Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » vr feb 08, 2019 10:43 pm

Nee hoor het is 75 wat kan oplopen naar 86.
YNWA

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » vr feb 08, 2019 10:49 pm

LucaS schreef:Het is gewoon 86 miljoen hoor

https://www.vi.nl/nieuws/frenkie-heeft- ... -te-pakken
Oeeee burn IH.

Maar het is wel rond de 86 miljoen wat Ajax dus inclusief Frenkie aan jeugdspelers heeft verdiend... Spelers zoals Antonucci.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door LucaS » vr feb 08, 2019 10:53 pm

Gegarandeerde bonussen. 86 miljoen dus.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » vr feb 08, 2019 11:12 pm

Lionel schreef:
LucaS schreef:Het is gewoon 86 miljoen hoor

https://www.vi.nl/nieuws/frenkie-heeft- ... -te-pakken
Oeeee burn IH.

Maar het is wel rond de 86 miljoen wat Ajax dus inclusief Frenkie aan jeugdspelers heeft verdiend... Spelers zoals Antonucci.
Plus 11 miljoen... Bijna 100 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » vr feb 08, 2019 11:17 pm

Niks gegarandeerd, bonussen zijn niet gegaredeerd anders zouden het geen bonus zijn daar zal die postbode wat voor moeten doen

vooralsnog 75 miljoen en geen cent meer wat sowieso een belachelijk bedrag voor die overschatte postbode is die allees nog moet waarmsken maar goed Overmars is een geweldige verkoper.
YNWA

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » za feb 09, 2019 12:06 am

Een bonus kan gegarandeerd zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » za feb 09, 2019 2:47 am

Blijven jullie nu maar lekker in jullie eigen zak liegen dan blijf ik jullie wel corrigeren, net zolang uit de jaarcijfers van Ajax blijkt dat zij meer dan 75 miljoen hebben ontvangen voor de Jong.
YNWA

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door LucaS » za feb 09, 2019 9:03 am

De enige die de feiten niet onder ogen wil zien ben jij. Zelfs de zaakwaarnemer van de Jong zegt (net als Overmars eerder) dat de bonussen volledig zeker zijn
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » za feb 09, 2019 12:27 pm

InnerHarbour schreef:
Mr. Ajax schreef:
InnerHarbour schreef:Oh en je kwam precies op die 86 mijoen uit, wat een toevallllllllll.

Jokkebrok.
Waarom schiet je toch elke keer zo in de stress als het over de transferprijs van Frenkie gaat? Vind je het echt zo belangrijk dat je grote stoere bink Virgil als duurste Nederlander mag blijven worden bestempeld? :aai.gif:
A. ik schiet niet in de stres.
B. Het lijkt mij beter als Ajacieden niet in hun eigen zak liegen.
C. Wat is dat toch met jou en het niet tegen kritiek op Ajax van niet Ajacieden kunnen. Je reageerd zoals die lozer de Gier terwijl ik jou een stuk slimmer inschat?
A. Lijkt er wel verdomd veel op.
B. Ik zie niet waar er gelogen wordt.
C.
a. Ik zie niet wat dit met kritiek op Ajax te maken heeft. En of het nou 75, 86 of 68 is zal mij persoonlijk echt een worst wezen. Ik ben gewoon oprecht benieuwd naar jouw motivatie om er telkens als de kippen bij te zijn om het onder die 86 te houden. Nou, benieuwd... Het lijkt me inmiddels wel overduidelijk.
b. Als je het over intelligentie gaat hebben zou ik in ieder geval beginnen met correct spellen. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » za feb 09, 2019 1:19 pm

Tja en ik vraag mij oprecht :hypocrite.gif: af waarom sommige van jullie zo graag in hun eigen zak liegen, moet er soms nog de zoveelste rechtsback gekocht worden? Een bonus wordt betaald als daar een bepaalde prestatie tegenover staat. Als de postbode nooit een wedstrijd voor Barcelona speelt om maar wat te noemen zal hij ook nooit die prestatie kunnen leveren en krijg je die bonus niet. Vandaar dat je die er nu niet kan bijrekenen.

Maar zoals ik al zei, ga er gerust mee door dan blijf ik jullie wel corrigeren. :blackcat.gif:
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » za feb 09, 2019 1:37 pm

InnerHarbour schreef:Tja en ik vraag mij oprecht :hypocrite.gif: af waarom sommige van jullie zo graag in hun eigen zak liegen, moet er soms nog de zoveelste rechtsback gekocht worden? Een bonus wordt betaald als daar een bepaalde prestatie tegenover staat. Als de postbode nooit een wedstrijd voor Barcelona speelt om maar wat te noemen zal hij ook nooit die prestatie kunnen leveren en krijg je die bonus niet. Vandaar dat je die er nu niet kan bijrekenen.

Maar zoals ik al zei, ga er gerust mee door dan blijf ik jullie wel corrigeren. :blackcat.gif:
Iets gewoon blijven herhalen is natuurlijk een superieure vorm van argumentatie. Nu heb je mij overtuigd. :biggthumpup.gif: :hypocrite.gif:

Maar post hier anders even het kopie van het contract dat kennelijk op je bureau ligt. Dan kunnen we ook meekijken en net zo stellig Overmars, Dursun en alle andere direct betrokkenen gaan tegenspreken. :666.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door InnerHarbour » za feb 09, 2019 2:40 pm

Mr. Ajax schreef:Nu heb je mij overtuigd.
Mooi zo. :biggthumpup.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » do feb 21, 2019 4:12 pm

https://www.abola.pt/nnh/Noticias/Ver/774738

Ajax zou dus belangstelling hebben voor een talent van Benfica.

Ken die jongen niet, maar Portugese toptalenten zijn voor Nederlandse clubs in principe onhaalbaar.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » di mar 26, 2019 10:36 am

Volgens De T. en insiders haalt Ajax Rio Hillen (16) weg bij AZ. Sterke verdediger, stond ook in de belangstelling van Dortmund en Chelsea. Komt oorspronkelijk van AFC! Eigen achtertuin! :1evil.gif:

Zelfde geldt voor een andere speler die naar Ajax kan: leeftijdgenoot Kian Fitz-Jim. Is door AZ gescout bij Buitenveldert.

Sinds AZ in Zaandam zit, haalt het de ene na de andere jeugdspeler weg uit Amsterdam, met veel succes. Elk jaar probeert Ajax dit te corrigeren door de portemonnee te trekken. :excited.gif:

Ajax trekt ook aan Rav van den Berg van Zwolle:

https://www.destentor.nl/pec-zwolle/pec ... afb787434/

PSV wordt ook genoemd, maar Nijkamp heet het specifiek over Ajax.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door D_skilled » di mar 26, 2019 11:17 am

Dat is makkelijk roepen als je de achtergronden niet kent. Rio Hillen was in de E1 een lange slungel met weinig coördinatie en balgevoel. Talent? Zeker, maar niet dat je zei "ja, dat is nou echt een Ajax-speler". Was nog heel veel werk aan en gewoon een twijfelgeval op dat moment. Hij heeft zich de afgelopen meer dan goed ontwikkeld en is de groei mooi doorgekomen. Nu mooi lang.

Kian Fitz Jim heeft in de E'tjes zelf de keuze gemaakt om naar AZ te gaan; hij zat bij Ajax op dat moment in de voetbalschool. Daar moet je wel bestand tegen zijn, dan is AZ wat gemoedelijker natuurlijk en minder competitief. En hij kwam er terecht met twee teamgenoten van AFC, dat is ook prettig. Niet elke speler doet er goed aan om naar Ajax te gaan in de jeugd. Dat hangt ook echt af van de karakter van de speler zelf.

AZ doet dat ook goed hoor met voetbalscholen in de regio. Hebben (alleen) Noord-Holland als achterland, capaciteit scouts dat je alleen over 1 provincie hoeft te verdelen. Dan ben je er soms sneller bij dan Ajax. En met succes tot nu toe. Ajax heeft ook goede spelers, maar AZ heeft inhoudelijk misschien wel een betere opleiding dan Ajax. Zo kan het zijn dat niet zulke grote talenten vanaf de onderbouw ineens heel veel beter worden bij AZ.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » di mar 26, 2019 11:48 am

Een twijfelgeval? In de onderbouw lopen vooral twijfelgevallen, slechts een enkeling is zo getalenteerd dat je ziet dat hij er wel komt. Die ene Naci ontdekt iedereen wel. Het gaat erom de juiste twijfelgevallen eruit te pikken.

We moeten niet doen alsof de onderbouw vol geheide toppers zit. Het gros valt af.


AZ doet dat ook goed hoor met voetbalscholen in de regio. Hebben (alleen) Noord-Holland als achterland, capaciteit scouts dat je alleen over 1 provincie hoeft te verdelen. Dan ben je er soms sneller bij dan Ajax. En met succes tot nu toe.
Ajax heeft ook goede spelers, maar AZ heeft inhoudelijk misschien wel een betere opleiding dan Ajax. Zo kan het zijn dat niet zulke grote talenten vanaf de onderbouw ineens heel veel beter worden bij AZ.
Die argumenten lijken mij plausibeler. Dat mag Ajax zich dus aantrekken.

Ajax heeft inderdaad een aantal goede spelers: Ünüvar, Hoogewerf (hoewel wat klein), Salah-Edinne (niet toevallig ex-AZ), enz, maar ook jongens, zelfs aankopen, van wie ik denk: WTF? :confused.gif:

Kian Fitz Jim heeft in de E'tjes zelf de keuze gemaakt om naar AZ te gaan; hij zat bij Ajax op dat moment in de voetbalschool. Daar moet je wel bestand tegen zijn, dan is AZ wat gemoedelijker natuurlijk en minder competitief. En hij kwam er terecht met twee teamgenoten van AFC, dat is ook prettig. Niet elke speler doet er goed aan om naar Ajax te gaan in de jeugd. Dat hangt ook echt af van de karakter van de speler zelf.
Ook daar is dan werk te verzetten. Waarom kiest die jongen precies voor AZ? Zelfkritisch blijven is het devies.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » di mar 26, 2019 11:49 am

Dan geef je toch gewoon meer geld uit of kopieer je je hun plan? Kom op zeg, je laten aftroeven door AZ omdat die een betere opleiding hebben :excited.gif:

Dat er voor sommige spelers een omweg nodig is, snap ik overigens. Alleen maar goed ook.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door raymon » di mar 26, 2019 11:52 am

Is niets mis mee om sommige spelers bij AZ te laten rijpen, is economisch gezien waarschijnlijk ook voordeliger.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » di mar 26, 2019 12:21 pm

Riskant, want er zijn meer kapers op de kust.

Brexit is dit jaar een voordeel voor de Nederlandse clubs. Door de onzekerheid zullen minder talenten voor Engeland kiezen, neem ik aan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door D_skilled » di mar 26, 2019 12:27 pm

Yopii schreef:Een twijfelgeval? In de onderbouw lopen vooral twijfelgevallen, slechts een enkeling is zo getalenteerd dat je ziet dat hij er wel komt. Die ene Naci ontdekt iedereen wel. Het gaat erom de juiste twijfelgevallen eruit te pikken.

We moeten niet doen alsof de onderbouw vol geheide toppers zit. Het gros valt af.
Natuurlijk, maar als je namens Ajax naar een speler kijkt die niet helemaal soepel beweegt, traagjes is en aan de bal zozo is (waarschijnlijk door motorische tekortkomingen), dan is het normaal dat je denkt "dat is geen Ajax-speler". Ik snap dat je er doorheen moet kijken, maar je wil ook geen speler halen die je na 1 jaar weer wegstuurt. AZ heeft het destijds met hem aangedurfd en Ajax niet. En dat heeft goed uitgepakt, maar het had ook anders kunnen uitpakken. Hoe iemand zich ontwikkelt (fysiek en voetbaltechnisch) is niet te voorspellen, een speler met een betere basis zal altijd sneller eruit gepikt worden. Iemand die motorisch niet (helemaal) goed is, is een groter risico in mijn ogen.
Ook daar is dan werk te verzetten. Waarom kiest die jongen precies voor AZ? Zelfkritisch blijven is het devies.
Omdat zijn gevoel daar beter was. Zo simpel is het. Elke lichting van Ajax beschikt over ongeveer 6 a 8 middenvelders. Sommige worden op andere posities gebruikt, omdat er simpelweg te veel middenvelders zijn. Zelfs rechts- of linksback. En niet sporadisch, maar regelmatig. Dat is ook geen fijn vooruitzicht.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door raymon » di mar 26, 2019 12:39 pm

Yopii schreef:Riskant, want er zijn meer kapers op de kust.

Brexit is dit jaar een voordeel voor de Nederlandse clubs. Door de onzekerheid zullen minder talenten voor Engeland kiezen, neem ik aan.
Ajax is voor echte talenten de beste weg naar de top. De statistieken wijzen dat uit. En als een speler op 16 jarige leeftijd voor het geld kiest in Engeland, dan doen ze dat ook als ze voor Ajax spelen.

In feite is AZ niets meer dan een opleidingsclub voor Ajax. Prima toch. Ajax moet gewoon zorgen dat ze de organisatie op orde houden, investeren in kwaliteit en daardoor regelmatig goede successen in Europa kunnen boeken. De finale EL en kwartfinale CL spreken aan. Daar trek je talent mee aan. Spelers zien hoe gewild de spelers van dit team zijn. Dat is de aantrekkingskracht van Ajax. Of ze nou als 8jarige bij Ajax komen of als 16jarige van AZ maakt niets uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » di mar 26, 2019 1:33 pm

Wat is er ook zo verkeerd aan om in de onderbouw niet goed genoeg bevonden talenten later weer terug te halen als blijkt dat ze nu wel interessant zijn?

Zeiken om het zeiken weer dit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » di mar 26, 2019 2:12 pm

Sorry Mr. Ajax, maar jouw reactie voegt niets toe. In tegenstelling tot die van D_Skilled, die wél inhoudelijk op de zaak ingaat.

Zelfkritisch blijven, kijken wat er beter kan, is zo belangrijk. Ajax moet niet zich niet te groot voelen om van AZ te leren. Als D_Skilled zegt dat de opleiding van AZ, met veel minder middelen, beter is dan die van Ajax, schrikken jullie daar dan niet van? Is het dan niet logisch dat spelers liever naar AZ gaan dan naar Ajax?

De afgelopen jaren heeft Ajax een stoet jeugdspelers van AZ gepolst voor een overgang. Het gros zegt nee. Dan is het niet alleen arrogant maar ook onjuist om te stellen dat AZ een opleidingsclub voor Ajax is.

@D_Skilled: het gaat mij om het patroon, niet specifiek om Hillen. Ik geloof je direct als je stelt dat hij een slecht voorbeeld is. :biggthumpup.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » di mar 26, 2019 3:37 pm

Yopii schreef:Sorry Mr. Ajax, maar jouw reactie voegt niets toe. In tegenstelling tot die van D_Skilled, die wél inhoudelijk op de zaak ingaat.
:biggrin.gif:

Jaja. De zoveelste vraag die ik vandaag aan je stel en die je gewoon uit de weg loopt. Over iets compleet anders gaan raaskallen is geen antwoord op een vraag, doet de vraag ook niet verdwijnen en maakt je punt (voor zover er een is) er niet bepaald sterker op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » do mar 28, 2019 1:29 pm

Ik 'loop niets uit de weg'.

Ik vrees de verbale strijd niet, met niemand, en zeker niet met jou. Een ander punt is of ik er zin in heb.

Maar vooruit: vooropgesteld dat je de beste opleiding hebt, dan wil je dus de grootste talenten zo vroeg mogelijk binnen hebben.

Het is een brevet van onvermogen voor Ajax als zulke jongens minstens net zo goed of zelfs beter af zijn bij AZ.
Het is ronduit vervelend dat Ajax de laatste jaren stelselmatig talenten uit de opleiding van AZ naar Amsterdam probeert te halen. Paul Brandenburg, hoofd jeugdopleiding in Alkmaar, vertelt dat in gesprek met Voetbal International. Volgens het medium heeft Ajax de laatste jaren 'tientallen' talenten van AZ benaderd.

"Het is vervelend. Clubs met hogere budgetten proberen nog steeds talenten van ons binnen te halen. Op zich is dat een compliment voor de opleiding. Het mooie is dat het overgrote deel gewoon bij AZ blijft. Dat is een nóg beter teken", reageert Brandenburg.

VZ

Het klopt uiteraard dat niet alle spelers in een rechte lijn op Ajax 1 af gaan. Sommigen hebben een omweg nodig. Echter, als Brandenburg gelijk heeft, dan klopt er iets niet. Het mag niet zo zijn dat Ajax halve teams weghaalt bij AZ om spelers te vervangen in wie inmiddels al een hoop energie is gestoken.

Dan heb ik het er nog niet over dat spelers 'gewoon' nee kunnen zeggen tegen Ajax.

Plaats reactie