Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Alexander » vr dec 22, 2023 11:00 am

1 van de beste die er liep. Had op zeker 1 gehaald. Dat kan er ook nog wel bij.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » vr dec 22, 2023 12:12 pm

Doe je hier iets aan? Nee dus. Is die jongen klaar voor Ajax 1? Heus niet.

Heeft hij dus iets te zoeken bij de Spurs? Nee. Het contract daar is natuurlijk veel beter.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Liberty » vr dec 22, 2023 12:19 pm

Dit komt toch al veel langer voor. En van de meesten horen we nooit meer wat.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Trab » vr dec 22, 2023 12:24 pm

Alexander schreef:1 van de beste die er liep. Had op zeker 1 gehaald. Dat kan er ook nog wel bij.
Ik heb hem een paar keer bij jong zien spelen en toen was hij onzichtbaar. Momentenspeler. Daar missen we niet veel aan. Met Hato en Misseoui verlengen is belangrijker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » zo dec 24, 2023 12:29 pm

Misehouy gisteren weer een assist en doelpunt lees ik. Zou wel fijn zijn als dat in orde komt in de winterstop. Lijkt me dat deze jongen in de tweede seizoenshelft dan ook wel een paar keer minuten kan gaan pakken bij het eerste elftal. Kijken hoe dat gaat. Maar wel na verlenging uiteraard.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door De Dominee » zo dec 24, 2023 1:40 pm

Dat zal de discussie zijn: Ajax wil hem pas speeltijd geven na verlenging en Misehouy wil pas verlengen als hij speeltijd krijgt.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 24, 2023 2:02 pm

Neem die jongen gewoon mee op traingskamp en geef hem daarna een paar invalbeurtjes. Dan is het gevoel vwb perspectief al meteen anders. Mocht ie dan nog altijd niet willen bijtekenen, dan mag ie weer rondjes gaan lopen bij Jong.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » za dec 30, 2023 4:55 pm

Denk je dan dat bijtekenen nog een optie is? :confused.gif:

Komt haast nooit voor dat een speler Ajax zo lang aan het lijntje houdt en alsnog blijft.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Andriy Demchenko » za dec 30, 2023 7:49 pm

Yopii schreef:
za dec 30, 2023 4:55 pm
Denk je dan dat bijtekenen nog een optie is? :confused.gif:

Komt haast nooit voor dat een speler Ajax zo lang aan het lijntje houdt en alsnog blijft.
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/zaakw ... lub/428427
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » za dec 30, 2023 8:31 pm

Als zijn zaakwaarnemer inderdaad voor een toekomst bij Ajax wil gaan dan is nu toch wel het moment daar om dat ook definitief te maken.

Ajax moet de plannen met Misehouy kenbaar maken. Wat is zijn traject naar het eerste elftal. Dan is het aan hem om te tekenen of niet. Als hij tekent ga je samen dat traject in en gaat hij uiteraard mee op trainingskamp. Komt er geen overeenstemming dan hoef je hem ook niet mee te pakken. In dat geval geef je beter een ander de kans om zich daar te ontwikkelen.

Ik weet natuurlijk niet hoe goed of slecht Ajax dit heeft gespeeld. Maar een jongen van 18 die wekelijks in Jong Ajax speelt. Het is niet dat het volslagen idioot is natuurlijk. Het gaat er ook om of hij geloof heeft in zichzelf. We hebben de afgelopen weken verschillende spelers zien debuteren. Als hij tekent gaat hij zeker speeltijd krijgen en dan is het aan hem om het waar te maken. Volgend seizoen aansluiten of eventueel eerst verhuren.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 31, 2023 12:30 am

Als ie bijtekent zie ik hem onder Schip zelfs vrij snel minuten maken de komende maanden. Hij is volgens mij een echte 10 - daar hebben we juist geen van in de huidige selectie. En Schip heeft al laten zien best jonge talenten de kans willen geven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » zo dec 31, 2023 9:40 am

Dat zou inderdaad zomaar kunnen. En dan is het aan hem om te laten zien dat hij al goed genoeg is. Lukt dat dan zal hij ook volgend seizoen bij de selectie zitten. Valt het tegen zou verhuur eventueel in beeld komen.

Kansen liggen er volop dus eigenlijk zie ik het probleem niet zo.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 02, 2024 5:20 pm

Marillion schreef:
zo dec 31, 2023 9:40 am
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. En dan is het aan hem om te laten zien dat hij al goed genoeg is. Lukt dat dan zal hij ook volgend seizoen bij de selectie zitten. Valt het tegen zou verhuur eventueel in beeld komen.

Kansen liggen er volop dus eigenlijk zie ik het probleem niet zo.
Hij is i.i.g. mee op trainingskamp, dat is een begin en bewijst dat de deur nog niet definitief dicht is gelukkig. Als die jongen nu effe knalt op trainingskamp dan kan hij zich hopelijk voldoende bewijzen voor speeltijd,
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » di jan 02, 2024 7:55 pm

Ik zie bij Ajaxshowtime een verhaal van zijn zaakwaarnemer voorbij komen. Dat gaat onder meer over vaker meetrainen met het eerste elftal want dat is nog nauwelijks gebeurd. Als dit aan tafel ook zijn verhaal is dan klinkt het niet onredelijk moet ik zeggen.

Het komt er grofweg op neer dat hij de kans wil krijgen om zich op training te bewijzen om zo richting het eerste elftal te komen. Dat is met zijn prestaties bij Jong Ajax in de hand wel realistisch.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 02, 2024 11:06 pm

Marillion schreef:
di jan 02, 2024 7:55 pm
Ik zie bij Ajaxshowtime een verhaal van zijn zaakwaarnemer voorbij komen. Dat gaat onder meer over vaker meetrainen met het eerste elftal want dat is nog nauwelijks gebeurd. Als dit aan tafel ook zijn verhaal is dan klinkt het niet onredelijk moet ik zeggen.

Het komt er grofweg op neer dat hij de kans wil krijgen om zich op training te bewijzen om zo richting het eerste elftal te komen. Dat is met zijn prestaties bij Jong Ajax in de hand wel realistisch.
Hij was ook te gast bij de Pantelic Podcast. Het verhaal was een beetje dat hij op zijn 16de al meetrainde met de selectie en vervolgens dat hij geen progressie zag. Vorige seizoen aan het einde had Misehouy een zaakwaarnemer en toen is er met Manchester City gepraat. Uiteindelijk is er deze zomer van zaakwaarnemer geswitcht, met Guido Albers. Tijdens de voorbereiding was er een item waarin spelers gevraagd werd wie is de meest onderschatte speler was, verschillende spelers noemen wat namen en als Misehouy voor de camera noemt geeft hij zijn eigen naam. Vervolgens = beetje meeloperig = vragen ze het aan Mika Godts die ook Misehouy zegt.
Het geeft wel aan dat Misehouy zichzelf er al een beetje klaar voor vond, en dat is inderdaad wel een beetje de sfeer die er rond hangt. Misehouy vind dat hij meer recht heeft op zijn plek bij de A-selectie. Bij Ajax zal het omgekeerd werken dat men vindt dat je die plek echt moet verdienen door uitmuntend spel bij het tweede.

Een beetje wat vergelijkbaars las je over Sontje Hansen die aangaf dat hij die concurrentie met Ocampos niet zag zitten. Vervolgens gaf Hansen aan dat hij in het tweede er een beetje met de pet naar had gegooid. Ik denk dat daar soms het probleem zit, dat sommige spelers die mentaliteit moeten ontwikkelen. Nou meer concurrentie, schepje er boven op en laten zien dat ik nog beter kan in het tweede. Heb ook wel het idee dat Ajax dat van Misehouy verwachtte dat tandje er bovenop te gooien, waarbij we trouwens ook moeten meenmen dat Misehouy even geblesseerd is in het tweede.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » wo jan 03, 2024 2:32 pm

Het feit dat je op zestienjarige leeftijd mee hebt mogen trainen wil niet zeggen dat het logisch is dat je dan ook voor je 18e al in het eerste elftal staat. Je moet het blijven verdienen en jezelf blijven ontwikkelen. Talenten die het echt laten zien krijgen onder vrijwel alle omstandigheden de kans.

Ik zou het daarom ook wel snappen als Ajax wil zien dat hij er echt voor gaat en niet bij een tegenslag blijft hangen. Sterker nog, dat is volstrekt logisch in topsport. Zonder intrinsieke motivatie kom je er niet. Ook als het soms misschien niet terecht lijkt dat jij geen kans krijgt en een ander wel moet je er voor vechten. Juist dan zou ik eigenlijk willen zeggen.

Positief is in ieder geval dat hij een aantal goede prestaties heeft neergezet in de eerste seizoenshelft. Ook nog in een elftal dat niet goed speelde. Als hij nu op trainingskamp laat zien wat hij waard is dan komen de kansen echt wel. Sterker nog, er is geen grote club waar hij betere kansen zou hebben om snel speeltijd te pakken. We zien juist nu veel jonge spelers actief.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Andriy Demchenko » do jan 04, 2024 12:42 am

Marillion schreef:
wo jan 03, 2024 2:32 pm
Het feit dat je op zestienjarige leeftijd mee hebt mogen trainen wil niet zeggen dat het logisch is dat je dan ook voor je 18e al in het eerste elftal staat. Je moet het blijven verdienen en jezelf blijven ontwikkelen. Talenten die het echt laten zien krijgen onder vrijwel alle omstandigheden de kans.

