Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » do jul 11, 2013 5:19 pm

Duke schreef:Met terugwerkende kracht? :smallgrin.gif:
Hij speelt nog een paar inhaalwedstrijden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » do jul 11, 2013 6:17 pm

Daar zal IH blij mee zijn. Die gast is nu al 1.90m!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door InnerHarbour » do jul 11, 2013 7:19 pm

Marillion schreef:Daar zal IH blij mee zijn. Die gast is nu al 1.90m!
Als hij nu ook nog kan voetballen........ :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » do jul 11, 2013 7:41 pm

Afbeelding

Ook nog een beetje groeien in de breedte en we hebben straks een ouderwetse stormram.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 11, 2013 9:01 pm

Leuk filmpje gepost op AN

Filmpje over Ottar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » do jul 11, 2013 9:29 pm

Wat mij opviel (Ik ben nooit op IJsland geweest, heb wel wat detectives uit dat land gezien):"Er staan wel bomen op dat eiland".

In eerste instantie dacht ik dat Ajax er een triatleet bij had, maar gelukkig komt er ook een bal aan te pas, lijkt hij tweebenig, met een voorkeur voor links. Hij lijkt (Het is een promotiefilmpje) er veel aan te doen, jammer dat er geen tegenstanders waren. Laten we hopen dat het een schot in de roos is.

Met zijn lengte heb ik (helemaal) geen probleem (alleen die Slowaak is klein, de andere aangetrokken jeugdspelers hebben genoeg lengte, heb ik begrepen), in welk elftal hij komt? Höner zal wel afwisselend in de A1 en Jong Ajax spelen (Wat met Jordi Bitter? Van Kessel?), Hendriks zal ook de A1 en Jong Ajax afwisselen en Karlsson zal wel zijn speeltijd krijgen in de Next Gen, de A2, A1?, B1 (Walian wat rust?)

Is Ajax op weg naar een iets ander speltype? Markus Bay (Deense middenvelder) schijnt ook een loopwonder te zijn, hebben we er al twee. Eriksen maakt ook veel meters in een wedstrijd (Janssen wat minder!) De Jong kan ook meters maken, onze backs zullen veel moeten lopen, we hebben buitenspelers die naar binnen trekken, langzamerhand naar het Duitse voetbal? (Qua loopvermogen!)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » do jul 11, 2013 10:21 pm

Een jongen uit een desolaat voetballand die in zijn eentje aan het trainen is.... Moet ik meteen aan Jari denken. :eusa_liar.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door zeux » do jul 11, 2013 10:26 pm

Of Suk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » do jul 11, 2013 11:09 pm

Yopi schreef:Een jongen uit een desolaat voetballand die in zijn eentje aan het trainen is.... Moet ik meteen aan Jari denken. :eusa_liar.gif:
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar was er ook zo'n filmpje over Jari?

Die Karlsson wil wel, dat is een pluspunt, maar ik heb niet gezien of hij vaak scoort (voor een spits geen vreemde vraag). Is dat bekend?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Cruijff » do jul 11, 2013 11:26 pm

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Een jongen uit een desolaat voetballand die in zijn eentje aan het trainen is.... Moet ik meteen aan Jari denken. :eusa_liar.gif:
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar was er ook zo'n filmpje over Jari?
Er zijn wel een stuk of 400 filmpjes waarin Jari de Bobby training ondergaat. :smallgrin.gif:

Interessante speler die we hebben vastgelegd! IJsland is als voetballand overigens enorm in opkomst, de ene na de andere IJslander zie je opduiken bij clubs die een heel aardig niveau hebben. Vooral AZ en Heerenveen vissen intensief in die vijver, maar ook diverse Premier League clubs.
Demosthenes schreef:In eerste instantie dacht ik dat Ajax er een triatleet bij had, maar gelukkig komt er ook een bal aan te pas, lijkt hij tweebenig, met een voorkeur voor links. Hij lijkt (Het is een promotiefilmpje) er veel aan te doen, jammer dat er geen tegenstanders waren. Laten we hopen dat het een schot in de roos is.
Ajaciedjuh schreef:Leuk filmpje gepost op AN

Filmpje over Ottar.
Dit oogt als een gedreven mannetje zeg! Lekker bezig als je als 16-jarige al zoveel extra trainingsarbeid in jezelf wilt investeren! :biggthumpup.gif:

In welk team zal hij komen? Tja hij mag in de B1 spelen, maar zal wellicht in de A2 of A1 beginnen. Een wedstrijdje tegen Fortuna Sittard en FC Emmen in de Jupiler League moet hij toch ook wel aan kunnen? Als we dan toch bezig zijn, laat hem komend seizoen ook maar meteen een keertje meedoen in de Eredivisie of in die bekerwedstrijd tegen Volendam. Zou wel weer leuk zijn om bij Ajax weer eens een 16e jarige te zien debuteren!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » do jul 11, 2013 11:49 pm

Er zijn wel een stuk of 400 filmpjes waarin Jari de Bobby training ondergaat.
Dat staat er niet, heb jij 400 filmpjes dat Jari als zestienjarige bij Bobby Haarms traint?

Jari Litmanen heb ik, gelukkig, zo vaak gezien. gewoon live, niet via Youtube! Zelfs als rechtsback in een oefenwedstrijd (op tv!), maar tegen welke tegenstander? (Zal je helpen, was een oefenwedstrijd in Madrid)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Cruijff » vr jul 12, 2013 12:14 am

Lees jij dan ook joey zijn quote aandachtig, want wat jij er nu van maakt staat er in het geheel niet.
Yopi schreef:Een jongen uit een desolaat voetballand die in zijn eentje aan het trainen is.... Moet ik meteen aan Jari denken. :eusa_liar.gif:
Waarom zou er een vergelijkbaar filmpje van een 16-jarige Litmanen moeten zijn Demosthenes? :confused.gif: Ga er maar vanuit dat de jonge Jari veel met zijn vriendjes in de buitenlucht aan het sporten was. Hij was ook een zeer getalenteerd ijshockeyer en besloot pas op relatief late leeftijd echt voor het voetballen te gaan.

Ook ik heb het genoegen geproefd om Jari Litmanen heel wat keren live te hebben zien spelen. Bij verschillende uitwedstrijden en tijdens thuiswedstrijden in 3 verschillende stadions. Een heel fijne Jari herinnering stamt voor mij uit 1994, in de wedstrijd waarin Kluivert debuteerde (Supercup tegen Feyenoord) kreeg Ajax vroeg in de wedstrijd een vrije trap. LITMANEN OOH HOO LITMANEN OOH HOO scandeerden de Ajax supporters in het Olympisch stadion, mijn vader en ik ook. En Jari krulde hem fantastisch in de kruising. 1-0. En kippenvel krijg ik altijd van dit. Die fotograaf die zich na 34 seconden de kolere schrikt haha :smallgrin.gif: Shota die zijn teamgenoot wil eren en hem daarom ook de 2e goal gunt. :biggthumpup.gif:

Als onze IJslandse vriend Ottar Magnus Karlsson in de Arena ooit zo'n afscheid krijgt dan heeft hij een aantal dingen erg goed gedaan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » vr jul 12, 2013 6:21 am

Waarom zou er een vergelijkbaar filmpje van een 16-jarige Litmanen moeten zijn Demosthenes? :confused.gif: Ga er maar vanuit dat de jonge Jari veel met zijn vriendjes in de buitenlucht aan het sporten was. Hij was ook een zeer getalenteerd ijshockeyer en besloot pas op relatief late leeftijd echt voor het voetballen te gaan.
Wie begint er n.a.v. het filmpje van de zestienjarige Karlsson over 400 filmpjes van Jari met Bobby Haarms: jij, ik zou niet op het idee komen. Je geeft zelf toe het niet te weten, zie de zin "Ga er maar vanuit". Ik moet dus aannemen dat Jari dat deed? Je had ook kunnen schrijven dat Jari ook al van die paarsgekleurde drankjes nam (Opname zit in het filmpje!), ook als "Ga er maar vanuit".

Vreemde zaak: jij beweert iets, een ander citeert dat en die wordt door jou terecht gewezen? Wat een onzin.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Cruijff » vr jul 12, 2013 12:46 pm

Pfffff jij draait dingen graag om he? Is selectief quoten een hobby van je? Goed ik zal je helpen. :smile-ajax.gif: Ik heb weleens video opnames van Jari gezien waar hij nog een stuk jonger dan 16 was. Een scholiertje dat fanatiek sportte in een bevroren landschap opgenomen door de camera van zijn ouders.

De aanleiding van jouw post was dat Yopi een jongen uit een desolaat voetballand die in zijn eentje aan het trainen is associeert met Jari Litmanen. Het feit dat Jari vaak in zijn eentje aan het trainen was is vanwege al die keren dat hij zich moest terug knokken na een blessure. Wordt het nu te ingewikkeld? :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jul 14, 2013 6:22 pm

Ajax stalt Van Kessel bij AS Trencin

Het Slowaakse AS Trencin van Ling meldde bij de bekendmaking van de samenwerking met Ajax in eigen land al dat het als onderdeel van de samenwerking ook spelers van Ajax zou krijgen. Gino van Kessel is de eerste. De jonge spits van Jong Ajax meldt vandaag op zijn eigen twitter account dat hij voor een half jaar uit gaat komen voor Trencin. Hij poseert daarbij al in het shirt van de club van Ling. Ajax en AS Trencin hebben de overgang nog niet bevestigd.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door LucaS » zo jul 14, 2013 7:20 pm

Laten we hopen dat de nieuwe talentvolle jeugdaankopen wat succesvoller zijn dan de lichtingen van de afgelopen jaren.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » ma jul 15, 2013 8:01 am

Cruijff schreef:Pfffff jij draait dingen graag om he? Is selectief quoten een hobby van je? Goed ik zal je helpen. :smile-ajax.gif: Ik heb weleens video opnames van Jari gezien waar hij nog een stuk jonger dan 16 was. Een scholiertje dat fanatiek sportte in een bevroren landschap opgenomen door de camera van zijn ouders.

De aanleiding van jouw post was dat Yopi een jongen uit een desolaat voetballand die in zijn eentje aan het trainen is associeert met Jari Litmanen. Het feit dat Jari vaak in zijn eentje aan het trainen was is vanwege al die keren dat hij zich moest terug knokken na een blessure. Wordt het nu te ingewikkeld? :aai.gif:
Selectief quoten? Jij komt met het bericht over een vergelijkbaar filmpje met Litmanen in de hoofdrol, mag ik daar dan niet naar vragen? Laat maar zien, alleen wordt het dan lastiger, want dat videobandje uit de jaren tachtig is erg exclusief, wie heeft het tot nu toe gezien?

Wat het tweede deel betreft: te ingewikkeld? Voor jou? Waarom zo'n zin erbij? Steun zoeken bij een bekende? Hoe kun je in hemelsnaam een filmpje over een 15/16-jarige IJslander vergelijken met filmpjes van een volwassen contractspeler die bij Bobby Haarms traint, dat was het werk van Bobby Haarms en ja, daar zullen genoeg filmpjes van zijn, iemand die voor zijn beroep moet trainen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » ma jul 15, 2013 10:15 am

Ahum, ik duidde hierop:
Cruijff schreef:Ik heb weleens video opnames van Jari gezien waar hij nog een stuk jonger dan 16 was. Een scholiertje dat fanatiek sportte in een bevroren landschap opgenomen door de camera van zijn ouders.

Jari die door zijn juf werd uitgelachen toen hij op zijn tiende in een opstel aankondigde dat hij profvoetballer ging worden. Die altijd aan het trainen was, zelfs midden in de winter, als er een halve meter sneeuw lag. Dan fietste hij moederziel alleen door de vrieskou tot zijn ogen bevroren waren om in een sporthal te kunnen trainen.

Helaas hebben ze Karlsson niet gevolgd in de winter. :smallgrin.gif:

Aan Bobby had ik niet gedacht. Sorry. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Cruijff » ma jul 15, 2013 10:44 am

Demosthenes schreef:
Cruijff schreef:Pfffff jij draait dingen graag om he? Is selectief quoten een hobby van je? Goed ik zal je helpen. :smile-ajax.gif: Ik heb weleens video opnames van Jari gezien waar hij nog een stuk jonger dan 16 was. Een scholiertje dat fanatiek sportte in een bevroren landschap opgenomen door de camera van zijn ouders.

De aanleiding van jouw post was dat Yopi een jongen uit een desolaat voetballand die in zijn eentje aan het trainen is associeert met Jari Litmanen. Het feit dat Jari vaak in zijn eentje aan het trainen was is vanwege al die keren dat hij zich moest terug knokken na een blessure. Wordt het nu te ingewikkeld? :aai.gif:
Selectief quoten? Jij komt met het bericht over een vergelijkbaar filmpje met Litmanen in de hoofdrol, mag ik daar dan niet naar vragen? Laat maar zien, alleen wordt het dan lastiger, want dat videobandje uit de jaren tachtig is erg exclusief, wie heeft het tot nu toe gezien?
Ik denk dat enkele tienduizenden Ajacieden dat al hebben gezien, want Yopi en ik zullen niet de enigen zijn geweest die de 10-jarige Jari in zijn eentje in de sneeuw hebben zien trainen. Het is ook pas een keer of 4 op de Nederlandse televisie uitgezonden...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » ma jul 15, 2013 11:05 am

Jari die door zijn juf werd uitgelachen toen hij op zijn tiende in een opstel aankondigde dat hij profvoetballer ging worden. Die altijd aan het trainen was, zelfs midden in de winter, als er een halve meter sneeuw lag. Dan fietste hij moederziel alleen door de vrieskou tot zijn ogen bevroren waren om in een sporthal te kunnen trainen.
Ik denk dat enkele tienduizenden Ajacieden dat al hebben gezien, want Yopi en ik zullen niet de enigen zijn geweest die de 10-jarige Jari in zijn eentje in de sneeuw hebben zien trainen. Het is ook pas een keer of 4 op de Nederlandse televisie uitgezonden...
Over selectief lezen gesproken. Ik lees toch echt niet in het eerste bericht dat Yopi dat heeft gezien, al of niet op tv. De bron staat er niet bij, kan zo maar gezegd zijn in een documentaire uit de tijd dat hij bij Ajax speelde, of in een interview gezegd zijn. Op Youtube heb ik één filmpje uit zijn jeugd gevonden (was hij volgens de inzender twaalf jaar), maar dat is alleen maar jeugdvoetbal, komt geen vrieskou e.d. aan te pas.

Veel opnamen over een tienjarige voetballer (en nog ijshockeyspeler, want dat deed hij ook zin zijn jeugd) uit 1981 (Hij is in 1971 geboren) zullen er in Finland niet zijn gemaakt, de videocamera was toen nog niet echt gemeengoed (Super-8 kwam vaker voor) Ik wil dat filmpje trouwens graag zien en als het al vier keer op tv is uitgezonden, zal het zeker op het web te vinden zijn, want in de tijd dat Jari bij Ajax speelde zal er vraag naar geweest zijn, ik was al online toen hij nog bij Ajax speelde. Graag even de link.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Cruijff » ma jul 15, 2013 11:18 am

Demosthenes schreef:Over selectief lezen gesproken. Ik lees toch echt niet in het eerste bericht dat Yopi dat heeft gezien, al of niet op tv. De bron staat er niet bij, kan zo maar gezegd zijn in een documentaire uit de tijd dat hij bij Ajax speelde, of in een interview gezegd zijn. Op Youtube heb ik één filmpje uit zijn jeugd gevonden (was hij volgens de inzender twaalf jaar), maar dat is alleen maar jeugdvoetbal, komt geen vrieskou e.d. aan te pas.

Veel opnamen over een tienjarige voetballer (en nog ijshockeyspeler, want dat deed hij ook zin zijn jeugd) uit 1981 (Hij is in 1971 geboren) zullen er in Finland niet zijn gemaakt, de videocamera was toen nog niet echt gemeengoed (Super-8 kwam vaker voor) Ik wil dat filmpje trouwens graag zien en als het al vier keer op tv is uitgezonden, zal het zeker op het web te vinden zijn, want in de tijd dat Jari bij Ajax speelde zal er vraag naar geweest zijn, ik was al online toen hij nog bij Ajax speelde. Graag even de link.
Youtube bevat meer materiaal dan je in 6 miljard mensenlevens allemaal kunt bezichtigen, maar is helaas verre van compleet (waar is bijvoorbeeld het afscheid van Stefan Pettersson in De Meer te vinden? Ik zou die beelden graag nog eens zien...) Dit filmpje is bij mijn weten (nog) niet op Youtube gezet.

Ik weet wel waar ik de beelden van de piepjonge Jari heb gezien, namelijk op de Nederlandse Publieke Omroep. Meerdere keren zelfs, in de jaren 90 heb ik toen het voorbijkwam tot mijn spijt nog eens weggezapt van die beelden met de gedachte: "Oh, dat heb ik al een paar keer gezien."

Waar Yopi de beelden gezien heeft mag hij jou zelf vertellen, ik zal niet voor hem gaan spreken, maar ik vermoed dus ook gewoon op tv. Anno 2013 lopen inderdaad meer dan 100 keer zoveel mensen met een camera rond als begin jaren 80, maar in de omgeving van Jari hadden ze er blijkbaar dus wel één.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Thijs » do aug 08, 2013 4:12 pm

Ajax contracteert Norbert Alblas

Ajax heeft Norbert Alblas gecontracteerd. De doelman werd op 12 december 1994 geboren in Amstelveen. Hij tekent een contract dat met terugwerkende kracht ingaat op 1 juli 2013 en loopt tot en met 30 juni 2014. In het contract is een optie voor nog een seizoen opgenomen.

Alblas speelt sinds 2011 in de jeugdopleiding van Ajax en maakt momenteel deel uit van de selectie van Jong Ajax.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » do aug 08, 2013 4:38 pm

Die 75 gaan we gewoon hálen. En dan op naar de 100! :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jinne » do aug 08, 2013 8:14 pm

En nog een:
Ajax.nl
Ajax en Maurits Schmitz hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2013. De nieuwe verbintenis gaat met terugwerkende kracht in per 1 juli 2013 en loopt tot en met 30 juni 2014.
De doelman werd op 31 maart 1993 geboren in Nieuwegein en speelt sinds 2002 in de jeugdopleiding van Ajax. Momenteel maakt hij deel uit van de selectie van Jong Ajax. ,,Dit seizoen wil ik me zo goed mogelijk ontwikkelen. Ik weet dat Mickey van der Hart en Jasper Cillessen vaak in Jong Ajax zullen spelen, maar toch hoop ik zo veel mogelijk wedstrijden te spelen in de Jupiler League. Ik hoop dat ik me kan bewijzen en dat Ajax na dit seizoen opnieuw met me door wil."
Niet echt lekker voor de IH graadmeter dat ze allebei ook met Vd Sar op de foto gingen. Dan lijken het toch kleine mannekes.

Afbeelding

Afbeelding
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » do aug 08, 2013 11:53 pm

Ooit was 54 contractspelers een vloek, of waren het er 63? Het zijn er nu veel meer, maar nu is het een geniale vondst? Wanneer debuteren deze Ajacieden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie