De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 14, 2006 9:25 am

nee Bertje, check de Coerver methode eens, die schaaft alleen aan hun techniek, en van een betere techniek wordt je geen andere speler zoals jij het aangaf.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 14, 2006 9:28 am

Ik weet wat de Coerver methode inhoudt, Henk, maar als je de hele dag bezig bent een bal zoveel mogelijk te raken (overdreven natuurlijk) kan dat je slopen als je juist een speler bent die moet lopen zonder bal. Net zoals het je kan slopen als je een speler bent die moet pingelen maar telkens de bal terug moet leggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 14, 2006 9:30 am

:nooo: ik geef het op.

[moedeloos]
Je hebt helemaal gelijk Bertje :xyxthumbs:
[/moedeloos]
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » ma mei 15, 2006 8:15 pm

El Kabir (17) nieuwe spits van Ajax A1
Maandag 15 mei, door SV, Amsterdam, 19.52u GMT+01.00, AT5

De jonge aanvaller Moestafa El Kabir (17) wordt volgend seizoen de spits van de A1. Dit maakte hij vanavond zelf bekend in het programma FC Godenzonen op AT5.

El Kabir tekent nog geen contract bij Ajax. Hij speelt mee met het AT5 United elftal van Bobby Haarms, dat ook op de Copa Amsterdam meedoet.

De kleine aanvaller speelde eerder dit seizoen testwedstrijden met Jong Ajax/A1 en scoorde toen ook.
AjaxShowtime.com

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 15, 2006 10:35 pm

Jullie 2 ezels bedoelen dus deels hetzelfde maar ik het zal het ff duidelijk uitleggen.

Van een speler met diepgang moet je niet iemand maken die alleen in de bal wilt komen en het spel wilt verdelen. Je moet de Coerver methode functioneel gaan gebruiken en niet de beweging om de beweging erin gooien. Een centrale verdediger hoef je geen schaar te leren. Een type Lampard moet je bijvoorbeeld andere oefeningen leren dan een type Zidane.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mei 16, 2006 4:06 pm

Rishi schreef:Jullie 2 ezels bedoelen dus deels hetzelfde maar ik het zal het ff duidelijk uitleggen.

Van een speler met diepgang moet je niet iemand maken die alleen in de bal wilt komen en het spel wilt verdelen. Je moet de Coerver methode functioneel gaan gebruiken en niet de beweging om de beweging erin gooien. Een centrale verdediger hoef je geen schaar te leren. Een type Lampard moet je bijvoorbeeld andere oefeningen leren dan een type Zidane.
Over ezels zal ik het niet hebben.

Het idee is het mijne; je moet niet iedere voetballer die oefeningen laten doen. Stel dat Cruyff en Van Basten gedwongen zouden zijn geweest volgens deze methode te werk te gaan. Bergkamp en Litmanen (had nog nooit van Coerver gehoord) deden wat zij op dat moment bedachten. De dvd's met Ajax-historie heb ik bekeken, maar volgens mij gebeurt er veel op intuïtie, zo ook de acties van Zlatan.

Spelers bij MU en de Spurs trainen al (jaren?) volges deze methode?! Ik zie niet dat zij zoveel beter zijn geworden, dat zij dankzij technische hoogstandjes tegenstanders passeren. Christian Ronaldo deed dat al voor hij bij MU speelde, kortom de methode-Coerver is niet zaligmakend.

Sinds VI de dvd's verkoopt is de methode wel erg veel in het nieuws! ;)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di mei 16, 2006 9:41 pm

De Deense speler Per Weihrauch heeft een contract getekend voor 2 jaar bij Chelsea. Zeer opvallende stap, maar misschien ingegeven door de relatie van Arnesen (Chelsea) en Lerby (zaakwaarnemer Weihrauch).

Bron is: www.esselsports.nl
Laatst gewijzigd door Chivu 05 op di mei 16, 2006 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 16, 2006 9:42 pm

Sta ik van te kijken. Eerlijk gezegd maakte hij geen beste indruk op mij (tactisch dom).

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mei 17, 2006 1:26 pm

joey schreef:Sta ik van te kijken. Eerlijk gezegd maakte hij geen beste indruk op mij (tactisch dom).

Afbeelding
Hij heeft mij niet kunnen overtuigen. Ik herinner me één goede wedstrijd (een thuiswedstrijd, ben vergeten welke) van hem (als rechtsbuiten), de andere keren leek het wel alsof het allemaal te snel voor hem ging.

Chelsea kan Ajax wel opleidingskosten betalen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo mei 17, 2006 1:40 pm

Ja, maar dat is maar voor 2 jaar dus dat lijkt me geen vetpot. Nevermind, als ik de verhalen zo lees hoeven we niet treurig te zijn. Van die jongen gaan we niet veel meer horen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 17, 2006 4:53 pm

Marillion schreef:Ja, maar dat is maar voor 2 jaar dus dat lijkt me geen vetpot. Nevermind, als ik de verhalen zo lees hoeven we niet treurig te zijn. Van die jongen gaan we niet veel meer horen.
Dat hoop ik dan maar. Ik zou echt balen als deze jongen nou een toptalent blijkt te zijn. :blush:

Hij speelt normaal gesproken toch als rechtshalf, rechtsbuiten of aanvallende middenvelder?

Misschien weet Stein hier meer van?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 17, 2006 4:56 pm

Volgens mij rechtsbuiten of spits. Een enkele keer geloof ik ook op 10, maar daar kwam zijn gebrek aan inzicht wel erg aan het licht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mei 17, 2006 11:57 pm

Bertje schreef:Volgens mij rechtsbuiten of spits. Een enkele keer geloof ik ook op 10, maar daar kwam zijn gebrek aan inzicht wel erg aan het licht.
Op 10 heb ik hem inderdaad volledig zien mislukken, maar dat was in zijn eerste jaar en vrij vroeg in het seizoen. Het kan zijn dat hij het Ajaxspelletje niet snapte.

Ik denk dat Lerby iets met hem te maken heeft en zijn maatje Arnesen heeft ingeschakeld. Wat kan Chelsea verliezen? Ze kopen 50 spelers in de leeftijdsgroep 12-18 en als er twee doorbreken is de investering juist!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 25, 2006 3:11 am

24/5/2006 - Ajax liet Weihrauch zelf gaan
(Gepost door RvN)

Vorige week werd duidelijk dat de 17-jarige Deen Per Weihrauch overstapt van de jeugdopleiding van Ajax naar Chelsea. In de nieuwe uitgave van Voetbal International laat Van Geel weten dat Ajax de Deen zelf heeft laten gaan en de optie op een langer verblijf van de Deen door Ajax niet gelicht is, mede omdat hij zeer blessuregevoelig is gebleken.
Ajax Netwerk

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » wo aug 09, 2006 5:50 pm

Waarom staat hier niet dat Ajax een of andere spelertje uit Canada heeft aangetrokken?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 5:54 pm

Bron?

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » wo aug 09, 2006 5:59 pm


Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 6:10 pm

Rembrandt III schreef:Waarom staat hier niet dat Ajax een of andere spelertje uit Canada heeft aangetrokken?
omdat jij dat bericht nog niet had geplaatst
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 3:04 pm

Ajax verliest halve finale van PSV

De A1 van Ajax heeft de halve finale in de strijd om de Otten Cup met 4-2 verloren van PSV. El Kabir en Resida maakten de doelpunten voor de Amsterdammers.

Gisteren plaatste de ploeg van Sonny Silooy zich met een 1-0 zege op Fulham voor de halve finale.
Ajaxshowtime


De grote man aan de kant van PSV is Genero Zeefuik, die in het verleden bij Ajax werd weggestuurd wegens slecht gedrag en deze zomer de overstap maakte van FC Omniworld naar PSV. Hij scoorde in het toernooi om de Otten Cup tot op heden zes doelpunten.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 9:34 pm

De andere A-junioren, met o.a. Anita en Goossens, speelden om de supercup vandaag tegen Feyenoord. Ajax slachtte Feyenoord. Het werd 5-0, mede door twee goals van Jordy Brouwer.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 13, 2006 9:37 pm

joey schreef:
Ajax verliest halve finale van PSV

De A1 van Ajax heeft de halve finale in de strijd om de Otten Cup met 4-2 verloren van PSV. El Kabir en Resida maakten de doelpunten voor de Amsterdammers.

Gisteren plaatste de ploeg van Sonny Silooy zich met een 1-0 zege op Fulham voor de halve finale.
Ajaxshowtime


De grote man aan de kant van PSV is Genero Zeefuik, die in het verleden bij Ajax werd weggestuurd wegens slecht gedrag en deze zomer de overstap maakte van FC Omniworld naar PSV. Hij scoorde in het toernooi om de Otten Cup tot op heden zes doelpunten.
Bij Ajax weggestuurd worden en goed spelen levert veel publiciteit op. Quincy heeft 10 maanden positieve belangstelling gekregen op basis van 20 minuten goed spelen tegen Japan! Arsenal zag het blijkbaar niet in hem zitten, de Nederlandse media wel.

Ik heb de opstellingen niet gezien, maar Ajax A1 speelde vandaag en bij psv en tegen feyenoord A1 (5-0 gewonnen). Het zal in Eindhoven een fantasieopstelling zijn geweest? Wie kent de opstellingen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 10:09 pm

Voorlopig kan ik niets vinden. :sad:

Feyenoord.nl slaagt erin een wedstrijdverslag te produceren zonder één Ajacied bij naam te noemen. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 10:12 pm

Vernon Anita speelde iig in de wedstrijd tegen Feyenoord, hij scoorde de 2-0.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 10:18 pm

Ajax.nl vindt het niet nodig de opstelling te geven, maar plaatst wel een foto:


Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma aug 14, 2006 11:38 am

Er wordt wel vaker moeilijk gedaan over de gegevens van jeugdspelers. Alsof men bang is dat ze daardoor eerder gescout worden? Ik mag toch aannemen dat zichzelf respecterende topclubs en scoutingbureau's de scouting doen o.b.v. eigen waarneming en niet o.b.v. een naam met foto.

Een flinke afdroogpartij trouwens, 5-0 tegen Feyenoord. Is dit een aardige lichting of speelde Feyenoord erg zwak, Anyone?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Plaats reactie