De plannen van Jan
Moderator: mods
Re: De plannen van Jan
con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur

Mourinho moet beter opleiden. De meeste spelers die uit de opleiding komen, zijn juist niet tweebenig. Sneijder is een uitzondering.
Het stinkt aan alle kanten!
Opletten neem ik aan?
Ik vind dat wel meevallen. Zo perfect tweebenig als Sneijder zijn ze misschien niet, maar de jongens uit de jeugd die nu in Ajax 1 spelen kunnen best wat met hun zwakke been. (Urby
)
Ik vind dat wel meevallen. Zo perfect tweebenig als Sneijder zijn ze misschien niet, maar de jongens uit de jeugd die nu in Ajax 1 spelen kunnen best wat met hun zwakke been. (Urby

Vertonghen en Alderweireld totaal niet, hoor.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat schot van Urby was een zondagsschot.
Telkens als ik de A1 zie spelen valt me op dat die jongens níet tweebenig zijn. Een enkele uitzondering daargelaten.
Telkens als ik de A1 zie spelen valt me op dat die jongens níet tweebenig zijn. Een enkele uitzondering daargelaten.
Dat schot was geen zondagsschot. Hij schiet heel beheerst. Maar er zijn inderdaad veel spelers die met hun zwakke been niets kunnen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik noem het een zondagsschot omdat hij over het algemeen weinig met rechts doet.
Wat vind je van de nieuwe plannen, joey?
Volgens mij schiet Vertonghen ook best behoorlijk met rechts. Verder kunnen Anita, Urby, de Jong, Steek en vd Wiel best wat met hun zwakke been. In de A1 zal dat misschien minder zijn.
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen stellen dat Jol de machtigste trainer is die Ajax ooit heeft gehad. Hij bepaalt zelfs de opstelling van Jong Ajax. Z'n verhaal klinkt niet slecht, lullen kan ie wel. 

Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. De kwaliteiten van jeugdtrainers kan ik echt niet inschatten.
Wel twee opvallende zaken. Hoe komen wij in hemelsnaam bij oud-Feyenoorder Orlando Trustfull uit en wat heeft die Van der Dussen aan unieke kwaliteiten die hem, naast het feit dat hij uit de regio van Jol komt, tot de meest geschikte kandidaat maken? Ik ken die man niet dus kan ik feitelijk niet over hem oordelen. Maar was er nou niemand uit de Ajax cultuur beschikbaar voor die functie?
Wel twee opvallende zaken. Hoe komen wij in hemelsnaam bij oud-Feyenoorder Orlando Trustfull uit en wat heeft die Van der Dussen aan unieke kwaliteiten die hem, naast het feit dat hij uit de regio van Jol komt, tot de meest geschikte kandidaat maken? Ik ken die man niet dus kan ik feitelijk niet over hem oordelen. Maar was er nou niemand uit de Ajax cultuur beschikbaar voor die functie?
Nil volentibus arduum
Trustfull heeft bij Ajax in de jeugd gespeeld volgens mij
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad. Geboren Amsterdammer ook.
Oh ja, er staat me wel iets van bij dat hij in de jeugd heeft gespeeld. Maar goed, het is geen Ajacied. Niet dat iemand per se voor Ajax moet hebben gespeeld hoor. Een goede jeugdtrainer is een goede jeugdtrainer. Maar ten opzichte van een oud speler van de aartsrivaal ben ik toch even wat kritischer dan normaal.
Nil volentibus arduum
Geen flauw idee, dat zal moeten blijken. Op zich is het bitter nodig dat de bezem door de opleiding gaat. Maar ik heb geen idee wat de drijfveren van de firma Jol zijn. Hebben de nieuwe trainers echt kwaliteiten of worden er vriendjes binnengeloodst? Jol praat een hoop, maar hij zegt weinig.Neefkens schreef:Wat vind je van de nieuwe plannen, joey?
- Ajaciedjuh
Er worden juist daden verricht en het blijft niet bij woorden:
- Trainersstaf is doorgelicht en daar waar noodzakelijk keuzes gemaakt;
- Individuele trainers zijn aangesteld;
- Jong Ajax krijgt een betere plaats in de opleiding;
- Er is video apparatuur aangetrokken om analyses te maken van trainingen en wedstrijden;
- Ajax 1 is verhuist naar de toekomst;
- Scouting apparatuur is aangeschaft om de scouting te verbeteren;
- Jan zijn contract is verlengd om continuïteit te krijgen;
- Martin is totaal verantwoordelijk geworden. Dat is goed om geen eilandjes te krijgen;
- Jeugdtrainers krijgen voortaan 1-jarige contracten, zodat ook bij de trainers gezonde druk ligt. Ook zij moeten prestreren;
- Contract Frank de Boer verlengt;
- De beste talenten worden bij elkaar gezet en krijgen individuele trainingen;
- Er wordt gericht naar toptalenten gekeken en ook binnengehaald (Eriksen, Boilesen).
En ik vergeet er vast nog een aantal. Kortom, het blijft niet bij woorden.
- Trainersstaf is doorgelicht en daar waar noodzakelijk keuzes gemaakt;
- Individuele trainers zijn aangesteld;
- Jong Ajax krijgt een betere plaats in de opleiding;
- Er is video apparatuur aangetrokken om analyses te maken van trainingen en wedstrijden;
- Ajax 1 is verhuist naar de toekomst;
- Scouting apparatuur is aangeschaft om de scouting te verbeteren;
- Jan zijn contract is verlengd om continuïteit te krijgen;
- Martin is totaal verantwoordelijk geworden. Dat is goed om geen eilandjes te krijgen;
- Jeugdtrainers krijgen voortaan 1-jarige contracten, zodat ook bij de trainers gezonde druk ligt. Ook zij moeten prestreren;
- Contract Frank de Boer verlengt;
- De beste talenten worden bij elkaar gezet en krijgen individuele trainingen;
- Er wordt gericht naar toptalenten gekeken en ook binnengehaald (Eriksen, Boilesen).
En ik vergeet er vast nog een aantal. Kortom, het blijft niet bij woorden.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Indrukwekkende lijst, dat afdoen als alleen maar gelul zegt alles. 

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het zal toch ook gewoon moeten blijken? Eens zien of we over een jaar of 2/3 opeens wat jongens zien die wat meer tweebenig zijn. Wellicht dat we over een jaar of 3 een spits in Jong Ajax zien die de het spelletje een beetje snapt. Een verdediger die prima in de mandekking kan spelen en positioneel dus ook goed is.
De veranderen die worden doorgevoerd zullen ook uitgevoerd moeten worden. Wie zegt mij dat zo'n vriend van Jol (die vdDussen) die jongens wat weet bij te brengen? Wie zegt mij dat Jong Ajax inderdaad een poel van spelers van 16-18 jarigen wordt?
Hopelijk zien we wat progressie inderdaad, maar zoals gezegd moet het heus allemaal blijken. Ik vind alleen dat we er nu niet zo best voor staan. Er zal hard gewerkt moeten worden vanaf de Fjes tot de Atjes.
De veranderen die worden doorgevoerd zullen ook uitgevoerd moeten worden. Wie zegt mij dat zo'n vriend van Jol (die vdDussen) die jongens wat weet bij te brengen? Wie zegt mij dat Jong Ajax inderdaad een poel van spelers van 16-18 jarigen wordt?
Hopelijk zien we wat progressie inderdaad, maar zoals gezegd moet het heus allemaal blijken. Ik vind alleen dat we er nu niet zo best voor staan. Er zal hard gewerkt moeten worden vanaf de Fjes tot de Atjes.
Tuurlijk zal het moeten blijken, maar dat kan zo in het open deurtje.
Maar nu zeggen dat Jol alleen maar zit te lullen en dat er niets gebeurt, is totale onzin. Volgens mij zit er zelfs veel JC-gedachtegoed tussen.
Maar nu zeggen dat Jol alleen maar zit te lullen en dat er niets gebeurt, is totale onzin. Volgens mij zit er zelfs veel JC-gedachtegoed tussen.
- Jinne
- Site Admin
Lullen en niks doen zou jou Joey overigens toch juist aan moeten spreken. Zijn held JC doet niet anders.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Cruijff wilde wel maar Van Basten niet, Jinne.
Ajaciedjuh heeft zijn best gedaan op een lijstje, waarvoor hulde. Gaan we de punten een voor een na:
Maar zonder dollen, dit middel kun je natuurlijk alleen inzetten bij (bijna-)senioren. Bij jongere spelers werkt het averechts, want het neemt de onbevangenheid weg. We moeten de spelers juist meer laten improviseren en meer zelf oplossingen laten zoeken. Voorkauwen is het laatste wat je moet doen. De spelers zijn nu al veel te veel doorgecoacht.
Ik moet nog zien of dit iets toevoegt.
Dit kan uiteraard ook averechts uitpakken. Voor je het weet zit je met een stoet overschatte talenten van buiten met contracten.
Tegelijkertijd is het ook heel simpel. Peter geeft dat ook al aan. Voetballers moeten een goede basistechniek hebben, een harde inspeelpass, de controle om een harde inspeelbal aan te nemen, ze moeten tweebenig zijn, kunnen koppen, begrijpen wat er in tactisch opzicht gevraagd wordt en zeker ook (ooit het handelsmerk van onze opleiding) gogme hebben en creativiteit. En dan moeten ze nog de dingen beheersen die op hun positie worden gevraagd. Een buitenspeler moet een man kunnen passeren, bijvoorbeeld. We zullen zien of er op al deze punten verbetering wordt geboekt. Zo niet, dan is het allemaal voor niets.
Ajaciedjuh heeft zijn best gedaan op een lijstje, waarvoor hulde. Gaan we de punten een voor een na:
Leuk, maar het gaat om de juiste keuzes. Ooit verving Adriaanse een deel van de trainers. Daarmee bracht hij de opleiding een forse slag toe. Weten de gebroeders Jol waar Ajax voor staat?Trainersstaf is doorgelicht en daar waar noodzakelijk keuzes gemaakt
Niets nieuwsIndividuele trainers zijn aangesteld
Jol gaat dit elftal er blijkbaar bij doen. Wat betekent dat? We weten het niet. We kunnen alleen maar afgaan op wat hij tot op heden heeft gedaan. Dit seizoen is Jong Ajax een dumpplaats voor overbodige spelers van Ajax 1.Jong Ajax krijgt een betere plaats in de opleiding
Dit is blijkbaar het tovermiddel. Zo'n programma zegt op zich natuurlijk niets. Het is maar welke conclusie je eruit trekt. Doet me denken aan Clarence Seedorf. Die zat als junior uren en uren samen met zijn vader beelden van zichzelf te analyseren. De conclusie die hij trok was dat hij een vrije rol moest hebben op 10.Er is video apparatuur aangetrokken om analyses te maken van trainingen en wedstrijden.

Maar zonder dollen, dit middel kun je natuurlijk alleen inzetten bij (bijna-)senioren. Bij jongere spelers werkt het averechts, want het neemt de onbevangenheid weg. We moeten de spelers juist meer laten improviseren en meer zelf oplossingen laten zoeken. Voorkauwen is het laatste wat je moet doen. De spelers zijn nu al veel te veel doorgecoacht.
Stokpaardje van Cruijff. Goede zaak. Wel een beetje heeeel erg laat. En uiteraard geen idee van de huidige leiding.Ajax 1 is verhuist naar de toekomst
Aha, onze mensen in Ethiopië...Scouting apparatuur is aangeschaft om de scouting te verbeteren

Deze meeloper hadden ze meteen buiten de deur moeten zetten.Jan zijn contract is verlengd om continuïteit te krijgen
Dan moet 'Martin' (je buurjongen?) wel iets goeds in te brengen hebben. Anders werkt het averechts. Het kan ook best zijn dat hij controle wil om ruimte te maken voor het binnenloodsen van Petrovic'jes.Martin is totaal verantwoordelijk geworden. Dat is goed om geen eilandjes te krijgen
Wat is 'gezond'? Wat is 'prestreren'?Jeugdtrainers krijgen voortaan 1-jarige contracten, zodat ook bij de trainers gezonde druk ligt. Ook zij moeten prestreren

Dat had een andere leiding niet gedaan?Contract Frank de Boer verlengt
Niets nieuws.De beste talenten worden bij elkaar gezet en krijgen individuele trainingen
Niets nieuws. Ze kopen al jaren spelers van andere BVO's.Er wordt gericht naar toptalenten gekeken en ook binnengehaald (Eriksen, Boilesen)
Dit kan uiteraard ook averechts uitpakken. Voor je het weet zit je met een stoet overschatte talenten van buiten met contracten.
Vooralsnog wel. Want het gaat om de uitwerking. Elke paar jaar is er wel iemand die de jeugdopleiding gaat herstructreren, en tot op heden hebben die aanpassingen de zaak telkens slechter gemaakt. Dat wil niet zeggen dat er niets moet gebeuren, maar het is lastiger dan je denkt.En ik vergeet er vast nog een aantal. Kortom, het blijft niet bij woorden.
Tegelijkertijd is het ook heel simpel. Peter geeft dat ook al aan. Voetballers moeten een goede basistechniek hebben, een harde inspeelpass, de controle om een harde inspeelbal aan te nemen, ze moeten tweebenig zijn, kunnen koppen, begrijpen wat er in tactisch opzicht gevraagd wordt en zeker ook (ooit het handelsmerk van onze opleiding) gogme hebben en creativiteit. En dan moeten ze nog de dingen beheersen die op hun positie worden gevraagd. Een buitenspeler moet een man kunnen passeren, bijvoorbeeld. We zullen zien of er op al deze punten verbetering wordt geboekt. Zo niet, dan is het allemaal voor niets.
Tuurlijk zal het allemaal moeten blijken. Maar er worden niet alleen plannen gemaakt en slap geluld. Ze doen er nu wat aan. En of het goed is zal over 4 jaar blijken...
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Op Ajax.tv nu een toelichting van Martin t.a.v. de wijzigingen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Trainingsopbouw. Door je trainingen in te delen in een aantal periodes met verschillende intensiteit en/of duur bereik je een groter effect.
Nil volentibus arduum