Hopelijk neemt hij zijn camera;s mee.
Als wat is hij eigenlijk in beeld? Toch niet als opvolger van Schuster?
Moderator: mods
Ja, het is een organisatiefreak en een fatsoensrakker. Er moet meer ruimte komen voor creativiteit in de opleiding, dat kan niet met deze man.Thomas schreef:Heeft iemand hier ook maar enigszins zicht op de kwaliteiten van Olde Riekerink?
Huh? Maar joey heeft mij er nog zo van overtuigd dat Van Basten niets met de opleiding wilde doen, nadat hij de olifant Heilige Jopie had tegengehouden toen die op het punt stond die porseleinkast binnen te stormen. Van Basten vond de jeugdopleiding toch wel prima? Nu begrijp ik het niet meer, wie is nu de Grote Slechterik? JOR of MvB/Scholletje? Joey, help me out!Jöhnk schreef:Volgens Derksen zou hij zich gestoord voelen bij zijn werk door Van Basten en Blind. JOR wil het alleen voor het zeggen op de Toekomst.
Allemaal spelers met trainbare gebreken die het alleen op hun talent hebben gered en niets aan basisvaardigheden in de jeugd hebben geleerd. Ze zijn eerder doorgebroken ondanks de jeugdopleiding, dan dat ze dankzij de jeugdopleiding zijn doorgebroken.LucaS schreef:Was het nou Blind die verantwoordelijk was voor de opleiding ttv Sneijder, van der Vaart, Heitinga, Stekelenburg, van der Wiel, Babel, Vermaelen, Vertonghen, of was dat nou toch Adriaanse?
De grootste talenten gaan wel degelijk nog steeds naar Ajax, hoor. Er wordt zelfs, in tegenstelling tot vroeger, uitgebreid bij andere BVO's gescout. Ajax haalt Hahn van Sparta, Siem de Jong van De Graafschap, Sporkslede van AZ, Bartels van Utrecht. In het verleden gebeurde dat niet, toen hadden de clubs de afspraak elkaars spelers met rust te laten. Tegenwoordig hebben we bovendien buitenlandse spelers. Nu komt weer die Deense jongen binnen. In het verleden (zo uit mijn hoofd) Ghanezen, Belgen, Amerikanen, Zweden, Finnen, enz. Je zou al met al verwachten dat het niveau nu hoger lag dan in laten we zeggen eind tachtiger, begin negentiger jaren. Echter, het tegendeel is het geval.LucaS schreef:Hoe kan dat nou toch Joey, dat deze spelers allemaal van Ajax komen, de kern van oranje vormen en dat terwijl Ajax al een jaar of 15 niet meer automatisch de grootste talenten aantrekt. Het zal best dat er van alles aan schort, maar blijkbaar is Ajax nog steeds hofleverancier van grote clubs en het nationale elftal. En dat, nogmaals, terwijl de grootste talenten al lang niet meer automatisch naar Ajax gaan