De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Mano » do aug 31, 2017 12:52 pm

wimpey schreef:
Ik denk dat je verdomd goede jeugdtrainers moet hebben, want juist met kinderen individueel kun je enorm veel bereiken dan wel kapot maken.
precies dit! Goede jeugdtrainers maakt talent beter.
en dan maakt het geen ruk uit of de visie erboven De Leer van Gaal of de FR van JC betreft. De persoon die met de mannetjes op het veld staat, moet de juiste klasse hebben om het beste in ze naar boven te halen.

Daarnaast denk ik dat je van een 6 een 7,5 kan maken maar meer niet. En dan kom je weer op een andere vraag: wat vind jij een 6 en wat vind ik een 6. oftewel hele opleiding is doordrenkt van subjectieve gedachtes...

we 'maken' al 100 jaar talentjes en de werkwijze moet zo nu en dan ff opgepoetst worden aan de nieuwe maatstaven maar we doen wel heel gewichtig hoor. Jonk maakt talenten en anderen kunnen dat niet :excited.gif:

Zorg voor goeie jeugdtrainers die oog voor details hebben en de jongetjes weet te raken. Vervolgens zorg je dat je kan cherry picken bij clubs en komt er vast wel weer een Bergkamp/Kluivert/Sneijder boven drijven.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door wimpey » do aug 31, 2017 12:55 pm

Mano schreef:
wimpey schreef:
Ik denk dat je verdomd goede jeugdtrainers moet hebben, want juist met kinderen individueel kun je enorm veel bereiken dan wel kapot maken.
precies dit! Goede jeugdtrainers maakt talent beter.
en dan maakt het geen ruk uit of de visie erboven De Leer van Gaal of de FR van JC betreft. De persoon die met de mannetjes op het veld staat, moet de juiste klasse hebben om het beste in ze naar boven te halen.
Natuurlijk maakt dat uit. Het is een keuze tussen team en individu. Volgens De Leer kon je een heel elftal overhevelen. De primeur laat na enkele decennia nog effe op zich wachten.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Mano » do aug 31, 2017 1:03 pm

wimpey schreef:
Mano schreef:
wimpey schreef:
Ik denk dat je verdomd goede jeugdtrainers moet hebben, want juist met kinderen individueel kun je enorm veel bereiken dan wel kapot maken.
precies dit! Goede jeugdtrainers maakt talent beter.
en dan maakt het geen ruk uit of de visie erboven De Leer van Gaal of de FR van JC betreft. De persoon die met de mannetjes op het veld staat, moet de juiste klasse hebben om het beste in ze naar boven te halen.
Natuurlijk maakt dat uit. Het is een keuze tussen team en individu. Volgens De Leer kon je een heel elftal overhevelen. De primeur laat na enkele decennia nog effe op zich wachten.

misschien had het wel gelukt als ze juiste mensen hadden aangesteld? :confused.gif: kip-ei
misschien werkt TH van JC wel als er juiste poppetjes in zaten

oftewel als je een visie volgt, moet je wel de juiste mensen daarvoor hebben en dat is bij Ajax nogal moeilijk met al die kampen.

ik vind beide 'lezingen' enorm doorslaan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door InnerHarbour » do aug 31, 2017 1:08 pm

Zonder aan dit welles-nietes spelletje te gaan meedoen. Het beste wat mij aan de beviel aan het Jonk/Jongkind tijdperk was alle aandacht die naar het fysieke uitging, iets wat onontbeerlijk is tegenwoordig. Al die trainers zijn vertrokken, zijn daar andere voor in de plaats gekoemn?
YNWA

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door wimpey » do aug 31, 2017 1:18 pm

InnerHarbour schreef:Zonder aan dit welles-nietes spelletje te gaan meedoen. Het beste wat mij aan de beviel aan het Jonk/Jongkind tijdperk was alle aandacht die naar het fysieke uitging, iets wat onontbeerlijk is tegenwoordig. Al die trainers zijn vertrokken, zijn daar andere voor in de plaats gekoemn?
Dat lijkt me stug. Die performance coaches waren collectief gezien, einde 2015.

Dat is trouwens (ook) een eeuwige discussie: waar zet je bij de jeugd in eerste instantie op in? I.m.o. is topatleet zijn een belangrijke zo niet de belangrijkste voorwaarde. Uiteraard in combi met hoge voet - oog coördinatie skills. Maar kijk naar 's werelds besten: vrijwel allemaal 'powerhouse'.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Mano » do aug 31, 2017 2:41 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Zonder aan dit welles-nietes spelletje te gaan meedoen. Het beste wat mij aan de beviel aan het Jonk/Jongkind tijdperk was alle aandacht die naar het fysieke uitging, iets wat onontbeerlijk is tegenwoordig. Al die trainers zijn vertrokken, zijn daar andere voor in de plaats gekoemn?
Dat lijkt me stug. Die performance coaches waren collectief gezien, einde 2015.

Dat is trouwens (ook) een eeuwige discussie: waar zet je bij de jeugd in eerste instantie op in? I.m.o. is topatleet zijn een belangrijke zo niet de belangrijkste voorwaarde. Uiteraard in combi met hoge voet - oog coördinatie skills. Maar kijk naar 's werelds besten: vrijwel allemaal 'powerhouse'.

klopt maar niet op 17 jarige leeftijd. simpelweg niet mogelijk!
ja als je een Afrikaan bent, en dus eigenlijk 3 jaar ouder :smallgrin.gif:
de gemiddelde Europeaan is een krielkip op 17/18 jaar als hij doorbreekt in Ajax 1.(2 jaar later is ie weg)
Als je dat wenst, moet je ook gaan scouten op bouw (de Ligt heeft de juiste bouw, sterker nog zijn hele familie is aan de stevige kant)

Sneijder groeide in 1 jaar Inter van een krielkippie naar een stevige (nog steeds kleine :hypocrite.gif: ) gast.
kan me niet vertellen dat het 100% inzet was. Kwam ook wat uit een potje.
Scotty Pippen heeft ook ooit zo'n groei doorgemaakt in 1 zomerseizoen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 01, 2017 7:02 am

Mano schreef:Geneuzel

talenten als van Basten/Bergkamp hadden onder elke visie boven komen drijven.
De Leer heeft mensen als Wooter naar voren gebracht en JC Oulida's


Ik geloof helemaal niet dat een opleiding winnaars en/of talenten maakt. De een is gebaat bij structuur de ander bij vrijheid, puur persoonlijkheid. Dat betekent persoonlijke begeleiding en aanvoelen wat zo'n jongen nodig heeft. Oftewel de daadwerkelijke trainer van de C2 of E1 is degene die het spelertje vormt, niet de visie van bovenaf.

Ajax doet het goed qua aankopen rond 16de levensjaar al vallen er ook weer veel af.
Zorg gewoon dat je de vijver goed gevuld houd, blijf me ze bezig met goede gepassioneerde trainers en als je geluk hebt, tref je een Bergkamp eens in de 10 jaar.
Het blijft een delicate kwestie, het spotten van talenten. Je zegt dat een Bergkamp onder elke visie was boven komen drijven; dat betwijfel ik. Hij ging in de jeugd steeds maar met de hakken over de sloot door naar de volgende leeftijdscategorie. Cruijff zag het in hem zitten, maar onomstreden was DB toen als speler niet. Pas later bleek hij te renderen op 10, ipv rechtsbuiten. Op deze lange weg waren er genoeg hobbels die met een andere trainer of leiding tot gevolg hadden dat hij werd weggestuurd. Er zijn trouwens genoeg voetballers die bij andere clubs zijn doorgebroken en international zijn geworden, die daarvoor door Ajax waren weggestuurd. Het is geen exacte wetenschap.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Mano » vr sep 01, 2017 9:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Mano schreef:Geneuzel

talenten als van Basten/Bergkamp hadden onder elke visie boven komen drijven.
De Leer heeft mensen als Wooter naar voren gebracht en JC Oulida's


Ik geloof helemaal niet dat een opleiding winnaars en/of talenten maakt. De een is gebaat bij structuur de ander bij vrijheid, puur persoonlijkheid. Dat betekent persoonlijke begeleiding en aanvoelen wat zo'n jongen nodig heeft. Oftewel de daadwerkelijke trainer van de C2 of E1 is degene die het spelertje vormt, niet de visie van bovenaf.

Ajax doet het goed qua aankopen rond 16de levensjaar al vallen er ook weer veel af.
Zorg gewoon dat je de vijver goed gevuld houd, blijf me ze bezig met goede gepassioneerde trainers en als je geluk hebt, tref je een Bergkamp eens in de 10 jaar.
Het blijft een delicate kwestie, het spotten van talenten. Je zegt dat een Bergkamp onder elke visie was boven komen drijven; dat betwijfel ik. Hij ging in de jeugd steeds maar met de hakken over de sloot door naar de volgende leeftijdscategorie. Cruijff zag het in hem zitten, maar onomstreden was DB toen als speler niet. Pas later bleek hij te renderen op 10, ipv rechtsbuiten. Op deze lange weg waren er genoeg hobbels die met een andere trainer of leiding tot gevolg hadden dat hij werd weggestuurd. Er zijn trouwens genoeg voetballers die bij andere clubs zijn doorgebroken en international zijn geworden, die daarvoor door Ajax waren weggestuurd. Het is geen exacte wetenschap.
Daar kom ik dus op mijn 2de punt, goede trainers. JC zag het in hem, JC had ook klasse om dat te kunnen zien. Hij heeft ook dingen in mensen gezien die er nooit uitkwamen. Ook JC haalt geen 100 uit 100. Maar hij was bezig met ze (vanaf de zijlijn) en zag zaken.

het gaat dus om de daadwerkelijke invulling van de poppetjes (trainers) en soms maken die fouten en soms goede keuzes

Wat ik jammer vind is dat er steeds minder NL spelertjes doorbreken die talent hebben voor de absolute top.
Klaassen is een fijne speler maar zie ik niet snel in Barca. Die spelbepalende spelers als spits of creatieve middenvelder voor de absolute top, hebben we al een tijdje niet meer voort gebracht. Kijk naar het NL elftal, daar staan 8 grijze muizen en 3 vergane glorie. Tuurlijk heb je het dan moeilijk om je te kwalificeren.

Ajax heeft nu 3 interessante groeibriljantjes van Hollandse bodem. vd Beek, Ligt en Kluivert maar wederom geen spits of creatieve middenvelder (al kan je daar over discussiëren met vd Beek en Kluivert). Daarnaast heb ik nog niet het gevoel dat ze de top gaan halen. (kan ook nog niet)

en toch denk ik dat je het niet veel beter kan doen in de jeugd. Wel in Ajax 1. laat die jonkies maar landen tussen een paar kerels. Nu staat een de Ligt de achterhoede te managen op 18 jarige leeftijd. Kan van niemand iets leren moet het allemaal zelf ontdekken. 'Hoe krijg je een talent aan het verzuipen deel.1'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Yopii » vr sep 01, 2017 10:36 am

[quote="Wie kent Cees de Wolf nogHet blijft een delicate kwestie, het spotten van talenten. Je zegt dat een Bergkamp onder elke visie was boven komen drijven; dat betwijfel ik. Hij ging in de jeugd steeds maar met de hakken over de sloot door naar de volgende leeftijdscategorie. Cruijff zag het in hem zitten, maar onomstreden was DB toen als speler niet. Pas later bleek hij te renderen op 10, ipv rechtsbuiten. Op deze lange weg waren er genoeg hobbels die met een andere trainer of leiding tot gevolg hadden dat hij werd weggestuurd. Er zijn trouwens genoeg voetballers die bij andere clubs zijn doorgebroken en international zijn geworden, die daarvoor door Ajax waren weggestuurd. Het is geen exacte wetenschap.[/quote]

DB was zelfs na zijn debuut nog bijna naar Haarlem gegaan. Raiola wilde hem kopen op een moment dat ze het bij Ajax niet in hem zagen zitten. :smallgrin.gif:

Die paar mensen met inzicht moet je koesteren. En je niet druk maken over hun rare trekjes.

Zou Michels nu nog aan de bak komen? Ernst Happel? Wiel Coerver? Van Gaal zelfs? Over Cruijff hoeven we het niet te hebben: hij heeft het geprobeerd, maar echt naar hem luisteren, ho maar. Peter Bosz: heeft duidelijk meer dan de gemiddelde trainer, maar het circuit moest hem niet, waardoor hij op een gegeven moment zelfs in Israël belandde.

Kijk naar de Nederlandse trainers: het zijn goedzakken. Is er nog een bij die méér durft te eisen?

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door wimpey » vr sep 01, 2017 10:49 am

Yopii schreef: Kijk naar de Nederlandse trainers: het zijn goedzakken. Is er nog een bij die méér durft te eisen?
Watjes kweken watjes. Helemaal met je eens: je hebt een despoot als trainer / manager / leider nodig (in het voetbal).

Een club als Ajax moet geleid (getraind, gedrild) worden door een karakter als Van Gaal, Michels, Cruijff. Bosz trapte eruit wat 'm niet zinde. AD Sar ging dat te ver. Nu heeft ie z'n zin met softcock Keizer. En lékker dat het gaat!! :smallgrin.gif:

Ik zou een man als Tuchel vandaag nog bellen als Ajax zijnde. Interesse? Ja? Licht de club door, top to bottom. Daarna beslis je of je aan de slag wilt gaan als trainer. Wat heeft Ajax te verliezen, behalve de ego's en interesseconflicten van een leger dino's in de boezem van de club?

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Yopii » vr sep 01, 2017 11:20 am

Een trainer moet twee dingen doen: de spelers overtuigen en de club naar buiten toe normaal vertegenwoordigen. Intern mag hij best eens flink kwaad worden. :smallgrin.gif:

Graag zelfs, zou ik zeggen. Smijt al die profiteurs eruit. Ga terug naar de basis: presteren.

Tuchel heeft daar geen zin in. Net zo min als iemand anders met kwaliteiten er zin in heeft als hij de club kent.

Ajax is echt niet meer zo interessant. Er zijn legio clubs waar de mogelijkheden groter zijn en de verwachtingen lager.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Mano » vr sep 01, 2017 12:04 pm

Hoe kan het dat iemand verzonnen heeft om vd Sar AD te maken :confused.gif:
al ten tijde van Oranje merkte je voor de camera dat hij niet de juiste man kon zijn. Diezelfde persoon heeft Heitinga nu voor een groep gezet.

dat zijn echt zaken die mij blijven verbazen. - Vriendje van- is 't enige antwoord.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door zeux » vr sep 01, 2017 12:10 pm

Mano schreef:Hoe kan het dat iemand verzonnen heeft om vd Sar AD te maken :confused.gif:
al ten tijde van Oranje merkte je voor de camera dat hij niet de juiste man kon zijn. Diezelfde persoon heeft Heitinga nu voor een groep gezet.

dat zijn echt zaken die mij blijven verbazen. - Vriendje van- is 't enige antwoord.
Hij heeft de JC Academy gedaan. Dàt was zijn kwalificatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Mano » vr sep 01, 2017 7:34 pm

zeux schreef:
Mano schreef:Hoe kan het dat iemand verzonnen heeft om vd Sar AD te maken :confused.gif:
al ten tijde van Oranje merkte je voor de camera dat hij niet de juiste man kon zijn. Diezelfde persoon heeft Heitinga nu voor een groep gezet.

dat zijn echt zaken die mij blijven verbazen. - Vriendje van- is 't enige antwoord.
Hij heeft de JC Academy gedaan. Dàt was zijn kwalificatie.

Is dat een soort Trump academy? :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » zo dec 10, 2017 4:08 pm

Gesprekje met Wim Jonk op Nederland 1.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Jinne » za mei 26, 2018 6:53 am

Ladru naar China.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Mr. Ajax » za mei 26, 2018 2:59 pm

Ja, dat is al een paar dagen bekend en in enkele topics besproken volgens mij. Verliest de club niet veel aan, naar mijn bescheiden mening.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cluijffert » zo mei 27, 2018 8:44 am

Misschien kan ie onze 'echte clubmensch' Johnny ook meenemen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » ma aug 06, 2018 5:46 am

Stellige beweringen: aangezien sommige mensen best een flinke duim hebben is het de vraag of de informatie aan tafel bij Jack de Bruinnek wel klopt.

Spaan:
'Dennis Bergkamp heeft heel veel mensen ontslagen bij Ajax'

https://www.youtube.com/watch?v=BUASpPpeuCk

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 1:33 pm

Cluijffert schreef:Misschien kan ie onze 'echte clubmensch' Johnny ook meenemen?
Johnny Heitinga heeft vanaf nu trouwens Ronald de Boer als assistent bij U19.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door InnerHarbour » di aug 07, 2018 3:09 pm

Cruijff schreef:Johnny Heitinga heeft vanaf nu trouwens Ronald de Boer als assistent bij U19.
Is de Boer ooit weleens trainer geweest ergens? Heeft hij een opleiding daartoe? Heeft hij ook maar enige didactische vaardigheden?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 3:49 pm

InnerHarbour schreef: Is de Boer ooit weleens trainer geweest ergens? Heeft hij een opleiding daartoe? Heeft hij ook maar enige didactische vaardigheden?
Frank de Boer, Louis van Gaal en Mourinho bezitten alle diploma's maar of hun manier van communiceren didactisch is die vraag kun je je stellen natuurlijk.

Ronald de Boer heeft idd diploma's, heeft ook al eerder voor andere teams als jeugdtrainer gewerkt. Maar toen tegelijk met Perez stopte Ronald omdat Ajax toen vond dat werken bij Ajax en wekelijks tv werk verrichten en daar zeer kritisch het matige positiespel van Ajax onder de loep nemen niet met elkaar te verenigen was.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 3:52 pm

Op tv legde hij in mijn ogen haarfijn met een paar duidelijke voorbeelden uit welke domme fouten het Ajax van Frank te vaak maakte en als ze het beeld dan stilzetten zag je vaak bij welke spelers het totaal niet klopte.
Jammer dat je in de rust niet even twee minuten naar je broer luistert Frank, dacht ik dan vaak.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door InnerHarbour » di aug 07, 2018 4:38 pm

Ik vind het vaak bij Ajax zo'n hoog inteelt gehalte hebben, zo van we zitten al met elkaar in hetzelfde app-groepje kom ook maar eens trainen, ik zeg niet dat ze er niets van kunnen hoor maar wat vers bloed kan geen kwaad.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 5:40 pm

InnerHarbour schreef:Ik vind het vaak bij Ajax zo'n hoog inteelt gehalte hebben, zo van we zitten al met elkaar in hetzelfde app-groepje kom ook maar eens trainen, ik zeg niet dat ze er niets van kunnen hoor maar wat vers bloed kan geen kwaad.
Er kwam af en toe wel wat vers bloed bij. Zoals voorheen Martin Jol echt niet alleen familieleden binnenbracht maar ook Ricardo Moniz, echt een vernieuwer met zeer boeiende trainingsmethoden.

Op aansporen van Cruijff en Jonk kwamen ook mensen als Ruben Jongkind, Jasper van Leeuwen, judoka Dex Elmont, atleet Troy Douglas en zo'n mental coach Derk de Kloet allemaal van buiten het voetbal. Maar een deel daarvan is alweer naar buiten gejaagd.


Jij noemt het app-groepje, F. De Boer zelf verwees idd ook naar zijn app groepje met Orlando Trustfull, Bryan Roy, Van 't Schip, telkens dezelfde namen.
Nu heb ik bij Ronald de Boer gelukkig nog wel het idee dat hij bij iets dat echt ruk is durft te zeggen dat hij het ruk vindt, ook al is de verantwoordelijke voor die ruk prestatie zijn eigen broer.

Plaats reactie