AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Neefkens » zo mei 24, 2009 6:36 pm

De finale gewonnen tegen Atletico Mineiro. Toch een mooi resultaat met clubs als:

Plaats Team Plaats Team
1e AJAX 6e Egypte
2e Atletico Mineiro 7e Gremio
3e Australië 8e Feyenoord
4e Liverpool 9e PSV
5e Valencia 10e De Graafschap

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Neefkens » zo mei 24, 2009 6:48 pm

Van ajax.nl:
24 mei 2009
Ajax A1 heeft de dertigste editie van het Terborg Toernooi gewonnen. De ploeg van Frank de Boer was in de finale met 2-0 te sterk voor Altetico Mineiro. ,,De jongens verdienen echt een groot compliment”, aldus trainer Frank de Boer.
De zondag begon voor Ajax met de halve finale tegen Australië. Die confrontatie wonnen de Amsterdammers ook met 2-0 dankzij doelpunten van Daley Blind en Lorenzo Ebicilio. ,,Dat was een zeer terechte zege”, aldus De Boer. ,,We hebben ze de hele wedstrijd geen seconde met rust gelaten.”

Ook in de finale tegen Atletico trok Ajax terecht aan het langste eind. Ebicilio en Tom Boere zorgden voor de treffers. ,,Het enige wat Mineiro eigenlijk deed, was ballen naar voren rossen”, vertelde De Boer, die meer dan tevreden terugkijkt op het weekeinde. ,,Dit is een fantastisch internationaal toernooi, waaraan ook de hele Nederlandse top meedeed. Veel teams speelden met wat oudere jongens, terwijl wij met een relatief jong team in actie kwamen. Dat we hebben gewonnen, is echt een compliment waard.”

Het seizoen zit er nog niet op voor Ajax A1. Komend weekeinde staat de altijd prestigieuze Copa Amsterdam op het programma.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door peter » zo mei 24, 2009 7:12 pm

Wel een allegaartje van spelers, zeg. Daley Blind deed blijkbaar mee, maar Tom Boere dus ook en dat is volgens mij zelfs een b1 speler. Is dat trouwens nog wat? Weet nog wel dat we die in 2007 hebben overgenomen van AA Gent, maar of het een talent is weet ik niet.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Neefkens » zo mei 24, 2009 7:21 pm

Gewoon een jong elftal dus en dan toch winnen, mooi toch?

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Lionel » ma mei 25, 2009 8:59 am

Die Blind heeft het maar druk, straks ook Toulon toch?
IK GELOOF!!!!!!

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door eb » di aug 04, 2009 2:48 pm

En ik zeg dat dit een voorbode is van toekomstige successen van Ajax 1 :hypocrite.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Baseman » wo aug 26, 2009 1:10 pm

Ze hebben gisteren wel met 4-0 verloren van PSV A1, een wedstrijd waarin Ajax vrij kansloos was blijkbaar...

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2009 3:40 pm

Het gaat bij onze jeugd niet om het resultaat! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Baseman » do aug 27, 2009 12:29 pm

Nice try :wink.gif:
Als ik zo de verslagen lees op PN, dan lopen er een paar grote talenten rond bij PSV A1. Wat betreft de Ajax A1: Het grote Ajax talent Eriksen speelde redelijk, buitenspeler Jozefzoon was de enige Ajacied die goed speelde (met name de 2e helft) en de rest van het team viel blijkbaar erg tegen.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 28, 2009 1:51 pm

Waar is Ricardo Van Rhijn gebleven? Ik was wel erg onder de indruk van hem na die WK -17 als ik me niet vergis...Castillion hoor ik ook nauwelijks wat over...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Vedette-10- » vr aug 28, 2009 3:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Demosthenes » wo sep 16, 2009 7:02 pm

Baseman schreef:Nice try :wink.gif:
Als ik zo de verslagen lees op PN, dan lopen er een paar grote talenten rond bij PSV A1. Wat betreft de Ajax A1: Het grote Ajax talent Eriksen speelde redelijk, buitenspeler Jozefzoon was de enige Ajacied die goed speelde (met name de 2e helft) en de rest van het team viel blijkbaar erg tegen.
Zou kunnen dat er grote talenten rondlopen, sommigen ontwikkelen zich langzaam, anderen zitten als zestienjarige al aan hun top en soms koop je gewoon talenten.

Het team valt tegen, maar je leest de verslagen op PN???? Wel eens gedacht aan subjectiviteit? Zoals dat ook gebeurt op AT, AF en AN!

De prestatie van het team zegt niet zoveel, de individuele prestaties wel en van een A1 van Ajax zullen er, als het een goede lichting is, structureel twee Ajax 1 halen, misschien wel de door jou genoemde Jozefszoon en Eriksen! Ik ben wel blij dat Ajax er weer voor kiest A-spelers regelmatig mee te laten trainen en spelen met Jong Ajax, zoals psv ook wel zal doen enz. enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Daniel » wo sep 16, 2009 7:48 pm

Vedette-10- schreef:Worden allemaal weggestopt in Jong Ajax of A1, terwijl hun ontwikkeling zo nooit in een stroomversnelling komt. Het minste dat Ajax kan regelen is dat zij gewoon meetrainen met het eerste, als ik kijk naar Feyenoord dan zie ik dat daar wel talenten worden doorgeschoven naar een hoger niveau. Het is doodzonde dat dat bij ons niet gebeurt, hierdoor zijn wij geen voorloper meer. Dat wordt bij Feyenoord door Beenhakker wel goed geleid.
Het lijkt mij ook goed als die doorstroming wat bevorderd zou worden. Maar bij Feyenoord is dat echt niet een geval van klasse visie of leiderschap van Beenhakker. Hij zal het uiteraard aanmoedigen, maar voor Beenhakker werd dat ook al gedaan. En dat is vooral uit pure armoede van spelersmateriaal door bagger trainers, uiteraard gebrek aan geld en de hele teringzooi daar..

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Baseman » do sep 17, 2009 10:13 am

Demosthenes schreef:Het team valt tegen, maar je leest de verslagen op PN???? Wel eens gedacht aan subjectiviteit?
Goh, nooit aan gedacht...
Ik weet wie de verslagen post en hoe objectief die persoon (soms personen) is, dus ik durf rustig te zeggen dat het team van Ajax dat tegen PSV speelde nogal tegenviel. Zoals ik ook durf te zeggen dat er enkele zeer veelbelovende talenten rondlopen in PSV A1, mede daarom presteert het team als geheel ook goed.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Demosthenes » ma sep 28, 2009 9:31 am

Zou allemaal kunnen, is wel een verrassing, want tot nu toe heb ik weinig goede jeugdspelers gezien bij psv (Tegen Ajax in Amsterdam!)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door wimpey » ma sep 28, 2009 11:22 am

Baseman schreef: Zoals ik ook durf te zeggen dat er enkele zeer veelbelovende talenten rondlopen in PSV A1, mede daarom presteert het team als geheel ook goed.
Eens zien hoeveel van die 'talenten' in PSV 1 opduiken. Het gebruikelijk aantal waarschijnlijk.

Het elftal A1 boeit niet zo. Het gaat erom dat enkele individuen Ajax-1 halen en het niveau aan blijken te kunnen.

Dat proces verloopt bij Ajax nog altijd een 'tikkie' beter dan bij PSV, lijkt me.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Baseman » wo sep 30, 2009 9:41 am

De PSV A1 van vorig seizoen was niet zo bijzonder, maar de B1 van vorig seizoen wel.
Van die B lichting zijn Bourdouhxe, Najah, Mokhtar en Labyad nu de toptalenten in de A1...Najah is een mandekker met voetballende kwaliteiten, de overige 3 spelers worden gebruikt als aanvallende middenvelder/aanvallers en zij zijn verantwoordelijk voor het merendeel van de doelpunten en assists.

Ze worden alle 4 getipt als toekomstige spelers voor PSV 1 (met name Mokhtar en Najah), maar ik ben het met Wimpey eens dat dit verre van zeker is. PSV heeft gelukkig veel verbeterd in de jeugdopleiding de laatste jaren, dus de kans dat ze doorbreken is groter geworden. Maar het wordt afwachten.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Lionel » wo sep 30, 2009 2:37 pm

Gaat MvB toch gelijk krijgen wat betreft Wiel vs Marcellis
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Daniel » wo sep 30, 2009 3:31 pm

Baseman schreef:Van die B lichting zijn Bourdouhxe, Najah, Mokhtar en Labyad nu de toptalenten in de A1...
Wat een lekkere oerhollandse namen ook weer.
Lijkt wel een opsomming van de buitenlandse gerechten mixpakken van Knor.
Laat me raden, zijn een paar uit het buitenland geplukte jongetjes? Of van die Belgische (noord)-Afrikanen e.d.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door LucaS » wo sep 30, 2009 3:35 pm

Of misschien kinderen van immigranten?
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Lionel » wo sep 30, 2009 3:46 pm

Daniel schreef:
Baseman schreef:Van die B lichting zijn Bourdouhxe, Najah, Mokhtar en Labyad nu de toptalenten in de A1...
Wat een lekkere oerhollandse namen ook weer.
Lijkt wel een opsomming van de buitenlandse gerechten mixpakken van Knor.
Laat me raden, zijn een paar uit het buitenland geplukte jongetjes? Of van die Belgische (noord)-Afrikanen e.d.
Wat ben jij dom zeg!
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Daniel » wo sep 30, 2009 3:49 pm

Fijn dat je intelligentie niveau tegenwoordig al vastgesteld wordt op één half sarcastische opmerking.
Nee, dat is pas slim wil je zeggen. Weet je wat, we gaan gewoon met zijn allen even lekker alles serieus nemen. Dat is gezellig.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Lionel » wo sep 30, 2009 3:50 pm

Smiley's?
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Daniel » wo sep 30, 2009 3:53 pm

Begrijpend lezen?
Ik loop hier nou al een tijdje rond, ook in Het Debat en ik denk dat aan mijn deelnames in de discussie wtb PVV en immigratie gerelateerde onderwerpen wel te merken is dat ik dit soort reacties niet serieus kwetsend of provocerend bedoel.
Als je tegenwoordig om grapjes wat betreft namen al dom genoemd wordt vind ik wel wat ver gaan.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX A1 wint Terborg-toernooi

Bericht door Lionel » do okt 01, 2009 12:48 pm

Ik vond je opmerking gewoon dom. Ik ga ook niet eerst in andere topics kijken hoe iemand is. Had je er maar een smiley bij moeten zetten...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie