Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jan 27, 2013 10:36 am

InnerHarbour schreef:
999 schreef: Het gaat over de dikke duim.Dat bedoelde ik.Dat heb ik nu alweer tig keer aangegeven.Maar waar bemoei jij je mee ?.

Overigens heb ik nog geen ontkenning gehoord van Wimpey.Maar dit is dus weer jou bijdrage op dit forum.Behalve wat oneliners ?.
Boewhahahahahaha, dit is een openbaar forum, ik heb geen toestemming van Waldorf/Statler nodig om ergens op te reageren. Het ging overigens helemaal niet over die dikke duim, dat kwam later pas toen je, jezelf realiseerde dat je die juich-uitspraak niet kon waarmaken. Toen begon het draaien.

Zo en nu heb ik je weer voldoende aandacht gegeven, ga maar weer verder met je gebruikelijke gebrom vrolijke Frans. Veel plezier bij Vitas-Ajax. :ajaxsmiley.gif:
Tja, het ging mij wel over de dikke duim.En niet later dat stond er gewoon bij.Misschien wel niet al te best geformuleerd, maar ja niet iedereen is professor in de Nederlandse taal zoals jij.

Veel succes met je club Vitesse vanmiddag ..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » zo jan 27, 2013 11:02 am

Heeft IH ooit ergens in een topic een zinnige bijdrage kunnen leveren?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door raymon » zo jan 27, 2013 11:10 am

Jabu schreef:Heeft IH ooit ergens in een topic een zinnige bijdrage kunnen leveren?
MLB? :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » zo jan 27, 2013 11:48 am

Jabu schreef:Heeft IH ooit ergens in een topic een zinnige bijdrage kunnen leveren?
Ik vond dat hij met een keer een reactie van twee letters dicht bij zijn ultieme reactie was, helaas is hij van dat (zinnige) pad teruggekeerd, hij gebruikt nu soms zelfs twee regels.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51821
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2013 12:10 pm

999 schreef: Overigens heb ik nog geen ontkenning gehoord van Wimpey.Maar dit is dus weer jou bijdrage op dit forum.Behalve wat oneliners ?.
Jij komt met onzin aan, die ik vervolgens moet gaan ontkennen?! Ik peins er niet over.

Aankoop Machlas was voor mijn forum-tijd. En onder de naam 'Wim' heb ik nooit gepost. M.a.w.: wat je beweerde klopt voor geen meter.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » zo jan 27, 2013 12:30 pm

Wim vertoont zich hier helaas nooit meer. Hij was een van de founding fathers van AT. Zat ook op AM.

Wimpey is hier gekomen op voorsprak van ???? :smallgrin.gif: Hij is hier vanaf de start van AT.

Maar kan dat kinderachtige gedoe nu afgelopen zijn?
Laatst gewijzigd door Yopi op zo jan 27, 2013 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jan 27, 2013 12:31 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Overigens heb ik nog geen ontkenning gehoord van Wimpey.Maar dit is dus weer jou bijdrage op dit forum.Behalve wat oneliners ?.
Jij komt met onzin aan, die ik vervolgens moet gaan ontkennen?! Ik peins er niet over.

Aankoop Machlas was voor mijn forum-tijd. En onder de naam 'Wim' heb ik nooit gepost. M.a.w.: wat je beweerde klopt voor geen meter.
Ook goed Wimpey.Je MOET niks hoor !.En de naam WIM heb ik nooit genoemd, maar ik ga daar geen punt van maken.

Jij hebt het over dikke duim, in dat verband noemde ik dat er ook genoeg postings van jou zijn die je onder de noemer dikke duim kunt plaatsen.Niet meer niet minder.Dat het niet al te best geformuleerd is hoor je mij niet ontkennen.Maar als je het nu nog niet wil zien, ook prima.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Baseman » wo jan 30, 2013 11:19 am

En ik maar denken dat Ajax de beste jeugdopleiding ooit heeft:
'Ook Brenet werd gepolst door Ajax'

Naast Bazoer en Koch heeft Ajax nog meer jeugdspelers van PSV benaderd voor een overgang. PSV watcher Thijs Slegers van Voetbal International meldt dat Ajax vorig jaar ook de talentvolle rechtsback Joshua Brenet heeft gepolst. Hij koos er echter net als Koch voor om bij PSV te blijven.
Waren ze bang dat de huidige A jeugd anders alleen uit Denen en andere buitenlanders bestaat?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » wo jan 30, 2013 11:22 am

Oud nieuws. Ajax heeft in Tete trouwens een defensief betere rechtsback. Jaar jonger ook.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Baseman » wo jan 30, 2013 11:28 am

Maar waarom dan de interesse?
Ook voor Koch, aangezien hij niet wordt gezien als groot/top talent.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » wo jan 30, 2013 11:30 am

Baseman schreef:En ik maar denken dat Ajax de beste jeugdopleiding ooit heeft:
'Ook Brenet werd gepolst door Ajax'

Naast Bazoer en Koch heeft Ajax nog meer jeugdspelers van PSV benaderd voor een overgang. PSV watcher Thijs Slegers van Voetbal International meldt dat Ajax vorig jaar ook de talentvolle rechtsback Joshua Brenet heeft gepolst. Hij koos er echter net als Koch voor om bij PSV te blijven.
Waren ze bang dat de huidige A jeugd anders alleen uit Denen en andere buitenlanders bestaat?
Nou, nou, wat een cynisme. Waar hebben we dat aan te danken? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Baseman » wo jan 30, 2013 11:36 am

Beetje tegengas over de goed nieuws show van met name Jonk...die iemand als Fischer al ziet als eigen jeugd.
Daarbij vind ik het vreemd dat Ajax interesse toonde in meerdere jeugdspelers van PSV en dat ze momenteel veel buitenlanders halen voor de A jeugd en Jong Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2013 11:46 am

De functie van de jeugdopleiding is er voor te zorgen dat spelers doorstromen naar het 1e elftal. Als je dan constateert dat er in een lichting te weinig talent zit kun je proberen om daar versterkingen te halen. Dat is op zichzelf niet vreemd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Lionel » wo jan 30, 2013 11:56 am

Baseman schreef:Beetje tegengas over de goed nieuws show van met name Jonk...die iemand als Fischer al ziet als eigen jeugd.
Daarbij vind ik het vreemd dat Ajax interesse toonde in meerdere jeugdspelers van PSV en dat ze momenteel veel buitenlanders halen voor de A jeugd en Jong Ajax.
Het gaat om de doorstroming Baseman. En die is bij PSV ruk. Zoveel zal het niet verschillen qua jeugd bij Ajax en PSV. Denk ik.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo jan 30, 2013 12:20 pm

Ajax investeert niet alleen financieel in die jongens. Er wordt hard gewerkt op de Toekomst om ze beter te maken. Alles bij Ajax is er op dit moment op de doorstroming. Talenten krijgen bij Ajax daadwerkelijk en structureel de kans. Bij PSV gaat het totaal anders.

De jeugdopleiding van PSV zit ook vol buitenlanders, Belgen met name. Verschil met Ajax is dat ze het eerste doorgaans niet halen.

wimpey
Berichten: 51821
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2013 1:03 pm

Yopi schreef: De jeugdopleiding van PSV zit ook vol buitenlanders, Belgen met name. Verschil met Ajax is dat ze het eerste doorgaans niet halen.
Hoho, psv is volgens Marcel Brands geen koopclub meer.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo jan 30, 2013 1:17 pm

Alsof Dani van der Moot naar PSV is gegaan voor de gevulde koeken, haha.

PSV voert vooral een warrig beleid. Als je het beleid mag noemen. Er valt geen peil op te trekken.

Wat je ook van het beleid van Ajax vindt, het is wel duidelijk. Ajax heeft een lijn uitgestippeld en wijkt daar niet van af.

wimpey
Berichten: 51821
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2013 1:22 pm

Yopi schreef: PSV voert vooral een warrig beleid. Als je het beleid mag noemen. Er valt geen peil op te trekken.
Puur opportunisme. En onverantwoord voor een organisatie die 1,5 jaar geleden bijna failliet was. Advocaat en Marwijk als trainer halen, is dan wel het domste wat je kunt doen. Dan weet je als talent zeker dat je toekomst elders ligt.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Michael_B » wo jan 30, 2013 1:44 pm

Is Bart van Merwijk al officieel dan? Mij zijn alleen geruchten op dat vlak bekend...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo jan 30, 2013 1:45 pm

Opportunisme, ja. PSV heeft jaren boven haar stand geleefd. De supporters zijn verwend geraakt door al die kampioenschappen. PSV kon gemakkelijk aan de top blijven doordat de concurrentie faalde.

Brands is een typische handelaar. Spelers kopen en later verkopen met winst. Meer ideeèn lijkt hij niet te hebben.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » wo jan 30, 2013 3:09 pm

Yopi schreef:Ajax investeert niet alleen financieel in die jongens. Er wordt hard gewerkt op de Toekomst om ze beter te maken.
Voorlopig merk ik vooral dat Ajax hele jeugdelftallen bij elkaar koopt. Dat is m.i. wat anders dan hard met de bestaande spelers werken aan het beter worden. Nu is Ulderink ook weer aangesteld om 16 en 17 jarige toptalenten te scouten. Daarop kan je natuurlijk antwoorden dat talent wel eerst aanwezig moet zijn om er wat van te kunnen maken en dat het geheel aan de vorige bestuurders ligt dat het aan talent ontbreekt, maar hele lichtingen kopen is weer het andere uiterste. Er zal toch wel iets in de jeugd rondlopen waar mee te werken valt? Met een 16 jarige moet toch nog wel het een en ander te bereiken vallen.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Lionel » wo jan 30, 2013 3:11 pm

Als er betere spelers rondlopen moet je die gewoon halen. Heel simpel. En liever in de jeugd dan dat je Maher koopt (visie van Frank en co.).
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo jan 30, 2013 3:14 pm

Hoezo hele lichtingen kopen? :confused.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » wo jan 30, 2013 6:25 pm

Als het om 16/17 jarigen gaat, zijn tot nu toe Van Bruggen, Walian, Visser en zeer recent Cerny gehaald/gekocht. Keeper L 'Ami is ook gehaald, maar dat is misschien een vriendendienst.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » wo jan 30, 2013 9:15 pm

Jabu schreef:
Yopi schreef:Ajax investeert niet alleen financieel in die jongens. Er wordt hard gewerkt op de Toekomst om ze beter te maken.
Voorlopig merk ik vooral dat Ajax hele jeugdelftallen bij elkaar koopt. Dat is m.i. wat anders dan hard met de bestaande spelers werken aan het beter worden. Nu is Ulderink ook weer aangesteld om 16 en 17 jarige toptalenten te scouten. Daarop kan je natuurlijk antwoorden dat talent wel eerst aanwezig moet zijn om er wat van te kunnen maken en dat het geheel aan de vorige bestuurders ligt dat het aan talent ontbreekt, maar hele lichtingen kopen is weer het andere uiterste. Er zal toch wel iets in de jeugd rondlopen waar mee te werken valt? Met een 16 jarige moet toch nog wel het een en ander te bereiken vallen.
Je kunt toch niet genoeg toptalent hebben? 1 of 2 per lichting is te weinig. Je moet gaan naar een situatie waarin je 4/5 hele goede spelers per elftal hebt. Dat is veel lichtingen niet het geval, dus dan koop je. Bovendien krik je het basisniveau omhoog. De onderkant wordt namelijk vervangen.

Plaats reactie