Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door LucaS » za jan 26, 2013 12:33 pm

Was dat die Blind die omdat hij begon in dat vak begeleid zou worden door Cruijff? Dat verklaart wellicht een aan tal miskopen, Cruijff had daar in zijn tijd bij Ajax ook een hand van. En hij werd ook nog eens niet kampioen met een van de meest talentvolle selecties die Ajax ooit heeft gehad. Ik vermoed dat Wimpey vind dat die man bij Ajax eruit gekickt moet worden en nooit meer terug mag komen.
Laatst gewijzigd door LucaS op za jan 26, 2013 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5409
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door columbus » za jan 26, 2013 12:36 pm

Yopi schreef: @Columbus: je hebt gelijk, Overmars moet zich nog bewijzen. Maar hij lijkt me wel het type dat het terecht vindt als hij wordt afgerekend op zijn resultaten.
De lat ligt hoog voor hem. Hij moet het met weinig geld doen. De tijd van grote investeringen is voorbij. Hij kan bijvoorbeeld niet even Maher kopen (die nog steeds veel en veel minder kost dan dikke Mickey, maar dat terzijde).
Oh zekers, ik denk ook wel dat hij inderdaad een dergelijk type is. Bovendien ben ik ook heel erg blij dat er geen astronomische bedragen meer worden neergeteld al ben ik er van overtuigd dat je af en toe best eens wat meer betalen kan en mag. Uiteraard niet de Maher en Micky bedragen, maar meer die van een Moisander. Maar dat ik even niet de discussie in deze.

Het ging me in deze meer om het feit dat Wimpey stelde dat het met Overmars nu al beter is dan onder Blind. En dat vond ik wat te snel.
Bert schreef: Dat examen is al geweest, de resultaten moeten alleen nog blijken. Meleg, Andersen en Hoesen zullen zich volgend jaar moeten laten zien. Als Alderweireld vertrekt, zal moeten blijken of Ajax een vervanger haalt.
Vind je dat echt? Ik ben het dus niet echt mee eens. Vooralsnog zijn op dit moment Andersen en Hoesen spelers voor de breedte, waarbij ik alleen Hoesen aan het werk heb gezien. Om nu te zeggen dat hij volgende jaar vaste basisspeler is? Andersen en Meleg is helemaal afwachten.

Ik denk echt dat het eerste ' examen' komende zomer is en een goed punt is of het beleid wat men wil voeren ook een goede koers is. Er vertrekken drie echte basiskrachten, worden die opgevuld door talent? Zijn die spelers al zover? Zo niet, wat gaat Ajax dan doen? Spelers aantrekken en uit welke prijsklasse. M.i. wordt het echt interessant komende zomer...

Uiteraard nadat we weer een heerlijk kampioensschap hebben opgehaald :)

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jan 26, 2013 12:47 pm

Van Basten faalde en was binnen een jaar weg. Blind faalde keer op keer, maar was binnen Ajax niet uit te roeien. Voor mij onverklaarbaar, hij mocht o.b.v. zijn verdiensten als speler voor de club op bestuurlijk niveau blijven aanmodderen


Zoek ik via Google op Blind Ajax loopjongen, dan kan ik het ene na het andere bericht lezen, hij was niet meer dan de loopjongen van MvB. Blind heb ik, in mijn ogen, zien falen als trainer van de A1, als hoofd jeugdopleidingen en trainer van Ajax 1, maar als iets hem niet kwalijk kan worden genomen is dat de periode onder MvB, want iets niet doen wat MvB zei zou ongetwijfeld de toorn van JC en De Telegraaf hebben opgewekt, JC's oogappel is als ex-voetbaltopper geschikt voor iedere taak.

Zoek ik op Overmars Ajax loopjongen, dan lees ik exact hetzelfde, Overmars als de loopjongen van het TH. Hoezo Overmars doet het beter dan Danny Blind? Ja, harder lopen, maar dat kon hij altijd al.
Mwoah, vind het wat snel om voor Overmars nu al op de loftrompet te blazen. Hij is er nog geen volledig seizoen. Voorlopig blijft het afwachten hoe de spelers het gaat doen, het is allemaal vrij jong wat hij heeft aangetrokken. En met jonge spelers blijft het de vraag hoe ze zich doorontwikkelen. Daarnaast is Sana ook geen topper gebleken en moet bijvb Hoesen het ook nog volledig waarmaken.
Mee eens, iedere Ajacied zal toch hopen dat de miljoenen voor Fischer t/m Cerny terecht zijn uitgegeven, dat we, zoals beloofd, tot de Europese top gaan behoren, binnen 3 tot 5 jaar (Het was toch in 2011 binnen vijf tot zeven jaar?) Je bent Ajacied door het verleden, het gevoel, het aanvallende, creatieve voetbal of misschien omdat je in Amsterdam woont en denkt dat Ajax erbij hoort, om welke reden dan ook, je hoopt/droomt toch van succes! Ik kan me het gevoel van begin jaren zeventig nog herinneren, wat mij betreft komen die terug, vanaf 2013.
je hebt gelijk, Overmars moet zich nog bewijzen. Maar hij lijkt me wel het type dat het terecht vindt als hij wordt afgerekend op zijn resultaten.
De lat ligt hoog voor hem. Hij moet het met weinig geld doen. De tijd van grote investeringen is voorbij. Hij kan bijvoorbeeld niet even Maher kopen (die nog steeds veel en veel minder kost dan dikke Mickey, maar dat terzijde).
Hij moet het met weinig geld doen; wordt dat de reden, mocht hij falen? Transfers nu zijn veel goedkoper dan een paar jaar geleden, Maher kost de helft van wat Babel opbracht?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 12:49 pm

LucaS schreef:En hij werd ook nog eens niet kampioen met een van de meest talentvolle selecties die Ajax ooit heeft gehad. Ik vermoed dat Wimpey vind dat die man bij Ajax eruit gekickt moet worden en nooit meer terug mag komen.
Louis Van Gaal werd in zijn eerst seizoenen evenmin kampioen met Bergkamp, Jonk, Winter, Pettersson, Blind, de Boertjes etc. Had Ajax hem eruit moeten kicken? :confused.gif:

Wees blij dat JC met Ajax de EC II won en LvG de UEFA Cup. En dat beide trainers attractief voetbal predikten en in uitvoering brachten.

C.A. had alle gelijk van de wereld met zijn "goede paard". Danny Blind is het levende bewijs voor die stelling. Gelukkig is hij nu weg, een zegen voor onze club.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 12:55 pm

Columbus schreef: Het ging me in deze meer om het feit dat Wimpey stelde dat het met Overmars nu al beter is dan onder Blind. En dat vond ik wat te snel.
Dat vind ik dus niet. Overmars heeft een visie. Poulsen als stop-gap signing transfervrij ophalen, zodat Boccara en Sporkslede kunnen rijpen. Hoesen, Andersen, Meleg voor een prikkie ophalen en met hen aan de slag gaan. Daar zit een gedachte achter.

Hebben we Danny Blind ooit op iets anders kunnen betrappen dan de knip trekken en over the odds betalen voor spelers die vrijwel zonder uitzondering flopten?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 12:59 pm

Demosthenes schreef: Hij moet het met weinig geld doen; wordt dat de reden, mocht hij falen?
Nee, Ajax wil financieel gezond worden. Van Geel, Van Basten, Blind, Jol en Raiola hebben Ajax naar de rand van de afgrond gevoerd. We waren financieel psv en feyenoord in spé.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » za jan 26, 2013 1:12 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Machlas was toen DE topscorer van Nederland ... Heel AJAX stond te juichen toen hij kwam, ook jij ...
Aankoop van Machlas was in 1999. Toen was ik nog niet op Ajax-fora actief. Dikke duim dus.

Machlas was een simpel afmakertje. Blind vond hem 19 miljoen gulden waard. Say no more.
Dat heeft er niks mee te maken.Ook jij stond toen op de banken te springen.En over dikke duim gesproken ?, lees jij weleens je eigen geposte berichtjes terug ?.

Wat jij doet lijkt ontzettend veel op wat Derksen en de Telegraaf doen.Tot sint-juttemus herhalen herhalen en nog eens herhalen.Net zo lang totdat jij er zelf in gaat geloven wat je post.

Jammer, ik heb een andere Wimpey gekend.En mocht Yopi = Joey dan telt daar het zelfde voor ..

columbus
Berichten: 5409
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door columbus » za jan 26, 2013 1:34 pm

wimpey schreef:
Columbus schreef: Het ging me in deze meer om het feit dat Wimpey stelde dat het met Overmars nu al beter is dan onder Blind. En dat vond ik wat te snel.
Dat vind ik dus niet. Overmars heeft een visie. Poulsen als stop-gap signing transfervrij ophalen, zodat Boccara en Sporkslede kunnen rijpen. Hoesen, Andersen, Meleg voor een prikkie ophalen en met hen aan de slag gaan. Daar zit een gedachte achter.

Hebben we Danny Blind ooit op iets anders kunnen betrappen dan de knip trekken en over the odds betalen voor spelers die vrijwel zonder uitzondering flopten?
Tuurlijk, Overmars heeft een goede start en het lijkt er ook nog eens op dat het een volgens een visie gebeurd. Prima! Het gaat me gewoon echt te ver dat het nu ineens allemaal beter is. Ik kan gewoon niet geloven dat je zo makkelijk alle ellende van de afgelopen 15 jaar op het conto van Blind kan schuiven. Waar was de rest van het bestuur, RvB, technische staf en weet ik veel wat voor commissie?

Overmars heeft nu het voordeel dat er veel meer rust in de tent is. Maar dat maakt het allemaal nog niet beter. Tuurlijk, Poulsen tranfervrij en 2 talenten erachter is een mooi begin. Maar wat nu komende zomer? Eriksen, de Jong en Alderweireld vertrekken, de jeugd blijkt toch nog niet zover te zijn. Wat dan? Er moet gepresteerd worden, de druk naar de knip is dan een stuk groter. Blijft hij dan ook rustig?

Nogmaals, Overmars is net een half jaartje bezig. Een half jaar waarin het allemaal redelijk mee zit. Het lijkt me echt te vroeg om nu al te stellen dat het allemaal veel beter is. De voetballerij is een vreemd oppertunistisch wereldje waarbij het er morgen allemaal anders uit kan zien. M.i. kunnen we over een jaar kijken of het echt een stuk beter is...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Bert » za jan 26, 2013 1:49 pm

Het zou heel kwalijk zijn als Overmars en co van hun visie afstappen omdat de jonge talenten nog niet zo ver blijken als de vertrokken sterkhouders (verrassing!). Daar ga ik ook niet vanuit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 2:37 pm

999 schreef:
wimpey schreef: Aankoop van Machlas was in 1999. Toen was ik nog niet op Ajax-fora actief.
Dat heeft er niks mee te maken.Ook jij stond toen op de banken te springen.En over dikke duim gesproken ?, lees jij weleens je eigen geposte berichtjes terug ?.
Nogmaals, in 1999 postte ik nog niet op Ajax-fora. Jij leest misschien je eigen bijdragen terug. Nu die van anderen nog.
Columbus schreef: Ik kan gewoon niet geloven dat je zo makkelijk alle ellende van de afgelopen 15 jaar op het conto van Blind kan schuiven.
Doe ik niet. Blind ziet het niet en kleefde aan zijn stoel. De verantwoordelijken grepen niet in en lieten hem aanmodderen. Ajax is jarenlang niet als een topsortorganisatie gerund.
Er moet gepresteerd worden, de druk naar de knip is dan een stuk groter. Blijft hij dan ook rustig?
Ja, waarom niet?! Afg. zomer vertrokken vele basisspelers. Dat heeft Overmars prima opgevangen.
Overmars is net een half jaartje bezig. Een half jaar waarin het allemaal redelijk mee zit.
Nou, het begin was moeizaam. Na een paar gelijke spelen en Vitesse-thuis brak bijv. op AT de pleuris uit. Ajax zou 5 jaar niet om de prijzen meedoen en meer van dat soort kwark.

De Boer en Overmars zijn i.t.t. vele voorgangers niet zo makkelijk van hun stuk te brengen. Ajax heeft rust in de tent, dat is de winst t.o.v. opportunisten als Blind en Jol.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » za jan 26, 2013 3:15 pm

wimpey schreef:Nogmaals, in 1999 postte ik nog niet op Ajax-fora. Jij leest misschien je eigen bijdragen terug. Nu die van anderen nog.
Dat ging/gaat over de tijd dat je wel hier poste, die dikke duim enz.Vooral de postings na de coupe van JC.Maar dat snapte jij ook wel denk ik zo.Maar zoals gewoonlijk kom je weer met een eigen interpretatie ...
Laatst gewijzigd door 999 op za jan 26, 2013 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jan 26, 2013 3:28 pm

Wees blij dat JC met Ajax de EC II won en LvG de UEFA Cup. En dat beide trainers attractief voetbal predikten en in uitvoering brachten.
En kleine aanvulling, poster vergeet een paar bekers: CL en wereldbeker en vergeet de landskampioenschappen, die JC ook mist. Eerlijk gezegd vind ik de CL winnen belangrijk, maar daar kunnen de meningen ook over verschillen.
Poulsen als stop-gap signing transfervrij ophalen, zodat Boccara en Sporkslede kunnen rijpen. Hoesen, Andersen, Meleg voor een prikkie ophalen en met hen aan de slag gaan. Daar zit een gedachte achter.
Oude spelers zouden een contract voor één jaar krijgen was het nieuwe beleid, Poulsen kreeg twee jaar. Voor een prikkie? Hoesen, geen idee, maar Andersen kost meer dan een miljoen en Meleg???
Nee, Ajax wil financieel gezond worden. Van Geel, Van Basten, Blind, Jol en Raiola hebben Ajax naar de rand van de afgrond gevoerd. We waren financieel psv en feyenoord in spé.
Poster noemt Van Geel, maar werd er onder Van Geel niet volop verkocht: Sneijder, Babel, De Mul en Perez aan het inde van het eerste seizoen van HtC (die ook nog Grygera, Davids door een gebroken been en Stam door gebrek aan motivatie moest missen), voor ruim € 45 miljoen, een jaar later Heitinga voor € 10 miljoen. Hij haalde o.a. gratis Davids en Stam en kocht KJH en Suarez die beiden voor veel meer werden verkocht. Juist hem noemen als oorzaak van naar de rand "van de afgrond gevoerd". vraagt enige verduidelijking.
Overmars heeft nu het voordeel dat er veel meer rust in de tent is. Maar dat maakt het allemaal nog niet beter.
De rust in de tent, niet iedere week minimaal gekleineerd worden door De Telegraaf, van alles beschuldigd te worden, aansprakelijk gesteld te worden, meestal dunnetjes overgedaan door vi, al of niet op tv, dat is het verschil. Zou er onder een andere trainer net zo slecht worden gevoetbald, "dan zouden er al weer drie nieuwe RvC's zijn weggehoond, vier directeuren enz."
Ja, waarom niet?! Afg. zomer vertrokken vele basisspelers. Dat heeft Overmars prima opgevangen.
Hoesen? Sana? Andersen? Moisander is de enige die speelt; Babel kwam zelf binnenwandelen, ook na berichten dat Ajax hem niet nodig had.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 5:09 pm

999 schreef: Dat ging/gaat over de tijd dat je wel hier poste, die dikke duim enz.Vooral de postings na de coupe van JC.Maar dat snapte jij ook wel denk ik zo.Maar zoals gewoonlijk kom je weer met een eigen interpretatie ...
Nee, het ging erom dat jij beweert dat ik zo blij was met de aankoop van Machlas. Vervolgens ga je draaien en de beledigde leverworst uithangen met teksten als "maar zoals gewoonlijk".
Demosthenes schreef: En kleine aanvulling, poster vergeet een paar bekers: CL en wereldbeker en vergeet de landskampioenschappen, die JC ook mist. Eerlijk gezegd vind ik de CL winnen belangrijk, maar daar kunnen de meningen ook over verschillen.
Poster kan niet in context lezen. Opgemerkt werd namelijk dat LvG en JC in hun eerste 2 seizoenen geen landstitel wonnen met Ajax. Dus werd een vergelijk gemaakt tussen beide trainer v.w.b. die periode.
Oude spelers zouden een contract voor één jaar krijgen was het nieuwe beleid, Poulsen kreeg twee jaar. Voor een prikkie? Hoesen, geen idee, maar Andersen kost meer dan een miljoen en Meleg???
Poster heeft selectief geheugen. De bedragen voor deze jonge spelers (i.v.m. bijv. Sulejmani, Suarez, Sigthorsson) of de contractsduur voor Poulsen (i.v.m. Rommedahl, Luque, Atouba) staan in geen verhouding met de miljoenen die in voorgaande jaren in het zand zijn gezet.
Poster noemt Van Geel, maar werd er onder Van Geel niet volop verkocht:
Poster kijkt uitsluitend naar de inkomstenkant. Poster heeft blijkbaar een selectief geheugen: Van Geel gaf alleen voor de miskopen Ogararu en Silva al 10 miljoen uit. Luque was de best betaalde Ajacied ooit.
Zou er onder een andere trainer net zo slecht worden gevoetbald
Poster was van mening dat er onder Ten Cate goed gevoetbald werd. Ik kan dus met deze opmerking niets beginnen. Ik ben van mening dat Ajax heel behoorlijk voetbal op de mat legt en presteert. Van de laatste 33 competitiewedstrijden werd er welgeteld 1 verloren...
Moisander is de enige die speelt;
Poster toont wederom aan een selectief geheugen te hebben. Of ziet geen hele wedstrijden van Ajax, dat kan natuurlijk ook... Poulsen en Schöne zijn ook basisspelers. Babel tot aan zijn blessure ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » za jan 26, 2013 5:47 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Dat ging/gaat over de tijd dat je wel hier poste, die dikke duim enz.Vooral de postings na de coupe van JC.Maar dat snapte jij ook wel denk ik zo.Maar zoals gewoonlijk kom je weer met een eigen interpretatie ...
Nee, het ging erom dat jij beweert dat ik zo blij was met de aankoop van Machlas. Vervolgens ga je draaien en de beledigde leverworst uithangen met teksten als "maar zoals gewoonlijk".

Beledigd ?.Zie je weer jouw interpretatie.Nee hoor, die dikke duim van mij gaat over jouw postings na de coupe van JC.En als je het nog niet hebt begrepen dan nu toch wel.En weer naampjes he.Eerst ex-trainers en ex-spelers van AJAX, daarna trainers en spelers van AJAX die ook nog eens zeer verdienstelijk zijn geweest voor AJAX, en nu dit weer.Wat ben je toch een kinderachtige vent ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » za jan 26, 2013 7:37 pm

Yopi schreef:Al is het maar omdat Overmars niet de indruk maakt ten koste van alles en iedereen te willen blijven zitten.
Pfff....waar baseer je dat nu alweer op? Wekken Bergkamp en Jonk dus wel de indruk ten koste van alles en iedereen te willen blijven zitten?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jan 26, 2013 8:09 pm

En hij werd ook nog eens niet kampioen met een van de meest talentvolle selecties die Ajax ooit heeft gehad. Ik vermoed dat Wimpey vind dat die man bij Ajax eruit gekickt moet worden en nooit meer terug mag komen.
Louis Van Gaal werd in zijn eerst seizoenen evenmin kampioen met Bergkamp, Jonk, Winter, Pettersson, Blind, de Boertjes etc. Had Ajax hem eruit moeten kicken?

Wees blij dat JC met Ajax de EC II won en LvG de UEFA Cup. En dat beide trainers attractief voetbal predikten en in uitvoering brachten.

C.A. had alle gelijk van de wereld met zijn "goede paard". Danny Blind is het levende bewijs voor die stelling. Gelukkig is hij nu weg, een zegen voor onze club.
Poster kan niet in context lezen. Opgemerkt werd namelijk dat LvG en JC in hun eerste 2 seizoenen geen landstitel wonnen met Ajax. Dus werd een vergelijk gemaakt tussen beide trainer v.w.b. die periode.
De eerste quote was waar poster Wimpey op reageert.
De tweede quote is de reactie van Wimpey en wat gebeurt er? Wimpey verbreedt de quote door er de enige overwinning van JC bij te zetten en slechts één van de Europese/wereldoverwinningen van LvG naast te zetten. De enige die begint over de EC's is Wimpey en hoe reageert Wimpey? Dat is de derde quote. Wie ziet de context niet?

Een beetje offtopic, maar speelden Rijkaard, MvB, Wouters, R Koeman, Vanenburg (Europees kampioen, bij elkaar ± zeven keer EC !) niet onder JC, aangevuld met spelers als Silooy, Dennis Bergkamp, Aron Winter (laatste twee hebben ook onder LvG iets gewonnen) Met zo'n elftal in "november" al uitgeschakeld zijn voor de titel door "Groep Benny van Aerle"!!!
Oude spelers zouden een contract voor één jaar krijgen was het nieuwe beleid, Poulsen kreeg twee jaar. Voor een prikkie? Hoesen, geen idee, maar Andersen kost meer dan een miljoen en Meleg???
Poster heeft selectief geheugen. De bedragen voor deze jonge spelers (i.v.m. bijv. Sulejmani, Suarez, Sigthorsson) of de contractsduur voor Poulsen (i.v.m. Rommedahl, Luque, Atouba) staan in geen verhouding met de miljoenen die in voorgaande jaren in het zand zijn gezet.
Eerste quote van Demosthenes, tweede quote van Wimpey: Wat heeft Rommedahl te maken met wat het TH zegt over contracten voor oudere spelers en wat het TH doet? Wat doen Atoube en Luque in zo'n reactie? Over context gesproken.
Poster kijkt uitsluitend naar de inkomstenkant. Poster heeft blijkbaar een selectief geheugen: Van Geel gaf alleen voor de miskopen Ogararu en Silva al 10 miljoen uit. Luque was de best betaalde Ajacied ooit.
Vreemd, Wimpey noemt Van Geel als (mede)oorzaak voor een "bijna-faillissement" van Ajax, Demosthenes komt met transfers die tientallen miljoenen opleverden (meer dan 100 miljoen als je zijn aankopen Suarez en KJH meerekent) en Wimpey komt een selectief geheugen en een fictief bedrag van € 10 miljoen??????????? Hoe selectief kan iemand zijn?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door InnerHarbour » za jan 26, 2013 11:57 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Dat ging/gaat over de tijd dat je wel hier poste, die dikke duim enz.Vooral de postings na de coupe van JC.Maar dat snapte jij ook wel denk ik zo.Maar zoals gewoonlijk kom je weer met een eigen interpretatie ...
Nee, het ging erom dat jij beweert dat ik zo blij was met de aankoop van Machlas. Vervolgens ga je draaien en de beledigde leverworst uithangen met teksten als "maar zoals gewoonlijk".
Je zou toch verwachten dat erg eenvoudig moet zijn om een juichende quote van Wim hier boven water te krijgen als men er zo van overtuigd is dat Wim heeft staan te juichen bij de komst van onze Griekse vriend Machlas. :hypocrite.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » zo jan 27, 2013 12:05 am

Je zou toch verwachten dat erg eenvoudig moet zijn om een juichende quote van Wim hier boven water te krijgen als men er zo van overtuigd is dat Wim heeft staan te juichen bij de komst van onze Griekse vriend Machlas.
Wim is, neem ik aan Wimpey (Ik ken "the inner circle" niet en wil dat zo houden) heeft een of twee keer aangegeven toentertijd niet als Wimpey actief te zijn geweest op AT! Vragen naar zo'n bericht is dan toch een "brevet van onvermogen" (tot lezen).
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jan 27, 2013 12:14 am

Kijk maar uit Demo, zodadelijk komt ie weer met plaatjes ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 7:52 am

Demosthenes schreef:Wim is, neem ik aan Wimpey (Ik ken "the inner circle" niet en wil dat zo houden) heeft een of twee keer aangegeven toentertijd niet als Wimpey actief te zijn geweest op AT! Vragen naar zo'n bericht is dan toch een "brevet van onvermogen" (tot lezen).
:biggthumpup.gif:

Heel goed Scherlock, met andere woorden, je balkongenoot leutert maar wat, staat weer ongefundeerd met zijn vingertje te zwaaien.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jan 27, 2013 9:26 am

InnerHarbour schreef:
Demosthenes schreef:Wim is, neem ik aan Wimpey (Ik ken "the inner circle" niet en wil dat zo houden) heeft een of twee keer aangegeven toentertijd niet als Wimpey actief te zijn geweest op AT! Vragen naar zo'n bericht is dan toch een "brevet van onvermogen" (tot lezen).
:biggthumpup.gif:

Heel goed Scherlock, met andere woorden, je balkongenoot leutert maar wat, staat weer ongefundeerd met zijn vingertje te zwaaien.

Ach, als je goed had gekeken dan zou je hebben gelezen dat ik al weer 2 keer heb aangegeven dat waar ik het over had gaat over na de coupe van JC.Men wil dat niet lezen, snap het wel.Maar goed, jij bent er alleen maar op dit forum om te zeiken en te zieken ... Valt niet eens meer op ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 10:12 am

999 schreef:Machlas was toen DE topscorer van Nederland ... Heel AJAX stond te juichen toen hij kwam, ook jij ...
999 schreef:Dat heeft er niks mee te maken.Ook jij stond toen op de banken te springen.
Ik lees prima meneertje " het glas is altijd half leeg", jij schrijft dat Wim stond te juichen toen Machlas kwam, nergens kun je die uitspraak waarmaken, draaien en met je vingertje zwaaien dat lukt je als de beste. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jan 27, 2013 10:16 am

InnerHarbour schreef:
999 schreef:Machlas was toen DE topscorer van Nederland ... Heel AJAX stond te juichen toen hij kwam, ook jij ...
999 schreef:Dat heeft er niks mee te maken.Ook jij stond toen op de banken te springen.
Ik lees prima meneertje " het glas is altijd half leeg", jij schrijft dat Wim stond te juichen toen Machlas kwam, nergens kun je die uitspraak waarmaken, draaien en met je vingertje zwaaien dat lukt je als de beste. :excited.gif:
Het gaat over de dikke duim.Dat bedoelde ik.Dat heb ik nu alweer tig keer aangegeven.Maar waar bemoei jij je mee ?.

Overigens heb ik nog geen ontkenning gehoord van Wimpey.Maar dit is dus weer jou bijdrage op dit forum.Behalve wat oneliners ?.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 10:28 am

999 schreef: Het gaat over de dikke duim.Dat bedoelde ik.Dat heb ik nu alweer tig keer aangegeven.Maar waar bemoei jij je mee ?.

Overigens heb ik nog geen ontkenning gehoord van Wimpey.Maar dit is dus weer jou bijdrage op dit forum.Behalve wat oneliners ?.
Boewhahahahahaha, dit is een openbaar forum, ik heb geen toestemming van Waldorf/Statler nodig om ergens op te reageren. Het ging overigens helemaal niet over die dikke duim, dat kwam later pas toen je, jezelf realiseerde dat je die juich-uitspraak niet kon waarmaken. Toen begon het draaien.

Zo en nu heb ik je weer voldoende aandacht gegeven, ga maar weer verder met je gebruikelijke gebrom vrolijke Frans. Veel plezier bij Vitas-Ajax. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jan 27, 2013 10:36 am

InnerHarbour schreef:
999 schreef: Het gaat over de dikke duim.Dat bedoelde ik.Dat heb ik nu alweer tig keer aangegeven.Maar waar bemoei jij je mee ?.

Overigens heb ik nog geen ontkenning gehoord van Wimpey.Maar dit is dus weer jou bijdrage op dit forum.Behalve wat oneliners ?.
Boewhahahahahaha, dit is een openbaar forum, ik heb geen toestemming van Waldorf/Statler nodig om ergens op te reageren. Het ging overigens helemaal niet over die dikke duim, dat kwam later pas toen je, jezelf realiseerde dat je die juich-uitspraak niet kon waarmaken. Toen begon het draaien.

Zo en nu heb ik je weer voldoende aandacht gegeven, ga maar weer verder met je gebruikelijke gebrom vrolijke Frans. Veel plezier bij Vitas-Ajax. :ajaxsmiley.gif:
Tja, het ging mij wel over de dikke duim.En niet later dat stond er gewoon bij.Misschien wel niet al te best geformuleerd, maar ja niet indereen is professor in de Nederlandse taal zoals jij.

Veel succes met je club Vitesse vanmiddag ..

Plaats reactie