WK onder 17 in Nigeria

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

WK onder 17 in Nigeria

Bericht door joey » za okt 10, 2009 3:19 pm

Dit toernooi begint pas over twee weken, maar ik open alvast een topic. De selectie is namelijk bekend.

Castaignos, De Vrij definitief op WK onder 17

KNVB-coach Albert Stuivenberg heeft de 21 namen bekendgemaakt die definitief van de partij zijn tijdens het wereldkampioenschap voor spelers onder zeventien jaar, dat plaatsvindt in Nigeria. De groep is deze maand al op trainingskamp geweest en opent het WK op 25 oktober aanstaande met een duel tegen Colombia. Op de lijst staan ook negen stand-by spelers. Zij kunnen tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de eerste WK-wedstrijd een geblesseerde speler uit de huidige selectie vervangen, na instemming van het medisch comité van de FIFA. Drie dagen na de openingswedstrijd tegen Colombia staat een krachtmeting met Ghana op het programma. Beide duels worden in Calabar afgewerkt.

De laatste ontmoeting in de poule, met Iran, staat zaterdag 31 oktober op het programma in Enugu. De nummers 1 en 2 van de zes poules, alsmede de vier beste nummers 3, plaatsen zich voor de achtste finales van het mondiale eindtoernooi. Ajax levert zeven spelers af, Feyenoord zes. Oguzhan Özgyakup is de enige speler afkomstig van een buitenlandse club .

--------------------------------------------------------------------------------
De definitieve selectie:
--------------------------------------------------------------------------------
Doel: Stan Berrevoets, Warner Hahn (beiden Ajax), Patrick ter Mate (Vitesse/AGOVV)

Verdediging: Mats van Huijgevoort, Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij (allen Feyenoord), Dico Koppers, Ruben Ligeon, Joël Veltman (allen Ajax) en Maikel Verkoelen (PSV)

Middenveld: Ouasim Bouy (Ajax), Kevin Jansen (Feyenoord), Zakarya Labyad (PSV), Adam Maher (AZ), Oguzhan Özyakup (Arsenal) en Bryan Smeets (MVV)

Aanval: Tom Boere (Ajax), Luc Castaignos, Shabir Isoufi (beiden Feyenoord), Ola John (FC Twente/Heracles), Bob Schepers (Cambuur-Leeuwarden)

Standby-lijst: Thijs Bouma, Thomas Bruns (beiden FC Twente/Heracles), Jerry van Ewijk (Vitesse/AGOVV), Rangelo Janga (Willem II), Johan Kulhan, Mohamed Madmar, Hobie Verhulst (allen AZ), Nygel Velder (Feyenoord) en Martijn de Vries (Excelsior).
VZ

Een interessante groep waarvan wij Ajacieden vooral Bouy in de gaten moeten houden. Helaas is Castillion net iets te oud. Ook ben ik benieuwd of Werner Hahn nu wél aan spelen toekomt.

Ozyakup en Castaignos gelden als de grootste talenten. Maar er zijn meer opvallende spelers bij, zoals Ola John, de broer van, en Isoufi.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Jöhnk » za okt 10, 2009 3:49 pm

Bouy is een jaar jonger dan de rest, toch?

Opvallend dat Ajax opeens weer meer spelers levert dan Feyenoord. Dat was op het EK wel anders.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door peter » za okt 10, 2009 3:52 pm

Zeven om zeven, waarbij Ajax 2 keepers levert.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Rooie » za okt 10, 2009 4:01 pm

Zeven om zes

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door peter » za okt 10, 2009 5:16 pm

Zeven om zeven.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Daniel » za okt 10, 2009 5:28 pm

Zeven om zes, standby lijst niet meegerekent.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Jöhnk » za okt 10, 2009 5:59 pm

Als je de standby-list wel meerekent en de keepers niet is het 5 om 7.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Hoeladans » za okt 10, 2009 6:01 pm

Het is dus gewoon zeven om zes.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door peter » za okt 10, 2009 6:03 pm

