogarde, maakte begin maart zijn debuut in het eerste van Excelsior, tegen AZ. Deze week legde Ajax ook centrale verdediger Leon Bergsma (19) tot 2018 vast.
Ik kende hem niet: http://www.premiumstars.nl/danilho-doekhi/
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » za apr 09, 2016 8:42 am

Ik had ook nog nooit van hem gehoord. Maar als het aan zijn management ligt komt hij er wel:
De lange verdediger doorliep de jeugdopleiding van Excelsior. Hij valt op door zijn spelinzicht, rust aan de bal en duelkracht. Danilho is bovendien kopsterk en heeft een goede inspeelpass.
Zal aansluiten bij Jong Ajax schat ik zo in.

Kent één van de jeugdvolgers hem wellicht van wedstrijden tegen Ajax?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » za apr 09, 2016 9:00 am

Geweldig naam, ook goed te gebruiken na een nederlaag, met hem als enige uitblinker.

"een Doekhi voor het bloeden" :hypocrite.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » za apr 09, 2016 11:40 am

Doekhi, een neefje van Winston Bogarde, maakte begin maart zijn debuut in het eerste van Excelsior, tegen AZ.
Hij heeft, volgens whoscored.com negen minuten meegedaan. Voor IH: hij is 1,87 meter lang, maar gezien zijn leeftijd, zal hij nog iets groeien.

Zal dit betekenen dat die Zuid-Afrikaanse verdediger (Cape Town) niet komt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » za apr 09, 2016 5:27 pm

Hij ziet eruit als een flinke jongen Demo. Als hij nu goed kan verdedigen, prima positie kan kiezen, sterk in de lucht is. lekker wendbaar en behoorlijk snel verlang verder alleen nog maar een behoorlijke inspeelpass. :hypocrite.gif:

Afbeelding
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » za apr 09, 2016 10:16 pm

InnerHarbour schreef:Hij ziet eruit als een flinke jongen Demo. Als hij nu goed kan verdedigen, prima positie kan kiezen, sterk in de lucht is. lekker wendbaar en behoorlijk snel verlang verder alleen nog maar een behoorlijke inspeelpass. :hypocrite.gif:

Afbeelding
Geen scorend vermogen? Steekpasses geven? Leidinggevende kwaliteiten? En dat allemaal in Rotterdam :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » zo apr 10, 2016 7:47 am

We hebben het over de Nederlandse competitie hè, als hij die dingen heeft die ik opnoem staat hij zo in 1.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » ma apr 11, 2016 9:02 am

InnerHarbour schreef:We hebben het over de Nederlandse competitie hè, als hij die dingen heeft die ik opnoem staat hij zo in 1.
Zou hij nu al over die kwaliteiten beschikken, dan had hij meer minuten gemaakt in Excelsior 1 dan de negen nu. Het is afwachten. Gezien zijn lengte is hij een speler die de jeugd fysiek is ontgroeid?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 11, 2016 1:52 pm

Ajax.nl
Ajax contracteert Abdallah Aberkane

Ajax heeft overeenstemming bereikt met jeugdspeler Abdallah Aberkane. De centrale verdediger tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2016 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2019.

Aberkane werd geboren op 5 mei 2000 in Gouda. De jeugdinternational is afkomstig van ADO Den Haag. Daarvoor was hij actief voor CVV Jodan Boys (2012-2013) en SV Gouda (2007-2012).
Afbeelding
Abdallah Aberkane is trots vanaf 1 juli Ajacied te zijn.

,,Deze dag is bijna niet te beschrijven zo mooi. Ik ben heel blij dat ik bij deze mooie club kan gaan spelen", aldus een trotse Aberkane, die volgend seizoen bij de Onder 17 zal starten. ,,Ajax is toch een van de beste jeugdopleidingen van Europa. Ik koos voor Ajax vanwege de ontwikkeling."

Wie Aberkane niet kent, krijgt een korte typering uit de mond van het in Gouda geboren talent zelf. ,,Ik ben een multifunctionele verdediger. Kan zowel centraal als back spelen. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de plaats rechts centraal achterin. Ik houd van opkomen. Mijn plannen voor komend seizoen: Ik wil laten zien dat ik een toegevoegde waarde ben voor Ajax."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » ma apr 11, 2016 1:55 pm

Ik hoop wel dat als hij staat langer dan Overmars is, :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 11, 2016 1:59 pm

InnerHarbour schreef:Ik hoop wel dat als hij staat langer dan Overmars is, :hypocrite.gif:
Zo te zien niet, of Overmars stoel staat hoger afgesteld. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » ma apr 11, 2016 3:07 pm

Onze aanwinst zegt: "
Kan zowel centraal als back spelen. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de plaats rechts centraal achterin. Ik houd van opkomen"
.
Laat ons systeem zijn dat de centrale verdediger juist niet opkomt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13797
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Jinne » di apr 19, 2016 11:34 am

Nog een Hagenees erbij (of eigenlijk Antwerpenaar).
Ajax.nl

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Pascal Struijk. De 16-jarige verdediger tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2016 en een looptijd heeft van twee seizoenen, tot en met 30 juni 2018.

Struijk werd geboren op 11 augustus 1999 in Antwerpen. De jeugdinternational is afkomstig van ADO Den Haag. Daarvoor was hij actief voor SEV Leidschendam (2003 -2006).

Struijk: ,,Ik wil me bij Ajax verder ontwikkelen tot een betere speler. Vervolgens wil ik het eerste elftal halen”, aldus de kopsterke verdediger, die met ADO de afgelopen jaren veelvuldig tegen Ajax heeft gespeeld. Mede dankzij die wedstrijden en de duels met het Nederlands team kent hij al behoorlijk wat spelers in de jeugdopleiding van Ajax.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 12:25 pm

Die Struijk speelt als jeugdinternational voor Nederland en niet voor België, toch?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Khraa » di apr 19, 2016 5:31 pm

Van Bruggen naar PSV. Ik ben benieuwd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 20, 2016 8:32 am

Van Bruggen (PSV)
Mirani (contract loopt af)
Danny Bakker (contract loopt af)
Milan Vissie (contract loopt af)
El Mahdaoui (contract loopt af)
Jordy Bruijn (contract loopt af)
Norbert Alblas (contract loopt af)
Xavier Mous (contract loopt af )
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » wo apr 20, 2016 10:54 am

Andriy Demchenko schreef:Van Bruggen (PSV)
Mirani (contract loopt af)
Danny Bakker (contract loopt af)
Milan Vissie (contract loopt af)
El Mahdaoui (contract loopt af)
Jordy Bruijn (contract loopt af)
Norbert Alblas (contract loopt af)
Xavier Mous (contract loopt af )
Van deze groep zou Van Bruggen iets kunnen worden, maar waarom de anderen een contract gekregen hebben? Een paar jaar geleden ging Rik Schouw van Jong Ajax naar PSV, is ook geen succes geworden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » vr apr 22, 2016 1:14 pm

Over aanwinst Struijk (ADO, naar de A1?)
Bij die sterke punten telde Patrick Ladru, het nieuwe hoofd jeugdscouting bij Ajax, de kwaliteit 'kop­sterk' bij op
en ook scout en kenner van het Marokkaanse voetbal, Youssef Ghazouani, uitte zijn lofzang over Struijk
op Twitter. 'De scouting van Ajax is heerlijk bezig. Aberkane (die ook overkomt van ADO Den Haag red.) en
Struijk zijn (potentiële) toppers. Bikkelharde verdedigers.
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... PUxIqiY.97

Bikkelharde verdedigers, Tete 2 en 3?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » vr apr 22, 2016 1:55 pm

Die Marokkaanse scout vangt een fee van Ladru en prijst 'm de hemel in. Wij van WC-eend...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » vr apr 22, 2016 4:55 pm

wimpey schreef:Die Marokkaanse scout vangt een fee van Ladru en prijst 'm de hemel in. Wij van WC-eend...
Was dat gebruikelijk bij Ajax?

Ik heb geen idee, ben geen scout en kan me voorstellen dat als een scout iemand heeft aanbevolen en om zijn mening wordt gevraagd, hij enthousiast is. Die "Marokkaanse scout" zal toch ook wel Nederlandse spelers mogen scouten?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » do jun 30, 2016 7:45 pm

Zoals enkele weken geleden al op Ajax Showtime te lezen viel is Juan Familia Castillo nu officieel eigendom van
Chelsea. De Londense club meldt de komst van de middenvelder op zijnofficiële website.

'Juan is een veelbelovende speler die we veel hebben bekeken toen hij speelde voor Ajax', schrijft men bij Chelsea. 'Hij
speelde in het verleden veel als buitenspeler, maar tegenwoordig komt hij vooral uit de voeten als centrale middenvelder.

Hij was aanvoerder bij Ajax, maar ook bij het Nederlands elftal onder 16 jaar. Daardoor kent hij al veel van zijn nieuwe
teamgenoten aangezien hij die tegenkwam tijdens internationale wedstrijden en toernooien.'
Castillo tekent een contract voor drie jaar bij Chelsea. Na Timothy Fosu­Mensah (Manchester United), Donyell Malen
(Arsenal), Javairo Dilrosun (Manchester City) en Mink Peeters (Real Madrid) is hij de vijfde speler die de jeugdopleiding
van Ajax voortijdig verlaat voor een buitenlands avontuur. De genoemde vier gingen hem in de afgelopen jaren voor.
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... 6tjrRRz.97
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie