Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jöhnk » vr jan 25, 2013 8:13 pm

Jabu schreef:Het lijkt mij dat de grenzen door de directie worden bepaald en niet dat individuele transfers langs de RvC moeten. Als de grenzen door de directie worden overschreden dan moet de RvC optreden.
Boven een bepaald bedrag schijnt dat wel degelijk zo te zijn (dat er expliciete goedkeuring, i.e. een handtekening, van de RvC nodig is), heb ik ooit gelezen. Zou in de statuten moeten staan.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2013 8:16 pm

Was overigens een eis van toenmalige Cruijff beschermeling van Basten, dat het kapitaal op het veld moest staan. Van Basten had vooraf bedongen wat hij uit mocht geven, ik neem niet aan dat aan dat afgesproken bedrag ook een minimaal aantal spelers of een maximale transfersom verbonden was. Maar hoe dan ook, de poging om Blind dit in de schoenen te schuiven is echt te absurd voor woorden, en lijkt vooral bedoeld om de aandacht van de huidige kinderhandel en het zaken doen met makelaars die wurgcontracten met kinderen hebben, af te leiden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » vr jan 25, 2013 8:19 pm

Jöhnk schreef:
Jabu schreef:Het lijkt mij dat de grenzen door de directie worden bepaald en niet dat individuele transfers langs de RvC moeten. Als de grenzen door de directie worden overschreden dan moet de RvC optreden.
Boven een bepaald bedrag schijnt dat wel degelijk zo te zijn (dat er expliciete goedkeuring, i.e. een handtekening, van de RvC nodig is), heb ik ooit gelezen. Zou in de statuten moeten staan.
Dat zou m.i. een goede zaak zijn. In dergelijke gevallen zou de RvC vooraf moeten voorkomen ipv achteraf repareren.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » vr jan 25, 2013 8:23 pm

LucaS schreef:Was overigens een eis van toenmalige Cruijff beschermeling van Basten, dat het kapitaal op het veld moest staan. Van Basten had vooraf bedongen wat hij uit mocht geven, ik neem niet aan dat aan dat afgesproken bedrag ook een minimaal aantal spelers of een maximale transfersom verbonden was. Maar hoe dan ook, de poging om Blind dit in de schoenen te schuiven is echt te absurd voor woorden, en lijkt vooral bedoeld om de aandacht van de huidige kinderhandel en het zaken doen met makelaars die wurgcontracten met kinderen hebben, af te leiden.
Ajax had toen overigens net KJH voor een enorm bedrag verkocht. Per saldo is er onder Van Basten meer binnengekomen dan uitgegeven. Het maakt natuurlijk ook nog uit of je ik een keer veel spelers kwijtraakt. Ondanks dat alles is een transfersom als die voor Sulejmani voor een club als Ajax altijd onverantwoord.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » vr jan 25, 2013 8:56 pm

Cerny komt naar Nederland, gaat niet naar Trencin (Wie wel?) Hij kent de meeste spelers van het team waar hij in komt te spelen, wie zal voor hem wijken? Heeft Dekker al een contract? Geloof het niet. Pelle Clement? Trustfull leek mij wel gecharmeerd van Pelle, Damil Dankerlui komt tekort, vrees ik. Hij zal moeten wijken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Bert » vr jan 25, 2013 10:53 pm

Er was inderdaad net flink verkocht, Jabu, maar Huntelaar vertrok die winter pas.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » vr jan 25, 2013 11:27 pm

LucaS schreef:Was overigens een eis van toenmalige Cruijff beschermeling van Basten, dat het kapitaal op het veld moest staan. Van Basten had vooraf bedongen wat hij uit mocht geven, ik neem niet aan dat aan dat afgesproken bedrag ook een minimaal aantal spelers of een maximale transfersom verbonden was. Maar hoe dan ook, de poging om Blind dit in de schoenen te schuiven is echt te absurd voor woorden, en lijkt vooral bedoeld om de aandacht van de huidige kinderhandel en het zaken doen met makelaars die wurgcontracten met kinderen hebben, af te leiden.

Van Basten en Blind, die samen twee miljoen per jaar opstreken, waren nergens verantwoordelijk voor? Het lijkt me toch dat zij een fulltime baan hadden bij Ajax en niet Cruijff. Die overigens nooit veel belangstelling voor transfers heeft gehad, die liet hij aan anderen over.

Je draaft door, Luuk.

Cerny heeft uitgebreid de sfeer kunnen proeven op de Toekomst, het lijkt erop dat die jongen bewust voor Ajax heeft gekozen. Niet alle zestienjarigen die naar het buitenland gaan zijn een speelbal van hun zaakwaarnemer.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2013 11:38 pm

Volgens mij schrijf ik letterlijk dat van Basten verantwoordelijk was.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » vr jan 25, 2013 11:42 pm

Daar hoorde zij engelen zingen .. De Dvd van toen ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » vr jan 25, 2013 11:44 pm

LucaS schreef:Volgens mij schrijf ik letterlijk dat van Basten verantwoordelijk was.

Van Basten bedong dat hij geld kreeg, Blind onderhandelde.

Maar die ellende ligt gelukkig ver achter ons. Tegenwoordig wordt er voorzichtiger omgesprongen met het geld.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » za jan 26, 2013 3:35 am

Yopi schreef:Cerny heeft uitgebreid de sfeer kunnen proeven op de Toekomst, het lijkt erop dat die jongen bewust voor Ajax heeft gekozen. Niet alle zestienjarigen die naar het buitenland gaan zijn een speelbal van hun zaakwaarnemer.
Vijftienjarige.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door LucaS » za jan 26, 2013 6:25 am

Yopi schreef:
LucaS schreef:Volgens mij schrijf ik letterlijk dat van Basten verantwoordelijk was.

Van Basten bedong dat hij geld kreeg, Blind onderhandelde.

Maar die ellende ligt gelukkig ver achter ons. Tegenwoordig wordt er voorzichtiger omgesprongen met het geld.
En van Basten nam de beslissing. Het schijnt overigens dat deze onderhandelingen (mede) door de zaakwaarnemer van van Basten zijn gedaan. Maar goed, dat weet ik niet zeker en heb geen zin om op te zoeken.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jan 26, 2013 10:07 am

Maar die ellende ligt gelukkig ver achter ons. Tegenwoordig wordt er voorzichtiger omgesprongen met het geld.
Deze vergelijking kun je niet maken, want wie kent de gevolgen van de miljoenen die recent zijn uitgegeven? Kopen en verkopen hoort al lang bij het voetbal en ik heb steeds gedacht dat niemand het "alziend oog" heeft, miskopen/vergissingen zullen er altijd zijn, Sulejmani is achteraf gezien weggegooid geld geweest, maar is het TH onfeilbaar? Ik hoop het niet, falen is iets menselijks.

Ajax verkocht een paar jaar geleden Tom de Mul voor ± € 5 miljoen. Aangenomen, gezien het verloop van zijn carrière, dat hij niveau Ebecilio/Ozbilic had, dan heeft De Mul meer opgebracht dan Ozbilic, Ebecilio, Cvinatic en El Hamdiou en Janssen bij elkaar. In zo'n situatie liggen de aankopen ook op een ander niveau.

Babel bracht € 17 miljoen op, een bedrag dat Ajax nu niet zal krijgen voor welke speler dan ook (Vertonghen en Anita samen?)

Voorzichtiger? Sana, Cillessen, Sigtorsson, Moisander, Van Kessel, Boccara: zes spelers, kostten bij elkaar € 12 à € 13 miljoen, tot nu toe één basisspeler. Tel daar het financiële verlies bij de verkoop van Cvinatic (na Zlatan hoog op de topscorerslijst in een zwaardere competitie, in een zwakkere ploeg). El H. en Janssen bij.

De topic gaat over jeugdspelers, nu maar hopen dat Van Bruggen, van der Boomen, Walian, Visser, Meleg, Van Koesveld, Cerny net zo veel opbrengen als Sneijder enz. Ajax zal altijd zijn beste spelers op te jonge leeftijd moeten verkopen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 10:13 am

Blind is deels mede-, deels hoofdverantwoordelijk geweest voor veel misère bij onze club: Sulejmani, Sno, Machlas, Verlaat, Nieuwenburg, Rosenberg, Oleguer, Lindenbergh. Enz. Enz. Enz.

Tel al die bedragen bij elkaar op en je komt op minimaal 50 miljoen euro aan miskopen uit, die minimaal deels op het conto van Blind kwamen. Hij is geen zakenman en geen voetbalkenner.

Van Basten faalde en was binnen een jaar weg. Blind faalde keer op keer, maar was binnen Ajax niet uit te roeien. Voor mij onverklaarbaar, hij mocht o.b.v. zijn verdiensten als speler voor de club op bestuurlijk niveau blijven aanmodderen.

Overmars is een enorme verbetering t.o.v. Blind! :ajaxscarf.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door LucaS » za jan 26, 2013 11:33 am

Nee hoor, Blind kon bij Ajax blijven werken omdat 80 verschillende bestuurders zagen dat hij zijn werk prima deed.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » za jan 26, 2013 11:34 am

Tuurlijk Wimpey, we weten het nu wel.Er is maar een schuldige en dat is Blind.Dat trainers hun eisen op tafel leggen bij contract onderhandelingen over aankopen gebeurde toen niet he ... En anders is het wel zijn zoon die mede verantwoordelijk is geweest voor die aankopen.

Van Sno, Sulejmani is algemeen bekend dat Van Basten degene was die hem perse wilde hebben.Machlas was toen DE topscorer van Nederland ... Heel AJAX stond te juichen toen hij kwam, ook jij ...
Laatst gewijzigd door 999 op za jan 26, 2013 11:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » za jan 26, 2013 11:35 am

Al is het maar omdat Overmars niet de indruk maakt ten koste van alles en iedereen te willen blijven zitten.

Blind is niet voor niets op zijn zoveelenvijftigste nog assistent.

Voor Coronel c.s. was Blind de ideale alibi-icoon. Nooit te beroerd om bij te draaien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » za jan 26, 2013 11:37 am

Toch was het van Basten die Blind terug vroeg ...

columbus
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door columbus » za jan 26, 2013 11:42 am

Mwoah, vind het wat snel om voor Overmars nu al op de loftrompet te blazen. Hij is er nog geen volledig seizoen. Voorlopig blijft het afwachten hoe de spelers het gaat doen, het is allemaal vrij jong wat hij heeft aangetrokken. En met jonge spelers blijft het de vraag hoe ze zich doorontwikkelen. Daarnaast is Sana ook geen topper gebleken en moet bijvb Hoesen het ook nog volledig waarmaken.

Maar even ter verduidelijking ik ben absoluut geen fan van Blind, die heeft er inderdaad met alle vrijheid een puinzooi van gemaakt. Maar waar was de controle? Wie riep hem tot de orde?

Terug maar Overmars, er komt voor hem een aardig 'examen' aan komende zomer mocht Eriksen, de Jong en Alderweireld vertrekken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33694
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door zeux » za jan 26, 2013 11:50 am

LucaS schreef:Nee hoor, Blind kon bij Ajax blijven werken omdat 80 verschillende bestuurders zagen dat hij zijn werk prima deed.
Dat je nog de moeite neemt om de rants van Wimpey van commentaar te voorzien. Het is interessant als leesvoer om te zien hoe iemand zich zo kan vastbijten in blinde haat. Meer niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » za jan 26, 2013 11:55 am

@999: Van Basten heeft er ook een puinhoop van gemaakt. Zijn track record bij Ajax slaat alles.

@Columbus: je hebt gelijk, Overmars moet zich nog bewijzen. Maar hij lijkt me wel het type dat het terecht vindt als hij wordt afgerekend op zijn resultaten.
De lat ligt hoog voor hem. Hij moet het met weinig geld doen. De tijd van grote investeringen is voorbij. Hij kan bijvoorbeeld niet even Maher kopen (die nog steeds veel en veel minder kost dan dikke Mickey, maar dat terzijde).

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » za jan 26, 2013 11:59 am

Niet ook, van Basten heeft er een puinhoop van gemaakt met zijn eisen.En die van Basten werd OPENLIJK gesteund door ene Johan C.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Bert » za jan 26, 2013 12:12 pm

Columbus schreef:Terug maar Overmars, er komt voor hem een aardig 'examen' aan komende zomer mocht Eriksen, de Jong en Alderweireld vertrekken.
Dat examen is al geweest, de resultaten moeten alleen nog blijken. Meleg, Andersen en Hoesen zullen zich volgend jaar moeten laten zien. Als Alderweireld vertrekt, zal moeten blijken of Ajax een vervanger haalt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 12:16 pm

LucaS schreef:Nee hoor, Blind kon bij Ajax blijven werken omdat 80 verschillende bestuurders zagen dat hij zijn werk prima deed.
Ik twijfel v.w.b. Blind echt aan jouw verstand. Je kunt niet met droge ogen beweren dat Blind er in tal van posities binnen Ajax geen teringzooi van heeft gemaakt. Met name de dozijnen aan aankopen waarvoor hij mede- dan wel hoofdverantwoordelijk was, waren vrijwel zonder uitzondering een sportief en financieel fiasco. En de trainer Blind deed zijn achternaam ook alle eer aan.

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za jan 26, 2013 12:17 pm

999 schreef: Machlas was toen DE topscorer van Nederland ... Heel AJAX stond te juichen toen hij kwam, ook jij ...
Aankoop van Machlas was in 1999. Toen was ik nog niet op Ajax-fora actief. Dikke duim dus.

Machlas was een simpel afmakertje. Blind vond hem 19 miljoen gulden waard. Say no more.

Plaats reactie