Klopt. Niet gelet op de titeltjes en de standby list dus meegerekend. Mea culpa.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door D_skilled » za okt 10, 2009 6:36 pm

Frank de Boer heeft een probleem. Z'n beide keepers gaan naar Nigeria. Wordt Kees Heemskerk van de A2 waarschijnlijk overgeheveld. Back-up zal wel een veldspeler zijn. Als zowel de A1 als de A2 op de toekomst moeten spelen dan kunnen beide keepers gewoon bij beide elftallen meedoen.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Lionel » za okt 10, 2009 9:26 pm

Wie is beter? Castaillon of Castaignos?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door D_skilled » za okt 10, 2009 9:52 pm

Moeilijk te zeggen. Beide hebben veel potentie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door joey » di okt 20, 2009 9:27 am

Bouy wil in alles goed presteren

NOG 6 DAGEN…Aftellend naar de start van de FIFA Under 17 World Cup in Nigeria stellen we op OnsOranje de spelers van het WK-team Onder 17 voor. Vandaag Ouasim Bouy, middenvelder van Ajax.

Afbeelding

Naam: Ouasim Bouy.
Geboortedatum: 11 juni 1993.
Geboorteplaats: Amsterdam.
Huidige woonplaats: Amsterdam.
Opleiding: HAVO.
Club: Ajax.
Vorige clubs: Zeeburgia.
Positie bij je club: Links op het middenveld.
Positie in Onder 17: Middenveld.
Favoriete positie: Links op het middenveld.
Sterke punten: Mijn schot en loopacties. Bovendien ben ik sterk in de duels.
Verbeterpunten: Mijn rechterbeen kan nog beter.
Ben je tweebenig: Nee.
Hoogtepunt: Mijn eerste contract bij Ajax.
Dieptepunt: Door een blessure miste ik een vierlandentoernooi met het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar.
Karakter: Ik ben een aardige jongen die humor belangrijk vind en die altijd in alles heel goed wil presteren.
Favoriete muziek/artiest: Michael Jackson.
Favoriete film: The Godfather.
Favoriete tv-programma: Studio Sport.
Favoriete boek: Radeloos van Carrie Slee.
Beste Nederlandse speler: Ruud Gullit was groot, slim en had scorend vermogen.

Beste internationale speler: Bij mij staat Zinedine Zidane op één. Alles is speciaal bij hem.
Voor wie heb je buiten de voetbalwereld bewondering: Voor mijn ouders, omdat ze me altijd goed gesteund hebben.
Wat doe je in je vrije tijd: Rusten en tijd doorbrengen met mijn familie.
Ambitie: Profvoetballer worden.
Geen voetballer, wat zou je dan willen worden: Accountant.
Wat verwacht je van het WK: Ik hoop dat het een fantastische belevenis wordt en een belangrijke ervaring in mijn leven. De sfeer zal ook heel mooi zijn, denk ik.
Wat verwacht je van het land Nigeria: De omstandigheden zullen anders zijn dan in Nederland. Ik verwacht vooral dat het enorm warm zal zijn.
Favorieten WK-titel: Naast ons eigen team zie ik Duitsland en Argentinië als de grootste kanshebbers.
Persoonlijk doel: Ten eerste om bij de selectie te komen en daarnaast om veel speelminuten te maken op het WK.
Wat gaat er zeker mee in je koffer naar Nigeria: Mijn zwembroek.
Wat ga je missen tijdens het WK als je lang van huis bent: Mijn familie.
http://www.onsoranje.nl

Ben benieuwd hoe hij gaat presteren. Is een groot talent.

Wel een schande dat hij niet tweebenig is trouwens. Want hij speelt al een flinke tijd bij Ajax.

En dan 'onze' keeper:

Hahn rekent op een 'supertoernooi'

Afbeelding

NOG 6 DAGEN…Aftellend naar de start van de FIFA Under 17 World Cup in Nigeria stellen we op OnsOranje de spelers van het WK-team Onder 17 voor. Vandaag Warner Hahn, goalie van Ajax.

Naam: Warner Hahn.
Geboortedatum: 15 juni 1992.
Geboorteplaats: Rotterdam.
Huidige woonplaats: Rotterdam.
Opleiding: HBO Fysiotherapie.
Club: Ajax.
Vorige clubs: Alexandria ‘66, Sparta
Positie bij je club: Doelman.
Positie in Onder 17: Doelman.
Favoriete positie: Doelman.
Sterke punten: Mijn trap, reflex en coaching.
Verbeterpunten: Het hard en strak inspelen van een bal.
Ben je tweebenig: Nog niet.
Hoogtepunt: Het behalen van de EK-finale en het ondertekenen van mijn eerste contract bij Ajax.
Dieptepunt: Het verlies in de EK-finale tegen Duitsland.
Waar hangt je EK-medaille/shirt: Het shirt ligt bij mijn opa en oma, mijn medaille hangt thuis in de woonkamer.
Karakter: Ik ben een rustige jongen.
Favoriete muziek/artiest: Hip Hop, R&B en housemuziek.
Favoriete film: Pursuit of Happiness.
Favoriete tv-programma: Sport 1.
Beste Nederlandse speler: Dennis Bergkamp, hij was echt een goede speler.
Beste internationale speler: Lionel Messi, wat hij op zijn leeftijd heeft bereikt is ongelooflijk.

Voor wie heb je buiten de voetbalwereld bewondering: Barack Obama, hij straalt zoveel rust uit.
Wat doe je in je vrije tijd: School, familie en vrienden.
Ambitie: Proberen mijn HBO af te ronden.
Geen voetballer, wat zou je dan willen worden: Fysiotherapeut.
Wat verwacht je van het WK: Een supertoernooi, met veel publiek, sfeer en media-aandacht. We hebben denk ik ook een goede kans om ver te komen.
Wat verwacht je van het land Nigeria: Ik reken op een mooie voetbalsfeer.
Favorieten WK-titel: Brazilië, Argentinië en Duitsland schat ik het hoogst in.
Persoonlijk doel: Een plek in de selectie was mijn belangrijkste doelstelling.
Wat gaat er zeker mee in je koffer naar Nigeria: Mijn laptop.
Wat ga je missen tijdens het WK als je lang van huis bent: Mijn familie en vrienden.
idem



Dit toernooi komt trouwens op Eurosport:

http://www.onsoranje.nl/news/content/ne ... sport.html
Laatst gewijzigd door joey op di okt 20, 2009 9:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door D_skilled » di okt 20, 2009 9:56 am

Zal wel 1 van de drie bij Ajax spelende basisspeler zijn. Andere zijn Koppers en Ligeon. Niet te vergeten dat hij een jaar jonger is. Hij moet het hebben van z'n positiespel, spelinzicht, passing en trap.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door joey » di okt 20, 2009 9:57 am

Ligeon heeft mij in het verleden niet kunnen imponeren. Jou wel?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door D_skilled » di okt 20, 2009 10:04 am

Nee, mij ook niet. Ligeon is ook meer een rechtshalf. Hij wordt voornamelijk rechtsback gezet omdat hij rap is en behoorlijk kan voetballen. Positioneel en verdedigend is hij zwak. Op het EK vond ik hem ook te weinig risico in z'n spel leggen. Teveel ging nog terug of breed. Stefan de Vrij kan ook prima back spelen. Dan kan Verkoelen samen met Dico het centrum vormen.

Over de keepers. Warner Hahn is groter dan Ter Mate (die op het EK verrassend eerste doelman was) en heeft bovendien meer uitstraling, maar moet meer klemvaster worden. Meevoetballen kan ook beter. Desondanks wel een groot keeperstalent.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door joey » di okt 20, 2009 10:12 am

Ter Mate was de vorige keer de held, dus die zal wel spelen. Opvallend trouwens dat de keeper van AGOVV een basisplaats heeft en het zogenaamde supertalent van Ajax (voorheen Sparta) niet.

Ligeon ziet het spel niet goed genoeg, vind ik. Dus kiest hij voor de gemakkelijke oplossing (breed spelen) of hij gaat lopen met de bal. (Maar dit op basis van die paar keer dat ik hem heb zien spelen.)

Toch jammer dat Ajax maar zo weinig aanvallers voortbrengt de laatste jaren. Ook nu weer: de grote jongens (Castaignos, John) spelen niet bij ons.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Bert » di okt 20, 2009 10:22 am

Castillion, Ebicilio en Jozefzoon speelden volgens mij vrij recent nog een WK onder zeventien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door beelzebub » di okt 20, 2009 10:40 am

Grappig dat er 2 keepers van Ajax meegaan. Spelen ze in 2 verschillende elftallen of staan ze om en om in de basis bij Ajax?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door joey » di okt 20, 2009 10:45 am

Bertje schreef:Castillion, Ebicilio en Jozefzoon speelden volgens mij vrij recent nog een WK onder zeventien.
Dat wil niet zeggen dat zij de grote jongens zijn. Hoewel, voor Castillion geldt dat wel, vooral letterlijk haha. (De vraag is dan meteen waarom Jol hem niet bij de A-selectie heeft gehaald.)
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door D_skilled » di okt 20, 2009 10:48 am

Nee, Bert. Laatste lichting die een WK speelde was die van Sarpong, Goossens, Anita etc.
Ter Mate was de vorige keer de held, dus die zal wel spelen. Opvallend trouwens dat de keeper van AGOVV een basisplaats heeft en het zogenaamde supertalent van Ajax (voorheen Sparta) niet.
Hahn keerde voor het EK pas terug van een blessure en had de twee daarvoor gespeelde interlands gemist. Ter Mate deed het kennelijk goed en mocht ook starten als eerste keeper. Daarna heeft hij z'n goede prestaties vastgehouden en moest Hahn genoegen nemen met de rol van tweede doelman.
Ligeon ziet het spel niet goed genoeg, vind ik. Dus kiest hij voor de gemakkelijke oplossing (breed spelen) of hij gaat lopen met de bal. (Maar dit op basis van die paar keer dat ik hem heb zien spelen.)
Ik zou me niet druk om hem maken. Denk niet dat we hem ooit in Ajax 1 gaan zien. Hoogstens als margespeler.
Toch jammer dat Ajax maar zo weinig aanvallers voortbrengt de laatste jaren. Ook nu weer: de grote jongens (Castaignos, John) spelen niet bij ons.
Je vergeet Tom Boere. Aardig spitsje, maar moet nog veel leren. Voorheen kropen de verdedigers nog te vaak voor hem, nu is dat al veel beter. Heeft een mooie lengte, 185. Hij is snel, sterk, technisch behoorlijk, pikt regelmatig een goaltje mee.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door Bert » di okt 20, 2009 10:58 am

EK dan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door peter » di okt 20, 2009 11:00 am

Heel misschien dat Denzel James en Gyliano van Velzen uit de B2 aardige aanvallers kunnen worden. Veel te vroeg nog, maar toch.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door D_skilled » di okt 20, 2009 11:06 am

Denzel James zeer zeker niet. Heeft nog steeds het lichaam van een C-junior. Buiten dat hij z'n fysiek erg tegen heeft en ook niet veel groter zal worden, is het ook maar een beperkte linksbuiten. Hij is vooral erg snel, that's it. Technisch redelijk. Hij komt in de B's volgens mij geen man meer voorbij. Van Gyliano van Velzen ben ik wel gecharmeerd. Zit ook terecht bij het Nederlands elftal onder zestien. Het is bovendien een linkspoot. De B1 bezit het meeste talent van alle bovenbouw elftallen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door joey » di okt 20, 2009 11:07 am

D_skilled schreef:Je vergeet Tom Boere. Aardig spitsje, maar moet nog veel leren. Voorheen kropen de verdedigers nog te vaak voor hem, nu is dat al veel beter. Heeft een mooie lengte, 185. Hij is snel, sterk, technisch behoorlijk, pikt regelmatig een goaltje mee.
Deze speler is min of meer een 'aankoop', nietwaar? Hij speelt pas relatief kort bij Ajax. Hij heeft het grootste deel van zijn opleiding elders gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie