De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 11:15 am

Op mij komt het meer over als kiezen voor zekerheid. Alsof ze bij Ajax niet precies weten wie de beste spelers zijn. Tien spelers uit één lichting, dat betekent dat er straks in Jong Ajax amper ruimte is voor de volgende lichting. Want oudere spelers zijn meestal verder.

Daarbij geef je een signaal af. Het zal normaler en normaler worden dat jeugdspelers een contract hebben. Alleen uitzonderlijke talenten zouden op die leeftijd een contract moeten tekenen. Niet iedereen die misschien iets kan worden.

Ik vond dit wel een aardige foto:

Afbeelding

Wie zijn al die mensen? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 11:49 am

joey schreef:Op mij komt het meer over als kiezen voor zekerheid. Alsof ze bij Ajax niet precies weten wie de beste spelers zijn. Tien spelers uit één lichting, dat betekent dat er straks in Jong Ajax amper ruimte is voor de volgende lichting. Want oudere spelers zijn meestal verder.
Ik neem aan dat een aantal van deze jongens Jong Ajax over zullen slaan.

999

Bericht door 999 » wo mar 26, 2008 12:23 pm

joey schreef:Op mij komt het meer over als kiezen voor zekerheid. Alsof ze bij Ajax niet precies weten wie de beste spelers zijn. Tien spelers uit één lichting, dat betekent dat er straks in Jong Ajax amper ruimte is voor de volgende lichting. Want oudere spelers zijn meestal verder.

Daarbij geef je een signaal af. Het zal normaler en normaler worden dat jeugdspelers een contract hebben. Alleen uitzonderlijke talenten zouden op die leeftijd een contract moeten tekenen. Niet iedereen die misschien iets kan worden.

Ik vond dit wel een aardige foto:

Afbeelding

Wie zijn al die mensen? :smallgrin.gif:
Die met dat witte shirt is de vervanger van Urzaiz :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 12:48 pm

Thomas schreef:
Ik neem aan dat een aantal van deze jongens Jong Ajax over zullen slaan.
Daar kun je nu nog weinig van zeggen. Jij verdiept je in spelers, dus weet je ook wel dat uitblinken op juniorenniveau geen garanties geeft voor de verdere carriere van de speler.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 12:52 pm

Dat is ook weer zo. Ik ga binnenkort weer eens kijken, maar vooral Castillion lijkt me een jongen die op een gegeven moment een stap over gaat slaan. Maar je hebt gelijk, ik zou ook zelden een jongen aanraden als aankoop voor Ajax op basis van jeugdwedstrijden.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 26, 2008 3:20 pm

Daar kun je nu nog weinig van zeggen. Jij verdiept je in spelers, dus weet je ook wel dat uitblinken op juniorenniveau geen garanties geeft voor de verdere carriere van de speler.
Mee eens, maa niet uitblinken is nog veel erger.

In mijn verslagen zal mijn voorkeur voor een vijtal duidelijk zijn, maar ik snap wel dat ze niet alle vijf Ajax 1 zullen halen. Ik heb geen idee wie wel; Nordin Wooter en Kiki Musampa had ik gouden toekomst voorspeld (niet op een forum!) maar hebben het niet waargemaakt. ferdi (Wie?) Elmas heb ik schitterende diengen zien doen, John Goossens staat sinds de B1 stil! enz. enz. enz.

Ajax is bang dat spelers zo maar vertrekken, richting Chelsea of Liverpool (Je weet het toch, afgelopen zomer 18 oost-Europeanen!); Torino heeft een keer een heel Ghanees elftal laten komen; wamberto kwam ook in een groep naar België.

Afgelopen jaar zijn Bruma van feyenoord en Van Aanholt van psv gratis naar Engeland gegaan, zoals Jordi Brouwer ook ging (mocht) en Per Weihrauch (zal wel geblesseerd zijn). Ajax zal dat (voor een paar jaar) willen uitstellen.

Starring

Bericht door Starring » wo mar 26, 2008 9:03 pm

joey schreef: Tien spelers uit één lichting, dat betekent dat er straks in Jong Ajax amper ruimte is voor de volgende lichting. Want oudere spelers zijn meestal verder.
Mee eens. Maar goed, jij denkt nu al beleidsmatig. Zo ver is Ajax helaas nog niet. Ik benieuwd hoe ze dat gaan oplossen inderdaad...
Ik vrees dat ik hiermee weer eens moet zijn. ;) Aan de andere kant, dat zijn eenmaal de ontwikkelingen vandaag de dag.
AFCA!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 9:12 pm

Starring schreef:Mee eens. Maar goed, jij denkt nu al beleidsmatig. Zo ver is Ajax helaas nog niet. Ik benieuwd hoe ze dat gaan oplossen inderdaad...
Lijkt me dat je beleidsmatig móet denken. Als Jong Ajax vol zit, krijgen spelers geen kansen meer en kun je net zo goed talenten missen.
Aan de andere kant, dat zijn eenmaal de ontwikkelingen vandaag de dag.
Het bestáát niet dat deze lichting tien toptalenten herbergt. Dat zou nog nooit voltooid zijn. De lichting Witschge-De Boer had er vijf en dat was al een unicum. Ajax moet selecteren, niet iedereen voor alle zekerheid een contract geven. Straks heb je vijftig jeugdspelers met een contract lopen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 26, 2008 9:20 pm

Ik ga denk ik zaterdag een bezoekje brengen aan de B2. Ben benieuwd naar Cerilio Cijntje.

Weet iemand trouwens wanneer de B1 speelt. Tijdstip?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 9:23 pm

Starring

Bericht door Starring » wo mar 26, 2008 9:35 pm

joey schreef:
Het bestáát niet dat deze lichting tien toptalenten herbergt. Dat zou nog nooit voltooid zijn. De lichting Witschge-De Boer had er vijf en dat was al een unicum. Ajax moet selecteren, niet iedereen voor alle zekerheid een contract geven. Straks heb je vijftig jeugdspelers met een contract lopen.
Ze zijn zeker niet allemaal toptalenten. Maar je begrijpt wel dat clubs azen op spelers uit zogenoemde toplichting. Bij nader zien, we praten nu over 2e jaars B-tjes. Duurt nog wel even voordat zij in het tweede terecht komen...
AFCA!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 9:40 pm

Mijn gut feeling zegt dat deze lichting gruwelijk overschat wordt. Zoiets als de lichting Hosé-Van der Meijde.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 10:04 pm

Ik ben er eerlijk gezegd ook een beetje bang voor. Dit seizoen heb ik ze drie keer in actie gezien en toen was ik niet diep onder de indruk. Ok, ze kunnen wel ballen maar zo goed was het toen ook weer niet.
Nil volentibus arduum

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 26, 2008 10:26 pm

Marillion schreef:Ik ben er eerlijk gezegd ook een beetje bang voor. Dit seizoen heb ik ze drie keer in actie gezien en toen was ik niet diep onder de indruk. Ok, ze kunnen wel ballen maar zo goed was het toen ook weer niet.
Verwacht je een wonderlichting. Bij jeugdteams heb je dat eenmaal zo, wispelturigheid gedurende het seizoen. Ik vind ook wel dat er veel te veel wordt gepraat over de B1, en dat er onnodig conclusies worden getrokken. Laat die jongens lekker voetballen. Ze hebben op hun prille leeftijd al veelste veel aandacht van de media. Ze hebben nog een lange weg te gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 10:34 pm

De ervaring leert dat het vaak mis gaat als de berichtgeving omtrent talenten te positief is. Vergelijk het inderdaad met de lichting Hosé. Er stond ons wat te wachten. Nou, dat hebben we gezien. Ik wil die jongens niet meteen afschrijven hoor. Maar op basis van de juichverhalen had ik meer verwacht dan ik bij die wedstrijden heb gezien.

Lekker laten voetballen die jongens. En voorlopig even uit de publiciteit. Daar zou Ajax even voorzichtig mee moeten zijn.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 10:37 pm

Tien contracten, dan verwacht je inderdaad een wonderlichting, D_Skilled.

Die Robin Pronk zegt op ajax.nl dat hij zo trots is op zijn spelers. Dan denk ik: trots moet je pas zijn als ze van waarde zijn voor Ajax 1.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 10:37 pm

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de jeugdselecties nog nooit eerder aan het werk heb gezien en dus niet kan zeggen met welke hypes ik wel of niet mee was gegaan. Maar hoewel ik wat huiverig ben om spelers te beoordelen op basis van jeugdwedstrijden, ga ik deze jongens in ieder geval wel zelf zien spelen. Bij Castillion had ik vorige keer zelf al de indruk dat we echt met een groot talent te maken hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 10:38 pm

Dat zeiden ze ook van Hosé. Die scoorde aan de lopende band. Als het gemiddelde van het team hoog is, lijken de mindere spelers beter dan ze zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 10:40 pm

Castillion heeft potentie maar hij heeft op het moment ook nog behoorlijk voordeel van zijn fysiek. Zo'n jongen zou dan eigenlijk alvast doorgeschoven moeten worden om het hem moeilijk te maken.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 10:41 pm

joey schreef:Dat zeiden ze ook van Hosé.
Dat zal allemaal wel, maar ik heb dat niet meegemaakt en weet dus niet of ik dat van Hosé had gevonden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 10:46 pm

Marillion schreef:Castillion heeft potentie maar hij heeft op het moment ook nog behoorlijk voordeel van zijn fysiek. Zo'n jongen zou dan eigenlijk alvast doorgeschoven moeten worden om het hem moeilijk te maken.
Klopt, die zou in de A1 moeten spelen. Dat is een mindere lichting, dus daar leert hij meer van.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 27, 2008 10:45 am

[quote="D_skilled"]Ik ga denk ik zaterdag een bezoekje brengen aan de B2. Ben benieuwd naar Cerilio Cijntje.

Cijntje zit in elk geval weer bij Oranje. Minder Ajacieden in deze lichting. Verder alleen Koppers en Ligeon.
Op PN wordt gezegd dat van deze groep Maikel Verkoelen in de belangstelling staat van Chelsea. Van je vrienden moet je het maar hebben. Eerst Van Aanholt en nu Verkoelen weer. :aai.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 27, 2008 12:59 pm

joey schreef:
Marillion schreef:Castillion heeft potentie maar hij heeft op het moment ook nog behoorlijk voordeel van zijn fysiek. Zo'n jongen zou dan eigenlijk alvast doorgeschoven moeten worden om het hem moeilijk te maken.
Klopt, die zou in de A1 moeten spelen. Dat is een mindere lichting, dus daar leert hij meer van.
Mee eens, in de spits van de A1 krijgt hij te maken met veel meer tegenstand. Hij is trouwens (bijna?) de oudste speler van de B1 (jarig in januari)

Florian J. heeft al vier keer meegedaan zag ik in de informatie bij het tekenen van zijn contract.

De enige conclusie is blijkbaar dat Ajax hem niet goed genoeg vindt. Ik heb al (lang geleden!) geschreven dat een fanatiek volger van de Ajaxjeugd hem "Ajaxonwaardig" vindt (of vond? Ik lees niets meer van hem!) Het kan zijn dat ze hem een contract hebben gegeven om te voorkomen dat hij gratis naar Chelsea of Arsenal vertrekt.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do mar 27, 2008 4:53 pm

joey schreef:
D_skilled schreef:Ik ga denk ik zaterdag een bezoekje brengen aan de B2. Ben benieuwd naar Cerilio Cijntje.

Cijntje zit in elk geval weer bij Oranje. Minder Ajacieden in deze lichting. Verder alleen Koppers en Ligeon.
Op PN wordt gezegd dat van deze groep Maikel Verkoelen in de belangstelling staat van Chelsea. Van je vrienden moet je het maar hebben. Eerst Van Aanholt en nu Verkoelen weer. :aai.gif:
Nou, Maikel Verkoelen is af en toe bekeken door Engelse scouts. Meer niet. Voor de rest een jongen die nog veel moet leren, en niets eraan heeft als ie naar Engeland zou vertrekken.

Ligeon is een toppertje van wat ik her en der over hem hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 27, 2008 4:58 pm

Demosthenes schreef:De enige conclusie is blijkbaar dat Ajax hem niet goed genoeg vindt. Ik heb al (lang geleden!) geschreven dat een fanatiek volger van de Ajaxjeugd hem "Ajaxonwaardig" vindt (of vond? Ik lees niets meer van hem!) Het kan zijn dat ze hem een contract hebben gegeven om te voorkomen dat hij gratis naar Chelsea of Arsenal vertrekt.
Of de B1 moet kampioen worden.

Plaats reactie