De B-junioren
Moderator: mods
Op snelheid een man passeren mag ook, maar dan moet je écht snel zijn. En niet alleen snel zijn bij de junioren. Het is natuurlijk beter om een actie in huis te hebben, want dan ben je er niet zo afhankelijk van dat de middenvelders de bal op het juiste moment op de juiste manier spelen. Het komt bij Ajax maar zelden voor dat een middenvelder dat kan.
Ik zie bij de jeugd maar weinig spelvreugde, het is zo serieus allemaal. Die jongens worden serieus gedrilld. Ze mogen zo weinig en ze worden zo kritisch gevolgd dat er geen lol meer aan is. Bij het eerste zie je dat ook terug. Heeft Urby plezier in het spel? Ik betwijfel het, hoor.
Ik zie bij de jeugd maar weinig spelvreugde, het is zo serieus allemaal. Die jongens worden serieus gedrilld. Ze mogen zo weinig en ze worden zo kritisch gevolgd dat er geen lol meer aan is. Bij het eerste zie je dat ook terug. Heeft Urby plezier in het spel? Ik betwijfel het, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Buitenspelers? De laatste jaren heb ik alleen Florian Jozefszoon op de vleugel zien uitblinken (als echte Ajaxrechtsbuiten).
Davy Lizardo heb ik één volledige wedstrijd en twee keer kort zien voetballen. Hij zou het misschien ook kunnen. Beiden moeten fysiek sterker worden en het liefst nog wat groeien (Davy is vrij klein)
Gisteren weer geen buitenspeler gezien, De Sa heb ik ook nog niet zien uitblinken, hij beweegt vaak, maar passeren is iets anders dan veel bewegen in een kleine ruimte.
Je hebt het over middenvelders die iets kunnen! Bij Ajax waren ze vol lof over spelers als Rik Schouw en Jeffrey Dekker, maar ik heb het er nog niet vanaf kunnen zien. Ook Rodney Sneijder is niet zo goed, Wesley was op dezelfde leeftijd veel bepalender.
Zie ik gisteren bij Sparta ene Adnan Bajic lopen. Hij kan wel een bal naar voren verplaatsen, hij is wel overal op het (midden)veld te vinden, hij wint wel duels, ook al is hij niet groot. Hij troeft onze middenvelders keer op keer af en wat blijkt? Hij is pas veertien, wordt deze maand vijftien en is C-junior. Hij blijkt beslissender te zijn dan onze hooggeprezen tweedejaars-B spelers, twee jaar jonger! Waarom heeft de B1 die niet?
Gisteren schreef ik dat mij was verteld dat er een paar spelers van de B2 bij waren, er is geen B2 bij Sparta, het waren C-junioren. Ik mag op basis van deze wedstrijd niet concluderen dat het niet goed gaat met de B1, maar zoals gisteren hoef ik ze niet meer te zien. Geen inschuivende centrale verdediger, niets.
@Joey,
Jij was niet zo tevreden over de vorige B1 en in navolging van Danny Blind vond je dat er te veel zeventjes tussen zaten, maar als je de snelheid van spelen van de vorige B1 vergelijkt met de huidige, dan is het schrikken. In de vorige B1 zaten toekomstige spelers van Ajax 1 (al weet niemand hoe zij zich zullen ontwikkelen), in de huidige ???
DB was trouwens helemaal wezenloos van Robbert Schilder! Dat was geen zeven, maar een negen!
Davy Lizardo heb ik één volledige wedstrijd en twee keer kort zien voetballen. Hij zou het misschien ook kunnen. Beiden moeten fysiek sterker worden en het liefst nog wat groeien (Davy is vrij klein)
Gisteren weer geen buitenspeler gezien, De Sa heb ik ook nog niet zien uitblinken, hij beweegt vaak, maar passeren is iets anders dan veel bewegen in een kleine ruimte.
Je hebt het over middenvelders die iets kunnen! Bij Ajax waren ze vol lof over spelers als Rik Schouw en Jeffrey Dekker, maar ik heb het er nog niet vanaf kunnen zien. Ook Rodney Sneijder is niet zo goed, Wesley was op dezelfde leeftijd veel bepalender.
Zie ik gisteren bij Sparta ene Adnan Bajic lopen. Hij kan wel een bal naar voren verplaatsen, hij is wel overal op het (midden)veld te vinden, hij wint wel duels, ook al is hij niet groot. Hij troeft onze middenvelders keer op keer af en wat blijkt? Hij is pas veertien, wordt deze maand vijftien en is C-junior. Hij blijkt beslissender te zijn dan onze hooggeprezen tweedejaars-B spelers, twee jaar jonger! Waarom heeft de B1 die niet?
Gisteren schreef ik dat mij was verteld dat er een paar spelers van de B2 bij waren, er is geen B2 bij Sparta, het waren C-junioren. Ik mag op basis van deze wedstrijd niet concluderen dat het niet goed gaat met de B1, maar zoals gisteren hoef ik ze niet meer te zien. Geen inschuivende centrale verdediger, niets.
@Joey,
Jij was niet zo tevreden over de vorige B1 en in navolging van Danny Blind vond je dat er te veel zeventjes tussen zaten, maar als je de snelheid van spelen van de vorige B1 vergelijkt met de huidige, dan is het schrikken. In de vorige B1 zaten toekomstige spelers van Ajax 1 (al weet niemand hoe zij zich zullen ontwikkelen), in de huidige ???
DB was trouwens helemaal wezenloos van Robbert Schilder! Dat was geen zeven, maar een negen!
Helemaal mee eens. Jeffrey Dekker maakte op mij weinig indruk en Rodney Sneijder is lang niet zo goed als zijn broer. Niet tweebenig ook.Demosthenes schreef:Je hebt het over middenvelders die iets kunnen! Bij Ajax waren ze vol lof over spelers als Rik Schouw en Jeffrey Dekker, maar ik heb het er nog niet vanaf kunnen zien. Ook Rodney Sneijder is niet zo goed, Wesley was op dezelfde leeftijd veel bepalender.
Die zal wel snel weggehaald worden bij Sparta. Eens kijken door welke club. Bij Sparta schuiven ze de spelers dus door.Zie ik gisteren bij Sparta ene Adnan Bajic lopen. Hij kan wel een bal naar voren verplaatsen, hij is wel overal op het (midden)veld te vinden, hij wint wel duels, ook al is hij niet groot. Hij troeft onze middenvelders keer op keer af en wat blijkt? Hij is pas veertien, wordt deze maand vijftien en is C-junior. Hij blijkt beslissender te zijn dan onze hooggeprezen tweedejaars-B spelers, twee jaar jonger! Waarom heeft de B1 die niet?
Het blijft lastig, Demo. Spelers kunnen zich plotseling sterk ontwikkelen (Bergkamp) of juist blijven hangen (Goossens, Anita). Maar ik denk dat je moet proberen te voorkomen dat een team sowieso veel en veel te sterk is voor alle tegenstanders, want dan leren de spelers niets. Schuif de beste spelers dan maar door naar een hoger team. De jongens van de B1 van vorig seizoen liepen op hun gemak te ballen, want ze hadden van tegenstanders niets te duchten. Dat is niet goed.@Joey,
DB was trouwens helemaal wezenloos van Robbert Schilder! Dat was geen zeven, maar een negen![/quote]
Het stinkt aan alle kanten!
-
Hij blijft voorlopig bij Sparta, wil naar het eerste.Die zal wel snel weggehaald worden bij Sparta. Eens kijken door welke club. Bij Sparta schuiven ze de spelers dus door.
Hij blijkt al door Ajax te zijn benaderd, maar of dat voor proeftrainingen of een overgang was weet ik (nog) niet. Hij is ook al door Liverpool gevraagd. Vraag me niet publiekelijk hoe ik dat weet. Hij is C-speler, maar sinds kort overgeheveld naar de B1.
De kans dat hij naar feyenoord gaat is erg klein.
De B1, tja iedereen die vorig seizoen de B1 zag weet dat. Ik heb ook al voor de winterstop geschreven dat het elftal uit elkaar gehaald moest worden, maar het gebeurde niet. Het is zonde van Castillion niet al eerder in de A1 speelde, zoals Bonevacia met zijn sterke lichaam nu pas weerstand voelt. Ik heb toen al geopperd dat ze misschien wel kampioen wilden worden en dan bedoel ik de spelers!
Nu hebben Castillion en Sneijder al aan Jong Ajax geroken, een stap(je) voorwaarts.
Spelers als Anita en Goossens hadden natuurlijk na één jaar Jong Ajax uitgeleend moeten worden. De opleiding duurt tegenwoordig langer dan vroeger, zie dat jaar als het laatste deel van de opleiding. Vertonghen, De Mul en Vermaelen zijn sterker teruggekomen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Had ook verwacht dat MvB dat patroon zou doorbreken, maar ik denk dat MvB ze liever bij Ajax houdt. Voor je het weet mag je namelijk een keertje opdraven in het eerste, je weet maar nooit.
In mijn ogen zijn er tal van spelers rijp voor een verhuurperiode. Het is beter om ze 1 jaar in Jong Ajax te zetten en daarna de stap in het diepe (al dan niet bij Ajax).
In mijn ogen zijn er tal van spelers rijp voor een verhuurperiode. Het is beter om ze 1 jaar in Jong Ajax te zetten en daarna de stap in het diepe (al dan niet bij Ajax).
-
Fabian Sporkslede (B2) heeft volgens mij nog geen contract. Hier in Rotterdam weten ze te vertellen dat hij contact (contact is nog geen contract) heeft met Chelsea. Hoe ze dat weten? Chelsea heeft ook een feyenoordspeler benaderd, ik weet niet wie. Zo komen begeleiders spelers tegen!joey schreef:Mee eens. Met zeventien overhevelen naar Jong Ajax, dan na een jaar of naar de A-selectie of uitlenen.
Ik vraag me wel af wat we over een jaar of twee met al die contractspelers moeten.
Wie weet er meer van?
-
Klopt, al vind ik Babel op wel erg jonge leeftijd zijn weggegaan Arsenal durfde een jaar eerder het risico niet te nemen)joey schreef:Er is nog nooit een echt groot talent vertrokken, Enganche.
Ik zou het trouwens zonde vinden als Fabian Sporkslede vertrekt, al zal niemand hem kunnen tegenhouden (vijftien jaar? Geen contract?)
Goossens en Sarpong konden aar Chelsea, maar zijn gebleven; voor Castillion en Bonevacia was ook belangstelling, ook zij zijn gebleven.
Ach, werd er op die leeftijd bijvoorbeeld niet van De Windt gezegd dat hij een groot talent was? Tot dusver hebben meerdere jongens uit de Ajax-jeugd de interesse van Engelse topclubs gewekt, maar is er nog geen eentje vertrokken. Dat zegt ook wel wat.joey schreef:Er is nog nooit een echt groot talent vertrokken, Enganche.
Dat zegt niks, hoor. Alle jongens die in de belangstelling stonden van Engelse clubs hebben gewoon voor de weg van de geleidelijkheid gekozen door een contract bij Ajax te tekenen. Sarpong, Castillion, Goossens, om een paar jongens te noemen.Enganche schreef:Ach, werd er op die leeftijd bijvoorbeeld niet van De Windt gezegd dat hij een groot talent was? Tot dusver hebben meerdere jongens uit de Ajax-jeugd de interesse van Engelse topclubs gewekt, maar is er nog geen eentje vertrokken. Dat zegt ook wel wat.
-
-
Re: De B-junioren
Excelsior R B1 – Ajax B1 2-2
Mijn visie op de wedstrijd; laten anderen hun mening geven.
Het eerste kwartier zag ik een goed Ajax; eindelijk dacht ik, want deze B1 heb ik nog niet veel goede wedstrijden zien spelen. De bal ging snel rond (vooral over rechts) en er kwamen wat kleine kansen/mogelijkheden.
Christian Eriksen liet zien te kunnen voetballen, met als hoogtepunt de bal rechts aannemen en in één beweging met links op doel schieten. De keeper was kansloos op het harde schot, de lat voorkwam de 1-0.
Spelers bleken met hun zwakke been ook een bal te kunnen verplaatsen: Fabian Sporkslede, Ruben Ligeon, Jody Lukoki, Christian Eriksen en Quaim Bouy bleken met beide benen een bal te kunnen verplaatsen, ook al kozen ze vaak gemakshalve voor hun “beste been”.
Na dat kwartier werd het veldspel minder, vonden de spelers elkaar minder goed, was helaas de snelheid uit het spel. Werd Excelsior beter? Nee, Ajax werd slechter.
De 1-0 voor Excelsior kwam wel uit de lucht vallen, maar niet adequaat reageren van Fabian Sporkslede en weifelend uitkomen van Warner Hahn, een misverstand en het was 1-0. Het doelpunt is Warner Hahn aan te rekenen, een keeper die zijn doel uitkomt, moet de bal hebben. Opvallend was de slechte communicatie in de verdediging. Excelsior kreeg alleen kansen door persoonlijke fouten, niet coachen. De verdediging bleek vandaag slecht te functioneren, blijkbaar heben Fabian Sporkslede en Dico Koppers iemand naast zich nodig die een spits kan uitschakelen.
Het werd al snel 1-1, door Jody Lukoki, scorend na een goede aanval. Het had 1-2 moeten worden toen Tom Boere de keeper voorbij was, vrij voor een leeg doel (in het midden) niet kon scoren. In mijn ogen een zuivere strafschop, hij werd van achteren getorpedeerd. Het feit dat zogenaamd de bal werd gespeeld????? In dat geval had de scheidsrechter een corner moeten geven, nu gaf hij een achterbal. Een blunder!
Even later werd het 2-1. Fabian Sporkslede ging in het strafschopgebied het duel niet aan, sprong niet mee (noem het de Ajax-ziekte, want niemand wil een duel winnen, lijkt het soms), kopte half weg en vanaf 20 à 25 meter werd de bal geplaatst gespeeld. Ook nu zag Warner Hahn er niet goed uit.
De 2-2 viel diep in de tweede helft; een goede voorzet van Cerilio Cijntje en een kopbal van Tom Boere.
Ajax had nog een vrije kans moeten krijgen toen de scheidsrechter floot voor buitenspel (na vlaggen van de grensrechter), maar Jody Lukoki stond niet buitenspel, de teruglopende Tom Boere had dat wel gestaan.
De 2-2 levert weinig op, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit team niet goed genoeg is om kampioen te worden, helaas?? In onze jeugd zal niemand het duel aangaan, we wachten altijd af, we zijn immers technisch superieur. Helaas werkt de tegenstander niet altijd mee.
Warner Hahn
Keepte een slechte wedstrijd; kwam er verkeerd uit, ging een keer onder een bal door, kwam er een keer uit en liep maar weer terug en is zeker schuldig aan één doelpunt. Hij redde twee keer op een afstandsschot, dat oogt spectaculair, maar hij staat altijd te ver voor zijn doel, m.a.w. Kan worden verrast door een “”bal in de kruising””.
Joel Veltman
Speelde rechtsback, gaat de duels niet 100% in , wint koppend geen duel.
Fabian Sporkslede
Speelde vandaag ronduit zwak. Aanvallend geen inbreng en hij is geen verdediger. Hij moet oppassen niet de Ajax-standaardverdediger te worden, zoals Heitinga, Vermaelen, Vertonghen, v.d. Wiel, v.d. Heijde en Ricardo van Rhijn hem zijn voorgegaan. Leuk in de opbouw, maar kunnen geen tegenstander uitschakelen. Hij ziet het spel wel, maar was ook nog eens ongelukkig in de voortzetting.
Dico Koppers
Zelden een centrale verdediger gezien die 20 keer een lange bal geeft die 20 keer niet aankomt. Hij was als verdediger erg zwak tegenover de lange spits (Rangelo Janga) Hij wint geen duels en brengt keer op keer anderen in de problemen. Wat moet Ajax met iemand die eerst een tijdje met een bal loopt om die vervolgens te geven aan iemand die niets anders kan dan de bal teruggeven???
Tom Portegies
Weinig beslissends kunnen doen, wint ook geen (kop)duels en werd keer op keer door Dico Koppers in de dekking aangespeeld waarna hij niets kon dan de bal terugspelen. Wacht nog te lang met de voortzett9ng.
Ruben Ligeon
Op het middenveld, bedrijvig, aanspeelbaar, handig, maar niets beslissends. Zal fysiek sterker moeten worden.
Quam Bouy
Erg goed in het eerste kwartier, zorgde voor openingen/halve kansen, had rust in zijn spel, maar viel ver terug in de tweede helft. Hij werd vervangen. Af en toe leek hij wat langzaam op de eerste meters en soms wil hij teveel met zijn linkerbeen doen.
Christian Eriksen
Heeft een mooie actie in huis, links en rechts (schietend alleen links gezien), maar wint geen kopduels en viel ook ver terug in de tweede helft. Wel iemand die iets extra's heeft qua
Jody Lukoki
Leuke acties, soms wat naïef. Voorzetten zijn niet slecht. Moet nog groeien?
Tom Boere
Had niets in te brengen tegen de centrale verdedigers, zal op de eerste meters sneller moeten worden en ervoor moeten zorgen dat de verdediger niet voor hem komt als hij wordt aangespeeld.
Cerilio Cijntje
Kan me nog steeds niet bekoren. Hij kwam zijn tegenstander niet echt voorbij, gaf in de eerste helft een mooie kans weg (passte verkeerd) maar gaf wel de voorzet waaruit Tom Boere de 2-2 scoorde. Ik zie weinig ontwikkeling bij hem.
Al met al, leuke momenten gezien, het kampioenschap verspeeld en AZ was o.a. Mathhew Morais van Excelsior aan het bekijken.
Mijn visie op de wedstrijd; laten anderen hun mening geven.
Het eerste kwartier zag ik een goed Ajax; eindelijk dacht ik, want deze B1 heb ik nog niet veel goede wedstrijden zien spelen. De bal ging snel rond (vooral over rechts) en er kwamen wat kleine kansen/mogelijkheden.
Christian Eriksen liet zien te kunnen voetballen, met als hoogtepunt de bal rechts aannemen en in één beweging met links op doel schieten. De keeper was kansloos op het harde schot, de lat voorkwam de 1-0.
Spelers bleken met hun zwakke been ook een bal te kunnen verplaatsen: Fabian Sporkslede, Ruben Ligeon, Jody Lukoki, Christian Eriksen en Quaim Bouy bleken met beide benen een bal te kunnen verplaatsen, ook al kozen ze vaak gemakshalve voor hun “beste been”.
Na dat kwartier werd het veldspel minder, vonden de spelers elkaar minder goed, was helaas de snelheid uit het spel. Werd Excelsior beter? Nee, Ajax werd slechter.
De 1-0 voor Excelsior kwam wel uit de lucht vallen, maar niet adequaat reageren van Fabian Sporkslede en weifelend uitkomen van Warner Hahn, een misverstand en het was 1-0. Het doelpunt is Warner Hahn aan te rekenen, een keeper die zijn doel uitkomt, moet de bal hebben. Opvallend was de slechte communicatie in de verdediging. Excelsior kreeg alleen kansen door persoonlijke fouten, niet coachen. De verdediging bleek vandaag slecht te functioneren, blijkbaar heben Fabian Sporkslede en Dico Koppers iemand naast zich nodig die een spits kan uitschakelen.
Het werd al snel 1-1, door Jody Lukoki, scorend na een goede aanval. Het had 1-2 moeten worden toen Tom Boere de keeper voorbij was, vrij voor een leeg doel (in het midden) niet kon scoren. In mijn ogen een zuivere strafschop, hij werd van achteren getorpedeerd. Het feit dat zogenaamd de bal werd gespeeld????? In dat geval had de scheidsrechter een corner moeten geven, nu gaf hij een achterbal. Een blunder!
Even later werd het 2-1. Fabian Sporkslede ging in het strafschopgebied het duel niet aan, sprong niet mee (noem het de Ajax-ziekte, want niemand wil een duel winnen, lijkt het soms), kopte half weg en vanaf 20 à 25 meter werd de bal geplaatst gespeeld. Ook nu zag Warner Hahn er niet goed uit.
De 2-2 viel diep in de tweede helft; een goede voorzet van Cerilio Cijntje en een kopbal van Tom Boere.
Ajax had nog een vrije kans moeten krijgen toen de scheidsrechter floot voor buitenspel (na vlaggen van de grensrechter), maar Jody Lukoki stond niet buitenspel, de teruglopende Tom Boere had dat wel gestaan.
De 2-2 levert weinig op, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit team niet goed genoeg is om kampioen te worden, helaas?? In onze jeugd zal niemand het duel aangaan, we wachten altijd af, we zijn immers technisch superieur. Helaas werkt de tegenstander niet altijd mee.
Warner Hahn
Keepte een slechte wedstrijd; kwam er verkeerd uit, ging een keer onder een bal door, kwam er een keer uit en liep maar weer terug en is zeker schuldig aan één doelpunt. Hij redde twee keer op een afstandsschot, dat oogt spectaculair, maar hij staat altijd te ver voor zijn doel, m.a.w. Kan worden verrast door een “”bal in de kruising””.
Joel Veltman
Speelde rechtsback, gaat de duels niet 100% in , wint koppend geen duel.
Fabian Sporkslede
Speelde vandaag ronduit zwak. Aanvallend geen inbreng en hij is geen verdediger. Hij moet oppassen niet de Ajax-standaardverdediger te worden, zoals Heitinga, Vermaelen, Vertonghen, v.d. Wiel, v.d. Heijde en Ricardo van Rhijn hem zijn voorgegaan. Leuk in de opbouw, maar kunnen geen tegenstander uitschakelen. Hij ziet het spel wel, maar was ook nog eens ongelukkig in de voortzetting.
Dico Koppers
Zelden een centrale verdediger gezien die 20 keer een lange bal geeft die 20 keer niet aankomt. Hij was als verdediger erg zwak tegenover de lange spits (Rangelo Janga) Hij wint geen duels en brengt keer op keer anderen in de problemen. Wat moet Ajax met iemand die eerst een tijdje met een bal loopt om die vervolgens te geven aan iemand die niets anders kan dan de bal teruggeven???
Tom Portegies
Weinig beslissends kunnen doen, wint ook geen (kop)duels en werd keer op keer door Dico Koppers in de dekking aangespeeld waarna hij niets kon dan de bal terugspelen. Wacht nog te lang met de voortzett9ng.
Ruben Ligeon
Op het middenveld, bedrijvig, aanspeelbaar, handig, maar niets beslissends. Zal fysiek sterker moeten worden.
Quam Bouy
Erg goed in het eerste kwartier, zorgde voor openingen/halve kansen, had rust in zijn spel, maar viel ver terug in de tweede helft. Hij werd vervangen. Af en toe leek hij wat langzaam op de eerste meters en soms wil hij teveel met zijn linkerbeen doen.
Christian Eriksen
Heeft een mooie actie in huis, links en rechts (schietend alleen links gezien), maar wint geen kopduels en viel ook ver terug in de tweede helft. Wel iemand die iets extra's heeft qua
Jody Lukoki
Leuke acties, soms wat naïef. Voorzetten zijn niet slecht. Moet nog groeien?
Tom Boere
Had niets in te brengen tegen de centrale verdedigers, zal op de eerste meters sneller moeten worden en ervoor moeten zorgen dat de verdediger niet voor hem komt als hij wordt aangespeeld.
Cerilio Cijntje
Kan me nog steeds niet bekoren. Hij kwam zijn tegenstander niet echt voorbij, gaf in de eerste helft een mooie kans weg (passte verkeerd) maar gaf wel de voorzet waaruit Tom Boere de 2-2 scoorde. Ik zie weinig ontwikkeling bij hem.
Al met al, leuke momenten gezien, het kampioenschap verspeeld en AZ was o.a. Mathhew Morais van Excelsior aan het bekijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Daily Blind
helaas geen kampioen? Wat boeit het nou of ze kampioen worden! Als ze maar goed ontwikkelen en kunnen leren van elke wedstrijd. Het gaat uit eindelijk om die 2 á 3 spelers die moeten doorbreken.
-
Helaas? Er staan niet voor niets een paar vraagtekens achter!!!Zlatan Son of God schreef:helaas geen kampioen? Wat boeit het nou of ze kampioen worden! Als ze maar goed ontwikkelen en kunnen leren van elke wedstrijd. Het gaat uit eindelijk om die 2 á 3 spelers die moeten doorbreken.
Ik schrijf nooit iets anders dan dat het kampioenschap T/M JONG AJAX niet het doel mag zijn, maar het beter maken van de individuele speler. Nooit zal een jeugdteam gezamenlijk het eerste worden! Het spelsysteem zal er bij iedereen wel in (moeten) zitten na al die jaren.
Mocht Jong Ajax kampioen worden (mag voor mij, maar waarom al die Kennedy's moeten meedoen snap ik niet), dan zal mijn mening wel worden weggevaagd door de juichtonen op AT of ..........?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Bedankt voor het verslag, Demos.
Waar was Denswil?

Waar was Denswil?
On-topic: ik heb die Bouy een keer zien spelen, hij viel me vooral op door zijn traptechniek. Kan nog wat dominanter worden. Maar nogmaals, dit obv een enkele wedstrijd.