Ik zou het daarom ook wel snappen als Ajax wil zien dat hij er echt voor gaat en niet bij een tegenslag blijft hangen. Sterker nog, dat is volstrekt logisch in topsport. Zonder intrinsieke motivatie kom je er niet. Ook als het soms misschien niet terecht lijkt dat jij geen kans krijgt en een ander wel moet je er voor vechten. Juist dan zou ik eigenlijk willen zeggen.

Positief is in ieder geval dat hij een aantal goede prestaties heeft neergezet in de eerste seizoenshelft. Ook nog in een elftal dat niet goed speelde. Als hij nu op trainingskamp laat zien wat hij waard is dan komen de kansen echt wel. Sterker nog, er is geen grote club waar hij betere kansen zou hebben om snel speeltijd te pakken. We zien juist nu veel jonge spelers actief.
Ben ik met je eens maar soit, even wat anders

Voetbalzone.

Van de Riet loopt medio 2024 uit zijn contract en hij is sinds 1 januari vrij om te spreken met andere clubs over een overstap. PSV wil hem graag binnenboord houden, maar volgens de berichtgeving van Elfrink wil Van de Riet vooralsnog afwachten.

Ajax, dat al eerder belangstelling toonde voor de linksachter, wil hem graag overnemen, terwijl ook Juventus de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houdt.


Hij volgt Ajax inmiddels op instagram.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door De Dominee » do jan 04, 2024 12:51 pm

Bijzonder met Jetten al op zijn positie. Benieuwd wat het idee is. Kent iemand deze gozer?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Trab » do jan 04, 2024 3:24 pm

Who the fuck is van de Riet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » zo jan 14, 2024 4:43 pm

Van der Riet, wie kent hem niet... :00001737.gif:

Die jongen speelt van jongs af bij PSV. Beetje raar als hij overstapt naar Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » ma jan 15, 2024 7:41 pm

Wie weet onder welk dekbed hij slaapt?

Daarbij, als ik back was zou ik nu ook wel naar Ajax willen luisteren. Concurrentie is zeg maar niet zo heel erg sterk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door WP_Legend » di jan 23, 2024 10:11 am

Ik snap wel waarom Misehouy weinig kans krijgt in Ajax 1... Ik zag wat hoogtepunten tegen Groningen... Maar het is wel een pupillen jochie hoor... Veel gespin weinig wol...

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door De Dominee » di jan 23, 2024 10:56 am

Naar verluidt wil Babadi van PSV naar Ajax komen, transfervrij. Ajax is geinteresseerd maar wil alleen toehappen als Misehouy vertrekt.

Ligt het aan mij of is Babadi momenteel gewoon (veel) verder dan Misehouy? Babadi speelde in het voorseizoen bij PSV basis en deed dat prima. Zelfs in de vCL geloof ik. Dat zie ik Misehouy niet doen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » di jan 23, 2024 11:56 am

De Dominee schreef:
di jan 23, 2024 10:56 am
Naar verluidt wil Babadi van PSV naar Ajax komen, transfervrij. Ajax is geinteresseerd maar wil alleen toehappen als Misehouy vertrekt.
Dat denkt die bolle van De Teletoeters maar:
Afgelopen week maakte Voetbal International bekend dat Ajax in gesprek gaat met PSV-middenvelder Babadi. Verweij geeft toe dat er contact is geweest met de 18-jarige speler. 'Maar Ajax wil Babadi niet als Misehouy gewoon bijtekent. Misehouy staat ook in de belangstelling van een aantal Engelse club zoals Manchester City. Bijzonder is dat hij een zaakwaarnemer voor in Nederland en voor in het buitenland heeft. Maar die jongen traint inmiddels met het eerste mee, maakt hele goede stappen.'

'Babadi halen zou slecht signaal zijn naar Misehouy en Hlynsson'
'Ajax heeft toch wel de hoop dat hij zo verstandig is om nog een paar jaar in Nederland te blijven en een nieuw contract te tekenen', vervolgt Verweij over Misehouy, die de afgelopen weken geregeld op de bank zat bij Ajax 1. 'Als dat gebeurt, dan zou het een heel slecht signaal zijn om Babadi te halen, ook naar Hlynsson toe. Dus dan denk ik dat Ajax Babadi niet hoeft te hebben.'
Die bolle weet niks. Heeft geen bronnen, op een paar rancuneuze scouts na.

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door De Dominee » di jan 23, 2024 12:25 pm

Dit bericht komt van alle kanten, Verweij is soort van spuit 11.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie