Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Rooie

Bericht door Rooie » ma mar 02, 2009 7:23 pm

Denk niet dat het met 'het kampioenschap' te maken heeft, maar met orders van hoger hand. MvB zal wel willen dat die jongens ritme houden en blijkbaar niet zo gek gezien de steeds terugkerende blessures. Blijft overigens wel jammer, zou toch beter zijn als spelers als Sno zo min mogelijk de doorstroming tegenhouden.
Laatst gewijzigd door Rooie op ma mar 02, 2009 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 02, 2009 7:23 pm

Precies. Aissati (moet klaargestoomd worden), Sarpong en Bodul kan ik gezien hun leeftijd nog in komen. Maar Gentenaar, Silva, Schilder, Sno en Kennedy hebben hier niets te zoeken.

Rooie

Bericht door Rooie » ma mar 02, 2009 7:27 pm

Koster leest mee, Will voor Silva :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 7:28 pm

Het is ook zonde, want juist in zo'n wedstrijd krijgen talenten weerstand. Dan kun je zien wat ze waard zijn.

Ik vind het bovendien een vorm van competitievervalsing. Het zal wel mogen volgens de reglementen, maar deze competitie zou voor jonge spelers moeten zijn. Niet voor spelers als Silva of Kennedy.

Ritme? Spelers als Kennedy en Schilder hebben toch recent met Ajax 1 meegedaan?
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » ma mar 02, 2009 7:36 pm

Hoezo competitie vervalsing? Hoezo zou moeten zijn voor jonge spelers? Jong Ajax is gewoon "het tweede". Net zoals iedere amateur club ook nog een derde of zelfs vierde en lager heeft. Daar spelen meestal alle leeftijden in. Dat ze het "Jong Ajax" of "Jong FC Twente" noemen komt omdat door de jaren heen die teams voornamelijk spelers bevatte die vanuit de jeugd de stap naar het eerste moeten maken. Vroeger was het ook nog normaal hoor bij een profclub als iemand vanuit de jeugd gewoon standaard tot ergens in zijn 30e in het "tweede" speelde.
Al ben ik het wel met je eens dat ik ook liever zie dat het gebruikt wordt om jonge jongens te laten rijpen, maar competitie vervalsing is onzin.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 02, 2009 8:20 pm

Het is natuurlijk wel erg dat je als Ajax-instituut met deze 11 op de proppen komt. Sta je best voor l*l met je jeugdopleiding, hoor.

Kunnen de jeugdspelers op de bank dan ritme op doen bij de A1? :smallgrin.gif:

We pakken ze helemaal in:
3-0 Bodul
4-0 Sarpong
5-0 Aissati
5-1 Pot

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2009 9:35 pm

Kowalczyk schreef:
SPL schreef:Final score 5-1 to us. Interesting name of their scorer- Pot but this is Joran and not Menno. Any relation?
The only relation lies in the fact that both of us were at De Toekomst this evening.

I just returned from my first Young Ajax home game of the season and I had a marvellous time. Quite a hatful of first teamers in the team, but what the hey. Great goals, some very nice football, cosy, laid-back atmosphere (Marco van Basten was also on the stands, chatting with Sonny Silooy), quite a lot of people there.

The first goal was a penno. It was awarded to Martina, who was a contstant threat to Twente. The defender should actually have been sent off. Kennedy converted.

The second goal was a very good, low, long-range shot from Toby Alderweireld. It took a bit of a deflection. Goalkeeper had no chance.

Third goal was very nice: a very good thru-ball from Sno to Darko Bodul, who let it bounce once and then rammed it home with his left. Great goal.

Fourth goal was even better: some very good one-touch football in midfield, with a free passage for Jeffrey Sarpong as a result. Goalkeeper saved his first attempt, but Sarpong picked up the loose ball and scored.

Fifth goal: a beauty. Good dribble from Aissati, followed by a short turn and an absolutely fantastic long-range shot from 20, maybe 25 yards out. Goal of the evening. Must have felt good, just like the applause he got when Manucharyan replaced him, immediately after the goal.

Aissati was a very pleasant surprise: energetic, strong on the ball, very eager. He played for 70 minutes and seems close to 'first team form' now. I also liked Blind and Alderweireld in the heart of defence. And Martina! I never really noticed it in Ajax-1, but he was fast like a rocket. Ajax played well in midfield and 'launched' him over the left flank many times.

Sarpong had a good one. Silva was unremarkable. Sno did not seem interested.

Very good win and a very enjoyable evening. I'll definitely be there again for Young Ajax vs Young Heerenveen on March 16th.

K.
Hoe deed Bodul het? Is die jongen statisch of niet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 02, 2009 10:54 pm

Van AS:
Aissati zet stappen bij Jong Ajax

Door een 5-1 overwinning op nummer twee Jong FC Twente is Jong Ajax een stap dichter bij de titel gekomen. Het verschil met Twente is door de zege opgelopen tot 9 punten. Jong Feyenoord is nu de nieuwe nummer twee, omdat de Rotterdammers met 4-1 van nummer drie Jong NEC wonnen.

Ismail Aissati maakte een goede indruk maandagavond op De Toekomst, waar het erg druk was voor de topper in de Beloftencompetitie. Marco van Basten zag hoe de van een blessure terug komende Aissati inmiddels leuke dingen begint te doen met de bal.

De middenvelder leidde onder andere de aanval in voor de 2-0 in met een knappe individuele actie en maakte zelf met een prachtige treffer in de tweede helft de 5-0. Aissati werkte als een paard en was zowel achterin als voorin veelvuldig aanspeelbaar. Eindelijk zagen de supporters ook weer een aantal scherpe steekpasses bij Ajax. Het optreden van Aissati werd beloond met luid gejoel door een deel van de supporters toen hij gewisseld werd. Aissati is weer op de weg terug.

De reserves van Ajax begonnen voortvarend aan het duel en stonden bij rust al met 2-0 voor door treffers van Kennedy en Alderweireld. Kennedy benutte een penalty nadat Martina was neergetrokken in de zestien. Na rust verhoogden Bodul (met zijn 10de seizoenstreffer), Sarpong en Aissati de stand naar 5-0. Joran Pot wist namens Twente de eer nog te redden.

Scoreverloop:

1-0 Kennedy (23', penalty)
2-0 Alderweireld (34')
3-0 Bodul (57')
4-0 Sarpong (60')
5-0 Aissati (68')
5-1 Pot (72')

Opstelling Jong Ajax:
Dennis Gentenaar; Bruno Silva, Toby Alderweireld, Daley Blind, Robbert Schilder; Evander Sno, Ismaïl Aissati (68' Edgar Manucharyan), Jeffrey Sarpong; Javier Martina, Darko Bodul (64' Danilo Sousa Campos) en Kennedy (46' Nathaniel Will).

Opstelling Jong FC Twente:
Cees Paauwe, Niek Davina, Joran Pot, Nick Scheurwater, Gaby Jallo, Petri Pennanen, Patrick Gerritsen, Bjarni Vidarson, Lesley Narhwold, Dario Vujicevic, Nikita Rukavysya.

Stand aan kop:

1. Ajax 19-40
2. Feyenoord 19-32
3. FC Twente 19-31
4. NEC 18-30
Klinkt goed. Ik zou er haast enthousiast van worden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 02, 2009 10:56 pm

Benji schreef:Denk niet dat het met 'het kampioenschap' te maken heeft, maar met orders van hoger hand. MvB zal wel willen dat die jongens ritme houden en blijkbaar niet zo gek gezien de steeds terugkerende blessures. Blijft overigens wel jammer, zou toch beter zijn als spelers als Sno zo min mogelijk de doorstroming tegenhouden.
Denk het wel hoor. Het zelfde zie je bij de A jeugd als ze tegen een belangrijke tegenstander moeten dan spelen ook in eens alle spelers uit Jong AJAX die nog in de A mogen spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 02, 2009 11:00 pm

Ik was er ook. Zag Ko nog lopen.

Spijkerman, L'Ami, Van Basten, Silooy, Bosman, Donald en Coronel ook gezien.

Aissati was inderdaad erg goed. Verder lieten Sarpong en Blind zien goed te kunnen voetballen. Ook Alderweireld en Sno vond ik aardig spelen. De rest kon me niet bijzonder bekoren. Twente stelde weinig voor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2009 11:03 pm

Bodul was dus ook zwak? Ik ben wel benieuwd of hij die lege plek op 9 nou kan invullen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 11:05 pm

Volgens mij speelde Twente wél met jonge spelers. Of vergis is me, ZsoG?

Is mijns inziens geen eerlijke vergelijking. Mannen tegen jongens.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 02, 2009 11:07 pm

Peter schreef:Bodul was dus ook zwak? Ik ben wel benieuwd of hij die lege plek op 9 nou kan invullen.
O ja, Bodul was ook heel behoorlijk. Vraag me wel af of hij in de Eredivisie ook overeind blijft. Hij haalt erg veel voordeel uit zijn fysiek, al is hij voetballend ook heel behoorlijk.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 02, 2009 11:10 pm

joey schreef:Volgens mij speelde Twente wél met jonge spelers. Of vergis is me, ZsoG?

Idd erg jong team. Veel al spelers die vorige jaar nog in de A1 zaten plus aangetrokken talenten. Die Pot was vorig seizoen nog de aanvoerder en het grootste talent van de A1. Ik zelf vind zijn talent wel mee vallen en zie hem niet zo snel doorbreken. Ik was vorig seizoen soweiso niet erg onder de indruk van Twente A1. Of Rendla en Arnautovic moesten mee doen en ze hadden een goede duitse rechtback.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 02, 2009 11:11 pm

Bertje schreef:
Peter schreef:Bodul was dus ook zwak? Ik ben wel benieuwd of hij die lege plek op 9 nou kan invullen.
O ja, Bodul was ook heel behoorlijk. Vraag me wel af of hij in de Eredivisie ook overeind blijft. Hij haalt erg veel voordeel uit zijn fysiek, al is hij voetballend ook heel behoorlijk.
Vind je hem alleen niet erg traag in het bewegen en handelen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 02, 2009 11:14 pm

Hij is niet de meest beweeglijke speler, nee. Zijn handelingssnelheid is wel behoorlijk. Als hij daar een klein beetje winst boekt kan hij prima de Eredivisie aan.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 02, 2009 11:22 pm

Bertje schreef:Hij is niet de meest beweeglijke speler, nee. Zijn handelingssnelheid is wel behoorlijk. Als hij daar een klein beetje winst boekt kan hij prima de Eredivisie aan.
Ja dat denk ik ook. Maar ikdnek dat hij voor Ajax 1 echter te kort komt.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mar 02, 2009 11:26 pm

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Volgens mij speelde Twente wél met jonge spelers. Of vergis is me, ZsoG?

Idd erg jong team. Veel al spelers die vorige jaar nog in de A1 zaten plus aangetrokken talenten. Die Pot was vorig seizoen nog de aanvoerder en het grootste talent van de A1. Ik zelf vind zijn talent wel mee vallen en zie hem niet zo snel doorbreken. Ik was vorig seizoen soweiso niet erg onder de indruk van Twente A1. Of Rendla en Arnautovic moesten mee doen en ze hadden een goede duitse rechtback.
Ja, ben ook niet kapot van Pot. Het ziet er niet echt hooggevend uit voor FC Twente. Er zit niets aan te komen. Zijn allemaal jongens voor de eerste divisie/hoofdklasse, Dario Vujicevic daargelaten, want dat is wel een goede speler.

In de B1 schijnt er wel talent rond te lopen. Het broertje van John (Ola John, Thomas Bruns, Thijs Bouma en Renze Fij.

Die Duitse rechtsback is dacht ik Piesche.

Vond Bodul vandaag een aantal keer goed diepte kiezen. Is niet traag als de meeste ons doen geloven. Liep gewoon de laatste man van Twente uit, of de middenvelder Pot, weet niet precieus.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 02, 2009 11:37 pm

Ola John en Andrade zijn 2 leuke aanvallers in de B jeugd klopt waren in de D jeugd toen der tijd al erg opvallend.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mar 02, 2009 11:40 pm

En de rest van de spelers die ik hem opgenoemd? Bruns, Bouma...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 02, 2009 11:46 pm

Fije is een grote en talentvolle keeper. Bruns is wat ik me kan herrineren een technische middenvelder. Bouma kan ik me niet zo voor de geest halen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 02, 2009 11:48 pm

Oh nee Bouma is de middenvelder.. Bruns speelt voorin.

Rechtsback is idd Piesche!

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 03, 2009 8:22 pm

Twente trekt aan de lopende band jochies uit het buitenland aan, zit daar wat tussen?

Petteri Pennanen, Martin Sus, Sebastian Sumelka, Vargin Der, Michael Schimpelsberger, Flamur Kastrati (auw), Bartek Pacuszka...

D_skilled

Bericht door D_skilled » di mar 03, 2009 8:50 pm

Dario Vujicevic is het grootste talent op het moment. Petteri Pennanen, afgaande op de wedstrijd van gisteren, is geen versterking! En die Nikiti, die Australier die ze pas hebben aangetrokken bracht helemaal niets.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di mar 03, 2009 9:18 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 8:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie