De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 2:31 pm

Arthur schreef: Ik neem niet aan dat je fysieke achterstand als pluspunt wilt gaan invoeren in de opleiding.
Dat natuurlijk ook niet. :smallgrin.gif:
Nederlandse spelers waren technisch altijd goed ontwikkeld, dat zie je nu minder. Maar doordat ze fysiek sterker zijn geworden, lijkt het alsof ze nu beter zijn.

De techniek blijft toch het belangrijkste, mijns inziens. Laten we het zo zeggen: Heracles bij wijze van spreken kan fysiek sterkere spelers hebben dan Ajax. Dan moet je technisch en tactisch genoeg in huis hebben om de duels te ontlopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » di mar 18, 2008 2:48 pm

Daar zijn we het gewoon over eens, hoor.

Ik signaleer alleen niet dat we ons meer op fysiek zijn gaan richten en dat daardoor de techniek van onze jeugd minder goed is. De techniek kan best minder zijn geworden, maar er is echt niet besloten om fysiek belangrijker te maken en techniek minder (zoals blijkbaar in Denemarken is gedaan).

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 2:54 pm

Besloten niet, dat gaat vanzelf. Meer aandacht aan de fysieke ontwikkeling van de spelers besteden is logisch omdat het voetbal steeds sneller wordt, maar de technische ontwikkeling mag niet achterblijven.
Nu hebben we twee techniektrainers. Vind ik prima, hoor, maar je kunt dus ook constateren dat spelers binnen de opleiding op bepaalde punten te weinig oppikken. Want als je vijf dagen per week traint, zou je geen aparte trainer nodig moeten hebben die je leert hoe je een bal moet aannemen.

Aristides

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 3:30 pm

joey schreef:Besloten niet, dat gaat vanzelf. Meer aandacht aan de fysieke ontwikkeling van de spelers besteden is logisch omdat het voetbal steeds sneller wordt, maar de technische ontwikkeling mag niet achterblijven.
Nu hebben we twee techniektrainers. Vind ik prima, hoor, maar je kunt dus ook constateren dat spelers binnen de opleiding op bepaalde punten te weinig oppikken. Want als je vijf dagen per week traint, zou je geen aparte trainer nodig moeten hebben die je leert hoe je een bal moet aannemen.
Blijkbaar constateerde men bij Ajax dat de opleiding qua techniek niet goed genoeg was; lijkt mij een pluspunt, zien dat iets niet voldoende is en daar dan aan gaan werken. Je kunt kritiek hebben op de manier waarop, maar niet op het gebrek aan aandacht.

Jaap Stam zei bij zijn terugkeer in Nederland dat de Ajaxspelers technisch gezien minstens zo goed waren als die van Milan! Hij constateerde wel een mindere fysieke gesteldheid.

Techniek en kracht hoeven elkaar niet uit te sluiten (@Joey, het lijkt er soms op dat jij daar een tegenstelling ziet!). Sterke spelers kunnen ook over genoeg kracht beschikken. Het moet alleen niet de kant van (Rob?) Rijnink uitgaan die na een lange vakantie meer op een powerlifter leek.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 3:48 pm

O nee, het is niet per se met elkaar in tegenspraak. Maar in het 'sterk maken' van jeugdspelers schuilt wel een gevaar, omdat ze dan problemen door snelheid en kracht kunnen oplossen. Tegen de tijd dat ze bij de senioren komen zijn ze misschien niet meer sterker en sneller dan hun tegenstander en dan hebben ze niets.
Vergeet niet dat Ajax-talenten meer trainen dan talenten van laten we zeggen Omniworld. Ze kunnen dus gemakkelijk een voorsprong opbouwen op fysiek gebied.

Frank

Bericht door Frank » di mar 18, 2008 6:32 pm

joey schreef:O, maar dat geeft niet. Hoop dat je er even tijd voor kunt maken, Frank!
Het is niet gelukt om de naar de wedstrijd te gaan, joey. Ik moest om 17:00 uur in Huizen bij een sollicitatiegesprek aanwezig zijn, om de technische kennis van de kandidaat te beoordelen.

Helaas... :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Aristides

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 10:14 pm

Nederland heeft gewonnen, één keer Castillion en één keer Rodney Sneijder (na een pass van Castillion). Info van AN, Nederland is door!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:23 pm

Frank schreef:
joey schreef:O, maar dat geeft niet. Hoop dat je er even tijd voor kunt maken, Frank!
Het is niet gelukt om de naar de wedstrijd te gaan, joey. Ik moest om 17:00 uur in Huizen bij een sollicitatiegesprek aanwezig zijn, om de technische kennis van de kandidaat te beoordelen.

Helaas... :blush.gif:
Geeft niets, jij moet ook prioriteiten stellen. :aai.gif: :biggthumpup.gif:

Leuk voor die jongens dat ze naar het EK gaan.

wedstrijdverslag

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 18, 2008 10:50 pm

Hoe zit het trouwens met de contracten?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 18, 2008 11:15 pm

Inmiddels hebben de grote talenten getekend, meen ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 19, 2008 8:14 pm

Bertje schreef:Inmiddels hebben de grote talenten getekend, meen ik.
Ja en ook de mindere goden :ajaxsmiley.gif:

Uit mijn hoofd: uit de B1: Bryan Ottenhoff, Ricardo van Rhijn, Lorenzo Burnet (drie verdedigers, van de laatste ben ik niet 100% zeker), Roly Bonevacia, Rik Schouw, Rodney Sneijder en Jeffrey Dekker (middenvelders, al is de laatste ook regelmatig reserve of speelt hij rechtsbuiten), Geoffrey Castillion, Floran Jozefzoon en Lorenzo Ebicillio (aanvallers) Het zijn er tien! Ik dacht eerst aan negen, maar ik tel er tien. Van de grootste talenten ben ik zeker!

Uit de A1 hadden Daley Blind, Christian Supusepa, Nathaniel Will (nog A-junior?), Wamberto junior al een contract en hebben nu Deniz Azlan, Jordi Schell en ?? (buitenspeler) ook getekend. Het kan zijn dat ik er één ben vergeten. Keeper Roy Ouwerkerk heeft een contract voor één jaar?

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 19, 2008 8:27 pm

Lorenzo Burnet heeft en gaat geen contract krijgen, Demo.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 19, 2008 8:29 pm

D_skilled schreef:Lorenzo Burnet heeft en gaat geen contract krijgen, Demo.
Ik twijfelde al (zie tussen ()

Hij schijnt volgens verslagen nu wel een goed toernooi te spelen. Ik blijf hem qua lengte klein vinden, maar wie weet groeit hij nog.

Weet jij of hij bij Ajax blijft?

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 10:49 pm

Toe maar, een heel middenveld uit de Feyenoord-jeugd...... Dacht toch echt dat onze B1 talentvol was
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 19, 2008 10:52 pm

Demosthenes schreef:
D_skilled schreef:Lorenzo Burnet heeft en gaat geen contract krijgen, Demo.
Ik twijfelde al (zie tussen ()

Hij schijnt volgens verslagen nu wel een goed toernooi te spelen. Ik blijf hem qua lengte klein vinden, maar wie weet groeit hij nog.

Weet jij of hij bij Ajax blijft?
Ik neem aan dat ie blijft. Zal volgend seizoen uitkomen in de A2.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 6:15 pm

Goed nieuws op deze matige dag:
Ajax legt zestien- en zeventienjarigen vast
25/03/2008 17:48

Ajax zet de lijn door om jeugdige talenten steeds eerder te contracteren. De B-junioren Lorenzo Ebecilio (16), Geoffrey Castillion (16), Lorenzo Burnet (17) en Florian Josefzoon (17) tekenden tot de zomer van 2011.

'We zijn blij dat deze jongens ervoor kiezen om zich op deze wijze aan Ajax te binden', legt technisch directeur Martin van Geel uit. 'Het is logisch dat we de talentvolle jeugdspelers op relatief jonge leeftijd een contract aanbieden.'

'Enerzijds omdat we veel vertrouwen hebben in de spelers die vandaag hun contract getekend hebben en anderzijds om ons te beschermen tegen de interesse van grote clubs uit grote competities.'

VI.nl

D_skilled

Bericht door D_skilled » di mar 25, 2008 8:34 pm

Had de contract van Lorenzo niet zien aankomen. Ik dacht dat het 9 spelers zouden zijn in totaal.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 9:52 pm

D_skilled schreef:Had de contract van Lorenzo niet zien aankomen. Ik dacht dat het 9 spelers zouden zijn in totaal.
Van welke Lorenzo?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di mar 25, 2008 9:53 pm

Burnet?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 10:06 pm

Of Ebicilio?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 25, 2008 10:09 pm

Stelletje onnozelen! Lees nou eens wat D-skilled 5 posts boven jullie zegt.

Ik weet dat Lorenzo Burnet geen contract gaat krijgen, Demo..

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 10:14 pm

Verrek ja. :blush.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » di mar 25, 2008 10:45 pm

joey schreef:Verrek ja. :blush.gif:
Er stond eerst een ander bericht, zonder dat van D-Skilled gelezen te hebben, maar ik begrijp dat Lorenzo Burnet ook een contract heeft getekend.

Offtopic

Ik kan alleen maar inloggen als ik "Log me on automatically each visit:" aanvink Iemand enig idee hoe dat kan?

Gewoon inloggen lukt niet. Typ ik bewust een verkeerd wachtwoord dan krijg ik de mededeling dat het wachtwoord verkeerd is????????????????????

Ik heb dit op twee fora (voor zover ik weet) hier en Ajaxfans (maar dan ik daarna nog niet posten????)

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 11:24 pm

Ik zou even een pm aan Raymon sturen.

Ik blijf het belachelijk vinden dat tien spelers van één lichting een contract krijgen. Het kan niet anders of minstens de helft is zwaar overschat.

Starring

Bericht door Starring » di mar 25, 2008 11:32 pm

Puur opvulling Joey. Zonder contract zijn ze vandaag nog weg. 10x liever jeugdtalenten (met enige groeipotentie) een contract aanbieden dan spelers als Colin, Delorge, Heijblok op de payroll hebben staan...
AFCA!

Plaats reactie