De plannen van Jan

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 08, 2008 10:26 pm

:cheer.gif:

Hopelijk neemt hij zijn camera;s mee.

Als wat is hij eigenlijk in beeld? Toch niet als opvolger van Schuster?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 10:34 pm

Peter schreef:De snor meldt dat JOR in beeld is bij Real Madrid.

YESSSSSS! :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 08, 2008 10:43 pm

Peter schreef:De snor meldt dat JOR in beeld is bij Real Madrid.
Wie is JOR!? :confused.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » ma dec 08, 2008 10:46 pm

Jan Olde Riekerink

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 08, 2008 10:48 pm

Benji schreef:Jan Olde Riekerink
Tanx

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 08, 2008 11:50 pm

Heeft iemand hier ook maar enigszins zicht op de kwaliteiten van Olde Riekerink?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di dec 09, 2008 12:42 am

De vreugde hier is eigenlijk hilarisch. Omdat JOR één keer heeft aangegeven iets te doen met videocamera's en hij al bij de jeugdopleiding zat, vóórdat Heilige Jopie hier iets over zei, móet het een prutser zijn.

J en J, wat weten jullie nu wérkelijk van zijn werkstijl? Wat weten jullie meer dan dat Heilige Jopie de opleiding in het algeheel (dus niet specifiek op JOR!) maar weinig vond?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 1:48 am

Er stond een keer een interview met deze man in de VI. Het kwam op het volgende neer: de jeugdopleiding was voetbalinhoudelijk al toppie, dus de verdieping moest komen uit videoanalyses, voedingsschema's en mentale begeleiding.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Niet dat ik iets tegen heb op goede voeding, maar het is een detail. Ik vind de basis niet OK. Er moet meer gewerkt worden aan basisvaardigheden. Ik denk ook dat je spelers losser moet laten, niet te veel moet reguleren. Niet binnen het veld en niet buiten het veld. Laat ze hun eigen identiteit ontwikkelen, als voetballer en als persoon.
BTW: het allerbelangrijkste blijft jeugdscouting. Talent is aangeboren, je kunt het niet maken, alleen optimaliseren. Talent blijft de basis, daar moet je dus goed naar zoeken. De grootste talenten moeten naar Ajax gehaald worden, dat is prioriteit nummer 1.
Ik zeg niet dat alles nu verkeerd gaat, maar dat doet ook niet echt ter zake. Want ook al zou het perfect gaan, dan nog moet je je op deze punten (scouting, training) blijven focussen, en niet op voedingsschema's en huiswerkbegeleiding. Besteed dat maar lekker uit.

Jopie is niet heilig voor mij. Voordat hij zich met de jeugdopleiding bemoeide kwamen er tenslotte ook talenten als Rijkaard, Van Basten en niet te vergeten Cruijff zelf uit de opleiding voort.

Wie het moet doen? Gewoon iemand met gezond verstand. Het mag ook een bewezen topper zijn. Joop Brand bijvoorbeeld, die heeft bij PSV van niets iets gemaakt.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 09, 2008 6:17 am

Thomas schreef:Heeft iemand hier ook maar enigszins zicht op de kwaliteiten van Olde Riekerink?
Is dat van belang dan om hem een prutser te kunnen vinden?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 09, 2008 8:40 am

Tuurlijk niet. Alles en iedereen binnen Ajax is gewoon ruk. Stadion, grasmat, jeugdopleiding, Marco van Basten, veldspel, aankoopbeleid, verkoopbeleid, bestuur, scouting, de beurs en de selectie.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 09, 2008 9:26 am

Thomas schreef:Heeft iemand hier ook maar enigszins zicht op de kwaliteiten van Olde Riekerink?
Ja, het is een organisatiefreak en een fatsoensrakker. Er moet meer ruimte komen voor creativiteit in de opleiding, dat kan niet met deze man.

Maar ik ben bang dat hij blijft zitten. :excited.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 1:30 pm

Volgens Derksen zou hij zich gestoord voelen bij zijn werk door Van Basten en Blind. JOR wil het alleen voor het zeggen op de Toekomst.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di dec 09, 2008 4:11 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 09, 2008 4:28 pm

Van Basten heeft toch schijt aan de inrichting/organisatie van de opleiding?

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 09, 2008 4:31 pm

Misschien ergert JOR zich aan Blind? Heeft die maffe Van der Rijt toch gelijk. :666.gif:

Blind is jaren hoofd opleiding geweest en heeft de problemen niet opgelost, dus wat hij betreft mag hij ver van de Toekomst blijven.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 09, 2008 4:44 pm

Was het nou Blind die verantwoordelijk was voor de opleiding ttv Sneijder, van der Vaart, Heitinga, Stekelenburg, van der Wiel, Babel, Vermaelen, Vertonghen, of was dat nou toch Adriaanse?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di dec 09, 2008 5:09 pm

Jöhnk schreef:Volgens Derksen zou hij zich gestoord voelen bij zijn werk door Van Basten en Blind. JOR wil het alleen voor het zeggen op de Toekomst.
Huh? Maar joey heeft mij er nog zo van overtuigd dat Van Basten niets met de opleiding wilde doen, nadat hij de olifant Heilige Jopie had tegengehouden toen die op het punt stond die porseleinkast binnen te stormen. Van Basten vond de jeugdopleiding toch wel prima? Nu begrijp ik het niet meer, wie is nu de Grote Slechterik? JOR of MvB/Scholletje? Joey, help me out!
LucaS schreef:Was het nou Blind die verantwoordelijk was voor de opleiding ttv Sneijder, van der Vaart, Heitinga, Stekelenburg, van der Wiel, Babel, Vermaelen, Vertonghen, of was dat nou toch Adriaanse?
Allemaal spelers met trainbare gebreken die het alleen op hun talent hebben gered en niets aan basisvaardigheden in de jeugd hebben geleerd. Ze zijn eerder doorgebroken ondanks de jeugdopleiding, dan dat ze dankzij de jeugdopleiding zijn doorgebroken.

Of zoiets.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 09, 2008 5:14 pm

Je weet zelf wel hoe het zit, Luuk. Als je heel eerlijk bent.

Kijk naar Babel of nu naar Van der Wiel en je ziet veel tekortkomingen. Die jongens moeten het vak in het eerste leren. Neem Van der Wiel, die is nota bene opgeleid tot verdedigers. Welnu, een beetje ruimte om hem heen en hij loopt te zwemmen. Heeft geen idee wat hij moet doen.

Het gaat dus niet om het feit dat Ajax geen talent heeft, maar om wat er met dat talent wordt gedaan.Sommige spelers hebben zoveel aanleg, dat ze er ondanks alles toch komen. Ajax kan nog altijd uitzoeken, tenslotte. Maar je vraagt je wel af waarom bijvoorbeeld Elia en Biseswar zijn afgevoerd bij Ajax. Sowieso moeten we de individualisten van buiten halen. Ajax leidt bijvoorbeeld zelf geen buitenspelers meer op. Of het moeten sufgecoachte types als Van der Meijde en De Mul zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 5:37 pm

joey schreef:Misschien ergert JOR zich aan Blind? Heeft die maffe Van der Rijt toch gelijk. :666.gif:
Neuh, hij zou 'autonoom willen werken'.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 09, 2008 6:08 pm

Hoe kan dat nou toch Joey, dat deze spelers allemaal van Ajax komen, de kern van oranje vormen en dat terwijl Ajax al een jaar of 15 niet meer automatisch de grootste talenten aantrekt. Het zal best dat er van alles aan schort, maar blijkbaar is Ajax nog steeds hofleverancier van grote clubs en het nationale elftal. En dat, nogmaals, terwijl de grootste talenten al lang niet meer automatisch naar Ajax gaan

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 09, 2008 6:23 pm

Dat dat allemaal zo is betekent nog niet dat de opleiding functioneert zoals dat zou moeten?

Ik begrijp jou heel goed maar begrijp Joey nog beter!

Ajax kan spelers in de jeugd beter maken dan dat ze nu doen!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 7:20 pm

Ook als het wel goed gaat moet je erop toezien dat de nadruk blijft liggen op scouting en zinvolle training. De indruk die ik heb is dat het steeds meer over randzaken gaat en steeds minder over de hoofdzaak (voetbal).

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 09, 2008 9:09 pm

Natuurlijk moet je scherp zijn en kritisch en je verbeteren waar het kan. Maar de indruk die Joey graag wekt dat onze opleiding kommer en kwel is, is gewoon een boel shit

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 10, 2008 10:48 am

LucaS schreef:Hoe kan dat nou toch Joey, dat deze spelers allemaal van Ajax komen, de kern van oranje vormen en dat terwijl Ajax al een jaar of 15 niet meer automatisch de grootste talenten aantrekt. Het zal best dat er van alles aan schort, maar blijkbaar is Ajax nog steeds hofleverancier van grote clubs en het nationale elftal. En dat, nogmaals, terwijl de grootste talenten al lang niet meer automatisch naar Ajax gaan
De grootste talenten gaan wel degelijk nog steeds naar Ajax, hoor. Er wordt zelfs, in tegenstelling tot vroeger, uitgebreid bij andere BVO's gescout. Ajax haalt Hahn van Sparta, Siem de Jong van De Graafschap, Sporkslede van AZ, Bartels van Utrecht. In het verleden gebeurde dat niet, toen hadden de clubs de afspraak elkaars spelers met rust te laten. Tegenwoordig hebben we bovendien buitenlandse spelers. Nu komt weer die Deense jongen binnen. In het verleden (zo uit mijn hoofd) Ghanezen, Belgen, Amerikanen, Zweden, Finnen, enz. Je zou al met al verwachten dat het niveau nu hoger lag dan in laten we zeggen eind tachtiger, begin negentiger jaren. Echter, het tegendeel is het geval.

Hofleverancier, kampioen, het zegt allemaal niets. De gouden lichting van jouw held Co heeft niet één echte topper opgeleverd. Toch waren die jongens allemaal jeugdinernational en wonnen ze hun wedstrijden met grote cijfers.

Ik zou zeggen: ga eens kijken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 10, 2008 11:04 am

joey schreef:Hofleverancier, kampioen, het zegt allemaal niets
Het feit dat zo'n lullig clubje als REAL nu interesse heeft in JOR, zegt óók helemaal niets. Die féiten vallen in het niet bij de mening van joey, dé jeugdkenner bij uitstek. :hypocrite.gif:

Plaats reactie