De B-junioren
Moderator: mods
Ik denk dat Blind jong ajax inmiddels wel aan kan, maar bij jong ajax lopen ook nog marijn sterk, vito wormgoor rond (vind ik allebei ook wel wat hebben). Daarnaast heb je nog de centrale verdedigers van het eerste (er is er weer eentje bij) die moeten spelen.
Het lijkt mij dan ook verstandig, zoals ik eerder zei, eerder spelers van het tweede uit te lenen als de kans op speeltijd minimaal is. Op die manier kan je veel spelers contracteren en voorkomen dat " laatbloeiers" naar andere clubs gaan (lijkt men nogal bang voor te zijn) en toch spelers door blijven schuiven. Zeker in de winterstop moet toch duidelijk zijn welke spelers niet aan spelen toekomen en dus uitgehuurd kunnen worden en welke spelers daardoor doorgeschoven kunnen worden.
Het lijkt mij dan ook verstandig, zoals ik eerder zei, eerder spelers van het tweede uit te lenen als de kans op speeltijd minimaal is. Op die manier kan je veel spelers contracteren en voorkomen dat " laatbloeiers" naar andere clubs gaan (lijkt men nogal bang voor te zijn) en toch spelers door blijven schuiven. Zeker in de winterstop moet toch duidelijk zijn welke spelers niet aan spelen toekomen en dus uitgehuurd kunnen worden en welke spelers daardoor doorgeschoven kunnen worden.
Ik zou me juist wat minder zorgen maken over die laatbloeiers en vroegtijdig snijden. Je belangrijkste uitgangspunt moet immers zijn dat de grootste talenten zich maximaal moeten ontwikkelen.
Natuurlijk kun je spelers uitlenen, maar dat zou ik dan vooral doen met de spelers waar je sowieso vertrouwen in hebt en niet bij de twijfelaars. Van de tien twijfelaars zal er misschien één opleven, maar hoeveel (grotere) talenten zullen hun ontwikkeling zien stokken omdat ze niet vroegtijdig kunnen doorstromen? Meer, denk ik.
Maar vooralsnog vrees ik dat een groter probleem is dat de spelers bij Ajax niet voldoende leren, omdat er te veel langs elkaar heen gewerkt wordt in de opleiding.
Natuurlijk kun je spelers uitlenen, maar dat zou ik dan vooral doen met de spelers waar je sowieso vertrouwen in hebt en niet bij de twijfelaars. Van de tien twijfelaars zal er misschien één opleven, maar hoeveel (grotere) talenten zullen hun ontwikkeling zien stokken omdat ze niet vroegtijdig kunnen doorstromen? Meer, denk ik.
Maar vooralsnog vrees ik dat een groter probleem is dat de spelers bij Ajax niet voldoende leren, omdat er te veel langs elkaar heen gewerkt wordt in de opleiding.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
ASSneijder (jr) kiest Ajax boven Real
Ajax heeft negen talenten aan zich gebonden. Roly Bonevacia (16), Geoffrey Castillion (17), Jeffrey Dekker (17), Bryan Ottenhoff (16), Ricardo van Rhijn (16), Rik Schouw (16), Lorenzo Burnet (16), Lorenzo Ebecilio (16) en Rodney Sneijder (16) tekenen donderdagochtend allen een meerjarig contract bij Ajax.
Aanvallende middenvelder Rodney Sneijder had ook een aanbieding op zak van Real Madrid, waar zijn broer Wesley Sneijder (23) speelt. De Engelse topclub Liverpool maakte eveneens kenbaar dat hij in de Britse havenstad een contract kon tekenen.
Sneijder junior is hij nou ook weer niet.

Godzijdank verkiezen onze talenten nog altijd een contract bij onze club boven een contract in het buitenland.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Helaas mogen we ze maar een contract van 3 jaar geven. Dit houdt in dat ze op de 18de meteen een nieuw contract moet geven, maar of ze dat dan weer willen is een tweede. De 1ste slag is gewonnen, de tweede wordt moeilijker.joey schreef:ASSneijder (jr) kiest Ajax boven Real
Ajax heeft negen talenten aan zich gebonden. Roly Bonevacia (16), Geoffrey Castillion (17), Jeffrey Dekker (17), Bryan Ottenhoff (16), Ricardo van Rhijn (16), Rik Schouw (16), Lorenzo Burnet (16), Lorenzo Ebecilio (16) en Rodney Sneijder (16) tekenen donderdagochtend allen een meerjarig contract bij Ajax.
Aanvallende middenvelder Rodney Sneijder had ook een aanbieding op zak van Real Madrid, waar zijn broer Wesley Sneijder (23) speelt. De Engelse topclub Liverpool maakte eveneens kenbaar dat hij in de Britse havenstad een contract kon tekenen.
Sneijder junior is hij nou ook weer niet.![]()
Godzijdank verkiezen onze talenten nog altijd een contract bij onze club boven een contract in het buitenland.
Mag ik ook?Starring schreef:De talentvolle vleugelspits Josefzoon heeft geen contract aangeboden gekregen? Iemand, D_Skilled?
Hij zal of ergens anders gaan tekenen (mijn grote vrees) of ik snap iets niet. Er lopen in de B1 een paar middeenvelders die niet of zelden te betrappen zijn op een beslissende actie, jeffrey dekker staat niet eens in de basis, maar zij krijgen een contract.
Florian (afgelopen zaterdag door ouders van ADO-B1 nog als het grootste gevaar gezien) kan een tegenstander passeren, is tweebebig en krijgt geen contract. Hij heeft al mee mogen doen met de A1, m.a.w. ???????
Het nieuwe Ajax? Doe nooit iets waardoor je te onderscheiden bent van de middelmaat". Speel de bal over maximaal 10 meter, het liefst naar degene van wie je de bal gekregen hebt en in ieder geval naar een medespeler die dan in de problemen komt. Passeer nooit een back en zet, mocht die back toch zijn gepasseerd, zet dan vooral niet voor, maar draai terug en geef de bal aan de middenvelder, die op zijn beurt het spel verplaatst naar de andere kant. Uitzonderring: Roly Bonevacia, iemand die wel snel is op de eerste meters en wel de diepte zoekt.
Uiteraard, jij was die 'iemand' toch?Demosthenes schreef:
Mag ik ook?

Ik snap het ook niet, Demos. Hij zal ergens anders gaan tekenen? Ongetwijfeld! Maar goed, das het gevolg van...
Ik verwacht nog dat hij deze maand ergens anders tekent. Florian is één van de meest talentvolle wingers in de Nederlandse jeugd. En dan heb ik hem niet eens zoveel malen aan het werk gezien. Ajax is tevreden met Rommeldahl en consorten. En maar blijven aankopen...
Ik verwacht dat er meerdere zullen volgen, anders klopt de eerdere berichtgeving niet. Of bepaalde spelers hebben elders een contract ondertekend.
AFCA!
Dekker is de enige echte aanvaller die donderdag een contract tekende volgens Ajax.nlBertje schreef:Castillion dus niet?
Castillion dus ook (nog) niet. Ajax trekt moeiteloos de lijn der wanbeleid door naar de jeugd. Echt ongelovelijk dit! Halfslachtig werk van JOR als Castillion en Florian zullen vertrekken.

AFCA!
Concreet hebben dus Geoffrey Castillion, Lorenzo Burnet en Lorenzo Ebecilio (nog) geen contract ondertekend. Berichten/geruchten leren mij dat Florian Josefzoon helemaal geen contract heeft ontvangen...
Laatst gewijzigd door Starring op do jan 31, 2008 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
maar de middelmaat heeft uiteraard wel getekend, knap van Ajax!Starring schreef:Concreet hebben dus Geoffrey Castillion, Lorenzo Burnet en Lorenzo Ebecilio (nog) geen contract ondertekend. Berichten/geruchten leren mij dat Florian Josefzoon helemaal geen contract heeft ontvangen...
laat er voor Castillion nou juist veel belangstelling zijn!
Angst!!!
Ik weet niet of ik het in het verslag heb geschreven, maar trainer Robin Pronk of de man naast hem zei afgelopen zaterdag (tegen ADO) nadat Castillion iemand had geslagen:"Ik weet niet wat er met hem aan de hand is?".
Zou er onenigheid zijn? of mogen de blanken een dag eerder tekenen? (gechargeerd, frustratie, teleurstelling maak er maar wat van)
Ik maakte mij aanvankelijk ook ongerust en terecht. Ben nu blij om dit bericht van AS te lezen, al ontbreken nog altijd de handtekeningen. ;) Er wordt gewoon zwaar aan die jeugdspelers getrokken, gouden bergen worden beloofd etc... Kortom, een hele kluif om die jongens te behouden voor de club. Credits voor MVG, JOR en die zaakwaarnemers. Heeft ie hard nodig Martin van Geel, credits.
Een goede doorstroom van eigen kweek betekent dat er godzijdank zo weinig mogelijk ingekocht hoeft te worden. Een mooie ontwikkeling dus. Zoiets kan alleen bij Ajax!
Een goede doorstroom van eigen kweek betekent dat er godzijdank zo weinig mogelijk ingekocht hoeft te worden. Een mooie ontwikkeling dus. Zoiets kan alleen bij Ajax!
AFCA!
Ik had een klein foutje gemaakt door te zeggen dat vorige week de helft zou tekenen en de andere helft deze week zou tekenen. Maar wat blijkt is dat 6 spelers gisteren hebben getekend en de overige drie, Lorenzo Ebecilio, Geoffrey Castillion, Florian Josefzoon (geen Lorenzo Burnet) volgende week zullen tekenen.