Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: De A1 van 2009-2010
Als Ajax een toernooi wint, dan vindt Joey de aandacht overdreven en klaagt hij over het veldspel. Als Ajax derde wordt op een toernooi, dan hebben ze er niets van gebakken.
Nou, nou...
Ik klaag nergens over. Ik ben niet bij dat toernooi geweest.
Misschien heb je iets toe te voegen in plaats van op mij te zeiken?
Ik klaag nergens over. Ik ben niet bij dat toernooi geweest.

Misschien heb je iets toe te voegen in plaats van op mij te zeiken?
Het stinkt aan alle kanten!
Je zegt dat Ajax er niets van gebakken heeft, maar je hebt geen idee. Dat wilde ik even aanstippen.
Het valt me gewoon op. Ajax wint een jeugdtoernooi met grote namen als tegenstanders en jij vindt de aandacht en de lof overdreven. Vervolgens worden ze derde op een toernooi dat je niet hebt gezien en zeg je dat ze er niets van hebben gebakken. Ajax komt met allerlei professionele en moderne plannen om de jeugdopleiding te verbeteren en jou lijkt het maar niets. Dat kan en mag natuurlijk, maar als ik je dan vol lof hoor praten over Cruijff die het er op amateuristische wijze (hij maakte amper aantekenen en gebruikte logischerwijs nog geen videobeelden) bij deed, dan zet ik daar wel m'n vraagtekens bij.
Ik ben overigens ook niet naar dit toernooi geweest. Ga dit weekend wel naar de Copa Amsterdam.
Het valt me gewoon op. Ajax wint een jeugdtoernooi met grote namen als tegenstanders en jij vindt de aandacht en de lof overdreven. Vervolgens worden ze derde op een toernooi dat je niet hebt gezien en zeg je dat ze er niets van hebben gebakken. Ajax komt met allerlei professionele en moderne plannen om de jeugdopleiding te verbeteren en jou lijkt het maar niets. Dat kan en mag natuurlijk, maar als ik je dan vol lof hoor praten over Cruijff die het er op amateuristische wijze (hij maakte amper aantekenen en gebruikte logischerwijs nog geen videobeelden) bij deed, dan zet ik daar wel m'n vraagtekens bij.
Ik ben overigens ook niet naar dit toernooi geweest. Ga dit weekend wel naar de Copa Amsterdam.
Ik heb een heel ander uitgangspunt dan ze nu bij Ajax hebben, Enganche. Ik zou inzetten op de ontwikkeling van het briljante individu in plaats van op het kweken van zoveel mogelijk eredivisiewaardige spelers. Het verbaast me niets dat er in die stuurgroep niemand zit die vroeger zelf een creatieve voetballer was. Jol en Blind waren werkers, voor dat soort spelers zal de opleiding die ze voor ogen hebben best nuttig zijn.
Ik ben inderdaad heel ouderwets. Ik verwacht dat Ajax van Twente wint.
Ik ben inderdaad heel ouderwets. Ik verwacht dat Ajax van Twente wint.

Dat verwacht iedereen van Ajax Joey..
Daarom waren de spelers ook gefrustreerd dat ze GEEN kampioen werden. Liepen ze de polonaise? Komt er een 2 op het kostuum? Kwam er een huldiging?
Er zijn jaren van wanbeleid gevoerd en Jol is daar nu samen met Vd Boog iets aan gaan doen. En ze gaan juist voorwaarden creeren om spelers op jongere leeftijd (dus EIGEN jeugd) eerder door te laten breken. Ze willen juist de beste voorwaarden creeren zodat de beste jeugdspelers bij Ajax blijven en komen. Ze willen weer dat Ajax Ajax wordt, een Ajax dat aanvallend voetbal speelt met eigen jeugd.
Ze zien bij Ajax ook wel dat er amper vleugelspelers doorbreken. Als ze tevreden waren geweest hadden ze niks gedaan. Maar nee, ze zijn NIET tevreden... Ze willen nog beter, nog meer eigen jeugd maar tegelijkertijd moet er ook gepresteerd worden (en daarom is die Atouba gekomen maar ook Jol heeft aangegeven dat hij een miskoop is).
Dat is het verschil met vroeger. Toen boeide het niet als er niks gepresteerd werd. Nu is Ajax een miljoenenbedrijf met een stadion vele malen groter en duurder dan De Meer.
Prestaties Joey.. daar draait het om. En dit seizoen, het eerste seizoen onder Jol, is er gewoon goed gepresteerd. Niet top, maar dat zegt ook he-le-maal niemand!
Daarom waren de spelers ook gefrustreerd dat ze GEEN kampioen werden. Liepen ze de polonaise? Komt er een 2 op het kostuum? Kwam er een huldiging?
Er zijn jaren van wanbeleid gevoerd en Jol is daar nu samen met Vd Boog iets aan gaan doen. En ze gaan juist voorwaarden creeren om spelers op jongere leeftijd (dus EIGEN jeugd) eerder door te laten breken. Ze willen juist de beste voorwaarden creeren zodat de beste jeugdspelers bij Ajax blijven en komen. Ze willen weer dat Ajax Ajax wordt, een Ajax dat aanvallend voetbal speelt met eigen jeugd.
Ze zien bij Ajax ook wel dat er amper vleugelspelers doorbreken. Als ze tevreden waren geweest hadden ze niks gedaan. Maar nee, ze zijn NIET tevreden... Ze willen nog beter, nog meer eigen jeugd maar tegelijkertijd moet er ook gepresteerd worden (en daarom is die Atouba gekomen maar ook Jol heeft aangegeven dat hij een miskoop is).
Dat is het verschil met vroeger. Toen boeide het niet als er niks gepresteerd werd. Nu is Ajax een miljoenenbedrijf met een stadion vele malen groter en duurder dan De Meer.
Prestaties Joey.. daar draait het om. En dit seizoen, het eerste seizoen onder Jol, is er gewoon goed gepresteerd. Niet top, maar dat zegt ook he-le-maal niemand!
IK GELOOF!!!!!!
De opleiding dient om goede spelers voort te brengen. Dus als je een kampioenschap mist omdat je bij wijze van spreken Eriksen doorschuift, dan lig ik daar niet wakker van. Maar op een toernooi moet een team van Ajax onze club wel op een waardige manier vertegenwoordigen. En daar hoort ook presteren bij.Rishi schreef:Dat verwacht iedereen van Ajax Joey..
Nee, maar ik las niets anders dan dat iedereen eigenlijk erg tevreden was.Daarom waren de spelers ook gefrustreerd dat ze GEEN kampioen werden. Liepen ze de polonaise? Komt er een 2 op het kostuum? Kwam er een huldiging?
Zo, willen ze dat? En is er ooit één AD geweest of één trainer die dat niet wilde?Er zijn jaren van wanbeleid gevoerd en Jol is daar nu samen met Vd Boog iets aan gaan doen. En ze gaan juist voorwaarden creeren om spelers op jongere leeftijd (dus EIGEN jeugd) eerder door te laten breken. Ze willen juist de beste voorwaarden creeren zodat de beste jeugdspelers bij Ajax blijven en komen. Ze willen weer dat Ajax Ajax wordt, een Ajax dat aanvallend voetbal speelt met eigen jeugd.

Het is een beetje tegenstrijdig, want ze roepen steeds dat de jeugdopleiding echt erg goed is maar tegelijkertijd moet die blijkbaar op de schop. Maar oké, laten we het houden op een ongelukkige presentatie. Dat houdt mij nog het minst bezig.Ze zien bij Ajax ook wel dat er amper vleugelspelers doorbreken. Als ze tevreden waren geweest hadden ze niks gedaan. Maar nee, ze zijn NIET tevreden...
Dat is een misverstand. Ajax is juist zover gekomen door de extreme prestatiecultuur die er heerste. Ooit gelezen wat Leo van Wijk daarover te zeggen had? Die noemde Ajax zijn belangrijkste leerschool, omdat hij bijgebracht kreeg dat hij altijd moest presteren en altijd de lat hoger moest leggen. Een club met weinig ambities wordt geen wereldkampioen.Dat is het verschil met vroeger. Toen boeide het niet als er niks gepresteerd werd. Nu is Ajax een miljoenenbedrijf met een stadion vele malen groter en duurder dan De Meer.
Wat wel veranderd is, is de extreme focus op GELD. De jeugdopleiding is melkkoe geworden, er moet geld verdiend worden aan jeugdspelers. Vandaar ook de nadruk op het opleiden 'in de breedte', zal ik maar zeggen. Niet meer dat ene bijzondere talent, maar zoveel mogelijk spelers die geld opbrengen. Laat ik het zo zeggen: voor Ajax heeft een speler als Maduro weinig betekend, behalve dan in financieel opzicht.
Ajax heeft echt geen mindere selectie dan Twente, Rishi.En dit seizoen, het eerste seizoen onder Jol, is er gewoon goed gepresteerd. Niet top, maar dat zegt ook he-le-maal niemand!
Ajax heeft met een betere selectie dan de huidige ook geen 85 punten gehaald, joey. Of 14 wedstrijden op rij gewonnen.joey schreef: Ajax heeft echt geen mindere selectie dan Twente, Rishi.
Ik kan me een seizoen herinneren waarin we Stam, Grygera, Sneyder, KJH, Vermaelen, Maduro en Babel hadden. Toen pakten we 75 punten, werden geen kampioen en we kwalificeerden ons niet voor de CL. En toen had Ajax echt geen mindere selectie dan PSV.
Misschien niet, maar toen liepen we tenminste niet de polonaise.
De ervaring van toen heeft wel geleerd dat je dus niet verder kunt borduren op zo'n 'prestatie'. Ajax leek toen aardig op de rails te staan, maar in de zomerstop raakte Davids zwaar geblesseerd en op het laatste moment werd Sneijder verkocht. Dan kun je dus opnieuw beginnen. Zo zal het nu ook gaan, vrees ik.
Maar zullen we het hier over de jeugd hebben?
De ervaring van toen heeft wel geleerd dat je dus niet verder kunt borduren op zo'n 'prestatie'. Ajax leek toen aardig op de rails te staan, maar in de zomerstop raakte Davids zwaar geblesseerd en op het laatste moment werd Sneijder verkocht. Dan kun je dus opnieuw beginnen. Zo zal het nu ook gaan, vrees ik.
Goed.
Jij gaf ergens aan dat Cruijff bepaalde zaken niet veranderde die al goed gingen en zaken die niet goed genoeg waren wilde veranderen. Weet niet meer in welke topic dat was. Doen Jol en Boog nu niet precies hetzelfde?
Jij gaf ergens aan dat Cruijff bepaalde zaken niet veranderde die al goed gingen en zaken die niet goed genoeg waren wilde veranderen. Weet niet meer in welke topic dat was. Doen Jol en Boog nu niet precies hetzelfde?
IK GELOOF!!!!!!
Jij liep toen wel de polonaise! Jij bent zelfs van mening dat je beter door Slavia Praag, FC Kopenhagen en Dinamo Zagreb kunt worden uitgeschakeld dan door Juventus en Olympique Marseille.joey schreef:Misschien niet, maar toen liepen we tenminste niet de polonaise.
O ja? Dat is nieuw voor mij.
Maar kan het nu over de jeugd gaan?
Maar kan het nu over de jeugd gaan?

Dat lijkt me een prima plan 

Ajax.nlAjax A1 klaar voor Copa
Trainer Bob de Klerk bereidt zich deze vrijdagmiddag met zijn groep voor de laatste keer voor op het Copa Amsterdam toernooi. Met Ajax A1 zal hij proberen de prestatie van vorig seizoen te evenaren en hopelijk zelfs te verbeteren. Toen reikten de Ajacieden tot de finale waarin AZ niet kon worden verslagen.
,,Het toernooi is voor ons geslaagd als we de kruisfinales spelen en winnen en zo de finale halen. Maar eigenlijk is het natuurlijk pas écht geslaagd als we met de beker in ons hand staan”, aldus de trainer van de A1 die zijn vaste compagnon Frank de Boer moet missen. De Boer zit met het Nederlands elftal midden in de WK-voorbereiding. ,,Of ik het doe of Frank, maakt voor de groep en voor onszelf niet zoveel uit. Het is meer de buitenwereld die het jammer vindt dat Frank er tijdens het Copa Amsterdam toernooi niet bij is. Dat kan ik wel begrijpen. Het is toch Frank de Boer en ik ben maar Bob de Klerk.”
Ajax A1 zal na de middagtraining klaar zijn voor het toernooi, waarop het zaterdagmiddag tegen Sevilla speelt. ,,Het is een fantastisch toernooi en dat het in Amsterdam is, maakt het misschien iets specialer, maar we speelden eerder op het Terborgtoernooi en ook dat is fantastisch. Voor ons is elk toernooi belangrijk. Zowel op Terborg als Copa zijn er internationale topclubs met wie we ons kunnen meten. Het Copa krijgt veel publiciteit door FCNH. Die jongens willen zich natuurlijk bewijzen en laten zien hoe goed zij zijn.”
De jeugdige talenten moeten negen potentiële basisspelers missen, omdat een aantal met Oranje -19 een EK-ticket hoopt af te dwingen dit weekend en omdat er spelers met Ajax 1 mee zijn naar Curaçao. ,,Het zal een andere basis zijn dan tijdens de andere toernooien; maar dat wil niet zeggen dat deze jongens minder zijn!”
Bij Ajax A1 zullen twee jongens van AS Trencin uit Slowakije stage lopen. De technische leiding had het tweetal gezien tijdens het Breukelentoernooi, dat door de club van oud-Ajacied Ling wordt geleid, en uitgenodigd voor een stage. De Paraguyaan Salines is de bekendste van de twee. Hij liep voor zijn stage bij Ajax mee bij Chelsea.
Selectie Ajax -19:
Warner Hahn
Kees Heemskerk
Ruben Ligeon
Joël Veltman
Dico Koppers
Nicolai Boilesen
René Osei Kofi
Rik Schouw
Tim Receveur
Joeri de Kamps
Florian Jozefzoon
Jody Lukoki
Tom Boere
Yanic Wildschut
Jeffrey Dekker
Iljaas Rodjan
Jorge Salinas
Fanendo Adi
Zoveel Ajacieden zitten er niet bij Oranje -19. Ebicilio, Van Rhijn en misschien nog een speler. http://www.ed.nl/sport/psv/6720114/Over ... ar-PSV.ece Burnett is geblesseerd en Rodney Sneijder ook.
Ze missen ook Klaassen (geblesseerd), Castillion (geblesseerd) en Bonevacia (met het eerste mee). F. de Boer heeft er dit keer niet voor gekozen om het maximum aantal eerste jaars senioren te selecteren, alleen Fanendo Adi (uit '90) eigenlijk. Tim Receveur had ik bij FC N-H verwacht, maar Ajax heeft hem kennelijk zelf nodig.
Ajax heeft gewonnen van Fluminense. Stagiair Salinas scoorde. Eerder werd er verloren van Sevilla.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kent onze Enganche deze stagiair?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hij heeft in ieder geval een echte voetbalnaam.
Heb de eerste wedstrijd van Ajax niet gezien. De tweede wedstrijd deed hij niet mee. Hoorde wel vrij positieve dingen over z'n optreden vandaag.
Die Afrikaanse jongen deed de tweede wedstrijd wel eventjes mee. Groot en sterk en nam wat ballen aardig aan met de borst, maar verder niet opvallend.
Die Afrikaanse jongen deed de tweede wedstrijd wel eventjes mee. Groot en sterk en nam wat ballen aardig aan met de borst, maar verder niet opvallend.
In jou schuilt ook een scout, Bert. Een boy-scout. Je analyse was wel erg summier.Bertje schreef:Is een nummer tien.

Heb hem niet zien spelen, wijsneus. ;)
Meer heb ik niet gehoord.
Meer heb ik niet gehoord.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
In de laatste wedstrijd tegen FC N-H speelde Boilesen centraal omdat Koppers in de warming-up geblesseerd raakte. Uitstekende inschuivende verdediger.
Salinas, tsjah, heeft me nog niet kunnen overtuigen. Niet balvast, al was het vandaag beter dan gisteren. Ik heb hem ook niet kunnen betrappen op iets waarvan ik denk wow.
Salinas, tsjah, heeft me nog niet kunnen overtuigen. Niet balvast, al was het vandaag beter dan gisteren. Ik heb hem ook niet kunnen betrappen op iets waarvan ik denk wow.
Hoe vond je Boilesen in zijn positionering, Skilled?
En met niemand anders!
En met niemand anders!