Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: De A1 van 2009-2010
Hangt er ook vanaf welke spelers Ajax bereid is om aan Omniworld te verhuren, en die ook willen. Excelsior is er met de Feyenoord-huurlingen toch sterk op vooruit gegaan en moest het in de Jupiler League van aanvallend voetbal hebben. Mede mogelijk gemaakt door die kwaliteitsinjectie van Feyenoord (voor JL-league begrippen).
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma mei 24, 2010 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Aankomende zomer is overigens ook het EK -19. Als hij daarvoor geselecteerd wordt, zou ik hem wel laten gaan.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Roly Bonevacia: als de speler net zo goed is als z'n naam mooi is...Jöhnk schreef:Jol zou gezegd hebben dat Bonevacia volgend seizoen bij de A-selectie zit. Bron:AS.

Komt overigens over als een enorm sympathieke jongen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Klopt; laat iemand als Roly. B eerst maar eens laten uitblinken in Jong Ajax. Gaat dat komend seizoen gebeuren, dan kan hij na de winterstop misschien die stap naar de eredivisie maken. Ik volg hem nu al een paar jaar (gewoon omdat hij meespeelt!) en hij heeft zich niet echt sterk ontwikkeld sinds de B1. Blijkbaar nu ineens wel.Bertje schreef:Over wie heb je het nu?
Overigens ben ik er geen voorstander van om spelers te pas en te onpas te verhuren. Dat moet je alleen doen als spelers klaar zijn voor het niveau van de Eredivisie. Anders verzuipt iemand en daar heeft niemand baat bij.
Iemand als Jozefzoon heeft nog nauwelijks in Jong Ajax gespeeld, nu verhuren heeft geen zin. Hetzelfde geldt voor Castillion (Is hij zwaar geblesseerd?). Jol vindt het belangrijker dat Suk speelt, m.a.w. staat Castillion stil in zijn ontwikkeling. Hij zal echt meer speeltijd moeten krijgen. FC Almere? Castillion is vanuit de A-jeugd (Hij is nog steeds A-speler) gewend dat alle ballen op hem op kinhoogte worden aangespeeld, is dat het voetbal in de eerste divisie?
Ricardo van Rhijn had al veel meer wedstrijden in Jong Ajax moeten spelen, zo'n opstelling met Wielaert is geldverspilling. Had hem rechtsback gezet, kun je zien of hij v.d. Wiel kan opvolgen. Een back moet je uit eigen gelederen halen.
Shakison (Speelt hij nog?) naar Almere? Hij is komend seizoen tweedejaars senior! Danilo vetrekt echt naar België? Geen probleem. Tim v.d. meulen heeft nog een contract? FC Almere? Hij is tweedejaars senior.
De samenwerking met Almere zal vooral betekenen dat Ajax er spelers stalt die het niet redden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Shakisons contract loopt af, geloof ik.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Boilesen is zelfs uitgeroepen tot speler van het toernooi.wimpey schreef:Neeej. En dat willen we zo houden ook!Bertje schreef: Vanwaar de augurk trouwens? Is mevrouw Wimpey weer zwanger?
Die Boilesen is geen komkommer, lijkt me.
Leuk voor die jongen, voor het eerst er echt bij en meteen de beste 

Met name als centrale verdediger maakte hij volgens mij veel indruk. Ik heb hem alleen gisteren tegen FC N-H op die positie gezien, daarvoor stond hij linksback. Dat ging hem ook goed af, maar in de as van het veld komt hij nog beter z'n recht.
Suk hielp zijn land overigens aan een toernooiwinst in Uitgeest.
Goed nieuws! Suk speelde bij het eerste?
Onder-20, het 'grote' Zuid-Korea is bezig aan de voorbereiding op het WK.
Ohh ja, tuurlijk. 

Positief. Lijkt dus na Eriksen het tweede schot in de roos te zijn/worden.D_skilled schreef:Met name als centrale verdediger maakte hij volgens mij veel indruk. Ik heb hem alleen gisteren tegen FC N-H op die positie gezien, daarvoor stond hij linksback. Dat ging hem ook goed af, maar in de as van het veld komt hij nog beter z'n recht.
Face your fears and live your dreams, No Fear
ParoolBroederliefde tijdens de Copa Amsterdam
AMSTERDAM - Na een wedstrijd is het wel zo sportief om je tegenstander even een hand te geven. Maar twee spelers liepen dit weekeinde op de Copa Amsterdam in het Olympisch Stadion wel heel intiem het veld af.
Het waren ook niet zomaar twee spelers. FC NH-aanvaller Madjer Lukoki en Ajax-spits Jody Lukoki zijn namelijk tweelingbroers. De Congolese broers, die vanwege de oorlog al met hun ouders naar Nederland kwamen toen ze nog baby's waren, zeggen vijanden te zijn binnen het veld, maar buiten het veld kunnen ze niet zonder elkaar.
De band is zelfs zo sterk dat Madjer, die vorig seizoen van DWS naar Groningen verhuisde, daar al snel weer weg wilde wegens heimwee. Madjer: ''Het was wel leuk daar, ik ben ook heel goed opgevangen door mijn gastouders. Maar ik miste mijn broertje en mijn ouders.''
Een paar maanden hield de 17-jarige aanvaller het vol, maar toen hij in de winterstop twee weken thuis was, wilde hij niet meer terug. ''Ik heb de club gebeld en mijn spelersbegeleider. Hij was wel trots op me dat ik er zo eerlijk over was.''
Trotse ouders
Ook Jody vergeeft het zijn broer. ''Ik snap het best. Ik miste hem namelijk ook wel. Maar als je prof wilt worden moet je daar wel wat over hebben,'' vervolgt hij wijs. Toch is Jody vooral blij dat zijn broer weer thuis in Bos en Lommer is. ''Nu zijn we weer veel samen. Heb ik weer iemand om mijn geheimpjes mee te delen.''
Of hun verdriet, want beide spelers vinden niet dat ze kunnen terugkijken op een geslaagd toernooi. Madjer werd met FC NH zevende, Jody vierde. Hij verloor in de halve finale van Chelsea, dat het toernooi uiteindelijk won door met strafschoppen Sevilla te verslaan.
Madjer had zich in de kijker willen spelen, want hij heeft nog geen nieuwe club. ''Ik hoop dat ik genoeg heb laten zien om indruk te maken op de scouts. Ik zou wel samen met Jody bij Ajax willen spelen.'' Mocht een profavontuur er niet in zitten, dan graag naar AFC. Als hij maar in de buurt van zijn broertje is.
Veel hebben ze nog niet samen gespeeld. Op hun tiende begon de tweeling bij VVA/Spartaan. Jody ging daarna naar het Haarlemse Young Boys, Madjer naar DWS. Dit jaar speelden ze zelfs tegen elkaar. Jody won met Ajax met 4-2 van het Groningen van Madjer. Toch was het dubbel feest, Madjer scoorde.
Tijdens de Copa worden de twee continu gadegeslagen door hun trotse ouders. Al was moeder Lukoki erg teleurgesteld toen Madjer bij Groningen vertrok, hoewel zij ook wel door had hoe zwaar hij het had. ''Elke keer dat ze met elkaar gebeld hadden, zeiden ze tegen mij hoe erg ze elkaar misten,'' zegt ze in het Frans.
Hoewel ze qua uiterlijk niet erg veel op elkaar lijken - volgens Jody heeft hij de bouw van zijn moeder en het gezicht van zijn vader en Madjer juist het tegenovergestelde - verschillen de karakters van de twee weinig. ''We houden allebei heel erg van voetbal,'' lacht Jody. ''En bovendien vallen we op dezelfde meisjes,'' vult Madjer aan.
Gelukkig is het nog nooit voorgekomen dat ze om hetzelfde meisje hebben moeten strijden. Jody: ''We hebben eigenlijk alleen ruzie als ik iets van Madjer heb aangetrokken. Van die echte broederdingetjes.''
Hij is stiekem best blij dat ze zo weinig ruzie hebben. ''Dat wint Madjer namelijk altijd. Hij is veel sterker dan ik. Ik zou wel wat van zijn kracht willen hebben.'' Ook Madjer zou wel iets van zijn broer willen hebben. ''Ik zou zijn slimheid wel willen hebben. Hij weet altijd precies wanneer hij diep moet gaan. En zijn snelheid zou ik ook wel willen.''
De tweeling verlaat het toernooi ondanks de teleurstellende resultaten met een goed gevoel. Al kan Jody iets meer tevreden zijn. Doordat zijn Ajax van het FC NH van Madjer won, krijgt hij 25 euro van zijn broer.
Het stinkt aan alle kanten!
Met nog een kwartiertje te spelen staat de bekerfinale tegen psv nog 0-0
I think I lost my fucking headache
Ajax A1 heeft de beker gewonnen, 1-0 in de 93e minuut.
I think I lost my fucking headache
Op z'n Duits. 

Het fysieke en mentale aspect dat Boog verbeterd wilde zien, doet zich nú al gelden.D_skilled schreef:Op z'n Duits.

Ik dacht trouwens dat de A1 van PSV iets heel bijzonders was... Geweldige prestatie van de A1 van Ajax dus.

Iets heel bijzonders? Nee hoor, maar Labyad sprong er tijdens Ajax-PsV eerder dit seizoen wel uit. Maar die zit inmiddels niet meer bij dit team.
Het is nog echt waar ook...D_skilled schreef:Op z'n Duits.
PSV had het overwicht en liet veel beter veldspel zien al betaalde dit niet direct terug in grote kansen omdat de verdedigers van Ajax erg solide speelden. Ajax was in de breedte erg mat, vooral het middenveld dat totaal niet in de wedstrijd zat. Uiteindelijk wist Ajax ontzettend te mazzelen toen Zoet zich bij een corner miskeek op een hoge bal die bij de tweede paal belandde.
De B1 van Ajax heeft de Supercup overigens met 1-0 verloren van Sparta Rotterdam en voor de geïnteresseerden; Willem II mag zich algemeen kampioen van Nederland noemen bij de C-tjes nadat ze AZ in een onderling duel tussen kampioenen (Eerste Divisie A vs Eerste Divisie B) hebben weten te verslaan met 1-0.
Dat Sparta Rotterdam de Supercup wint verbaast me, zo'n goed elftal hebben die namelijk niet. In de bekerfinale werden ze bijna weggespeeld door SC Heerenveen/Emmen maar hadden ze het aan hun doelman te danken dat ze de beker wonnen. Dat Willem II vandaag wist te winnen verbaast dan weer me niet, daar spelen best wel wat aardige talenten.
- Ajaciedjuh
Opvolger VD Wiel is gecontracteerd..........Jeugdspeler Ligeon tekent contract
13 juli 2010
Ruben Ligeon (18) heeft dinsdag zijn handtekening gezet onder een contract dat hem tot 30 juni 2012 aan Ajax verbindt. De verdediger speelt sinds 2000 in de jeugdopleiding van Ajax.
Vol trots zette Ligeon zijn handtekening onder zijn eerste contract bij Ajax. De rechtsback van Ajax A1 heeft een duidelijk doel voor ogen. ,,Het niveau dat ik vorig jaar behaald heb, wil ik dit seizoen verder omhoog brengen. Van daaruit wil ik dan naar Jong Ajax en uiteindelijk Ajax 1 doorgroeien.”
Net als vorig seizoen treft de jeugdinternational het met trainer Frank de Boer. ,,Ik leer veel van hem. Juist omdat hij zelf jarenlang als verdediger op het allerhoogste niveau gespeeld heeft. Dat helpt enorm”, aldus de geboren Amsterdammer.
Wat een menneke

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ja, een klein ventje.
Geen jongen voor Ajax 1, in mijn ogen.
Geen jongen voor Ajax 1, in mijn ogen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Lijkt me wel, want alleen de exceptionele talenten krijgen een contract.
Wat een aandoenlijk ventje.
Kan ie voetballen?
Schaven als Bommel en Nigel lijkt me 'teveel' gevraagd...

Kan ie voetballen?
Schaven als Bommel en Nigel lijkt me 'teveel' gevraagd...