Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di okt 17, 2006 8:32 pm

Toch benieuwd waar Reis heen gaat, men was behoorlijk enthousiast over hem. Ik heb ook ergens een column over hem gelezen. Highlow ?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 17, 2006 10:38 pm

Heb je zelf eerder in deze topic geplaatst, Neef. :aai: :D
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 18, 2006 1:11 pm

Even gesplitst.

Graag weer verder over de jeugd van AJAX.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 19, 2006 2:20 pm

Vol Beloften: Vurnon Anita
Amsterdam, 19 okt 2006
Jong Ajax is de kweekvijver voor het eerste elftal van morgen. In deze rubriek Vol Beloften krijgen de talenten van Ajax de kans zich te presenteren aan de supporters. Deze keer Vurnon Anita.
Naam: Vurnon Sanbenito Anita.

Geboren: 4 april 1989 te: Curaçao

Broers/zussen: Ik ben enig kind

Positie: verdedigende middenvelder Links- of rechtsbenig: rechtsbenig

Lengte: 1.67 meter Gewicht: 62 kg.

Bij Ajax sinds: De E1, dat was in 1999. Contract vanaf: 1 juli 2005 tot en met 30 juni 2008

Vorige club(s): VV Maarssen, CVVV Willemstad op Curaçao en daarna weer VV Maarssen

Opleiding: Ik heb een jaar marketing en communicatie gedaan, maar daar ben ik mee gestopt.

Relatie: Nee, die heb ik niet.

Geen voetballer, dan... Poeh, nooit over nagedacht. Geen idee eigenlijk.

Passie buiten het voetbal: Ik probeer een beetje te rappen. Het komt nog wel eens zo ver dat we iets gaan opnemen.

Geloof/Bijgeloof: Nee/Nee

Vakantie: Ik ga elk jaar in de zomer naar Curaçao. Daar woont mijn familie en het is er altijd mooi weer. In de winterstop ga ik niet, want ik vind de tijd te kort.

Muziek: R&B en rap.

Favoriete tv-programma: Yo momma op MTV. Daar proberen ze iemand belachelijk te maken.

Beste film: Scarface.

Mooiste boek: Ik lees nooit boeken, dus ik zou het niet weten.

Krant/tijdschrift/website: VI/ajax.nl en partypeeps.com

Favoriete eten: Antilliaanse gerechten zoals bonchi met rijst. Je kan er veel mee variëren. Bijvoorbeeld met vis of met vlees.

Een dag ruilen met…: Met niemand hoor. Ik ben zeer tevreden hoe mijn dagen eruit zien en hoe ikzelf leef. Ik hoef niet te ruilen.


Mooiste goal: Dat was in de C-tjes. De jongens hadden gezegd dat ik de toegekende vrije trap niet mocht nemen. Ik deed het toch en de bal ging in de kruising. Het was van grote afstand.

Grootste voetbalkwaliteit: Mijn inzicht.

Nog werken aan: Koppen en het linkerbeen.

Favoriete club buiten Ajax: Barcelona en Arsenal.

Mooiste wedstrijd: Dat was toch mijn debuut in Ajax 1 tegen FC Groningen vorig jaar, ook al verloren we.

Favoriete voetballer: Ronaldinho en Henry. In willekeurige volgorde. Ik vind ze allebei heel goed.

Idool buiten voetbal: Mijn vader. Hij heeft mij leren voetballen en kon het, vroeger dan, ook heel goed.

Hoogtepunt in carrière: Het debuut en dat ik mijn contract tekende.

Dieptepunt: Toen ik in de C2 mijn kuitbeen brak. Ik ben er drie maanden uitgeweest, maar daarna kwam ik sterker en beter terug dan ooit.

Lastige club als tegenstander? Alle clubs, want iedereen wil van Ajax winnen en gaan ze er tegenaan. Dan zie je die club een week later spelen en zijn ze veel zwakker.

Toekomstverwachting: Ik wil zo snel mogelijk bij het eerste komen. Om dat te bereiken doe ik zo goed mogelijk mijn best in het tweede.
Officiële website van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 19, 2006 3:07 pm

Geen licht. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do okt 19, 2006 3:19 pm

Niet bepaald nee.... maar kan nog komen, hij is nog maar 17. Het is belangrijkste voor Ajax is natuurlijk dat hij kan voetballen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do okt 19, 2006 3:56 pm

Hij noemt alleen geen favoriete krant...
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 19, 2006 4:11 pm

Dat zal dan De Telegraaf wel zijn, haha. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do okt 19, 2006 4:14 pm

De Duckstadkrant. ;)
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 20, 2006 10:08 am

Alleen zijn filmkeuze is verantwoord.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 20, 2006 12:34 pm

joey schreef:Dat zal dan De Telegraaf wel zijn, haha. :D
Of dat hij niet leest, period. :D

Ik vind het opzich wel knap dat je door het beantwoorden van een paar vragen al duidelijk kan maken dat je niet bepaald slim bent. Maargoed, who cares? Als hij maar een hele goede voetballer wordt bij Ajax. :cheer:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 11, 2007 2:06 pm

Het bericht hieronder staat op vi.nl en toen ik het las, moest ik denken aan dat Roemeense talent dat een of andere talentanjacht van Ajax in Roemenië had gewonnen. Popescu en Gerrie Mühren waren erbij betrokken. Weet iemand wie dat talent was (ondertussen 16? 17?) Als ik me het goed herinner was het een middenvelder.

Hearts wint slag om 16-jarige 'nieuwe Hagi'

10/1/2007 19:55

Heart of Midlothian is erin geslaagd het Roemeense talent Dumitru Copil vast te leggen. De pas zestienjarige middenvelder tekende een contract voor twee seizoenen met een optie op nog een vijf extra contractjaren.
'We hadden hem al een tijdje op het oog dus ik ben blij dat de overgang is rondgekomen', verklaarde coach Valdas Ivanauskas. 'Ik weet dat sommige mensen hem al hebben vergeleken met Georghe Hagi, maar het is nog even afwachten hoe hij zich ontwikkelt. Hij heeft in ieder geval kwaliteiten, dat staat vast.'
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » do jan 11, 2007 4:19 pm


Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 11, 2007 11:37 pm

JC schreef:Nicorec
Dank, uit de topic maak ik op dat hij nu 18/19 is. Ajax zal wel geen belangstelling meer hebben.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 08, 2007 5:23 pm

Komend seizoen een Kluivertje bij Ajax!
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jul 08, 2007 6:07 pm

En dat vind ik toch gewoon weer leuk :headbang.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 08, 2007 6:29 pm

Ik had het al ergens gelezen, vorige zomer (dacht ik) toen Kluivert nog bij Valencia zat was hij in Amsterdam een tijdje en vond men hem daar om zijn zoontje (Justin Kluivert denk ik dan) te zien voetballen die op een talentendag ofzo meeliep.. Wel leuk natuurlijk! :ajaxscarf.gif: Grappig is ook dat de Sneijder en Van der Vaart telg de zelfde leeftijd hebben (zoontje van Rafael is een paar maanden ouder, vorig jaar tijdens het WK geboren, Sneijder's zoon eind augustus ofzo) dus is leuk als die later ook samen net als hun vaders in Ajax 1 voetballen. :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo jul 08, 2007 6:32 pm

joey schreef:Komend seizoen een Kluivertje bij Ajax!
2 zelfs. Quincy gaat in de E1 spelen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 08, 2007 6:33 pm

Precies, ontdek ik ook net (je was me net voor): http://www.ajax.nl/web/show/id=63094

Dat was denk ik dan de Kluivert-telg die hij vorige zomer bekeek op de Toekomst.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:50 am

Jonge Bosniër op proef bij Ajax
Written by Jacques Happe

Friday, 27 July 2007
Ajax heeft momenteel de 15-jarige Adnan Secerovic op proef. Het Bosnische talent van Slaven Zivinice speelde donderdagavond de oefenwedstrijd tegen Lelystad '67 mee met Jong Ajax. Volgens trainer Adrie Koster van de reserves is het "duidelijk dat hij goed kan voetballen", maar door zijn pas jonge leeftijd kan het zijn dat Secerovic ook nog met de A1 zal meespelen. Saillant detail: eerder deze maand werd hij door Roda JC voor het eerste (!) afgetest.

Vijftien pas en nu al op trainingsstage bij Ajax. De Bosniër Asdan Secerovic traint deze week met de beloftes van de Amsterdamse profclub mee. Donderdagavond deed hij 90 minuten lang zijn best in een potje van de beloftes tegen Lelystad '67. De middenvelder deed zijn erg best. Hij rende veel in zijn ruimte op nummer 8. Hij kwam nogal eens te laat, speelde een bal net verkeerd, maar zijn wil om te laten zien wat hij kon, dat zat wel snor. Eigenlijk deed hij soms een beetje teveel zijn best. Wilde hij teveel laten zien dat hij een groot talent is. Adrie Koster vond dat niet erg. De Jong Ajax-trainer kan daar wel doorheen kijken. "Ik vind het alleen maar een goed teken als een speler graag wil en dan kun je ze beter een beetje afremmen", om daar aan toe te voegen, dat ook hij zich bewust is van de pas jonge leeftijd van de van Slaven Zivinice afkomstige middenvelder. "Vergeet niet dat deze jongen nog maar 15 jaar oud is. Dan zie je dat het tempo vrij hoog is voor hem in vergelijking tot de andere spelers. Maar hij kan wel voetballen hoor!" Toch dringt de vraag zich op. Is hij niet te jong? Zou de A1 geen betere springplank zijn? Die optie houdt de coach beslist open. "Misschien speelt hij ook nog wel een wedstrijdje bij de A-junioren, een beetje meer naar zijn leeftijdscategorie toe." Aan het begin van deze maand trainde Asdan mee bij Roda JC, waar hij zich als broekie mocht bewijzen bij het eerste! "Voor een jongen van vijftien kan hij wel wat, maar voor het niveau van Roda is het te weinig", vertelde trainer Raymond Atteveld na een oefenwedstrijd. Logisch, het eerste is voor een tiener gewoon nog te hoog gegrepen, maar in een lager elftal moet hij nog heel ver door kunnen groeien...
highlow.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 31, 2007 9:51 am

Jong Ajax verliest van FC Volendam

Jong Ajax heeft de vriendschappelijke wedstrijd tegen FC Volendam met 1-0 verloren. De ploeg van trainer Adrie Koster kwam vooral in de tweede helft net te kort tegen de profs uit het vissersdorp.

Vooral voor rust bleven de Amsterdamse Beloften prima overeind tegen de fysiek sterkere Volendammers. Op het Wateringcomplex van Fortuna Wormerveer liet middenvelder Siem de Jong een opgelegde kans om de openingstreffer te maken onbenut. Ook Chakib Tayeb kreeg een grote kans. Ook de spits miste. Na de rust drong de ploeg van trainer Stanley Menzo nadrukkelijker aan. De Volendammers zagen hun daadkracht vlak voor tijd beloond met een treffer. Jack Tuyp kopte raak.
De Jong was een helft van de partij bij Jong Ajax. De pechvogel klapte vlak voor rust met zijn hoofd tegen het hoofd van een tegenstander. De Jong bleef na de rust achter in de kleedkamer. De Ajax-trainers Koster en Aron Winter zagen maandagavond ook stagiair Wesley Ngobaheng aan het werk. De Fransman viel in de tweede helft uit met een enkelblessure.
Jong Ajax bereidt zich voor op het toernooi om de Talents Cup. Op het Wateringcomplex treffen de Ajacieden later deze week de toptalenten van Espanyol (donderdag) en Liverpool FC (zaterdag).
ajax.nl

Iemand die van deze speler gehoord heeft?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 10, 2007 8:04 pm

AS schreef:Canadese jeugdspeler (17) naar Ajax

woensdag 10 oktober, door SP, Amsterdam, 17:49u, Sigma Sports
De jeugdopleiding van Ajax wordt binnenkort versterkt met het Canadese talent Kyle Bekker. Deze 17-jarige middenvelder uit Oakville gaat waarschijnlijk na de jaarwisseling in de A-jeugd van Ajax spelen. Bekker overtuigde Ajax na twee stage-periodes in mei en augustus van dit jaar.

Ajax kwam Bekker op het spoor tijdens het Sigma Sports Camp in Canada. Sigma Sports organiseert sinds 2005 voetbalkampen met medewerking van Ajax. Jeugdtrainers van Ajax trainen de kinderen gedurende twee weken.

Bekker is na Matthew Lam (A2), Jesper Floren (A2) en Costas Peristerdis (B1) al de vierde buitenlandse jeugdspeler die is aangetrokken voor de jeugdopleiding.
ANN schreef:Ajax trekt 17-jarige Canadees aan
Ajax heeft de 17-jarige Canadese middenvelder Kyle Bekker aangetrokken. Bekker is tweemaal op proef geweest en heeft een goede indruk achter gelaten op Sonny Silooy: "Kyle is een technisch goede speler die goed het spel kan lezen en bepalen." De speler van Oakville Ontario zal zich in de winterstop voegen bij de A1.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door D_skilled » vr nov 11, 2011 8:16 am

Liverpool en ManUnited azen op Ajax-talent

AMSTERDAM Ajax dreigt een van zijn jeugdige talenten kwijt te raken. De 17-jarige Danzell Gravenberch, speler van A1, staat in de nadrukkelijke belangstelling van diverse Engelse topclubs. Liverpool, Manchester United en Aston Villa hebben zich gemeld bij de aanvaller, die bij Ajax nog geen contract ondertekende.

Gravenberch die op 13 februari volgend jaar achttien jaar wordt, maakte afgelopen zomer indruk als speler van Oranje onder 17 jaar, waarmee hij het EK won. Vervolgens kwam hij uit op het WK in Mexico. Bij dat laatste toernooi overleefde Oranje de groepsfase niet, maar de razendsnelle rechterspits maakte een doelpunt tegen Noord-Korea (1-1).

Opvallend is dat uit het zeer talentvolle jeugdelftal al drie spelers in Engeland onder contract staan. Kyle Ebecilio (Arsenal), Karim Rekik (Manchester City) en Nathan Ake (Chelsea) werden al eerder ingelijfd door Engelse voetbalgrootmachten. Omdat Gravenberch nog niet onder contract staat bij Ajax, hoeven geïnteresseerde clubs alleen de verplichte opleidingsvergoeding over te maken aan Ajax.
Bron: Algemeen Dagblad

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Feest » vr nov 11, 2011 8:18 am

Tuuuuurlijk. En ook op Schoop.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door joey » vr nov 11, 2011 9:11 am

Groot, sterk...
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie